Page 1 of 1

Multiple Probleme Saab 9-3 Z19DT

PostPosted: 09 Feb 2019, 22:55
by AlexPet94
Salutare tuturor,

Aceasta este prima mea postare pe acest forum asa ca, doresc a incepe prin a va multumii pentru aprobarea membership-ului :D .

Okay, acum cateva zile am cumparat un Saab 9-3 din 2006 1.9 TiD 88 kw din Pitesti - am facut un test drive de ~20 km inainte de achizitie. Masina se comporta ok, tragea decent - un zgomot usor enervant care se auzea de la una din rolele de la distributie ( nu mi-am facut griji ). La drumul inapoi spre Bucuresti, in accelarare, la 190-200 KM/h, masina mi-a "dat in nas" si mi-a aparut martorul Check Engine in bord. Am oprit in prima benzinarie dar, nu se vedea sau auzea ceva diferit doar ca masina nu mai tragea deloc, deloc! Dupa cateva ore, am fost nevoit sa plec cu ea din nou si am observat ca avea tendinta, sub accelarare constanta dar nu brusca, sa mearga "in suturi". Deasemenea, masina porneste relativ greu (sta 2 secunde la automat) la rece, iar la oprire, daca nu e actionat ambreiajul, scoate un sunet foarte puternic (metalic)

Intre timp, am fost la 3 mecanici cu 3 opinii diferite.

Mecanicul 1 - Masina pusa pe tester si actionat EGR din tester (motorul a murit) - am fost anuntat ca EGR e dus si ca ori il reconditionez sau cumpar altul ori il anulez.
Mecanicul 2 - Masina pusa pe tester Bosch (nu mai stiu ce model) - filtrul de combustibil dus, in rest valori nominale la tot (ceea ce e mai mult decat ciudat)
Mecanicul 3 - Masina urcata pe elevator, scos scutul motor si observat urmatoarele lucruri:

1.Curge ulei pe la turbo, ansamblul turbo era murdar negru si avea cativa stropi prelinsi in interiorul scutului.
2.Curgea ulei destul de mult din cutia de viteze ( eu cat timp am stat sub ea, au picat vreo 2-3 picaturi).
Concluzia Mecanic 3- trebuie schimbat/reconditionat turbo + schimbat kit ambreiaj + volanta.

Am ales sa fac schimbul de ulei si filtre + kit distrbutie + pompa apa si sa astept sa vad daca problema sa trage din cauza filtrului de combustibil. [EDIT] :roll: : Deasemenea, am ales sa ii curat EGR de depunerile de calamina. Masina e gata maine (10.02).
Voiam sa va intreb daca voi ati mai intampinat probleme de genul si ce ma sfatuiti sa fac? :shock:

Re: Multiple Probleme Saab 9-3 Z19DT

PostPosted: 10 Feb 2019, 11:45
by gfery
sa nu mai mergi cu 200km/h in 'Germania'? Mai ales cu o masina abia cumparata despre care nu stii cum a fost intretinuta?

Re: Multiple Probleme Saab 9-3 Z19DT

PostPosted: 10 Feb 2019, 13:58
by dhoom
Salutare și să o stăpânești sănătos... Cum naiba de nu te-ai dus într-un service pentru verificare?!? Și să mergi cu 200.. Mare curaj. Suna la EDS București pentru verificare amănunțită, tech 2

Sent from my HTC U12+ using Tapatalk

Re: Multiple Probleme Saab 9-3 Z19DT

PostPosted: 10 Feb 2019, 21:09
by pisic88
pana sa te apuci de turbo eu zic sa verifici intercoolerul, mare mirare sa nu fie crapat, cam cedeaza. si eu aveam scurgeri de ulei "de la turbo". 10 mecanici au zis ca turbo e dusa, motorul intra in protectie, insa unul care stia de problema cu intercoolerul, mi-a si aratat ca aia era problema si nu turbina. depunerile, pe partea de admisie, se fac in mare parte din cauza aerului care nu vine cu destula presiune. furtune sparte, coliere slabite, intercooler spart, turbina dusa ...