BMW M3 E46

Conduci si altceva in afara de SAAB?

BMW M3 E46

Postby xlogic » 09 Oct 2015, 06:55

Salutare tuturor,

A trecut ceva timp de cand nu am mai intrat pe acest forum. Intre timp m-am mutat din tara pentru o perioada nedeterminata si deoarece nu am putut sa plec cu Saab-ul, am inceput cautarile pentru o masina de weekend. Locuiesc foarte aproape de birou si in timpul saptamanii nu prea am nevoie de masina.
Dupa o perioada de timp petrecuta pe diferite forumuri de specialitate, am adaugat urmatoarele masini pe lista:
BMW M3 E46
BMW M3 E92
Honda S2000
Nissan 350/370Z
Subaru/Scion/Toyota BRZ

Dupa ce am fost la aproximativ 12 test drive-uri, pe lista au ramas numai Honda si BMW M3 E46. Aceste doua masini s-au potrivit exact cu ceea ce vroiam eu ... a "mad" driver's car :). Din pacate majoritatea modelelor erau foarte forjate si necesitau investitii destul de mari pentru a le aduce pe linia de plutire. La scurt timp am renuntat si la ideea cu Honda S2000, deoarece am ajuns ( din pacate ) la concluzia ca in SUA, cele care arata foarte bine sunt overpriced ... si aici vorbesc despre sume care depasesc $27k.
Din pacate am pierdut un BMW M3 E46 din 2006 pentru ca am stat prea mult pe ganduri, dar vazand ca exista M3 in stare impecabila, am decis sa mai astept putin si sa nu ma grabesc.

Aveam deja setate notificari pe majoritatea website-urilor de specialitate si cand aparea vreun M3 nou, primeam imediat email. Intr-o miercuri am primit o astfel de notificare, mi-am dat seama din poze ca masina este impecabila si asa am ajuns posesorul lui superb exemplar M3 E46.

Cateva detalii despre masina:
BMW M3 E46 convertible + hardtop
Motor: 3.2 , 333cp, 355nm
Cutie de viteze SMG
An de fabricatie: 2005
KM: 65000
Sistem de franare si suspensii Competition Package. Include suspensii intarite, etrieri mai mari si discuri din doua piese ( palaria de aluminiu si discul atasat cu suruburi ).
Dotari ( o sa spun ce nu are ): incalzire in scaune, cd-changer, telefon

Masina este absolut impecabila din toate punctele de vedere. A avut un singur proprietar ( cam fanatic din punctul meu de vedere si pasionat de motorsport ) care a facut toate reviziile la aceeasi reprezentanta BMW si mi-a dat istoricul complet al masinii. Sistemul de franare a fost upgradat la Competition Package de cateva luni, deci discurile, placutele si etrierii sunt noi. Cauciucurile sunt si ele noi. Ultima revizie a fost facuta in luna Martie, cand pe langa inspectia de rutina, s-au reglat si valvele, operatiune care trebuie facuta la fiecare 15000 mile. Ceea ce m-a impresionat, este ca soft-top-ul arata impecabil ( sincer nici nu cred ca a fost folosit prea mult, avand in vedere vremea de aici si ca masina are hard-top ).

Am apucat sa ma plimb cu masina 5 zile si prima impresie este ... wooww.
Nu este o masina foarte usor de condus. Suspensiile sunt extrem de rigide, franele scartaie pana se incalzesc si directia greoaie ( dar foarte precisa ). Motorul este absolut incredibil ... de la 4500 pana la 8500 trage si face un zgomot de zici ca masina este efectiv posedata. Cutia de viteze este una manuala cu un sistem electrohidraulic care schimba automat vitezele. Pe modul automat are 5 setari din care setezi cat de tare sa tureze motorul pana sa schimbe viteza si pe modul manual din acelasi buton practic setezi cat de repede sa reactioneze in momentul in care apesi pe padelele de pe volan. Exista si un mod 6 care se poate activa doar cand controlul tractiunii este deazctivat. Pe modurile 5 si 6 cutia schimba vitezele atat de violent, incat pe mine inca ma mai dor muschii gatului :).
Despre cutia SMG am auzit o gramada de pareri, cum ca nu sunt reliable si ca se strica foarte repede. Eu totusi cred ca daca cei de la BMW au decis sa puna aceasta cutie ca singura optiune pentru M3 CSL, este o cutie solida si problemele par sa apara din cauza neglijentei sau servisarii aiurea. In 90% din cazuri pica pompa SMG la peste 100.000 KM si una noua aici costa $1100. Eu am decis sa-mi asum acest risc.

In weekend o sa merg cu ea pe circuit sa vad cum se comporta si sa revin cu filmari.

Cateva poze pe care le-am facut in graba zilele astea ( hardtop/soft-top/decapotata )
https://www.dropbox.com/sc/4fxsd2iil9ks ... dC7UcXlZha
Last edited by xlogic on 10 Oct 2015, 20:46, edited 1 time in total.
Saab 9-3SS 270 HP 2003 Black
xlogic
Invatacel
 
Posts: 61
Joined: 16 Mar 2009, 15:27
Location: Romania

Re: BMW M3 E46

Postby xlogic » 09 Oct 2015, 08:06

BTW: Pretul la SAAB scade la 5800 .. Masina se poate vedea in Brasov.
viewtopic.php?f=38&t=3620
Saab 9-3SS 270 HP 2003 Black
xlogic
Invatacel
 
Posts: 61
Joined: 16 Mar 2009, 15:27
Location: Romania

Re: BMW M3 E46

Postby bullet » 09 Oct 2015, 18:55

Foarte faina. Sa o stapanesti sanatos !
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: BMW M3 E46

Postby MagicPenguin » 10 Oct 2015, 12:18

Frumos exemplar. Pare sa fie intr-o stare excelenta. Felicitari!

Ai scapat o greseala semnificativa in specificatii. Este ultimul 6 in linie aspirat pus pe un M si tu l-ai facut V.

Cum stai cu subframe-ul? Ai verificat-o? Stiu ca din cauza greutatii problema apare mai des la cabriouri, in rest nu cunosc sa existe probleme mari precum cuzinetii de pe modelul urmator.


Sent from my iPhone using Tapatalk
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: BMW M3 E46

Postby xlogic » 10 Oct 2015, 20:45

Da, asa este, m-am grabit eu si am pus V6 din greseala.
In legatura cu subframe-ul, m-am documentat si am fost pregatit cand am ridicat masina pe elevator. Eu nu am observat nicio problema, in sensul ca nu erau crapaturi vizibile sau nicio sudura pe acolo.
BMW dupa ce a pierdut un proces in legatura cu aceste probleme la E46, a fost nevoit sa suporte toate cheltuielile de reparatie. In cartea de service si pe facturile de service nu scrie ca ar fi fost facuta vreo reparatie in acest sens, dar in 2012 apare un "subframe check" fara vreo suma specificata.

Am in vedere problemele cu subframe-ul si o sa cer verificarea la fiecare revizie, doar ca sa fiu sigur ca este ok.
Saab 9-3SS 270 HP 2003 Black
xlogic
Invatacel
 
Posts: 61
Joined: 16 Mar 2009, 15:27
Location: Romania

Re: BMW M3 E46

Postby andybumbu » 10 Oct 2015, 21:23

Bravo, sa o stapanesti sanatos! :wink:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3170
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: BMW M3 E46

Postby xlogic » 24 Sep 2017, 01:57

Dupa doi ani de zile si ~20000km BMW-ul nu inceteaza sa ma surprinda de fiecare data cand il conduc. Dupa ce l-am achizitionat, ma asteptam sa "pice" ceva in scurt timp, sa inceapa sa se auda greieri prin masina, dar spre surprinderea mea, nu am avut absolut nicio problema. Semnalizatorul functioneaza perfect si il folosesc de fiecare data :) , sistemul audio este perfect pentru albumele mele de rock, mai ales cand masina este decapotata :evil:

Am incercat sa tin masina stock, facand doar urmatoarele modificari:
- M3 CSL carbon fiber front lip
- M3 CSL diffuser
- schimbat softul cutiei de viteze cu cel de M3 CSL ( rev matching mult mai agresiv )
- schimbat softul modulului DSC cu cel de M3 CSL ( ofera posibilitatea de a dezactiva partial sistemul ESP , asa numitul M-Track mode )

Cateva poze recente:
https://www.amazon.com/clouddrive/share ... MEEHg5eAYS
Saab 9-3SS 270 HP 2003 Black
xlogic
Invatacel
 
Posts: 61
Joined: 16 Mar 2009, 15:27
Location: Romania


Return to My Other Car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron