2.0t benzinar

Ce si de unde sa cumparam

2.0t benzinar

Postby tony » 26 Aug 2008, 08:41

deschid acest topic pentru benzinarii de saab.
am avut o problema ciudata la motor, in sensul ca masina tremura si suna infundat. pe diagnoza nu apare nici un defect al motorului
vibratiile erau destul de puternice si oscilante. cand vibra cand nu. in rest mergea ok iar consumul era in parametrii optimi.
dupa investigatii si nervi s-a gasit si rezolvarea.
ralanti-ul era prea mic 704-750rpm. se pare ca e o problema care apare la unele modele pe benzina dupa 2003.
nu trebuie sa schimbati nimic.
se face resoftarea ralanti-ului si a unghiului de aprindere si totul redevine normal. este solutia data de catre constructor.
saab - a wing on the ground
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Postby Edy » 01 Sep 2008, 13:42

Cred ca am mai auzit de problema asta la cineva; care a fost costul remedierii?
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Postby tony » 02 Sep 2008, 14:16

nu as putea sa iti spun inca pt ca problema a reaparut intre timp.
mi-au propus la service sa platesc numai dupa ce se rezolva definitiv.
ce e curios ca nu face tot timpul si nu da nici o eroare, deci trebuie luat prin eliminare orice posibila cauza.
intre timp am schimbat si bujiile. a fost ok dar aparuse iar acel tremurat al motorului.
acum merge bine fara probleme, :D dar nu stiu pana cand :cry:
daca e cineva care are benzinarul de 2.0t din 2004 m-ar interesa unghiul de deschidere la clapeta de acceleratie unghiul de aprindere, ralanti precum si celelalte valori de pe masina.
multumesc.
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Postby john_doe_cj » 20 Oct 2008, 21:34

clapeta de acceleratie au curatat-o?
john_doe_cj
Junior
 
Posts: 47
Joined: 14 Oct 2008, 01:31
Location: Cluj

Postby tony » 21 Oct 2008, 07:53

nu cred. daca stii mai multe amanunte tehnice te rog sa imi spui.
merci
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Postby john_doe_cj » 26 Oct 2008, 22:14

tony wrote:nu cred. daca stii mai multe amanunte tehnice te rog sa imi spui.
merci

in general cand o masina pe injectie face figuri la relanti primul pas este sa demontezi gatul de deaspra clapetei de acceleratie si sa cureti acolo pt ca pot sa apara depuneri si atunci desi pozitia clapetei este cea care trebuie nu intra destul aer in motor . calculatorul dincearca sa ridice relantiul dar atunci vede ca pozitia clapetei este cea care trebuie asa ca il coboara din nou si de acolo apar fluctuatiile de relenti . Acesta este unul dintre "defectele" care nu apar la nici o dignoza pt ca de fapt motorul merge in parametrii.
john_doe_cj
Junior
 
Posts: 47
Joined: 14 Oct 2008, 01:31
Location: Cluj

Postby tony » 27 Oct 2008, 08:08

mutumesc. maine merg la reprezentanta sa imi pun si anvelopele pt iarna si le zic si de chestia asta.
sa vedem.
salutari
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Postby tony » 04 Nov 2008, 08:02

in general cand o masina pe injectie face figuri la relanti primul pas este sa demontezi gatul de deaspra clapetei de acceleratie si sa cureti acolo pt ca pot sa apara depuneri si atunci desi pozitia clapetei este cea care trebuie nu intra destul aer in motor . calculatorul dincearca sa ridice relantiul dar atunci vede ca pozitia clapetei este cea care trebuie asa ca il coboara din nou si de acolo apar fluctuatiile de relenti . Acesta este unul dintre "defectele" care nu apar la nici o dignoza pt ca de fapt motorul merge in parametrii.

multumesc de sfat. intradevar a dat rezultate. desi vizual nu se vedea mizerie sau depuneri, baietii de la educational au curatat cu spray clapeta de acceleratie si locasul acesteia. acum merge f. frumos si fara sa mai intrerupa.
salutari
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Postby amaiercj » 21 Dec 2008, 19:36

Mi-ai dat si mie sfatul asta Tony,sa curat clapeta de la acceleratie, si eu am aceasi problema. Eu cred ca toata treaba asta cu trepidatul motorului apare de la calitatea benzinei. Chiar aveam de gand sa curat acum vreo 3 sapt. clapeta aia...si cred ca mi-a fost lene si nu am mai facut-o (sau n-am avut nici un spray pe baza de alcool). Atunci m-am hotarat sa alimentez tot timpul de la aceasi pompa. De 2 sapt. jumate nu a mai trepidat deloc...si am bagat numai benzina de la Lukoil...dar pun pariu ca daca alimentez de altundeva o sa inceapa iarasi sa trepideze. Daca o sa fac un plin de la MOL...o sa trepideze. De mentionat ca trepidatul la mine apare numai la condusul in oras.
amaiercj
Junior
 
Posts: 16
Joined: 05 Nov 2008, 23:12

Postby tony » 11 Feb 2009, 13:35

intre timp, navigand pe alte forumuri saab am gasit se pare solutia la trepidatul masinii.
sunt 2 cauze: sensorul de arbore cotit, care nu da eroare pe tech 2 daca nu mai functioneaza in parametri. daca a crapat, e simplu, masina nu mai porneste si bineinteles ca apare si defectiunea.
la fel si cu sensorul de aer- debitmetrul de aer, care da comanda computerului cat aer sa bage in amestec.
daca nu e in parametrii, din diverse cauze, cum ar fi depuneri de praf datorate proastei intretineri, nu apare ca defectiune, intrucat sensorul functioneaza.
o spun din experienta. am inlocuit sensorul cu altul de la alta masina identica si a mea mergea rotund in timp ce cealalta cu senzorul meu defect tremura toata.
bine ca am rezolvat-o.
salutari
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

saab 9-5.....2.3....250cp

Postby transporter » 28 Jun 2009, 13:48

am avut problema asta si yo...cu tremuratu', ba chiar mi se oprea. nu va imbatati cu apa rece....nu bagati bani aiurea in piese ...ca asa zic cei de le reprezentanta. e un senzor care citeste presiunea din motor...ceva de genu...ma interesez si va zic exact. eu am schimbat senzorul de pe volanta...corp clapeta...si altele...pina nu am ajuns la asta nu a functionat corect....am jum de an de cind l-am schimbat si merge perfect
2.3L...turbo.....260 HP...AERO-9.5
User avatar
transporter
Junior
 
Posts: 20
Joined: 11 Mar 2009, 21:25
Location: iasi

Postby tony » 23 Jul 2009, 11:31

in sfarsit s-a rezolvat problema cu tremuratul.
am scris mai sus de diverse chestii pe catre le-am incercat si care dadeau rezultate pt scurt timp sau pur si simplu era o coincidenta ca dupa ce am schimbat debitmetrul, sensor arbore, tobe si altele, functiona dupa care trepidatul revenea.
PROBLEMA ESTE INTINZATORUL DE LANT, care este hidraulic si in timp se uzeaza iar masina nu mai este la fa fel.
nu da eroare pe tech 2 pt ca nu are sensor si de aici si problemele de identificare a defectiunii. daca cineva va avea acel simptom sa stie ca e de la acel intinzator. se schimba intr-o ora iar operatiunea presupune desfacerea capacului motor, alinierea axelor, demontarea intinzatorului si inlocuirea acestuia, alinierea arborelui cu axele, remontarea capacului motor si gata.
MULTUMESC celor de la EDUCATIONAL pentru profesionalism, amabilitate si nu in ultimul rand dedicatia cu care se ocupa de SAAB.
special lui TZUTZU- Il Dottore - MARE MECANIC!
salutari!
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Postby tony » 04 Nov 2009, 15:37

revin cu suplimentari la post-ul de mai sus:
sunt 2 intinzatoare de lant; unul pe circuitul arbore- axe cu came(cca. 600 lei) si inca unul pe circuitul arbore- pompa de ulei(cca. 700 lei). in cazul celui din urma rezolvarea este aceeasi ca si operatiuni. suplimentar se desface capacul de la lant, se scurge uleiul de acolo(cam 1 L), dupa care se efectueaza operatiunile mai sus descrise.
nu e greu dar trebuie facut de cineva care stie asa ceva, pt. ca trebuie ca motorul sa fie pus in semn, adica alinierea arborelui cu axele. altfel masina nu trage, consuma mult, pt ca exista riscul sa nu evacueze. deci grija mare cine face inlocuirea intinzatoarelor.
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov


Return to Tehnica - probleme si rezolvari

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests