motorul 2.2 TiD - Q & A

Ce si de unde sa cumparam

motorul 2.2 TiD - Q & A

Postby saab_boy » 14 Apr 2009, 22:52

Deci am citit in cadrul sectiunii "Tehnica - probleme si rezolvari" o groaza de info legate de motorizarea de 2.2 TiD. Din moment ce masinuta mea are acelasi motor si din considerente de genul eu fiind total paralel cu mecanica sau ce ar trebui sa fac ca sa ma asigur ca imi ingrijesc corespunzator bebelusul am sa postez aici intrebarile si neclaritatile mele legate de subiect.

Pt inceput trebuie sa afirm ca 2.2-ul meu are acuma 152,000km. Eu am luat-o la 148,000. De cand am adus-o in tara i-am facut revizia normala la Educational BV cu piese cumparate de la ei + ulei si am mai curatat valva EGR si canalele de admisie (cel putin asa cred ca se numesc - portiunea unde se depunde de obicei calamina).

Acum am citit discuti pe tema aditivi pt motor de genul dura lube etc. cat de indicat este sa fac acest lucru? Adevarul este ca motorul este destul de galagios insa mi s-a spus ca acest lucru se datoreaza faptului ca motorul este pe lant si nu pe curea. Cat de mult conteaza acest lucru?

Deasemenea am vazut ca parte importanta pt motoarele de 2.2TiD discutiile referitoare la combustibil si statia de la care alimentezi. Eu la inceput am folosit Sprint diesel de la PetromV iar mai apoi am trecut pe Efix Diesel de la Rompetrol si am impresia ca masina merge mai bine.

O ultima remarca / intrebare - motorasul meu pare sa fie foarte puturos indiferent de treapta de viteaza in care se afla (mai putin 1a) pana la 2000rpm, abia dupa care isi dezlantuie adevarata putere - care este explicatia. Acest lucur nu este valabil de exemplu atunci cand sta sa ploua afara si aerul este cu o concentratie ridicata de oxigen - atunci motorul este super silentios pt un diesel si trage mult ai bine, ma chiar surprinde placut.

multumesc anticipat toturor celor care vor intra in discutii cu mine pe subiectul 2.2TiD

saab_boy aka. Octa
SAAB moved my mind
2.0t Vector 9-3
User avatar
saab_boy
Invatacel
 
Posts: 64
Joined: 17 Dec 2008, 22:56
Location: Trollhattan, SWE

Postby saab_boy » 14 Apr 2009, 23:07

si inca doua chesti:

1. - cum pot sa imi dau seama daca rola intinzatoare de la lantul de distributie trebuie schimbata? Trebuie ca motorul sa tacane foarte puternic sau care ar fi simptomele?

2. - schimbat ulei cutie viteza - la cei 152,000km pe care ii are acuma masina nu stiu daca s-a schimbat vreodata uleiul in cutie insa deasemenea am citit diverse opinii despre acest lucru - si drept vorbind simt o anumita dificultate in a baga cateodata in viteza (mai ales in 1a si in marsalier) - se pot corecta acestea prin schimb de ulei?

someone move my mind please :D
SAAB moved my mind
2.0t Vector 9-3
User avatar
saab_boy
Invatacel
 
Posts: 64
Joined: 17 Dec 2008, 22:56
Location: Trollhattan, SWE

Postby george.mares » 15 Apr 2009, 13:26

Salut,
Uleiul de cutie e 4life - adica nu se schimba (am aceleasi impresii despre treapta 1 si marsarier si am intrebat la reprez)
Rola intinzatoare si cureaua de accesorii se schimba atunci cand produc zgomot (un fel de chitait :D ) sau cand cureaua are semne de uzura fizica (e tocita, uscata..)
Motorul e puturos in turatie f mica pt ca ai cuplu max dupa/de la 1500rot/min.
Daca mai alte curiozitati, iti stau la dispozitie
Bafta,
User avatar
george.mares
Senior
 
Posts: 131
Joined: 30 Jul 2008, 15:20
Location: Bucuresti/Snagov

Re: motorul 2.2 TiD - Q & A

Postby costel_nd » 04 Feb 2010, 20:33

pt saab_boy

uleiul din cutia de viteze se schimba, ideal la fiecare 80k - 100k km
referitor la treapta 1 si marsarier care intra mai greu --> vascozitatea uleiului nu este cea corecta.
SAAB a si dat un service buletin prin 2007 prin care uleiul din cutia manuala trebuia schimbat (au validat uleiul din cutia automata....
Avand acelasi simptom in tr 1 am facut schimbul de ulei cu cel recomandat de saab si a disparut--> intra mult mai usor in toate treptele si nu agata deloc.

Ca idee, uleiul scos l-am trecut prin sita f fina -> a ramas multa mizerie, particule metalice fine; deci recomand schimbul de ulei periodic.

Motorul este unul fiabil; zgomotos, asa cum ai spus tu duminica, nu se compara cu acceleratia surda a unui benzinar. Schimbul de ulei la max 10k este sfant pt el. Injectoarele trebuiesc retarate periodic, presiunjea lor de injectie initiala (340 bar) se pierde in timp si nu mai pulverizeaza motorina cum trebuie.
Pompa de injectie este supusa la efort in cazul in care ai filtru infundat, deci schimba-l si pe el pe la 50 k.
In rest, motorina este necalitativa pe la noi (putere calorica si amestecuri de parafine), arderea in cilindru este neuniforma deci zgomot.


eu am 250k km deja si incerc sa-i dau atentia cuvenita atunci cand o cere
SAAB, aero story for ever
9-3 2.2 TID 125HP
User avatar
costel_nd
Junior
 
Posts: 15
Joined: 11 Aug 2008, 12:25
Location: Bucuresti

Re: motorul 2.2 TiD - Q & A

Postby saab_boy » 05 Feb 2010, 00:54

Costel mersi de info. Care este uleiul validat pt cutia de viteza? Cred ca este cazul sa fac ceva nu de alta dar in timpul turului la Bucuresti acuma duminica masina a facut 160.000km.

In legatura cu filtrul de ulei si motorina le schimb 1x la an sau la max. 10.000km ca si de altfel si schimbul de ulei. Mai mult de atat nu stiu ce sa-i mai fac. Alimentez la Rompetrol si din cand in cand la OMV. Tu de unde pui motorina?

Apropo cu bujiile cum stai? Le verifici periodic sa te asiguri ca sunt uscate etc.? Eu de cand am masina nici nu mi-a trecut prin cap sa le verific - am inteles ca la motorul asta si este destul de complicat sa ajungi la ele - trebuie sa fi atent ca sa nu se rupa nu stiu ce cand incerci sa ajungi la ele.

long live SAAB
SAAB moved my mind
2.0t Vector 9-3
User avatar
saab_boy
Invatacel
 
Posts: 64
Joined: 17 Dec 2008, 22:56
Location: Trollhattan, SWE

Re: motorul 2.2 TiD - Q & A

Postby nello » 17 Feb 2010, 00:25

sal
acelasi motor il am si eu pe 9-5
la bujiile incandescente nu e deloc greu sa ajungi....
tin sa precizez ca saab-ul meu are vreo 400 de mii de km,si nu am umblat deloc pånå acum la motor
ulei si filtru la 8-10 mii de km si motorinå curatå...sa nu faceti prostia sa faceti servisul la 30 de mii km cum scrie in carte ptr ca asta inseamnå moarte sigurå ptr motor
cat despre lantul de la distributie ...nu va faceti griji...am vazut saab-uri cu 550 de mii km la care nu s-a umblat la motor
User avatar
nello
Junior
 
Posts: 18
Joined: 14 Feb 2010, 23:57
Location: suedia

Re: motorul 2.2 TiD - Q & A

Postby bullet » 17 Feb 2010, 09:44

Salut si bine ai venit in club !

Cu pompa de injectie ai avut probleme ?
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: motorul 2.2 TiD - Q & A

Postby saab_boy » 17 Feb 2010, 12:35

bullet wrote:Salut si bine ai venit in club !

Cu pompa de injectie ai avut probleme ?


Dorine ma intrebi pe mine sau pe ceilalti participanti la discutie?

@ Costel,
cand ai info cu privire la uleiul omologat de catre SAAB pt cutia de viteze, te rog sa imi spui si mie.

mersi.
SAAB moved my mind
2.0t Vector 9-3
User avatar
saab_boy
Invatacel
 
Posts: 64
Joined: 17 Dec 2008, 22:56
Location: Trollhattan, SWE

Re: motorul 2.2 TiD - Q & A

Postby bullet » 17 Feb 2010, 12:56

Din moment ce i-am urat bun venit, cred ca s-a inteles ca intrebarea era adresata lui nello :D
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: motorul 2.2 TiD - Q & A

Postby tony » 17 Feb 2010, 14:49

@ Costel,
cand ai info cu privire la uleiul omologat de catre SAAB pt cutia de viteze, te rog sa imi spui si mie.

mersi.

uleiul omologat de saab este produs de catre ...exxon mobil, adica este ulei mobil 1 :wink:
eu, micutza mea suedeza ii servesc numai mobil 1. am schimbat si uleiul din cutie, la care am adaugat si un flacon de dura lube pt. transmisii. rezultatul: incredibil de elastica a devenit cutia cu dura lube in ea.
vezi ce indicativ are uleiul pt. cutie la tine la diesel :lol: si poti pune mobil 1 cu aceleasi caracteristici.
am facut acelasi lucru si cu franele, am schimbat lichidul de frana si a pus tot mobil 1, rezultatul: franeaza mai bine.
oricum sunt de parere ca lichidul de frana ar trebui schimbat la un interval de 3 ani.
in privinta lichidului de servo si acesta l-am schimbat, iar rezultatul este...exact, directia e mult mai usoara si are un feed-back mult mai bun. spor la treaba 8)
salutari
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Re: motorul 2.2 TiD - Q & A

Postby saab_boy » 17 Feb 2010, 22:52

mersi Tony de info
SAAB moved my mind
2.0t Vector 9-3
User avatar
saab_boy
Invatacel
 
Posts: 64
Joined: 17 Dec 2008, 22:56
Location: Trollhattan, SWE

Re: motorul 2.2 TiD - Q & A

Postby nello » 07 Mar 2010, 02:24

bine v-am gasit
referitor la discutia de mai sus,despre uleiul din cv
nu stiu cum se numeste uleiul(nu scrie pe flaconul original SAAB) dar stiu ca este rosu la culoare(uleiul,nu flaconul) atåt la cv manuale cat si la cele automate
la 9-5 la cutia automatå``merg`` 8 litri,iar la cea manualå 2 litri
User avatar
nello
Junior
 
Posts: 18
Joined: 14 Feb 2010, 23:57
Location: suedia

Re: motorul 2.2 TiD - Q & A

Postby nello » 07 Mar 2010, 02:32

bullet wrote:Salut si bine ai venit in club !

Cu pompa de injectie ai avut probleme ?

sal
nu nu am avut pb cu pompa de injectie
in schimb am un 9-3 2,2 tid care-mi stå parcat de vreo 3 luni din cauza pompei.Ironia e ca eu lucrez la unul dintre cele mai mari centru de dezmembråri din suedia si nu gåsesc o pompå la måna a-2-a
am demontat pompa si am trimis-o in rom in speranta vca se va rezolva mai ieftin...nici vorbå.Vor vreo 800 de euro si-mi då garantie pånå la coltzul stråzii.Cred cå o sa vand asa stricatå masina
User avatar
nello
Junior
 
Posts: 18
Joined: 14 Feb 2010, 23:57
Location: suedia

Re: motorul 2.2 TiD - Q & A

Postby graal33 » 06 Sep 2010, 19:52

Salutare,

Si eu am un saab 93 se 2,2 tid din 2000 si am urmatoarele probleme:

1 - scoate fum in orice treapta daca accelerez brusc
2 - la 3000rpm imi intra check engine, si nici nu prea trage
3 - motorul este tot timpul umed in partea dreapta sub pompa de vacuum - unde se gaseste si o ciudatenie de senzor cred, ca o sarma facuta colac
4 - se infraneaza prea brusc motorul cand iau piciorul de pe acceleratie
5 - am schimbat valvele de vacuum de la supapa de pe galerie si de la turbina

Am nevoie de niste sfaturi sapt asta imi iau 1 cablu elm327 si citesc codurile si poate cu ajutorul wis20000, al vostru si poate mai googalesc un pic reusesc sa dibui ce piesa mai schimb!
Serios acum, am nevoie sa-mi spuneti, daca ati avut aceleasi siptome ce anume ati facut!

Multumesc,
Saab 93 SE 2,2 tid 2000
graal33
Junior
 
Posts: 24
Joined: 08 Aug 2010, 21:13

Re: motorul 2.2 TiD - Q & A

Postby graal33 » 11 Sep 2010, 18:42

care ma ajuta si pe mine sa ma conectez la edc de la masina?
am cablu elm327, cateva softuri...dar nici unul nu merge cum trebuie!!
Saab 93 SE 2,2 tid 2000
graal33
Junior
 
Posts: 24
Joined: 08 Aug 2010, 21:13

Next

Return to Tehnica - probleme si rezolvari

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests