tare asta cu lanturile pe fata
pe de alta parte nu pot sa nu ma uit cu un fel de amaraciune cum imi sunt puse vorbe in gura (din nou) si reinterpretate atitudini, si chiar de membri de baza ai forumului.
ca sa fie clar, nu am aruncat niciodata cu rahat in marca asta, am detinut 3 masini, din care una nou-nouta, inca mai am doua, 9-3-ul probabil ca nu il voi da niciodata, am avut oferte concrete de bani sanatosi, insa nici nu mi-am pus problema de a o instraina.
in 9-5ul aero am bagat la bani cu caruta de cele mai multe ori preventiv, nu stiam daca fostul proprietar a facut sau schimbat ceva asa ca am schimbat eu.
cand veti baga cel putin la fel de multi bani in brandul saab cati am bagat eu, poate atunci mai discutam de critici...
in 2008 am luat saab nou din showroom de la augusta FARA sa fac vreun test drive nici cu 9-3 si nici cu nimic altceva de banii aia, imi placea marca, si cand am avut bani de ea, am luat-o fara sa stau pe ganduri. s-a dovedit ca am fost inspirat, decat un full option de la un brand usual, mai bine un entry-level de la un brand de soi, cum e Saab. acelasi principiu l-am aplicat si acum cu seria 1, de 20k puteam lua o droaie de masini, cu fel si fel de tehnologii si brizbrizuri, am vrut masina noua, ca deja am 2 vechi, pe principiul lui Edy industria auto ar trebui sa moara fiindca toti suntem niste prosti daca luam masini noi, ar trebui sa luam dinalea de pe vremea lui tataie... sau, in orice caz, nu mai noi de 2011.
daca peste cativa ani voi fi la fel de multumit sau macar pe trei sferturi de multumit de bmw de cum am fost de 9-3, consider ca s-a justificat cheltuiala, cum la fel consider ca cei 23 de k dati in 2008 pe 9-3 si-au scos parleala cu varf si indesat.
da, am avut mari prejudecati in legatura cum bmw, ca si voi toti, da, nu are o imagine prea buna in Ro, ba chiar foarte proasta, asta nu inseamna ca trebuie sa ignoram realizarile tehnice ale unui brand (de top, fie ca va place sau nu).
Edy, tu ca pasionat de masini, ma mir ca faci misto de un brand care are destule referinte in materie de high-end auto, ca sa zic asa... daca frica de asociere te face sa ignori asa ceva, sau atasamentul sau importanta pe care o dai unui badge e asa mare, e cam nasol. daca imi luam Mercedes sau Audi, sau whatever, era mai bine pt forum? sau doar cu BMW ai ce ai?
si eu am o parere proasta despre Renault de exemplu, insa mi-a placut mult RS-ul lui Antonio, si asta vara chiar am cochetat cu gandul a-mi lua un Clio RS EDC (evident nou). apoi am virat spre Seat si am studiat oferta Ibiza Cupra... problema cu masinile astea e ca nu ai cum sa faci un tes drive, le comanzi si asta e!
daca ceva te va deranja la ele, apoi cu ele ramai ca in tara asta nu prea se inghesuie nimeni sa ia clio sau Ibiza de 20-22k... pe de alta parte e si problema vesnica a asfaltului. balon foarte mic inseamna vesnice probleme plus discomfort major.
daca luam RS sau cupra, fiti siguri ca doream sa merg zi de zi cu ea, si pe centura de sud cu gume balon de 35 sau 40 si suspensie sport nu e tocmai ideal pt sanatate nici fizica si nici de buzunar. am zis ca o compacta mai rasarita ar fi un bun successor pt Saab, pt ca s-a dovedit ca una normala, gen 308, nu mai ma satisface asa de mult, nici pe mine si nici consoarta... intre clasa a, a3 si seria 1, de ultima nici nu vroiam sa aud, tot din perspectiva imaginii. nici macar nu am vrut sa fac test drive cu seria 1, pur si simplu impresia despre clasa a sau a3 a fost sub asteptari, incat am zis asa mai mult in sila, wtf, hai sa merg si cu seria 1 sa inchid dosarul. din pacate pt unii forumisti, feelingul instant lasat de seria 1 a fost devastator. am zis ca daca nu o sa am si eu asa ceva mai bine nu mai imi iau nimic si trag de ce am pana cand o cadea tabla de pe ele... s-a intamplat sa gasesc fonduri si sa iau. de ce as fi mai putin mandru de Saab in conditiile astea? nu sunt, numai ca unii din voi mi-ati pus atitudinea asta in carca, la modul sintetic.
aa, ca privesc mai obiectiv acum modul cum Saab e perceput ca brand auto, asta e altceva si consider ca asta imi e benefic, imi largesc punctele de vedere. insa sa scuip cum a zis Gabi, niciodata, ar insemna sa scuip pe mai multe zeci de k bagati in brandul asta, si pe mii de ore de placer de condus. ca unii nu vreti sa intelegeti decat selectiv si sa trageti superficial concluzia, "aa asta si-a luat bemve, se crede mai destept!", imi pare foarte rau pt voi... nu e deloc asa, chiar am pus mult in balanta daca merita sa fac pasul pt o masina fata de care aveam multe prejudecati impotriva. din fericire, daca imi place ceva, nu ma incurc in detalii. si nu imi pun singur bête in roate.
eu (incerc sa) apreciez just un produs, si daca imi place, asta e... iar daca nu, nu. nu, nu cred ca Saab a facut numai masini extraordinare, poate multe au fost la vremea lor, insa ... timpul trece... daca sunteti asa nostalgici, de ce nu ascultati muzica la patefon, si de ce nu folositi numai telefoanele fixe?
tehnologia evolueaza, iar greseala voastra este ca va limitati la a sustine idea de brand, in loc sa sustineti un produs concret. suntem pe forum Saab, just, insa eu consider ca o atitudine sanatoasa si obiectiva din partea fanilor e mult mai utila decat una habotnica de genul "doar Saab e asa si pe dincolo..."
poate va place muzica, si poate aveti trupe/artisti favoriti. eu unul nu am gasit vreo trupa care sa fi scos 100% piese de nota 10, si consider ca am ascultat ceva muzici pana acum. la fel si in literature, sau pictura, sau orice domeniu de creatie. ce e drept, indistria auto nu e o arta insa ni ziua de azi si arta e un domeniu de business, si de aceea mi-a permis paralela.
am experienta vasta de pe forumurile de hifi din tara si de afara (uk de ex)
si acolo tot asa, dar mai ales aici in Ro, erau oameni chititi pe anumite branduri, de ziceai ca le faceau ei sau fratii lor in dormitor sau in garajul personal... adevarate razboaie de brand. am fost si eu fanatic pt un brand pana cand am inteles ca e o diferenta intre ceva care iti place si ceva care chiar e superior. inca imi mai place acel brand insa nu mi-as mai cumpara, am gasit ceva mai bun. habotnicia inseamna involutie dupa parerea mea...
pe de alta parte, daca sustinem un brand atunci el inseamna nu numai ingineri, ci si finante, marketing etc... din punctual asta de vedere, per ansamblu, eu zic ca Saab nu a fost un real succes, fara sa ai fonduri zdravene, stie oricine ca cele mai importante idei nu se mai pot implementa la serie mare. da, Saab este un nume greu privit din perspectiva istorica, insa pe mine, ca si cumparator, ma intereseaz produsele actuale, nu pot merge pe strada in 2015 cu o masina din 1977... e o ineptie, din punctual meu de vedere, care nu vad de ce ar fi mai putin just decat al unuia care vrea lucru vechi... fiecare le stie pe ale lui...
as putea continua mult si bine despre deciziile mele, insa nu are rost.
nu aici unde din pacate vad destul de multa habotnicie. din pacate sunteti chiar voi care ma excludeti incet-incet din acest club, prin remarcile voastre si prin vorbele puse in gura... nu e bai, nu se face gaura in cer ca nu o sa mai vin eu la intalniri, in schimb eu o sa am (si) Saab pt multi multi ani de aici incolo... si apreciez si ma bucura mereu cand vad unul pe strada. nu e exclus ca, cadn finantele vor permite, sa apuc un V6 aero, a ramas si buba asta de stors, si la un moment dat se va stoarce, dar acum nu am cum.
am sa rog moderatorii sa inchida definitive acest topic, ca vad ca incep sa nu mai recunosc unii coforumisti dupa atitudine, si ar fi mare pacat. eu nu sunt omul care se supara asa usor, insa cand vad ca sunt invitat afara printr-o atitudine de (oarecum) stigmatizare, nu astept sa mi se spuna de multe ori.
pana la urma, vorba unui amic, sunt doar niste fiare, iar noi suntem niste copii daca le dam o importanta mai mare decat ar merita, si, mai rau, daca lasam sa se distruga niste legaturi din cauza faptului ca unii opteaza uneori si pt altceva decat "ce-mi place mie".
numai bine in 2015 va doresc!