Purtand in privat cateva discutii despre instalatiile de alimentare alternativa cu GPL consider ca ar putea sa fie un subiect interesant, de actualitate.
Din pacate premizele de la care plcam cu aceasta discutie sunt sumbre, pentru ca in Romania nu am intalnit nici o masina setata corect pe GPL. Montatorii de obicei fa treaba buna insa ei fac si setarea neavand pregatire in acest domeniu, este putin mai complicat decat pare.
Montatorii si oameni lor de setari fac o autocalibrare dupa care folosesc un factor multiplicator supra/sub unitar si copiaza cat de mult pot timingul de injectie de la benzina. Nu este rau dar nu e suficient asa ca unii mai intelepti stiind ca nu chiar cuser ce fac limiteaza turatia functionare cu GPL 4500/5000RPM.
Nu esta foarte mare filozofie un reglaj corect dar dureaza, costa, ai nevoie de cunostinte, scule, interfata de comnunicare, sonde de analiza, monitorizare si de preferat un dyno performant.
Noi facem astfel de setari si percem o taxa de 600RON pentru o setare GPL, poate ca pare mult pentru cineva interesat sa scoata cat mai putin din buzunar insa, nimic nu e mai ieftin ca un motor si buna functionare pe langa siguranta aduce si avantaje, legate de putere, de consum ... in plus de asta o testare dyno pentru o masina cu tractiune pe o singura punte costa 50 Euro. Se fac multe teste dyno pentru setare si la final se ofera fisa dyno comparativa benzina VS GPL.
Cu un reglaj bun la o masina in stare perfecta, aproape noua GPL a oferit 5 HP mai mult.