Mazda 6 2.2 D AT, noua jucarie

Conduci si altceva in afara de SAAB?

Re: Mazda 6 2.2 D AT, noua jucarie

Postby leeloo » 08 Jan 2015, 10:27

de cateva zile ma foiesc in oras si am avut ocazia sa fac un mini consum strict urban, daca nu erau ore de varf statea pe la 7.5, acum de cateva zile am inceput sa merg strict in regim urban barbar, adica numai la ore de varf, drumuri scurte, iarna blanda ce e drept.. tot tacamul..si pare ca sta pe la un 9, dar cred ca o sa mai urce.. oricum si la 12 daca ajunge sunt super multumit.. eu normal la un 12 ma astept.. dar sa vedem..
In romania nu am reusit sa scot peste 6% cu 3 persoane in masina si portbagajul full, am venit cand inca erau peste 10 grade si am mers cat de tare a permis drumul adica 135 pe cele cateva fasii de autostrada, 70 in localitati sa nu raman fara carnet si in rest cat se putea fara sa imi pun in pericol familia...

pe afara unde mai ai loc sa o parlesti, adica prin ungaria, austria, De, si sa mergi mai tare in mod constant cam 6.5, deci foarte ok..
Practic am cam aceleasi costuri care le aveam cu saab-ul pe GPL, ca daca nu era pe GPL , in bani fiecare km ma costa cam dublu, avand in vedere si ca dieselul e sensibil mai ieftin decat benzina prin vest.. deci sunt multutmit si de aspectul asta, ca am mai zis, nu am luat diesel pentru cuplu ci pentru consum, desi la mazda in prezent motoarele pe benzina chiar sunt slabe rau.. facusem drive test si cu motorul g165, un aspirat de 2l si 165 de cai.. o lesinatura, daca nu stiam ce e dupa ce m-am dat jos juram ca motorul ala nu are mai mult de 120 de cai..
Saab 9-3 1.8t SK 2006
leeloo
Senior
 
Posts: 201
Joined: 13 Jan 2014, 20:12
Location: Bruxelles, Belgia

Re: Mazda 6 2.2 D AT, noua jucarie

Postby andybumbu » 08 Jan 2015, 12:11

Leelo, eu zic ca vei ajunge undeva in jur de 10% urban, tinand cont ca ai tehnologii moderne si e mai usoara decat un 93SS. Iar in exterior undeva in jur de 5-6% pt viteze legale, adica...gratis :lol:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Mazda 6 2.2 D AT, noua jucarie

Postby leeloo » 14 Jan 2015, 10:32

Consumul urban s-a stabilizat in jur de 12 vad .. mai scade la 11.8, ma mai duc la 12.3.. pe acolo se invarte. Probabil la vara va fi mai mic..
Deci e foarte ok.
In orase cu trafic mai decent, gen Aachen unde m-am invartit vreo 30 de km intr-o zi am avut si 7.5.. dar nu e reprezentativ la mine ca nu stau acolo..
Veselia la pompa continua, am pus motorina cu 1.04 euro, shell, in Belgia.. mai ca regret acu ca nu am luat V8 .. :)
glumesc, nu mai imi trebuie acu la batranete motoare mari.. :)
In rest nimic deosebit, masina merge foarte bine, mai am vreo 100 de km si sar de 6 k km la masina ridicata pe 23 decembrie..
prin aprilie, in vacanta de pasti plec in spania, iar mai fac vreo 3k numai atunci.. km se aduna intr-un ritm ametitor.. noi sa fim sanatosi..
In rest mare lucru sa ii reprosez nu am.. simt lipsa trapei totusi, tare buna mai era la fumat pe autostrada.
Directia imi place din ce in ce mai mult, desi e electrica e foarte reusita, ai si feed-back cat trebuie(problema comuna la majoritatea directiilor asistate electric), se lasa cat trebuie la manevre de parcare, se intareste la viteza.
Credeam ca o sa dezactivez i-stop-ul prin oras, dar nu, e foarte misto, ala de pe bmw (am condus cam o sapatmana un BMW e90 320d ED, o masina foarte ok de altfel) era ceva ingrozitor si insuportabil, retardul se oprea si cand faceai manevre de parcare, pornire violenta etc.. cel mai mare fail de la bmw din ultimii ani incoace e sistemul de start stop. Ca sa nu mai zic ca inebuneai pana il dezactivai prin meniul ala stufos si trebuia sa o faci de feicare data sau definitiv din tester.. la mazda e un simplu buton care trebuie apasat 2 sec..
Partea frumoasa e ca porneste si la rotirea volanului, deci poti anticipa, porni motorul fara sa astepti sa plece ala din fata ta daca esti foarte aproape de el.
Pornirea e lina si foarte rapida.
Una peste alta multumit si la mersul urban, desi e cam mare si greu de gasit spatii potrivite pentru parcarea laterala, are 4.6 m...
Cine isi cumpara asa ceva e musai sa aibe si senzori de parcare fata, botul e imposibil de vazut orice pozitie ai avea in scaun si oricat te salti, altfel risti sa o razui de tot felul de chestii.
Supravegherea de unghi mort e foarte misto, si e facuta destept, adica i-a in considerare si viteza cu care se apropie masina, daca vine tare, clipoceste mai devreme si al distanta mai mare, daca se apropie incet reactioneaza mai tarziu.
Fratele meu care este inginer auto si face expertize auto la accidente, cred ca a avut legitimatia cu nr 3 prin 91 luata, spunea ca e cam cea mai mare inventie de la ABS incoace si ca daca ar fi dotare standard el zice ca s-ar reduce accidentele cu 1/3 lejer..
Are cateva mici chestii totusi.. navigatia are un mod auto, care teoretic schimba harta de la modul zi la modul noapte.. o face prost.. un nor daca este pe cer gata.. trece pe noapte si nu mai vezi nimic.. tot pe manual trebuie lasata.
Farurile lasate pe modul auto nu comuta la faza lunga nici daca esti in pestera, am inteles ca ar fi un update de software pentru asta, oricum chestia asta era utila doar in Ro, nu e graba, astept pana la revizie..
Mai sunt cateva chestii retardate de genul asta, nu drame, dar chestii de detaliu care ar fi putu fi rezolvate foarte usor..
Saab 9-3 1.8t SK 2006
leeloo
Senior
 
Posts: 201
Joined: 13 Jan 2014, 20:12
Location: Bruxelles, Belgia

Re: Mazda 6 2.2 D AT, noua jucarie

Postby andybumbu » 14 Jan 2015, 21:37

Pai la pretul asta de diesel :shock: rulam gratis :lol: Am alimentat astazi cu 1,11€, iar in L am auzit ca e 0,92€....trebuie sa testez :mrgreen: Multi km a inghitit si bestia mea, aprox 5400km in dec-ian :wink:
Baga mare cu km, e noua, deci trebuie amortizata scula :D

uite si facelift-ul, interesant...apare integrala :roll:
http://0-100.hotnews.ro/2015/01/14/mazd ... more-65493
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Mazda 6 2.2 D AT, noua jucarie

Postby leeloo » 15 Jan 2015, 00:04

am pus in luxembourg pe 6 ianurie cu fix 1 euro, e posibil sa mai fi scazut.. :)
Da stiam ca apare awd, dar faza ciudata e ca cica va fi doar pe versiunea break..
Oricum se duce sus de tot echiparea de top cu awd, fiind si exclusiv pe cel mai scump motor pret din lista se duce lejer spre 40k...

in afara de vacante si alte drumuri lungi ocazionale fac doar 1000 de km pe luna.. dar in vacante.. mama mama .. mai mult conduc decat stau.. :)
Nevasta-mea s-a jurat ca nu mai merge cu avionul neam asa ca oriunde, oricat de departe plecam cu masina.
Ma umfla si rasul azi, vor sa o trimita in delagatie obligatoriu cu avionul, asta se chinuie sa ii convinga sa o lase cu trenul dar face 2 zile pe drum, aia au inebunit.. :)
Saab 9-3 1.8t SK 2006
leeloo
Senior
 
Posts: 201
Joined: 13 Jan 2014, 20:12
Location: Bruxelles, Belgia

Re: Mazda 6 2.2 D AT, noua jucarie

Postby andybumbu » 16 Jan 2015, 23:54

E chiar si sub 1€ in L, vecina mea lucreaza acolo si zice ca e 92€centi :lol: tot ea si-a tras un Leon FR diesel superb, inclusiv farurile full led...imi curg balele :D Gagica parcurge 4-5000km lunar :shock: :mrgreen:

Pai nici eu nu ma inteleg cu avionul...dar uneori nu ai de ales :idea:
Eu nu sunt adeptul masinii, adica pe cat pot imi sincronizez traseele, merg cat pot pe jos, iar pe de alta parte, nici bestia nu inghite traseele scurte :wink:
Din 2-3 drumuri pana-n Ro, fac cam minim >12-15Tkm
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Mazda 6 2.2 D AT, noua jucarie

Postby leeloo » 09 Feb 2015, 20:14

Am avut un incident cu mazda.
Joi cand am ajuns acasa, am oprit motorul, m-am dat jos din masina si cand sa inchid din telecomanda .. nimic..
Am inchis cu cheia normala si am dat vina pe telecomanda, ca e keyless si la astea se duc bateriile mai repede.
vineri dimineata, cand sa pornesc, masina moarta..( desi am venit cu cheia 2, tot moarta era..)
Am sunat la mazda asistenta(e un serviciu gratuit pe perioada garantiei si daca iti faci reviziile la ei), au zis ca vin in 30-40 de min, au ajuns in 20 de minute, un mare plus,(am primit inclusiv un sms cu un link catre un site unde puteam sa vad pe ahrta unde sunt.. :) )
Foarte prompti, au dat un boost la baterie si a pornit.
Tipul care a venit, din ce i-am povestit a dedus ca bateria e defecta, mai ales ca nu aveam vreun martor cum ca nu incarca sau ceva de genul.
Mi-a zis sa nu o mai opresc si sa merg direct la dealer, cea ce am si facut.
Dupa 1h de verificari, au zis si ei la fel, ca e bateria, mi-au dat una noua, din ce aveau pe stoc, desi nu prea era pentru masina mea, cat sa merg in week-end, pana comanda ei una speciala pentru i-stop- i-eloop, tip q85 cica, si sa vin luni oricand ca se inlocuieste in 20 de min.
Peste week-end nu am avut probleme, deci ma gandesc ca daca aveam consumatori naspa sau altceva, se descarca, iar azi am fost si mi-au pus bateria noua, si de care trebuie.
Sper sa nu mai am probleme, dar oricum multumit de cum au reactionat baietii.
Ce am remarcat, chiar si cand am mers cu bateria aia care cica nu era q85, e ca si i-elop si istop intrau si functionau mult mai devreme, fata de bateria veche, cred ca se chinuia sistemul foarte mult sa o incarce cat de cat dupa ce masina stationa si era si prima pornire din zi.
In sfarsit, bine ca s-a rezolvat fara dureri prea mari..
Una peste alta mai am foarte ptin si ajung la 7000 de km, cred ca ii fac pana saptamana viitoare..ca vorba aia se fac aproape 2 luni de cand o am.. :)
Saab 9-3 1.8t SK 2006
leeloo
Senior
 
Posts: 201
Joined: 13 Jan 2014, 20:12
Location: Bruxelles, Belgia

Re: Mazda 6 2.2 D AT, noua jucarie

Postby andybumbu » 09 Feb 2015, 21:18

Da, interesant.....Adevarul e ca sistemul e bun cat esti in garantie, dupa aia :lol: Probabil ca ai nimerit tu o baterie mai buclucasa :mrgreen: , dar o sa o primesti pe aia dedicata si gata. Cata garantie ai la bolid, daca standard, eu iti recomand calduros sa o extinzi, nu-i de gluma leloo :idea:
Chiar vorbeam cu varul meu de DS5 hybrid, are 5 ani garantie, apoi, Dumnezeu cu mila :lol:

La sistemul de start-stop, cred ca greul cade pe electromotor& alternator, bateria, vorba aia poti sa o schimbi si singur, chit ca e cu 50% mai scumpa

Era sa uit, am fost ieri rapid pana la Ford sa vad si eu revolutia Mondeo :lol:
Prima concluzie, foarte- foarte reusit, desi nu inghit deloc marca. Mi-au spus ca imi dau vineri pt peste weekend unul sa-l testez, voi vedea dacaa ajung :roll:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Mazda 6 2.2 D AT, noua jucarie

Postby leeloo » 09 Feb 2015, 23:56

3 ani garantie, poate fi extinsa si la 5, dar cre ca oricum o sa sar de 100k km in 3 ani, sau cel mult 3.5 ani, asa ca.. nu stiu daca merita sa o extind. Oricum peste 100k km nu mai da nimeni in europa garantie.
in sfarsit, am mai spus-o, daca imi fac griji de fiabilitate la masina noua, la un sh ce pretentii sa mai ai.. daca se strica ceva dupa ce iese din garantie, o fac si o sa o repar cata vreme renteaza financiar, daca se va imputi treabao sa iau o decizie in consecinta. (normal ar trebui sa o tin 5 ani minim, daca o vand inainte de 5 ani dau TVA inapoi la greu)
Oricum a fost o problema minora, se mai intampla, cred ca a fost bateria cu defect din fabrica, abia acum am vazut cum trebuie sa se comporte normal masina. (ma refer la i-eloop si i-stop), si clar de cand am ridicat-o nu era in mintile ei ,acum ca stiu cum trebuie sa mearga de fapt, ca altfel nu am sesizat nimic inainte, ne-avand termen de comparatie.
E misto ford mondeo, m-am uitat serios la el inainte de a lua mazda. Arata si bine si e placut.
Mi-a placut mai mult cum merge mazda, altfel mondeo are avantajele lui, printre care si configurarea mult mai larga. LA mine motorul twin turbo cu cutia automata normala, nu dkg, m-a convins.
Saab 9-3 1.8t SK 2006
leeloo
Senior
 
Posts: 201
Joined: 13 Jan 2014, 20:12
Location: Bruxelles, Belgia

Re: Mazda 6 2.2 D AT, noua jucarie

Postby leeloo » 10 Mar 2015, 13:52

am ajuns la 8k km, masina luata la sf lui decembrie.. :)
M-am gandit mult daca sa scriu ce am mai facut cu ea, e un procedeu oarecum neortodox si nu vreau sa se iste un flame dinala nesfarsit.
Deci, urmarind ceva topicuri si din strainatate si de pe la noi, si avand cunostinte, prieteni care fac asta de mult timp, m-am hotarat sa "aditivez" si eu motorina la masina cu ulei 2T.


inainte de a incepe flame-ul, va rog sa tineti cont ca uleiul 2t nu are nici o legatura cu uleiul auto normal, e facut special sa arda in cilindri, si pun numai standard JASO FC, intre timp a aparut si JASO FD, care lasa o cantitate mininimala de cenusi si particule la ardere.
Practic la fiecare plin care il fac, normal recomandat e sa se puna un raport de 1:200, desi nu e nimic batut in cuie, se poate ajusta dozajul, deci daca ai un rezervor de 62l cum am eu pun cam 300 g, dar cel putin la mine efectele se simt mult mai bine daca pun ceva mai mult , adica cam 400 g..maxim la un plin ... deci cantitatile puse sunt mici, nimic dramatic.
Efectele pozitive sunt mai multe, in primul rand zgomotul de diesel la relanti, cel putin la mine era mic, acum a disparut complet. In al doilea rand orice vibratie chiar si la rece a disparut, una peste alta reduce f mult zgomotul si vibratiile specifice de diesel.
A la long mai protejeaza si injectoarele de motorina euro 5 super uscata precum si pompele de combustibil...
Am un prieten care a bagat in bmw-ul lui 530d cam 100k km si l-a dat cu filtrul de particule original la 230k km..
Eu fac asta cam de vreo 3k km, am motor euro 6, vad cand se face regenerarea la DPF, decare de asta imi era cea mai mare teama sincer, cand am auzit prima data de treaba asta.
Nu am observat nimic negativ gen sa o faca mai des, e fix ca pana acum adica regenerarea o face tot intre 240 si 300 km, in functie mai degraba de cati km urbani am facut de la ultima regenerare.

In al treilea rand, de exemplu prin europa de vest se vinde motorina B5 sau B7, b10 parca nu am vazut pana acum, care au un continut de minim 5-7% biodiesel, care fix ulei vegetal este.deci daca un diesel modern merge fara probleme cu motorina b7, daca dinaia nimeresti, un 3-400 de g de ulei 2t, nu are cum sa dauneze. Din pacate e destul de rara ca e mai scumpa ca sincer numai dinaia as pune...
De regula torn uleiul asta chiar cand sunt la pompa, fix inainte sa alimentez, ca sa se amestece bine.
Repet, pentru mine efectele pozitive doar astea sunt, zgomot si vibratii mult mai mici si la rece si la cald, sezizabila diferenta si in masina si langa... pentru mine merita, daca era ceva ce chiar uram la diesel, mai ales multe marci prost antifonate erau zgomotul si vibratiile permanente la relanti...mazda 6 sta foarte bine la capitolul asta, e foarte rafinat motorul(pe cat posibil pentru un diesel in 4 cilindri), mult peste bmw 2.0d de exemplu, dar acum e si mai bine.
Cine vrea sa incerce, si vrea amanunte, ii stau la dispozitie... eu personal daca aveam vreo indoiala ca imi strica masina noua pe care abia am luat-o, nu faceam asta, dar sincer, sunt convis ca nici a la long nu voi avea de suferit de loc, ba din contra..
Attachments
image.882977116.jpeg
Saab 9-3 1.8t SK 2006
leeloo
Senior
 
Posts: 201
Joined: 13 Jan 2014, 20:12
Location: Bruxelles, Belgia

Re: Mazda 6 2.2 D AT, noua jucarie

Postby andybumbu » 10 Mar 2015, 21:56

Bestia mea a inghitit din 1 dec.>11Tkm :roll: :mrgreen: mancacioasa :lol:
Eu nu as baga nimic, mai ales intr-o scula noua...+daca se-ntampla ceva si iti i-au o proba de diesel... :roll: :idea:
Dar,... e bunul tau..deci operatiunea e un fel de AdBlue , pardon AdLeloo :mrgreen:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Mazda 6 2.2 D AT, noua jucarie

Postby leeloo » 11 Mar 2015, 12:28

daca aveam vreo indoiala nu o faceam.
de altfel am cunoscut un inginer TUV in DE care facea treaba asta... omul o verificase si la noxe cica nici o schimbare...
in sfarsit, daca e problema ceva se va vedea in injectoare, pompa, dpf una din astea in maxim 10k km ar trebui sa pice, cea ce ma indoiesc. .. in 2 luni aflu eu.. :) , avand in vedere ca am deja aproape 3k km de cand fac asta si luna viitoare mai fac minim 4k ... cu ce mai fac intre timp, aflu repede :)
Saab 9-3 1.8t SK 2006
leeloo
Senior
 
Posts: 201
Joined: 13 Jan 2014, 20:12
Location: Bruxelles, Belgia

Re: Mazda 6 2.2 D AT, noua jucarie

Postby andybumbu » 11 Mar 2015, 20:16

Corect leloo, concluziile si ponoasele le tragi tu, asteptam detalii viitoare :roll:
E posibil sa fie ok, dar totusi eu nu m-as risca cu o scula noua :mrgreen:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Mazda 6 2.2 D AT, noua jucarie

Postby leeloo » 28 May 2015, 22:09

nu am mai intrat de mult pe aici ca jobul nou imi cam mananca tot timpul si energia..
am ajuns deja la 14k km..
nimic nou deca ca de la 13k, pare ca motorul s-a mai lasat, in special la consum.. imi este efectiv greu sa sar de 6% extra urban (si nu masina goala ci 3-4 persoane cu ceva bagaje mers in limita legala + 5 km gen)
si urban a mai scazut mai ales de cand a mai crecut temperatura.. care influenteaza mult tare consumul urban din cauza de i-stop / i-loop..
e frig dimineata.. intra mult mai tarziu i-stop si i-eloop..
Ca sa va faceti o idee.. pana la munca fac 40 de min 8 km.. din care 15 min sta oprit motorull :) (are un cronometru care masoara la fiecare deplasare)
viteza medie urbana masurata timp de o saptamana 8 km/h.. :) in bucuresti cu 17 km/h e boierie..

si asa ajung la o medie mixta de cam 7 (normal fac cam 700 extraurban si vreo 400 urban lunar).. ceva de neimaginat pentru mine

deci cel putin in orase foarte aglomerate.. chestiilea astea start stop si orice altceva asemanator chiar functioneaza si va recomand..

din pacate am si ascutit-o deja, am la munca o mizerie de parcare subterana facuta numai pentru twingo.. am cam 2 cm tolereanta pe fiecare parte cand ies, si se face obligatori intr-un unghi ciudat si in panta.. asa ca am 2 zgarieturi usore chiar unde se imbina portierele.. , nu a ajuns nici la tabla.. trebuie sa imi fac timp sa le fac..poate in vacanta.

Saab-ul saracul, m-a sunat noul proprietar ca nu gasea niste hartoage din istoric, noroc ca am avut copii, omul a zis ca e foarte multumit ca inca nu s-a stricat nimic la el.. :)
Saab 9-3 1.8t SK 2006
leeloo
Senior
 
Posts: 201
Joined: 13 Jan 2014, 20:12
Location: Bruxelles, Belgia

Re: Mazda 6 2.2 D AT, noua jucarie

Postby andybumbu » 29 May 2015, 00:15

-viteza medie peste tot in metropole e viteza melcului...de aceea exista alternative demne de luat in seama
metrou, bus, tramvai, toagla normala sau cu akku :roll: ...elicopter

-e normal sa se lase orice motor nou de pe la 8-10Tkm, intra-n parametrii...

-toate parcarile din EU sunt subdimensionate, atat ca latimi/lungimi ale locurilor de parcare, dar mai ales rampele de acces, inguste+ niste unghiuri de atac/degajare... :lol: :evil: de aceea am spus pas la arcurile Eibach...Eu nici nu m-as deranja cu micile julituri...mai ales ca te afli in micul Paris belgian...

-important e sa se-nvarta roata, baga km, e musai sa amortizezi scula...

p.s.-am testat astazi o masina interesanta din multe pct de vedere, noul Espace :wink: :idea: , 5 luni dureaza comanda :lol: , e bataie pe ele, au si de ce :idea: ... e burdusit cu tehnologii...iar pretul nu e obraznic, chiar deloc
Doar numele mai are o legatura cu ...trecutul..si chiar asta pe juma', Grand-ul e istorie
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

PreviousNext

Return to My Other Car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests