buuun... sa trecem la info utile...
masina este un 114d, 5 usi, luata de la MHS, si are motor turbodiesel de 1600cmc, in varianta "low power", anume 95cp/235Nm.
nu m-a interesat foarte mult capitolul putere din mai multe motive:
- pretul (cel mai mic la lista pt un BMW diesel)
- vroiam cutie manuala, si ofertele de pe stoc si de demo cu motoare de 2000cmc erau automate. cutie manuala era numai pe 114d
- benzina NU m-a interesat, am avut destule benzinare (am avut NUMAI benzinare) si vroiam sa incerc si altceva. in plus toate BMW-urile conduse de mine pana acum au fost diesel, si imi place sound-ul si feelingul de diesel BMW. in plus, iarasi, ca oferte bune de stock si demo, Bavaria nu are deloc motoare pe benzina. am vazut un 114i la Ploiesti, insa la o putere comparabila, am un cuplu mult mai mic, si un consum mai mare, deci exclus.
- nu am mai condus pt uz personal masina cu tractiune spate in conditii variate, asa incat consider ca specificatiile stock ale masinii sunt numai bune pt a-mi face mana o perioada, si a pricepe cu ce se mananca acest mod de propulsie.
- am putut conduce o alta masina de demo, pana sa iau decizia, cu acelasi motor/cutie si dotari aproximativ similare pt un intreg weekend, am facut vreo 700km pe tot felul de drumuri, si autostrada, si oras, si munte, si mi-am putut face o parere de cum trage, momentan sunt multumit, pe sprint e comparabila cu 9-3-ul meu, insa pe reprize este net superioara, mai ales daca vine vorba de drumuri de munte, cu multe rampe, si este si mai imuna fata de 9-3 la sarcina din masina. conteaza poate si cele aprox 150kg in minus, bmw-ul avand aprox 1350kg, 9-3-ul 1500kg.
- am gasit, la o cautare sumara, multe variante de chiptuning, care imi pot aduce aproximativ 140cp si in jur de 300-320Nm, sprint sub 9 secunde si reprize demne de un 9-5 aero automat. varinta mai scumpa (un pic peste 1400 eur), de la Hartge, pare cea mai profi, si vine si cu preluarea garantiei motorului. sunt insa n variante de pana in 6-700 eur care ridica performanta acestui motor, sau, mai corect spus, ii mai "inmoaie" limitarile. chiar BMW are varianta de 116cp si 260Nm de pe 116d EfficientDynamics, deci cel putin teoretic, la 116cp sunt arhi-safe.
nu stiu sa va spun ce nivel de dotare are (gen urban, sport etc..), nu am primit in oferta vreo denumire decat 114d, insa enumar din dotari:
- Vopsea alb alpin
- Tapiserie stofa
- Anvleope runflat 205/55 R16
- Senzor presiune anvelope
- Prezoane antifurt
- Covorase velur
- Triunghi/trusa
- Ornamente cromate interior si esapament cromat
- Volan sport in piele, schimbator piele, cotiera piele
- Jante aliaj pe 16 inchi
- Prize aditionale 12V prin diverse locuri prin masina
- Radio/CD BMW
- Sistem iDrive cu ecran LCD si controale pe consola dinre scaune
- dublu climatronic
- faruri de ceata
- oglinzi electrice incalzite
- geamuri electrice fata/spate
- 6 airbaguri
Masina, la prêt de lista cu taxe, este cu ceva peste 27 k eur. Eu am mai primit suplimentar, in afara discountului de aprox 7000 eur, inca un an de garantie, deci am 3 in total, si covorase de cauciuc pt iarna. Reviziile gratuite timp de 5 ani sau 100 000 km sunt in oferta pt orice auto nou sau ex-demo de la Bavaria/MHS.
La o comparatie cu 9-3-ul meu, dupa cum am zis, este vizibil mai vioaie pe reprize, e mai economica, consumul mediu actual este la 5,6 l/100km, confirmat si de calculul de la pompa, iar dpdv tinuta la drum, adica precizie, directie, comportament viraje, feeling la sofat, mi se pare, din punctul meu de vedere, si dupa gusturile personale, superioara saab-urilor detinute sau conduse pana acum. Mi-a placut mai mult si decat seria 3 (316d automat).
Ergonomia postului de condus este foarte buna, adica de fapt am gasit ceva care sa depaseasca 9-3-ul SS, desi pana sa ma urc in seria 1, nu credeam ca se mai poate. Deci masina asta a fost o revelatie din multe puncte de vedere, si mi-a demontat multe preconceptii sau pareri.
Minusurile tin de chestiuni mai degraba practice, fata de 9-3 sau 9-5 portbagajul este mult mai mic, dar vorbim de o compacta deci nu prea are rost comparatia, la fel si spatiul pt pasagerii din spate. Pt persoanele mai mici de statura sau mai putin corpolente, este loc, insa daca nu te incadrezi in aceasta categorie, bancheta din spate este un pic cam inghesuita. De asemenea, din cauza tunelului pt axul cardanic, as zice ca sunt numai 2 locuri in spate si nu 3.
Fiabilitatea nu mai este un punct forte din pacate pt nicio marca auto in ziua de azi, daca era, sigur imi luam si ceva de la acea marca !
Stiu depsre problemele motorului de 2l diesel, insa din cate stiu, dupa 2011, problemele nu prea au mai aparut, in plus, motorul acesta de 1600 cmc (N47D16) e destuld e nou, scos in 2012 pe piata, si vom vedea daca bavarezii au aplicat ce au invatat din greselile lui N47D20.
Mie imi place cum toarce, la peste 40 km/h nici nu se mai aude decat daca o forjezi, masina este foarte bine insonorozata, si, in general, se simte ca o masina din clasa superioara, am impresia uneori ca masina e mai mare decat e, si ca motorul e mai mare decat e. o senzatie oarecum similara am avut si in clasa A de la MB, insa acolo nivelul de zgomot mai mare mai taia din acest feeling.
Intr-un cuvant, masina se simte foarte solida, sau cum se zice, facuta cu simtul raspunderii, si iti da impresia de masina foarte sigura, lucru care lispeste in compactele non-premium cu care am mai fost, desi, cum am mai zis, sunt reale imbunatatiri la toti producatorii de la care am condus masini din ultima generatie, relativ la tinuta la drum si confortul soferului/pasagerilor.