Dupa 1 ianuarie, ne ingropam cu masinile

Noutati in domeniu, norme din Romania sau din alte tari

Re: Dupa 1 ianuarie, ne ingropam cu masinile

Postby MagicPenguin » 20 Dec 2012, 22:36

Da... Sa le faca 1 miliard! :evil: Pentru un 3,8 platesti 5500RON. Sa mai creasca cu 16%, zic. Nu le sunt pomenite familiile destul...
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Dupa 1 ianuarie, ne ingropam cu masinile

Postby mountin » 04 Jan 2013, 15:42

93-ss aero,2004
nordic stage3,265hp
mountin
Master
 
Posts: 314
Joined: 21 Oct 2010, 08:56

Re: Dupa 1 ianuarie, ne ingropam cu masinile

Postby manolodsv » 04 Jan 2013, 16:18

mountin wrote:http://www.money.ro/ponta--taxa-auto-va-fi-inlocuita-cu-un-timbru-de-mediu_1236876.html

Eu care sunt mai greu de cap - sa inteleg ca acea taxa se va plati doar o data la inmatriculare sau se va plati anual in functie de vechimea masinii ?

Sent from my airplane 9-3 SS Tid BLACK TAF
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Dupa 1 ianuarie, ne ingropam cu masinile

Postby MagicPenguin » 04 Jan 2013, 17:01

O singura data.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Dupa 1 ianuarie, ne ingropam cu masinile

Postby Dansb » 04 Jan 2013, 17:49

MagicPenguin wrote:O singura data.

Daca se va aplica un sistem similar cu al nemtilor (acolo au un fel de timbru pus pe parbriz, pe care scrie nivelul de poluare rezultat in urma testului de noxe la TUV, si nu neaparat in functie de ceea ce rezulta din VIN), cred ca va fi platit de cate ori acesta se modifica ca urmare a degradarii elementelor de filtrare/evacuare (catalizator, DPF) sau starii motorului.
Poate ne lamureste Andy, tre sa stie mai bine.
In unele orase din De, nu poti patrunde in zona centrala daca n-ai "Grun" pe timbru.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Dupa 1 ianuarie, ne ingropam cu masinile

Postby manolodsv » 04 Jan 2013, 17:50

Ma gandeam ca au idei bune pentru ei :evil:.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid BLACK TAF
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Dupa 1 ianuarie, ne ingropam cu masinile

Postby decebal » 04 Jan 2013, 19:27

Si cei de la RAR vor avea interesul sa iti iasa noxele cat mai mari ca sa platesti cat mai mult. Iar saabul 9-3 pe benzina inainte de 2003 au in jur de 225 g/km, destul de mult, asa ca ne vor ucide astia. Romania tara in care nu esti sigur de absolut nimic. le inmatriculam la bulgari sau la basarabeni.
Saab 9-3, 1999, 2.0t benzina, 154 CP, B204E
decebal
Senior
 
Posts: 119
Joined: 10 Sep 2012, 22:19

Re: Dupa 1 ianuarie, ne ingropam cu masinile

Postby MagicPenguin » 04 Jan 2013, 20:36

Nu stiu cum e in Germania, dar stiu ce a spus Ponta astazi 4 ianuarie. Se va plati O SINGURA DATA la inmatriculare. Nu cred ca are rost sa facem teoria conspiratiei.

Decebal, cred ca mai bine platesti taxa la noi, decat in Rep. Md. :wink: E 1 euro pe cm cub si mai ai alte dezavantaje, nefiind un stat din UE.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Dupa 1 ianuarie, ne ingropam cu masinile

Postby andybumbu » 04 Jan 2013, 21:44

in Germania se lipeste un stiker pe parbriz, sunt de 3 tipuri, verde cel mai nepoluant, apoi galben, ar fi cazul saabului meu, adica euro3 cu noxe pe hartie de 177g, dar nu se tine cont de asta, ci de ceea ce evacueaza real, probabil mai mult si sticker rosu, cel mai poluant, adica tot ceea ce e de la euro1 in jos+ majoritatea euro2, dar la ei se dadea bonus 75% de la stat sa montezi filtre FAP pe diesel, nu stiu daca se mai da, multi isi upgradeaza sistemele de catalizatoare etc-alta lume, dar aceasta imparteala cu stickere se traduce prin ingradirea accesului, limitarea sa in multe orase mari, adica daca ai sticker galben intri pana in inelul x, iar mai departe mergi cu altceva.. :evil: :lol:
+la revanzare masina se vinde mai prost... costa stikerul parca 5 euro+operatiunea in sine, operatiunea la cele noi e directa gratis.
ca idee impozitul pt un motor de 2.2L diesel euro3 costa in Germania 363euro/an, de la 1 ianuarie si la ei se scumpesc taxele pt auto vs iar in Ro platesc 180euro-cu discount, dar si aici se indexeaza cu min16% :lol:

niste imputiti gunoiele astea de politicieni, ce atatea taxe inventate, oricum cunosc cazuri cu monstri mecanici, ma refer capacitati cilindrice 'nesimtite' , la fel ca si valorile impozitelor SF, care au impozite neplatite de sute de milioane si ii doare in cur...RCA-uri pe care bolizii nu au avut niciodata, cate din masinile inmatriculate in Bg etc au taxele platite, problema e ca birurile nu se platesc, incasarile in Ro sunt foarte reduse

ma gandesc sa imi inmatriculez masina pe germania, doar ca ma sparge RCA-ul, ma considera incepator :idea: si ma c..pe besinile astea sau pe cele viitoare, nu merita sa le dau impozite platite anticipat
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Dupa 1 ianuarie, ne ingropam cu masinile

Postby bullet » 23 Jan 2013, 14:24

Calculul timbrului de mediu – în fapt, noua denumire a vechii taxe auto – se face pe baza a patru elemente: emisiile medii de CO2/km, norma de poluare, cilindreea şi vechimea maşinii.

Din fericire, nu se mai acordă o importanţă la fel de mare raportării la cilindree, pe motiv că este deja inclusă în impozitarea anuală a maşinilor. Acesta este un lucru bun. Totuşi, taxa face o diferenţă foarte clară între maşinile foarte vechi şi cele relativ noi, încurajând utilizarea primelor şi descurajând cumpărarea la mâna a doua a celorlalte.

TIMBRUL DE MEDIU – calculator

Pentru maşinile a căror emisii medii de CO2 sunt trecute în CIV, formula de calcul a timbrului de mediu este simplă:

Suma de plată = [(A x B x(100 - C)]/100

A = valoarea combinată a emisiilor de CO2, exprimată în grame/km menţionate in Cartea de Identitate a Vehiculului;

B = valoarea timbrului de mediu pentru emisiile poluante, exprimată în Euro/1 gram CO2, prevăzută în anexa nr. 1;

C = cota de reducere a timbrului prevăzută în coloana nr 2 din Anexa nr 2.

Anexa nr. 1 (pentru calcularea coeficientului B) o aveţi aici:

Image

Image

Image

Coeficientul B, pentru Euro III

Anexa nr. 2, pentru calculul coeficientului C, o aveţi aici:

Image


Exemple de calcul timbru de mediu pentru maşini noi:

Logan 0.9 Tce 90 CP nou (122 g/km CO2, Euro 5)

Calcul timbru de mediu = [(122 x 0.54 x(100-0)]/100 = 65.88 euro

Logan 1.2 75 CP nou (137 g/km, Euro 5)

Calcul timbru de mediu = [(137x 0.792 x(100-0)]/100 = 108.5 euro

Logan 1.5 dCi 90 CP nou (103 g/km, Euro 5)

Calcul timbru de mediu = = [(103x 0.51 x(100-0)]/100 = 52.53 euro

VW Golf 1.2 TSI 105 CP nou (114 g/km, Euro 5)

Calcul timbru de mediu = [(114x 0.504 x(100-0)]/100 = 57.45 euro

VW Golf 1.6 TDI 105 CP nou (99 g/km, Euro 5)

Calcul timbru de mediu = [(99x0.51 x(100-0)]/100 = 50.49 euro

VW Golf 2.0 TDI 150 CP nou (117 g/km, Euro 5)

Calcul timbru de mediu = [(117x0.84 x(100-0)]/100 = 98.28 euro

Saab 9-3 SS 2.0T Aero MY2006 - 1363 euro (202 g/km, Euro 4)

Calcul timbru de mediu = [(202x15 x(100-55)]/100 = 1363 euro


Sursa
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Dupa 1 ianuarie, ne ingropam cu masinile

Postby cristian_93 » 23 Jan 2013, 15:07

Ai facut calculul pentru un 9-3 SS aero 2006. Este euro 4?

La euro 3 cat este cantitatea de co2/ km?
Last edited by cristian_93 on 23 Jan 2013, 15:12, edited 1 time in total.
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: Dupa 1 ianuarie, ne ingropam cu masinile

Postby bullet » 23 Jan 2013, 15:11

Da, am uitat sa precizez:

Saab 9-3SS 2.0T Aero 202g CO2/km, Euro 4

Daca ar fi Euro 3 (dar nu este) calculul ar fi cam asa:

{202*45*(100-45)}/100 deci 4999 de euro :shock:
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Dupa 1 ianuarie, ne ingropam cu masinile

Postby cristian_93 » 23 Jan 2013, 15:19

NU, cred ca ai gresit...

Calculul ar fi, pentru un SS Aero 2003 :idea:

{202*45*(100-73)}/100 deci 2455de euro

Gresesc? Asta daca emisiile sunt de 202 g/km

LE: De fapt nu ai gresit, doar ca ai considerat un model 2006 ca fiind euro 3. Eu am condierat un model 2003 in calculul meu, care sigur e euro 3
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: Dupa 1 ianuarie, ne ingropam cu masinile

Postby andybumbu » 23 Jan 2013, 15:24

Le-as da eu numai ciocane peste degetelele alea de prin birouri, auzi taxa de timbru, boiiiiiii, aceleasi personaje sinistre, politicieni primitivi & popor poluat, si taxa asta va cauza n probleme

toate 93SS sunt Euro4 exceptie 2.2TiD care Euro3 , ultimile produse sunt euro5 :roll:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Dupa 1 ianuarie, ne ingropam cu masinile

Postby bullet » 23 Jan 2013, 15:25

Nu, nu am gresit.

Calculul tau, matematic, e corect, dar ai luat in calcul norma Euro 3, care e valabila doar pentru motorul 2.2 Tid, restul sunt Euro 4.

In alta ordine de idei:

CINE PLATESTE TIMBRUL DE MEDIU?

Timbrul se plateste doar la prima inmatriculare pe piata din Romania (sau la prima transcriere).
Se va plati, ca si pana acum, la administratia financiara.
Nu se plateste de catre cei care au platit taxa pana acum, in diversele forme care a existat.


In cazul celor care au dat statul in judecata pentru restituirea taxei incasate ilegal – daca acestora li s-a restituit contravaloarea taxei, precum si cei care au inmatriculat autoturismele fara achitarea taxei, in baza HJ, vor plati noul timbru la prima vanzare a masinii. :shock: :shock: :shock:
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

PreviousNext

Return to Legislatie/ Asigurari/ Taxe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest