Eeeee, ia ca a trebuit sa scarpin bine si in zona "miniHOT" si m-am ales cu una dintre cele mai echilibrate din acea zona. De ce zic echilibrat? Pai nu este nici prea-prea nici foarte-foarte.
Ford Fiesta ST: Motor Duratec 2.0 aspirat cu 150 de cai si cutie cutie manuala foarte scurta in 5 trepte (short-shift cred ca din fabrica). Senzatia de viteza nu te loveste ca la turbo insa curba de cuplu este constanta si foarte intensa. Sasiul este rigid, manevrabilitatea excelenta, franele sunt puternice, evacuarea se aude delicios (nemodificata), servo este greu (cum sade bine), pozitia este buna la volan, vizibilitate excelenta. Se vede ca Ford a fost multi-campion mondial in WRC, masina are comportament neutru in curbe la viteza mare. Ajutata si de jentile mari si late (205/45/17) in curbe merge ca pe sine. Imi aduce aminte de S2000 (desi nu se compara) dar este o buburuza care face EXACT ce trebuie sa faca: te distreaza copios! Este o masina facuta dupa reteta "oldschool"asa cum se faceau odinioara mini-bombele de sosea (wiliams, 205 gti, 5turbo, golf1gti etc.), fara esp, tcs, bbl, fuk, etc. iar ABS-ul abia isi face simtita prezenta.
De ce Fiesta St si nu:
- Fiat 500 Abarth: serios? nu ma vad in asa ceva
- Reno clio RS: este atat de greu sa gasesti unul in stare buna incat nu are rost sa caut; in general clio RS este masina tanarului cu aspiratii de "sofer" deci inafara de aspect majoritatea sunt rupte in doua.
- trioul VAG: ibiza FR, Fabia RS si polo gti: rare si exagerat de scumpe (a se citi nu merita)
- swift sport: nu are rost sa am 2, nu?! Oricum, ca fapt divers, un swift sport ar fi de preferat pentru acelasi factor de distractie maxima pe care-l ofera!
- mini cooper: manevrabilitate excelenta si factor "look" excelent, insa cele in stare buna sunt scumpe, la fel si intretinere
- pejo 206gti - nu ma atrage la fel ca predecesorul (205) care a fost o masina geniala