bembeu alb

Conduci si altceva in afara de SAAB?

Re: bembeu alb

Postby catalinmetal1 » 06 Dec 2014, 14:07

buuun... sa trecem la info utile...
masina este un 114d, 5 usi, luata de la MHS, si are motor turbodiesel de 1600cmc, in varianta "low power", anume 95cp/235Nm.

nu m-a interesat foarte mult capitolul putere din mai multe motive:
- pretul (cel mai mic la lista pt un BMW diesel)
- vroiam cutie manuala, si ofertele de pe stoc si de demo cu motoare de 2000cmc erau automate. cutie manuala era numai pe 114d
- benzina NU m-a interesat, am avut destule benzinare (am avut NUMAI benzinare) si vroiam sa incerc si altceva. in plus toate BMW-urile conduse de mine pana acum au fost diesel, si imi place sound-ul si feelingul de diesel BMW. in plus, iarasi, ca oferte bune de stock si demo, Bavaria nu are deloc motoare pe benzina. am vazut un 114i la Ploiesti, insa la o putere comparabila, am un cuplu mult mai mic, si un consum mai mare, deci exclus.
- nu am mai condus pt uz personal masina cu tractiune spate in conditii variate, asa incat consider ca specificatiile stock ale masinii sunt numai bune pt a-mi face mana o perioada, si a pricepe cu ce se mananca acest mod de propulsie.
- am putut conduce o alta masina de demo, pana sa iau decizia, cu acelasi motor/cutie si dotari aproximativ similare pt un intreg weekend, am facut vreo 700km pe tot felul de drumuri, si autostrada, si oras, si munte, si mi-am putut face o parere de cum trage, momentan sunt multumit, pe sprint e comparabila cu 9-3-ul meu, insa pe reprize este net superioara, mai ales daca vine vorba de drumuri de munte, cu multe rampe, si este si mai imuna fata de 9-3 la sarcina din masina. conteaza poate si cele aprox 150kg in minus, bmw-ul avand aprox 1350kg, 9-3-ul 1500kg.
- am gasit, la o cautare sumara, multe variante de chiptuning, care imi pot aduce aproximativ 140cp si in jur de 300-320Nm, sprint sub 9 secunde si reprize demne de un 9-5 aero automat. varinta mai scumpa (un pic peste 1400 eur), de la Hartge, pare cea mai profi, si vine si cu preluarea garantiei motorului. sunt insa n variante de pana in 6-700 eur care ridica performanta acestui motor, sau, mai corect spus, ii mai "inmoaie" limitarile. chiar BMW are varianta de 116cp si 260Nm de pe 116d EfficientDynamics, deci cel putin teoretic, la 116cp sunt arhi-safe.

nu stiu sa va spun ce nivel de dotare are (gen urban, sport etc..), nu am primit in oferta vreo denumire decat 114d, insa enumar din dotari:
- Vopsea alb alpin
- Tapiserie stofa
- Anvleope runflat 205/55 R16
- Senzor presiune anvelope
- Prezoane antifurt
- Covorase velur
- Triunghi/trusa
- Ornamente cromate interior si esapament cromat
- Volan sport in piele, schimbator piele, cotiera piele
- Jante aliaj pe 16 inchi
- Prize aditionale 12V prin diverse locuri prin masina
- Radio/CD BMW
- Sistem iDrive cu ecran LCD si controale pe consola dinre scaune
- dublu climatronic
- faruri de ceata
- oglinzi electrice incalzite
- geamuri electrice fata/spate
- 6 airbaguri
Masina, la prêt de lista cu taxe, este cu ceva peste 27 k eur. Eu am mai primit suplimentar, in afara discountului de aprox 7000 eur, inca un an de garantie, deci am 3 in total, si covorase de cauciuc pt iarna. Reviziile gratuite timp de 5 ani sau 100 000 km sunt in oferta pt orice auto nou sau ex-demo de la Bavaria/MHS.
La o comparatie cu 9-3-ul meu, dupa cum am zis, este vizibil mai vioaie pe reprize, e mai economica, consumul mediu actual este la 5,6 l/100km, confirmat si de calculul de la pompa, iar dpdv tinuta la drum, adica precizie, directie, comportament viraje, feeling la sofat, mi se pare, din punctul meu de vedere, si dupa gusturile personale, superioara saab-urilor detinute sau conduse pana acum. Mi-a placut mai mult si decat seria 3 (316d automat).
Ergonomia postului de condus este foarte buna, adica de fapt am gasit ceva care sa depaseasca 9-3-ul SS, desi pana sa ma urc in seria 1, nu credeam ca se mai poate. Deci masina asta a fost o revelatie din multe puncte de vedere, si mi-a demontat multe preconceptii sau pareri.
Minusurile tin de chestiuni mai degraba practice, fata de 9-3 sau 9-5 portbagajul este mult mai mic, dar vorbim de o compacta deci nu prea are rost comparatia, la fel si spatiul pt pasagerii din spate. Pt persoanele mai mici de statura sau mai putin corpolente, este loc, insa daca nu te incadrezi in aceasta categorie, bancheta din spate este un pic cam inghesuita. De asemenea, din cauza tunelului pt axul cardanic, as zice ca sunt numai 2 locuri in spate si nu 3.

Fiabilitatea nu mai este un punct forte din pacate pt nicio marca auto in ziua de azi, daca era, sigur imi luam si ceva de la acea marca !
Stiu depsre problemele motorului de 2l diesel, insa din cate stiu, dupa 2011, problemele nu prea au mai aparut, in plus, motorul acesta de 1600 cmc (N47D16) e destuld e nou, scos in 2012 pe piata, si vom vedea daca bavarezii au aplicat ce au invatat din greselile lui N47D20.
Mie imi place cum toarce, la peste 40 km/h nici nu se mai aude decat daca o forjezi, masina este foarte bine insonorozata, si, in general, se simte ca o masina din clasa superioara, am impresia uneori ca masina e mai mare decat e, si ca motorul e mai mare decat e. o senzatie oarecum similara am avut si in clasa A de la MB, insa acolo nivelul de zgomot mai mare mai taia din acest feeling.
Intr-un cuvant, masina se simte foarte solida, sau cum se zice, facuta cu simtul raspunderii, si iti da impresia de masina foarte sigura, lucru care lispeste in compactele non-premium cu care am mai fost, desi, cum am mai zis, sunt reale imbunatatiri la toti producatorii de la care am condus masini din ultima generatie, relativ la tinuta la drum si confortul soferului/pasagerilor.
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 308
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Re: bembeu alb

Postby Dansb » 06 Dec 2014, 14:12

Din cate am auzit, la anumite motoare de 2 l apare si problema tijei swirl, in sensul ca pastilele de pe tija cad in capul pistonului si fac totul varza. Nu stiu daca exista legatura intre problema asta si ruperea lantului, n-am aprofundat, nefiind interesat de bmw.
Intr-adevar, tractiunea spate face legea pe drum uscat, e mult mai placuta senzatia de impingere. Am avut 4 masini cu tractiune spate - Fiat 850, D1100 si Opel Commodore si Rekord
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: bembeu alb

Postby catalinmetal1 » 06 Dec 2014, 14:34

pt un 320d de exemplu, desi oficial la reprezentanta, costa peste 2000 eur, inlocuire kit distributie la un service non-brand (adica la mine la baieti, in Bragadiru city 8) - KrivTop service), este cam 4000 de ron.

timp de 3 ani daca apare ceva, MHS imi va plati reparatia, dupa aia, oricum merg la mine la baieti unde rezolv totul mult mai ieftin! totul e sa nu apara doamne-feri pe undeva pe la cuca macaii... dar chiar si asa, exista suport service in toata europa, cam ca la orice marca din ziua de azi (care inca mai produce).
oricum, pana la 80 000 km mai am... :wink: masina avea fix 2491 km la bord cand am luat-o de la MHS (a fost masina de demo in Timisoara), acum are un pic peste 5000, deci mai e...

@DanSB: se simte ca pierderea e mult mai mica fata de tractiune fata, mai ales cand ii dai talpa, impingerea e instantanee, odata ce motorul e in turatie corecta (care la masina asta inseamna undeva de pe la 1800 de ture in sus). pe zapada nu am fortat-o zilele trecute cand a nins, desi am fost si pe la munte si am prins portiuni destul de tricki de asfalt, mai ales intre Campulung si Bran...

cert e ca imi place sa imi gasesc de mers pe te miri unde, doar sa stau la volanul ei! sau lui (de bembeu). :wink:

eu ii zic elefantelul alb, pt ca are capota (trompa) lunga, si se termina brusc. in plus, se urneste mai greutz, (demaraj mai lent) dar cand ia turatie, sau in reprize, baga mare, exact ca un elefantel!

de frane, ce sa zic, cine a condus bmw in stare tehnica buna, sau bmw model mai nou, stie care e treaba cu franele la bmw. se incadreaza in senzatia de siguranta deplina de la restul masinii.
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 308
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Re: bembeu alb

Postby cipsu » 06 Dec 2014, 14:50

Dansb wrote:Din cate am auzit, la anumite motoare de 2 l apare si problema tijei swirl, in sensul ca pastilele de pe tija cad in capul pistonului si fac totul varza. Nu stiu daca exista legatura intre problema asta si ruperea lantului, n-am aprofundat, nefiind interesat de bmw.
Intr-adevar, tractiunea spate face legea pe drum uscat, e mult mai placuta senzatia de impingere. Am avut 4 masini cu tractiune spate - Fiat 850, D1100 si Opel Commodore si Rekord


asta cu clapetele e poveste veche, aparuta la seria 5 si seria 3 model 2004 si remediata undeva la modelul LCI 2007. Eu, la e60 525d 2006 am schimbat galeria din acest motiv saptamana trecuta, dupa 7 ani si 220k km. Distributia a fost o alta problema, fara legatura, la motoarele de 2000 cmc, rezolvata cam in aceeasi perioada. Motorul masinii mele, in 6 cilindri inca am distributia originala.
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 473
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Re: bembeu alb

Postby Dansb » 06 Dec 2014, 17:04

Ti-am spus, imi ajunsese zvonul pe la ureche, dar nefiind interesat de brand...
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: bembeu alb

Postby cristiansen09 » 06 Dec 2014, 21:58

Banuiam ca este un motor micut, dar intrucat consuma putin, este foarte bun!
cristiansen09
Master
 
Posts: 317
Joined: 16 Dec 2008, 19:06
Location: Bucuresti

Re: bembeu alb

Postby cipsu » 07 Dec 2014, 00:28

Intre noi fie vorba eu m-am cam saturat de fierataniile mele care nu consuma sub 16 l/100km in oras, motorina respectiv benzina. Nu m-as da inapoi de la un motor mic dar suplu care sa nu faca sa suspin toata ziua pe la pompa. Cu siguranta nu e un diavol impielitat pe sosea cum acel 9-5 Aero dar nici nu cred ca te impiedica sa ai o calatorie placuta in conditii de siguranta.
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 473
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Re: bembeu alb

Postby catalinmetal1 » 07 Dec 2014, 06:32

niste poze la "dosar"...
Attachments
DSC_0691a.jpg
DSC_0687a.jpg
DSC_0683a.jpg
DSC_0682a.jpg
DSC_0678a.jpg
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 308
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Re: bembeu alb

Postby catalinmetal1 » 07 Dec 2014, 06:43

foarte interesant imi pare faptul ca, desi cutie manuala (totusi in 6 trepte) si motor entry-level, are 3 moduri de condus setabile dintr-un buton special de pe consola dintre scaune, anume eco, confort, si sport. odata setat unul din moduri, pe display-ul iDrive apare schita masinii cu componentele afectate de schimbare colorate in portocaliu, ca sa stii ce anume se va schimba la comportament.

modul implicit la pornire este confort, un bun compromis intre economie si agilitate, fata de acesta in modul eco masina inhiba posibilitatea de a mai dezactiva functia de start-stop, opreste din consumatori, si raspunsul masinii este mai lent, se doreste un consum cat mai mic la acest mod.

in modul sport pedala devine mai sensibila, raspunsul masinii si al motorului mai prompt si mai elastic, si suspensia si directia devin ceva mai ferme. adica nu e doar un buton acolo, chiar face ceva. avand in vedere ca nu prea au fost conditii meteo prea favorabile nu prea am abuzat de modul sport, am mers odata prin zona cheia/prahova in acest fel si am comparat cu modul confort, si este o diferenta sesizabila in comportamentul masinii, insa il voi folosi cu mai multa "dare de mana" la primavara/vara, cand e uscat si am gume de vara.
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 308
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Re: bembeu alb

Postby andybumbu » 07 Dec 2014, 12:32

Ai facut o afacere foarte buna, Cataline, deci ai platit in jur de 20mii pt un bmw diesel nou, e adevarat, mai chelut.
Stiam de atunci de cand ne contram pe benzina vs diesel ca nu ai avut contact cu diesel....
Ma bucur ca ai trecut peste prejudecati, vei avea numai satisfactii cu acest bmw, chiar si cu motorizarea de baza diesel. Taxe minime+ vei avea consumuri care sfideaza logica, iar comparatiile cu celelalte saab-uri nu isi au rostul...
Pe cel aspirat il bate la toate capitolele, iar pe Aero il face knock out...totusi suntem in 2014 si benzina costa 6lei, chit ca ai si gpl montat :idea: Eu l-as da, mai ales ca vad ca are adresabilitate :roll:

Eram la bmw dealer in germania in urma cu ceva saptamani si printre cateva zeci de exponate era si un seria 3 combi- full, 3L diesel, pachet Individual etc, fabricat 2014 aprox 6 luni vechime si :shock: 75mii euro ...:lol:

Cipsule, cum de mai rezisti cu asemenea consumuri...e60 diesel cu asa consum nu am auzit :roll:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: bembeu alb

Postby cipsu » 07 Dec 2014, 18:00

andybumbu wrote:
Cipsule, cum de mai rezisti cu asemenea consumuri...e60 diesel cu asa consum nu am auzit :roll:


Cam cat crezi ca ar trebui sa consume un motor cu 6 cilindri, transmisie automata, cu roti late, (245/45/18) in traficul de mers la servici si inapoi in Bucuresti?
Afara daca mergi la consum iti arata 7,5 care mi se pare decent.
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 473
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Re: bembeu alb

Postby andybumbu » 07 Dec 2014, 23:21

E foarte mult cipsule. Mai ales ca ai varianta de 3L lowpower. Eu cunosc foarte bine consumul, avem un Q5 full si care are 2tone la gol si e cu mult, mult mai putin gurmand, e adevarat, are 7 trepte+nu in trafciul nebun din capitala :roll: Oricum ma refeream cum de mai rezisti..deduc ca saabul Aero il ai de placere, dar pentru un bmw diesel, ca si masina de zi cu zi, mi se pare imens...ceva nu e in regula...
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: bembeu alb

Postby cipsu » 08 Dec 2014, 08:57

andybumbu wrote:E foarte mult cipsule. Mai ales ca ai varianta de 3L lowpower. Eu cunosc foarte bine consumul, avem un Q5 full si care are 2tone la gol si e cu mult, mult mai putin gurmand, e adevarat, are 7 trepte+nu in trafciul nebun din capitala :roll: Oricum ma refeream cum de mai rezisti..deduc ca saabul Aero il ai de placere, dar pentru un bmw diesel, ca si masina de zi cu zi, mi se pare imens...ceva nu e in regula...


Nu fac km multi, asta ma mai scoate, dar cu masinile mergem zi de zi, cu amandoua. Eu merg cu "coaja", bembeul l-am lasat la doamna.
Ce sa zic, masina este in stare tehnica buna, nu prezinta nici un fel de problema, are totul original si mentinut ca atare. Asta e consumul pe distante relativ scurte in oras, iarna, la ore de varf. Imagineaza-ti traficul Unirii Marriott la ora 08:30 si retur la 18:00
Gata, nu mi deturnam topicul omului. :oops:
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 473
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Re: bembeu alb

Postby leeloo » 09 Dec 2014, 11:42

eu personal sut contra oricarui diesel sh, mai ales dinalea cum se vand prin ro care au gen 8 ani si 120k km...
Dar cu diesel nou si in garantie esti acoperit. Nu cred ca trebuie sa iti faci prea multe griji la orice masina noua..totusi garantia aia e garantie, cu toate ca pot aparea neplaceri, porceli pe la reprezentante.. in general se rezolva.
si tovarasul cipsu traiesc aceasi drama.. consumul pe ultimii 234 de km toti urbani de cand a venit frigul si aici si au mai fost si vreo 3 greve a ajuns la 18.8.% cu un 1.8t automat .. e un nou record pentru mine..daca nu aveam pus gpl pe masina spumegam ca aruncam banii pe combustibil in loc de vacante, jucarii si orice alte kkt-uri prefer sa imi sparg banii..
Saab 9-3 1.8t SK 2006
leeloo
Senior
 
Posts: 201
Joined: 13 Jan 2014, 20:12
Location: Bruxelles, Belgia

Re: bembeu alb

Postby Edy » 22 Dec 2014, 23:12

my two cents! :mrgreen:
Attachments
bembe.jpg
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

PreviousNext

Return to My Other Car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests