Leasing

Noutati in domeniu, norme din Romania sau din alte tari

Leasing

Postby pisic88 » 22 Dec 2018, 18:44

Stiu ca a sa sune absurda ideea mea, dar n-am gasit alta solutie.

Mai exact. Locuiesc si sunt rezident in Italia de peste 2 ani. Conform noilor reglementari legislative din Italia, daca esti rezident de peste 60 de zile, nu mai ai voie sa conduci masini inmatriculate in alta tara. Masina pe care o am eu e pe numele tatalui, fara sa mai am si contract de comodat, ca nu m-a interesat sa-l fac, si oricum era nul in cazul de fata. Noua lege nu-ti da voie nici cu contract de comodat sa conduci o masina cu numere straine. Esti prins, bun de plata si optiunile is extreme, ori o cari in afara Italiei ori o inmatriculezi in Italia.
In schimb exista o portita. Ai voie cu masina inmatriculata in alta tara daca este achizionata in leasing. Am citit politica masinilor in leasing pe toate sitturile romanesti. Toate nu vor leasinguri la masini mai vechi de 7-8 ani la finalul leasingului. In schimb din ce am inteles eu, din politica asta, este ca cei de la banci, sa nu ramana cu masina, sau sa-si asume cele mai mici riscuri in cazul neplatii. E logic ce zic ei insa, nu vad de ce si optiunea mea sa nu fie buna. Ce le-am propus eu celor de la firmele de leasing, si inca nu am primit nici un raspuns, si asta ma framanta.
Tatal meu sa vanda masina printr-o firma de leasing fratelui meu. Adica frate-miu sa se duca la banca, si sa le spuna ca vrea masina, saabul tatalui, sa-l cumpere prin firma lor de leasing. Masina in momentul de fata, parerea mea, valoreaza sa zicem 3000euro, iar fratele meu, face imprumut sa plateasca masina de 500euro, pe 60 de luni, ca am interes sa o duc cat mai mult prin leasing. Deci ar insemna ca daca fratele meu daca nu plateste rata la timp, si banca e nevoita sa-si ia masina innapoi, ei au platit teoretic 500euro pe o masina de 3000euro, deci banca are risc 0 sau oricum e pe plus. Ok, inteleg, costa dosarul ... insa daca e cineva, care lucreaza la banci sau e in sistem, sa-mi dea un motiv pt care nu ar merge ce propun eu.

La prima strigare pare ca is nebun. Problema e ca imi place prea mult masina, is deja 3 saptamani de cand n-am mai mers cu ea si imi vine a plange. Am muncit si m-am atasat prea mult de ea ca sa o dau la altul. Prefer sa o tin in fata casei. In schimb caut toate solutiile sa ma si folosesc de bunul meu, bine pe numele tatalui ca de asigurare ... altele.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Leasing

Postby andybumbu » 22 Dec 2018, 21:57

Nu e fezabila ideea..cel mai logic e sa o inmatriculezi acolo si gata...asta fiindca esti atasat de saab..+sa respecti legea tarii respective..Ahh, ca costa enorm vs Ro/an+taxele pt inmatriculare/etc...Romanu' e smecher..de aceea suntem cum suntem..La fel cu masinile pe BG din Ro..Ca legile romanesti sunt de cacat, impozitele aiurea etc sunt de acord
Dar crede-ma ca nu merita nici un atasament vis a vis de vreo masina, cu atat mai mult in cazul masinii tale :roll: Mai ai si varianta sa o aduci in Ro si o pastrezi in familie sau o vinzi..Daca o conduce fratele tau, e considerat turist, deci nu il afecteaza legea asta noua..
Crezi ca mie-mi convine sa dau >1500e/an in De...
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Leasing

Postby pisic88 » 23 Dec 2018, 03:24

Nu inteleg ce inseamna idee fezabila in cazul de fata. Nu incerc sa fiu shmecher, si crede-ma, am respectat legile, in masura in care se poate, de fiecare data. E o lege data pe genunchi, de unii ca Ciordache, care s-au trezit intr-o dimineata cu fata la cearceaf. Ei legea au dato pe 28 noiembtrie, pe 3 decembrie au promulgat-o si pe 4 decembrie au aplicat deja primele sanctiuni. Scuza-ma, dar eu nu ma uit la TV, si am auzit de legea asta abia prin 5-6 decembrie, cu noroc, nu am fost prins in trafic.
Daca tie ti se pare normal ca un bun, proprietatea ta, care printr-un contract perfect legal, il incredintezi altei persoane, fara alte pretentii financiare, si vine statul Italian si iti zice maine, ba ori il faci al nostru ori pleaca cu el de aici ... atunci da, suntem asa cum suntem, noi romanii, ca nu ne cunoastem drepturile. Si nu ca mi le-am gasit eu aici in Italia, drepturile, si ca ma bat eu cu pumnul in piept de drepturile mele, doar ca ce au facut ei inca nu e constitutional, de aceea nici nu dau amenzi ci doar avertismente. Si e avertisment + 500 de euro, daca ii platesti pe loc iti da foaia de drum sa pleci cu ea acasa in Romania.
Daca te duci la Motorizazzione (un fel de rar-ul lor) si le ceri aceea foaie de drum, asa cum scrie la lege, iti zic ca nu au formularul, ca nu a sosit inca formularele tipizate, deci ... trage tu concluzia.
Ca ce vreau eu sa fac ii incurca pe ei, asta e partea a 2a. E ca so cand ai zice ca un hotz prins in flagrand nu are voie la avocat, ca de e clara situatia. Nu incerc sa-i fentez, si pur si simplu sa ma adaptez la lege, care si ei recunosc ca e abuziva. A te adapta nu inseamna ca esti shmecher.
Bv tie ca iti permiti sa platesti 1500euro/an. Eu unul nu-mi permit sa dau in momentul de fata peste 3000euro ca sa pot recircula cu masina.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Leasing

Postby andybumbu » 23 Dec 2018, 11:08

Pisic draga, mai putin si crezi ca ma bucur de situatia voastra :lol: ..
Voi cu buna stiinta va aflati in situatia asta, bineinteles cu complicitatea' statului italian, adica, v-a acceptat asa multi ani..
Orice tara are dreptul sa-si aplice legile legate de inmatriculatul masinilor independent de EU :idea:
Si eu am fost in situatia ta, adica eu stiam ca trebuie sa inmatriculez masina in DE, dar efectiv nu aveam timp.
Pana cand am primit un radar, primul si sper si ultimul :lol: , si acolo imi spuneau sa ma prezint la ei si sa-mi lamuresc situatia...Masina era deja bagata la ei in sistem, adica ma mai oprisera, dar nu mi-au spus niciodata sa o inmatriculez la ei..E adevarat, invazia de romani a venit ulterior..Asadar, m-am prezentat la ei in intervalul convenit, nu eram in De la primirea scrisorii...Nu m-au amendat, am platit impozit retroactiv, desi saabul era inca cu nr de Ro, pt cei vreo 2 ani in urma de cand eram la ei cu resedinta Desi le-am dus traducerea cu plata la zi a impozitului in Ro, care era de doar aprox 400e/2ani.
Deci am platit vreo 400e inRo, iar in De era de 339e/an, deci inca >600e, deci un total de >1000e/2 ani, fain nu :wink: +inmatriculatu', traduceri etc inca vreo 250e..In De ai dreptul doar 14zile cu nr straine de la stabilirea resedintei...La masina actuala, imi convine ca e pe De, e legal, si mai ieftin vs Ro, unde doar impozitul s-a marit zilele acestea s-a votat ..50% mai mult decat oriunde in Ro, adica pt jud.Timis impozitul creste cu doar' 50% si as fi ajuns la doar 3000e/an, bine, am cumparat-o clar ca sa o inmatriculez pe DE :idea:
Deci asta e discriminare? Nu, legea da voie sa ai impozit cu pana la 50% mai mare pe judetul tau :evil:

Deci, repet, e absolut corecta decizia statului italian, iar tu ca nu te uiti la stiri, ghinion...
E o protectie fata de invazia de masini cu nr de Ro, probabil 90% sunteti romani in situatia asta, arhicunoscuta de voi..si folosita doar dpdv al avantajelor financiare, adica platesti asigurare si impozit in Ro de 2-300e/an, pe cand la ei te-ar costa banuiesc minim>100e/luna etc


Tot nu intelegi, tu cauti smecherii portite sa-i fraieresti pe ei..Legea se aplica tuturor cetatenilor straini cu resedinta in Italia, deci fara discriminare...A, ca romanii sunt ultra majoritari, e altceva...A ca tu nu-ti permiti sa o inmatriculezi acolo asa de azi pe maine sau ca legislatia lor e mai inceata...atunci pleaca de la ei in De, unde dureaza 1h toata tevatura..Aveai timp de 2 ani..de aceea ai si avut-o pe alt nume,,deci nu poti spune ca nu stiai...
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Leasing

Postby pisic88 » 23 Dec 2018, 12:48

Fara suparare ady, n-am nimica personal cu tine. Tu poate cand te-ai dus in DE era legea respectiva, in IT a aparut de-o-data, insa nu vezi diferenta. De ce mi-am facut rezidenta? Ca sa sed legal aici, ca puteam bine mersi sa nu-mi fac. De ce am masina pe numele altcuiva? Nu vreau sa am proprietati, nu ma poate obliga nimeni. Eu tot ce folosesc is pe numele tatalui sau a sotiei. Am un loc de munca predispus accidentelor, si nu vreau ca in caz de ceva sa ramana sotia cu copii in ploaie. Asa am zis eu ca ii protejez intr-un fel. Eu in IT, in astia 2 ani de zile, nu s-a auzit niciodata nimica de a merge ilegal cu masina pe RO aici. Am taxele platite la zi la masina, ITP facut pe bune etc ... in 2 ani de zile, exact acuma 1 luna, am luat o singura amenda cu masina. Pentru ca parcasem masina "in fata" unui garaj, iar proprietarul care nici macar nu avea masina in garaj, ci orice altceva decat masina, a chemat politia ca nu poate iesi din garaj cu masina. Cand am ajuns eu, 10 minute am lipsit, ei imi facusera amenda si deja asteptau platforma sa mi-o ridice. In fine, amenda a fost platita a 2a zi, ca de asa suntem noi shmecherii.
Iti repet, subiectul era LEASING, nu cum ar fii "mai bine". Daca tot mai bagat in cloaca cu shmecherii, vezi tu aici e problema la noi, romanii in general. Le stim pe toate, stim cum e "mai bine". Vorba unui prieten, intotdeauna mai bine e defapt mai rau decat bine. Imi tot dai in cap ca vreau sa fraieresc sistemul, cum? Ca sistemul imi permite leasing, si eu vreau sa-mi fac leasing? Pai unde-l pacalesc? Daca am optiunea asta, de ce sa nu o fac?
Sa zicem ca nu imi trec SAAB-ul pe leasing, imi iau alta masina din RO prin leasing, ce inseamna ca i-am pacalit pe Italieni? Cum? Nu e legal ce fac? Pai cine esti tu sa-mi spui daca e legal sau nu leasingul cand nu ai nici o treaba cu IT? Daca tie iti convine sa platesti in DE niste taxe, asta nu inseamna ca trebuie sa fac si eu ca tine in IT. Poate ce e legal pentru tine nu este la fel de bine pentru mine, vezi asta e problema noastra, ca vrem ca ceilalti sa faca la fel ca si noi, ca tu stii ce e mai bine pentru mine si ma bagi la cloaca de shmecherii, cand eu defapt nu incerc nici o shecherie, ci ma folosesc de o lege in interes propriu. Ca tu nu te-ai folosit de alte articole din legi, e fix problema ta, nu trebuie sa o pui si in spinarea mea,
Asta e problema, le stim pe toate dar defapt nu stim nimica. Suntem buni in toate meseriile, dar nu stapanim niciuna bine. Repet, desi nu imi place sa o fac, suntem total pe langa subiect. Era vorba de leasing, din 2 raspunsuri ale tale nu m-ai ajutat cu nimica la intrebarea mea in legatura cu leasing-ul.
Nu o lua personal, nu te cunosc, nu ti-am zis nimica de rau. Doar ca nu imi place sa ma bage cineva intr-o cloaca de boschetari, shmecheri etc. Sed legal in italia, am deja 2 procese deschise in tribunal aici intr-un an de zile. Unu deja l-am castigat, al 2lea e pe rol (ca si castigat si asta). Stiu sa-mi apar drepturile, si in tara am facut-o la fel. Nu am furat pe nimeni si nu vreau sa ma las furat, nu-mi trebuie nimic in plus.

Leasing nu inseamna shmecherie. Masinile pe Bulgaria nu erau aceasi chestie. Italienii nu mi-au dat aceasi optiune ca in DE sa platesc impozitul aici la masina, si retroactiv. Desi mi se pare corect sa fie asa, ei nu au optiunea asta, esti cu masina pe stat italian, trebuie sa platesti impozit aici. Nu, ei te obliga sa treci o proprietate personala a unei persoane, care nu are nici o treaba cu italia, nici macar n-a fost in italia vreodata, sa o treci pe italia. Impozitul la masina asta, SAAB, aici este de 430 de euro. Maine daca imi da optiunea asta, eu sunt primul la ghiseu sa-l platesc. Este 3,87 euro pe KW * 110 ... Sa platesc impozit si in RO si in IT , sunt perfect de acord. Poluez aici platesc aici.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Leasing

Postby pisic88 » 23 Dec 2018, 14:06

Ca sa o terminam mai rapid, m-a ajutat cineva cu legislatia bunurilor in leasing
http://www.legi-internet.ro/legislatie-itc/drept-de-autor/legea-5332004-pentru-modificarea-si-completarea-ordonantei-guvernului-nr-511997-privind-operatiunile-de-leasing-si-societatile-de-leasing/ordonanta-guvernului-nr-511997-privind-operatiunile-de-leasing.html

concret:
1. nu este ilegal sa iti treci masina de la o persoana la alta printr-o societate de leasing atata timp cat societatea de leasing accepta finantarea iar tu utilizator accepti termenii si conditiile impuse de societatea de leasing
2. nu este prevazuta nicaieri in lege vechimea bunului imobil/mobil pentru care se solicita finantarea. asadar iti poti finanta orice mobil, in cazul nostru, cu orice vechime, atata timp cat solicitantului ii este acceptata cererea de catre finantator (societatea de leasing)
3. nu este prevazut, deci nu este ilegal, ca partile, vanzator si solicitant sa nu fie rude.
4. nu este prevazut, un termen minim sau maxim pentru durata finantarii. insa fiecare finantator poate impune in contract termenii sai, la libera alegere, prin contract, un termen minim/maxim asupra finantarii.
5. nu este prevazut, nici o suma minima/maxima finantarii.

Ca sa inteleaga oricine, mai pe scurt. In cazul cum am pus eu problema, cu trecerea masinii de la o persoana la alta, printr-o societate de leasing:
1. fratele meu se duce si face o cerere la o firma de leasing pentru o finantare la masina "mea" (proprietatea tatalui).
2. tatal meu, cere suma x pe maxina.
3. firma de leasing poate sa accepte sau nu finantarea fratelui pentru masina tatalui meu, pe n luni , insa i se pot pune si alte conditii, contractuale, fratelui. plata unui avans de minim 20%, persoane fizice, insa repet tatal meu poate cere pe masina si 500euro.
4. atata timp cat firma de leasing accepta dosarul fratelui meu, bunul finantat poate fii utilizat si de catre o alta persoana, gen eu, dar trebuie mentionat in contract. se pot adauga plati suplimentare de catre partea asigurantului, in cazul nostru asiguratorul RCA, poate cere o suma suplimentara la asigurarea obligatorie RCA pentru dubla utilizare o bunului mobil.
5. nu este specificat, deci nu este obligatoriu, sa faci asigurare CASCO, deci nu sunt obligat sa fac casco daca am masina in leasing, in schimb finantatorul (firma de leasing) poate percepe in temeiul contractului, prin plata ratelor, o suma de risc.

Is multe subarticole, eu am avut rabdarea si placerea sa le citesc. Pentru cine este interesat spor la lectura!
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Leasing

Postby andybumbu » 23 Dec 2018, 14:30

Mai pisic, ti-am scris un reply, dar s-a pierdut in eter..altu' nu mai scriu, succes in leasingul tau :wink:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Leasing

Postby pisic88 » 30 Dec 2018, 11:40

Dupa lungi discutii cu creditorii de leasing trebuie sa imi rectific ce am scris mai sus:
Perioada de finantare nu poate fii mai mica de 1 an, e scris in legea privind bunurile achizitionate in leasing.
Creditorului de leasing ii trebuie factura in momentul achizitionarii. Adica cel care vinde masina trebuie sa aibe un cod fiscal. Daca e persoana fizica, nu e panica, se poate duce oricine la finante si solicita un cod fiscal pentru ca vrea sa vanda un bun. Finantele au tot interesul sa-ti dea cod fiscal, avand si ei de castigat, dupa finalul tranzactiei, in cazul nostru vinderea masinii cu factura, cel care a incasat banii plateste la stat 10% impozit. Cum statul, in celelalte cazuri nu castiga nimic din vanzarea masinii, automat ca e interesat sa castige acel 10% de la oricine vinde o masina. Chestia asta poate dura 5 zile lucratoare, obtinerea unui cod fiscal. Dupa ce s-a vandut masina se poate renunta imediat la acel cod fiscal, printr-o cerere tot la finante, dupa ce achiti si acel impozit.
Ca sa faci totul din timp, daca proprietarul masinii e altcineva, vorbesti cu proprietarul sa isi faca un cod fiscal iar tu te duci in timpul asta la finantatorul de leasing. Finantatorul de leasing in maxim 3-5 zile iti da un raspuns daca accepta sa te finanteze sau nu pe bunul respectiv. Daca accepta ii va solicita vanzatorului factura cu pretul bunului (factura poate fii facuta si de mana, in care se scrie mare FACTURA si toate datele persoanei plus codul fiscal). Dupa aceea are de alergat finantatorul un pic cu actele, talon asigurare ... pentru ca acestea vor fii pe numele lui, finantatorului de leasing. Tu, cel care cumperi masina vei fii doar utilizator, prin contract, atata timp cat platesti ratele leasingului. E mai usoara legislatia in cazul leasingului, si de aceea dureaza mai putin creditarea, pentru ca finantatorul nu mai alearga prin tribunal sa-si recupereze banii in caz de neplata. El fiind direct proprietar, in cazul neplatii a 2 rate, el poate sa vina sa-si ia bunul, ca e al lui, fara un ordin judecatoresc.

in rest, din pacate, multi creditori de leasing au o politica interna destul de stricta, mai ales in privinta termenului maxim. Nimeni nu prea finanteaza mai mult de 60 de luni (5 ani). Si nimeni nu finanteaza masini mai vechi de 10 ani cu tot cu finantare. Adica la vechimea masinii actuale + perioada de leasing sa nu depaseasca 10 ani. Exemplu, daca vrei o masina de 8 ani, ei te vor finanta maxim pentru 2 ani. Dar si aici iti vor cere un avans mai mare, ei asumandusi un risc foarte mic. Gen, la o masina de 6000euro, anul fabricarii 2011 (8 ani vechime) , avansul in general e de 20-50%, e in cazul asta iti vor cere aproape 50%. Deci esti obligat sa platesti un 3000euro avans, iar pentru restul de 3000euro faci finantare pe 2 ani (24 rate).
Din fericire sunt foarte multi care vand masini in leasing. Sunt multi care accepta si masina veche ca avans. Din pacate pentru noi, proprietarii de Saab-uri, sunt masini subevaluate pe piata pentru ca nu sunt cautate.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Leasing

Postby andybumbu » 30 Dec 2018, 18:11

Pisic, tu nu faci leasing, asta se numeste cumparare in rate a unei masini second..La leasing este proprietar finantatorul si de aceea nici nu poti achita in avans ratele mai repede de minim 12luni...De aceea ti s-a comunicat cum ca e minim pe 12luni finantarea.. :idea: iar la rate se poate si el sa fie proprietar, dar in general e creditatul, deci poti sa vinzi tu masina cand doresti..
Asta implica sa ai casco, iar la o masina >10ani nu stiu cine mai face casco..,TVA/ profitul finantatorului etc..

Si da, cam peste tot pt persoana fizica se cere minim 25% ma refer in De..in Ro e posibil o idee mai mic avansul, bineinteles, in functie de valoarea si durata contractului..
Spuneam ca nu e fezabila solutia in cazul tau..nimeni nu se leaga la cap cu o finantare de genu asta..
Nu are logica+nu uita toate actele taxele costa timp& sute de euro
Eu zic ca ai avea bune sanse doar la o firma de intermediat vanzari cumpari de secondhanduri, adica un smecheras cu parc auto cum sunt peste tot in europa, ori in Ro, ori in IT, altfel nu prea vad cum ai putea sa smecheresti' legea asta...
Era sa uit, cel mai simplu e sa cumperi tot un saab inmatriculat acolo, sa-l finantezi acolo decent, gata inmatriculat/verificat/etc si pe asta care ti-a creat numa' probleme il dai...

Bineinteles ca un leasing clasic sau un contract de comodat/masina de firma se accepta in majoritatea tarilor, de ce, fiindca e legal, masina nu e a ta, tu doar o utilizezi, si doar la finalizarea duratei se poate opta, sa devii sau nu proprietar si sa te incadrezi in niste conditii...Trebuie sa te incadrezi in niste conditii de utilizare, lasand la o parte latura financiara..De exemplu, in cazul meu, ar trebui sa semnez ca masina ramane la mine, adica din cauza km anual de >50Tkm nimeni nu e nebun sa-mi fac un contract de ex pe 5ani, fiindca valoarea reziduala ar fi vecina cu nevanzarea masinii...

Hai succes, La multi ani!!!
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Leasing

Postby andybumbu » 30 Dec 2018, 18:42

uite un ex :idea: daca dai click pe rata din dreapta sus, o sa ai detaliile creditarii, asa ca idee..avans zero/5ani/dobanda inclusa/ adica 196x60rate=11800e adica super, bineinteles ca e pt De, dar asa ca idee..la pretul asta de creditare, care precis se mai duce-n jos cu vreo 10%, asta daca e normal vanzatorul :lol: Sigur apare si cascoul etc..Iar daca mai scazi un 2-3mii de avans... :idea:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 32047a8122
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Leasing

Postby pisic88 » 30 Dec 2018, 21:51

ady, am crezut ca m-am facut destul de inteles cand am zis ca solutia sa cumpar masina cu numere de Italia nu este luata in calcul la mine. Fiecare are planurile sale, atat financiare cat si personale. Eu unul nu vreau sa ma leg la cap cu o masina cu numere de Italia. Dintr-un calcul, pe o perioada de 3 ani, eu pierd in jur de 10 000euro, asta daca imi iau masina pe Italia. Nu stau sa detaliez toate costurile.
2 la mana, Italia intra in curand intr-o mare criza financiara, daca barca lor se scufunda, eu nu stau aici, chiar daca am un colac de salvare. Imi iau catrafusele si ma mut, simplu. O masina pe Italia, ar fii ca o ancora in cazul in care sunt nevoit sa plec.
Ce imi zici tu de credite nu are nici o legatura cu ce am zis eu. Leasingul e leasing, creditul bancar e alta. Nu am pomenit nimica de credit bancar. Nu ma intereseaza, si nu era adus in calcul de mine. Am specificat clar, cu amanunte, totul despre leasing, asa cum sta la baza in legislatia din Romania, ca acolo ma intereseaza sa fac, daca e, vreodata leasing.
Am pus articolul din legea leasingului. Eu tot ce am punctat a fost extras de acolo. Am sunat la finantatorii de credite leasing, am sunat la shmecherasii aia de care zici tu ca vand masini in leasing. Dupa ce mi-am facut o idee, am mai adaugat mai sus exact cum stau lucrurile cu leasingul, explicativ pe etape.
In lege nu este specificat ca bunul sa fie asigurat casco. Nici in regulamentul intern al multor creditori leasing nu se specifica aceasta regula. Ca e posibil ca in momentul cererii sa iti adauge si aceasta taxa, am mai zis-o mai sus, oricine poate adauga taxe de risc, tine de regulamentul intern al fiecarui finantator si e perfect legal.

Ca sa ramana batut in cuie un lucru. Eu am in prinplan optiunea sa trec saab-ul meu printr-un contract de leasing. Daca nu va merge, desi o sa incerc toate posibilitatile, legale, voi incerca un leasing la o alta masina SH unde, ori mi se accepta saab-ul ca avans ori voi plati un avans iar saab-ul va ajunge la vanzare, toate asta fiind pe numere romanesti. Si nu sunt shmecherii. Am fost si la carabinieri, vineri, sa stiu exact si modul de aplicare a legilor in ceea ce priveste numerele straine. Ei nici nu stiau ca ai voie cu leasing. Dupa 10 minute mi-au dat dreptate, ca da este voie sa circuli cu masina in leasing cu numere straine. Nu exista limita, gen cum spun unii pe forumuiri 1 an. Pe ei ii intereseaza sa ai contractul de leasing la tine, unde sa apara si numele tau (utilizator) si data exacta de cand pana cand.

Intr-un fel ma bucur ca Saab-ul meu va ajunge inapoi in RO. Chiar daca va ajunge sau nu la vanzare prima oprire o voi face la service, unde am de gand sa-i rezolv toate problemele.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Leasing

Postby andybumbu » 08 Jan 2019, 20:23

Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara


Return to Legislatie/ Asigurari/ Taxe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron