Hai sa-ti explic cum vad eu treaba...
Sunt de acord ca diferenta fata de Seat nu este mare, dar judecand ce masini scot azi timpi in zona asta, nu ai cum sa ramai indiferent la progresul inregistrat in ultima perioada in segmentul asta. Nu stiu cati se gandeau acum cativa ani ca poti ajunge sub 8 minute cu un hatch FWD pe Ring.
Nu e usor sa proiectezi un sasiu capabil de asemenea timpi. Sunt multi ingineri care isi bat capul cu treaba asta de ambele parti, iar la Seat sunt sigur nu sunt doar spaniolii care "impacheteaza" Ibiza. Pompeaza VW in ei know-how, tehnologie si nu numai... Uita-te in schimb la Focus RS - o masina de 300CP mai slow pe Ring decat Renoul meu. E dovada clara ca nu totul sta in greutate si putere.
Apropo, eu stiu ca Trophy-ul are AC. Pana si R26.R care avea geamuri din plexiglass, avea AC. Legat de evacuarea Akrapovic, nu cred ca au investit prea mult. Crezi ca alora nu le convine sa fie miezul in cea mai fierbinte stire din industrie? Se stia ca Renoul o sa scoata timp mai bun decat Seatul... Cine si-a pus numele in proiect (Ohlins, Michelin, Akrapovic), stia ca are marketingul garantat. Din punctul meu de vedere, de apreciat este suspensia Ohlins, nu evacuarea. Si apoi, este adevarat ca l-au usurat, dar au avut si ambitia de a-i tine puterea mai jos decat Seat. E o chestie simpatica.
Seat poate apela la aceeasi reteta, dar stii unde e problema? Inca isi mai fac calcule daca masina lor s-ar vinde. Este nevoie de productie in serie (limitata), iar ei vor continua jocul doar daca se va demonstra ca este profitabil. Eu nu cred ca va fi. De ce? Gandeste-te ca 250 de Trophy-uri la Reno se dau ca painea calda cu 40.000. Este deja un Icon in segment. R26.R a fost produs in 450 de exemplare (din care 230 pentru UK) si s-a vandut uimitor de repede. Parerea mea e ca in grupul VAG, smecheria asta ar fi mers pe Golf pentu ca exista multi fanatici ai modelului, dar nu pe Leon. In plus trebuie luata in calcul si problema canibalizarii intre modelele din grup. Cu o bomba de la Seat, scade interesul pentru celelalte modele din grupul VAG. Vom vedea... Oricum, e cam greu sa dai jos 150KG. Cat crezi ca atarna o bancheta? La Reno, ce au scazut cu bancheta, au pus inapoi cu rollcageul.
Legat de Honda, nu vreau sa ma pronunt inainte sa se nasca. Ar fi pacat totusi sa nu fie ceva special... Poate o sa castige lupta, dar startul l-a pierdut cu siguranta.