Suierat

Ce si de unde sa cumparam

Suierat

Postby cristian_93 » 21 Apr 2009, 12:36

Salutare!

Am si eu o intrebare mai deosebita :) : la viteze de peste 100 km/h mi se aude un suierat in habitaclul masinii si de 6 luni de zile nu am reusit sa il identific. Cateodata mi se pare ca e de la trapa (dar daca deschid trapa, din cauza curentului puternic nu mai aud nimic), alteori parca il aud in bord... iar cei care stau in spate spun ca e de la usa din spate (dar nu l-au identificat) :-s A mai avut cineva problema asta... care e destul de suparatoare la drumuri lungi??

PS: masina e Saab 9-3 Aero 2003
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Postby ess1902 » 21 Apr 2009, 21:43

Si eu era sa fiu " pacalit" de un zgomot pe care l-am presupus a fi de la scut/cutie de viteze si de fapt era de la cotiera...Incearca sa vezi dc sueratul este independent sau nu de turatia motorului sau de o anumita treapta de viteze. Dc nu e incearca sa vezi dc e de natura aerodinamica...cheder slabit sau altceva. Altceva chiar nu imi vine in minte...insa daca nu e de la ceva mecanic nu e ceva grav...Poate mai este cineva cu aceeasi motorizare ca a ta care sa te poata ajuta...
9-3 TID DFP 150 cp
ess1902
Master
 
Posts: 295
Joined: 27 Mar 2009, 08:49
Location: Iasi

Postby cristian_93 » 22 Apr 2009, 08:58

Suieratul este dependent de viteza cu care ma deplasez sau mai exact de viteza cu care ma deplasez + viteza vantului care bate din fata. Cand bate vantul din fata se aude chiar pe la 90, cand bate din spate se aude abia dupa 120... Sigur este o problema de aerodinamica, numai ca nu reusesc sa o identific. Cel mai probabil e de la trapa, dar ma gandeam ca mai poate fi de la oglinzi, usi, gurile de aerisire si altele. Cred ca o sa incep prin a schimba chederul de la trapa...
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Postby saabby-727 » 22 Apr 2009, 11:40

Folosesti masina numai tu singur? Deschizi foarte des intotdeauna acceasi usä? Faci de exemplu drumuri scurte, deci ... Cea din fatä stinga?
La mine a fost si este la fel, usa din fatä stinga se släbeste din balamale (e normal, e rezultatul folosirii) si chiar numai un milimetru . Zgomotul se aude incepind din fatä pinä deasupra capului si il auzi la viteze mari. La Saab au scris mereu pe facturä: "fahrertür nachgezogen"... tradus cam asa: usa soferului "trasä" ?!? adicä ajustatä! Cred cä se string suruburile si se controleazä cu laserul ca sä fie din nou micrometric aliniatä cu cealaltä din spate si cu caroseria. Nu costä mult, la mine se face regulat färä probleme, dureazä ca, 1/2 orä!
Last edited by saabby-727 on 22 Apr 2009, 17:52, edited 1 time in total.
sä joci golf sau polo, sä conduci logan sau mai bine SÄ PILOTEZI UN SAAB?
la saab frinatul murdäreste jentzile
9-5 2,3T vector 220HP
saabby-727
Senior
 
Posts: 141
Joined: 08 Mar 2009, 14:21
Location: kaiserslautern

Postby cristian_93 » 22 Apr 2009, 13:05

Daaa, sa stii! Usa soferului, cu toate ca masina are 44.000 km si nu a avut nici un incident, se inchide si se deschide putin mai greu... se simte o usoara rezistenta cand actionez manerul de deschidere, fie ca e din interior sau din exterior. Cu toate acestea, din ochi nu se sesizeaza o aliniere necorespunzatoare. E un punct de vedere bine de luat in calcul! Multumesc!
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Postby saabby-727 » 22 Apr 2009, 17:52

ai nevoie de un super-specialist in caroserie, altfel iese treabä de nimic, dai bani si tot va suiera. E vorba de milimetri!!!
In plus am uitat sä spun cä si trapa de pe capotä trebuie sä aibä marginile curate si cauciucul de acolo sä nu fie uzat, deci cu neregularitäti. Cea mai micä neregularitate schimbä dinamica aerului ce la Saab e foarte important.
Santul de deasupra usilor pe unde se scurge apa de pe parbriz dupä ce stergätoarele au impins-o lateral, trebuie sä fie curat si neted. Uneori se depune acolo praf si chiar alge. Nu stiu cum aratä la tine acea zonä, dar la mine la 9-5 cind e mizerie inäuntru suierä. De cind tratez cauciucul de acolo cu produse de protectie anume, nu se mai adunä mizerie si nu mai sunt probleme. La 9000 nu era posibil sä se adune nimic, cä era altfel conceput si tot suiera din cauza usii care isi modificä pozitia, chiar si minimal, prin uzurä. Cei de aici de la Saab stiu despre ce e vorba si rezolvä asta automat.
sä joci golf sau polo, sä conduci logan sau mai bine SÄ PILOTEZI UN SAAB?
la saab frinatul murdäreste jentzile
9-5 2,3T vector 220HP
saabby-727
Senior
 
Posts: 141
Joined: 08 Mar 2009, 14:21
Location: kaiserslautern

Postby tony » 24 Apr 2009, 20:24

nu stiu ce sa zic dar o posibila cauza ar putea fi anvelopele. numai tu poti sa iti dai seama. urmareste daca poti pe diferite suprafete de rulare si pe cat posibil la aceeasi viteza.
salutari
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Postby raul » 08 May 2009, 17:48

Salut,

Asa cum sti am avut un 93 ca al tau. Pot sa iti spun ca sueratul pe care il auzi este produs din partea fata a masini si mai exact spoiler si bara fata, numai atunci cand accelerezi la viteze mai mari de 80 Km/h (mai exact in afara localitatii, dar si in localitate, in spati mai deschise, nu intre blocuri).

Pot sa iti recomand sa faci o verificare la spoiler si bara sa vezi daca nu cumva este putin desprins spoilerul de bara.

Eu am scapat de sueratul asta foarte greu, pana am descoperit a durat ceva, iar rezolvarea a fost schimbarea spoilerului.

Multa bafta,
Raul
i love 93 Aero
User avatar
raul
Invatacel
 
Posts: 54
Joined: 30 Jul 2008, 17:56
Location: Bucuresti


Return to Tehnica - probleme si rezolvari

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest