Deci am citit in cadrul sectiunii "Tehnica - probleme si rezolvari" o groaza de info legate de motorizarea de 2.2 TiD. Din moment ce masinuta mea are acelasi motor si din considerente de genul eu fiind total paralel cu mecanica sau ce ar trebui sa fac ca sa ma asigur ca imi ingrijesc corespunzator bebelusul am sa postez aici intrebarile si neclaritatile mele legate de subiect.
Pt inceput trebuie sa afirm ca 2.2-ul meu are acuma 152,000km. Eu am luat-o la 148,000. De cand am adus-o in tara i-am facut revizia normala la Educational BV cu piese cumparate de la ei + ulei si am mai curatat valva EGR si canalele de admisie (cel putin asa cred ca se numesc - portiunea unde se depunde de obicei calamina).
Acum am citit discuti pe tema aditivi pt motor de genul dura lube etc. cat de indicat este sa fac acest lucru? Adevarul este ca motorul este destul de galagios insa mi s-a spus ca acest lucru se datoreaza faptului ca motorul este pe lant si nu pe curea. Cat de mult conteaza acest lucru?
Deasemenea am vazut ca parte importanta pt motoarele de 2.2TiD discutiile referitoare la combustibil si statia de la care alimentezi. Eu la inceput am folosit Sprint diesel de la PetromV iar mai apoi am trecut pe Efix Diesel de la Rompetrol si am impresia ca masina merge mai bine.
O ultima remarca / intrebare - motorasul meu pare sa fie foarte puturos indiferent de treapta de viteaza in care se afla (mai putin 1a) pana la 2000rpm, abia dupa care isi dezlantuie adevarata putere - care este explicatia. Acest lucur nu este valabil de exemplu atunci cand sta sa ploua afara si aerul este cu o concentratie ridicata de oxigen - atunci motorul este super silentios pt un diesel si trage mult ai bine, ma chiar surprinde placut.
multumesc anticipat toturor celor care vor intra in discutii cu mine pe subiectul 2.2TiD
saab_boy aka. Octa