by Adrian Mitrea » 28 May 2012, 11:23
Vad ca de cei 16,5 milioane de posesori de Civic nu mai zici nimic Edy. Ai venit pe forum cu o informatie gresita, un argument fals in favoarea masinii pe care o sustii. Apoi tot o tii pe a ta si nici nu-ti ceri scuze pentru informatiile gresite pe care le postezi. Scuze fata de ceilalti cititori ai forumului, nu fata de mine. Nu se face, oricate categorii in permis ai avea.
La experienta pe care pretinzi ca o ai, ma asteptam la mai mult discernamant si echidistanta din partea ta.
- se incheie review-ul cu o nota de incredere "the Civic is well bild and reliable hatchback"
Bravo, nota 10!
Bravo, nota 4, stai jos. O fi bine construit Civic, nici eu n-am spus altceva, dar sa spui despre o masina abia lansata ca fiabila... Hai sa fim seriosi. Una e reputatia, alta e ce demonstreaza timpul pentru un nou model. Sa asteptam si sa vedem.
Ce e atasamentul ala dubios? ...hondaauto.ro.... Ma asteptam sa stii care e site-ul oficial al Honda in Romania, din moment ce m-ai invitat in curtea Honda Trading Romania la o cafea, ca sa corectez testul. Tocmai de aceea ma lupt de unul singur ca tampitul sa fac fisele alea tehnice pentru masinile testate, pentru ca in Romania difera cifrele de la un dealer la altul. Verific in 3 locuri specificatiile tehnice de 3 ani de zile si crede-ma ca mi-au vazut ochii destule. Inclusiv portbagaj cu volum mincinos la Civic, Kia Sportage (cel vechi) cu portbagaj mai mare decat Seria 5 Touring. Si muuulte altele. Civic 1.8 Executive atinge 100 km/h in 9,7 secunde si cu asta basta. Nu-mi veni cu print screen-uri de pe tot felul de siteuri dubioase!
Motorul de 1,6 litri diesel o fi in intampinarea clientilor europeni, dar abia la anul vine. Asta in conditiile in care piata e plina de 1.5 dCi, 1.6 CRDi, 1.6 TDI, de la masini ca Polo pana la Renault Laguna. Ce vreau sa spun este ca Honda si japonezii in general inteleg foarte tarziu sa se adapteze pe aceasta piata europeana. Singurii mai in pas cu lumea sunt Nissan. Si vand foarte bine!
Pana una alta eu am testat un 1.8 aspirat al carui singur atribut este consumul mic pentru cilindreea lui. Atat. Sa vina motoare noi si preturi noi si mai vorbim. Eu vorbesc de masina pe care am testat-o, nu de ce va lansa Honda peste 15 ani.
"Marea surpriza e ca Honda a decis sa mearga pe aceeasi linie de design ca la vechiul model. Si spun ca e o surpriza pentru ca acest Civic a fost creat special pentru europeni, dar europenilor nu prea le place un astfel de design. Cel putin asta e concluzia logica din moment ce Volkswagen Golf este cea mai bine vanduta masina din Europa", asta am spus in test si sustin indiferent cat de vehementi ar fi unii.
Daca intri intr-un Golf, Astra, Focus, vei vedea toate au cateva coordonate de la care nu se abat:
- pozitie de condus joasa
- spatiu mare pentru cap si coate
- instrumente de bord conventionale, dar cu iluminare avangardista (nu puse in centrul bordului sau pe straturi cum e la Honda, etc..)
- butoane bine organizate pe zone de interes FOARTE CLAR delimitate (zona radio-multimedia, zona climatizare)
La exterior toate sunt hatchback-uri cu 5 usi, caroserii cu doua volume, capota proeminenta. Nu monovolume cum e Honda Civic, cu o capota foarte aplecata, de parca s-ar fi asezat un elefant cu fundul pe ea.
Si semnalizarile spate la Civic. La cat de mari sunt stopurile alea, cu tot cu rolul lor aerodinamic, eu zic becul ala de semnalizare merita un spatiu mai mare decat un varf de unghie. Organizarea interioara a stopurilor merita mai multa atentie si proportii mai echilibrate.
Pai oameni buni, cum sa sustii ca ai creat o masina pentru europeni, cand de fapt ai creat una cu un design si mai ciudat decat cel de dinainte, iar pe partea de motoare ai adaugat sau scazut 2 CP. Unde e masina noua? Unde e masina pe placul europenilor? Daca noul Civic este pe placul europenilor, inseamna ca si vechiul Civic era pe placul europenilor si atunci nu mai faci, ca producator auto, atata tam-tam. Honda face mai multa gargara pe noul Civic decat s-a straduit sa faca o masina cu adevarat noua si pe placul europenilor. Asta e tristul adevarat si veti vedea in vanzari ca obiectivul de a crea o masina pentru Europa este un mare chix. Sa o vanda la pret de masina coreeana, nu de Astra Full Options, si atunci va avea succes.
Niste harti de injectie optimizate nu mi se pare ceva wow la un producator auto de talia Honda. Asta in conditiile in care Golf 7 vine in toamna cu motor 1.4 TSI la care pot fi dezactivati 2 cilindri din patru pentru emisii mai mici. Fiat are fantasticul motor de 875 cmc TwinAir, turbo, cu doua pistoane, de 85 si 105 CP. Astea sunt inovatii domnilor, nu un motor cu 4 cilindri de 1,8 litri, 142 CP (+2 CP fata de vechiul model), cu acelasi VTEC care exista de mai bine de 25 de ani pe piata.
Hai mai departe. Ce a facut Honda cand s-a vazut nevoita sa treaca motoarele la Euro 5? A omorat Type-R-ul ca n-au fost in stare sa scoata Euro 5 dintr-un 2.0 aspirat de 200 CP. Uite ca Renault a reusit si Clio R.S. inca se gaseste de nou in showroom-uri, tot cu 2.0 aspirat de 200 CP. Cam asta e cu ingeniozitatea, rigoarea si inventivitatea japoneza.
Ca sa nu mai zic ca nebunia aia de 2.0 turbo de pe Megane R.S. (250 CP) spala pe jos cu aproape orice motor pe benzina turbo, inclusiv cu 2.0 TSI de pe Golf GTI.
Poate ca americanilor li se pare spectaculos 1.8 VTEC, la ce petarde de motoare vand marcile americane in SUA, dar aici in Europa exista 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.0 EcoBoost, 1.6 EcoBoost, 1.6 THP. Motoare foarte, foarte performante care fac Honda sa roseasca de rusine ca s-a trezit cu downzising-ul abia dupa 5-10 ani fata de rivali. Si spun 5-10 ani pentru ca Honda inca nu are turbo benzina nici macar anuntate pentru lansare...
Oamenii nu stiu ce e aia multikink si ce e aia punte H cu brate trase, dar cand se vor urca in masini si le vor conduce vor simti ca una e "mai masina" decat alta. Poate nu vor sti de ce, dar vor simti cu siguranta. De asta cred ca marcile coreene sunt noile japoneze. Inoveaza si ridica standardele. Hyundai i30 are suspensii mai bune si mai silentioase decat Astra fara FlexRide, e la acelasi nivel cu Golf si Focus - cele mai bune masini din segment pe partea de suspensii.
In concluzie, cand preturile noului Civic vor fi mai mici cu 20%, atunci va fi o masina cu un pret corect. Cand Honda se va pozitiona ca o marca ce vinde masini simple si fiabile, cum era candva, atunci am sa apreciez mai mult produsele lor, dar cand vii cu marketing garla si iti ridici in slavi produsul, care de fapt e aceeasi Marie ca acum 10 ani, doar cu are alta palarie, atunci mi se pare hotie pe fata si taxez asta.
Later Edit: Si Honda Civic tot in Europa se produce, asa ca tot sustii industria continentului cand cumperi un Civic.