chiptuning

Sectiune dedicata firmelor/prestatorilor/vanzatorilor cu oferte permanente.

Re: chiptuning

Postby lucian » 25 Jun 2010, 18:58

chiptuning wrote:
Edy wrote:Raspund eu in locul omului Luci...
"...aaaaa, eu fac doar reclama, nu ma pricep foarte tare la a descrie ceea ce vand; atata vreme cat la volcsvagan merge sa bag mufa si sa apas enter credeam ca si la SAAB merge la fel...; e la moda ciptuningul, na, si totul este o ceapa si o mamaliga din cate stiu tot ce zboara se mananca. Ce vreti? Pana acum 2-3 saptamani nici nu am auzit de marca asta...sabb...care credeam ca este prescurtare la salonul auto bucuresti; am vazut una in trafic si pe spate scria 1.9 tdci, ttdi...cred ca tdi scria si am crezut ca este acelasi motor de la volcsvagin care este supershmecher si am zis ca tuningul prin obd este in floare..."
Eeee? Sunt in apropiere sau am fost prea sarcastic? :twisted:
M-am prins de "cunostintele" omului de cand a scris intr-un post :"Softez orice model de motor diesel, turbo benzina cat si turbo aspirat."
Turbo aspirat?!?!?!?Cool!!!E un nou tip de motor?


Nu am raspuns ca nu am mai intrat, cu toate ca nu sunt inginer si nici nu modific personal softuri incerc sa va raspund. :)
In orice soft pentru motoarele turbo benzina se modifica boost, timing cat si afr.
Sper ca cunoasteti acesti termeni, v as explica si cum se modifica daca as stii poate incercati si unii dintre voi si reusiti acasa.
O zi placuta!
Turbo aspirat am scris din greseala, stai linistit ca cunosc destula tehnica, ca modific de ani de zile motoare.
Cat desprea aluzia cu vw sa stii ca in mare toate motoarele au cam acelasi management.
Vad ca ai niste masini destul de puternice, daca ai ceva de demonstrat de astept la o cursa amicala pe 400m! ;)


uite cam ce parametri se modifica la T7...
mi se pare mie, sau e muuult mai mult decat boost, timing si afr?
Saab-ul nu e de linie..e mai mult o stare de spirit!
Te asteptam la o intalnire SAAB, poate ne cunoastem ;)
P.S. ce masina conduci? cumva SAAB sau alta marca (as putea sa fiu rautacios si sa spun folsvagin sau beenveu, dar nu o fac)
Attachments
T7 tuning screen.JPG
cam cum arata o sesiune de tuning pe T7...
T7 tuning screen.JPG (449.21 KiB) Viewed 3206 times
Lucian (SAAB brum-brum) :)
__________________________________________

9-3 Conv. Troll R+ 360HP / 520 Nm
9-5 Aero Sentronic 290HP / 420 Nm
lucian
Saabist
 
Posts: 636
Joined: 07 Aug 2008, 09:31

Re: chiptuning

Postby chiptuning » 25 Jun 2010, 20:49

Sal! conduc un Audi a4 1,8T, inteleg pasiunea pt Saab da nu in a jignii alte marci, sunt anumite masini care nici eu nu le suport gen BMW dar nu le jinesc.
Se pare ca cunosti anumite modificari specifice pentru Saab, dupa cum am spus nu cunosc aceste detalii amanuntite pentru ca nu sunt inginer si nici nu modific personal softuri.
Daca aveti o intrunire mi ar face placere sa ne cunoastem sa mai stam la discutii.
O zi placuta!
chiptuning
Nou venit
 
Posts: 10
Joined: 17 Jun 2010, 01:41

Re: chiptuning

Postby lucian » 25 Jun 2010, 20:54

chiptuning wrote:Sal! conduc un Audi a4 1,8T, inteleg pasiunea pt Saab da nu in a jignii alte marci, sunt anumite masini care nici eu nu le suport gen BMW dar nu le jinesc.
Se pare ca cunosti anumite modificari specifice pentru Saab, dupa cum am spus nu cunosc aceste detalii amanuntite pentru ca nu sunt inginer si nici nu modific personal softuri.
Daca aveti o intrunire mi ar face placere sa ne cunoastem sa mai stam la discutii.
O zi placuta!

Tocmai de aia nu am folosit expresiile uzuale la adresa altor marci
Si sincer, un M6 cabrio chiar mi-ar placea!
Te anuntam cand avem vreo intalnire, sa ne si cunoastem...pana atunci, trimite-mi pe PM mai multe detalii despre ce poti oferi, nu de alta, dar sa ne lamurim ca lumea!
K? :wink:
Lucian (SAAB brum-brum) :)
__________________________________________

9-3 Conv. Troll R+ 360HP / 520 Nm
9-5 Aero Sentronic 290HP / 420 Nm
lucian
Saabist
 
Posts: 636
Joined: 07 Aug 2008, 09:31

Re: chiptuning

Postby Edy » 27 Jun 2010, 12:45

chiptuning wrote:Sal! conduc un Audi a4 1,8T, inteleg pasiunea pt Saab da nu in a jignii alte marci, sunt anumite masini care nici eu nu le suport gen BMW dar nu le jinesc...!


Dragul nostru
Nu vrem sa jignim pe nimeni si nici o alta marca sau constructor, desi uneori adversitatea catre anumite marci nemtesti este evidenta din cauza nemeritatei pozitii de lider pe care o afiseaza in romanica; dar lasand astea laoparte, SAAB este o masina destul de dificil de "tunat", pentru ca vorba lui Luci (care probabil ca te-ai prins ca este un cunoscator ale SAAB-ului) "mi se pare mie, sau e muuult mai mult decat boost, timing si afr?". Aici, pe acest forum, vrem sa punem la dispozitie informatie corecta si cu trimitere directa unde trebuie. Nu tot ce zboara se mananca de aceea vrem sa stim ca avem de a face cu niste profesionisti unde putem veni cu incredere; daca stiti resoftare pentru SAAB va rog sa reveniti cu detalii satisfacatoare, preturi si perioada de garantie. Daca nu....atunci nu....
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: chiptuning

Postby chiptuning » 27 Jun 2010, 13:38

Nu am dorit sa ma cert cu nimeni doar am vrut sa va ofer o solutie corecta de tuning facuta de cineva abilitat in Germania.
Mie mi place Saabul chiar urmaresc sa mi iau in viitor un 95 3,0 tid ca o a 2a masina, mi se pare o masina exceleta de drumuri lungi.
O zi placuta!
chiptuning
Nou venit
 
Posts: 10
Joined: 17 Jun 2010, 01:41

Re: chiptuning

Postby Edy » 27 Jun 2010, 16:00

chiptuning wrote:... urmaresc sa mi iau in viitor un 95 3,0 tid ca o a 2a masina, mi se pare o masina exceleta de drumuri lungi...

Gand la gand cu bucurie! Si eu vreau un 9-5 3.0 tid combi, al carui motor Isuzu poate fi urcat undeva la 215 cai (177 original)
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: chiptuning

Postby chiptuning » 28 Jun 2010, 00:59

Am mers cu vectra break 3,0 cdti la 190km/h arata consum 9% asta da viata!:)
chiptuning
Nou venit
 
Posts: 10
Joined: 17 Jun 2010, 01:41

Re: chiptuning

Postby lucian » 28 Jun 2010, 05:33

Se mai impun cateva precizari, dintre care cea mai importanta este ca la motoarele SAAB trionic (fie ele T5, T7 sau T8), NU SE FACE CHIPTUNING, ci re-flash.
Asta pentru ca nu un chip controleaza motorul (ca la Renault sau VW), ci un calculator cu rol de de management al perifericelor (motorul avand rol de periferic in schema), astfel incat simpla utilizare a termenului de "chiptuning" denota ca nu e vorba de servicii dedicate SAAB-urilor pe benzina, ci eventual, doar celor cu motor de GM diesel :mrgreen:
Cu noua setare (F40 cu 6 viteze si Stage 5+) in viteza 6 la 4.400 RPM voi avea 220 KM/h....
atunci o sa putem vorbi despre consum ;)
Oricum, in oras cu F25 imi lua cam 8-9 l/100 km, iar afara, condus "legal", consuma cam 6,5 l/100 km (cu un plin merg cam 1.100 Km) :D

P.S.: mi-am bagat nasucul prin site-ul mama http://www.bb-chiptuning.de
ce spune la SAAB (http://www.bb-chiptuning.de/index.php?o ... &action=37)
Tuning-Möglichkeiten für Ihr Fahrzeug:
Tuning via Diagnoseschnittstelle (OBD) / BDM Interface Nein
Direktes Einlöten im Motorsteuergerät Ja

Ceea ce inseamna ca lucrarea se face in "good old style" cu ECU dat jos de pe masina, lipiti pini pe placa si alimentat ECU cu sursa exterioara...
pun si o poza, ca idee :wink:
Attachments
T8 wiring.JPG
ECU reflash pe banc
T8 wiring.JPG (154.56 KiB) Viewed 3188 times
Lucian (SAAB brum-brum) :)
__________________________________________

9-3 Conv. Troll R+ 360HP / 520 Nm
9-5 Aero Sentronic 290HP / 420 Nm
lucian
Saabist
 
Posts: 636
Joined: 07 Aug 2008, 09:31

Re: chiptuning

Postby raducumucu » 30 Jun 2010, 09:57

lucian, doua intrebari:

1. ce vrei sa spui atunci cand zici ca impreuna cu noua cutie cu viteze de pe 9-3 ss si cu stage 5 ajungi la 4400 rpm in a 6-a la 220 km/h? eu acum am cutia clasica cu 5 viteze, f25 parca, si la 220 km/h am in jur de 5000 de ture. Am mers cel mai mult cu 245 pe autobahn si aveam 6000 rpm. Asadar intreb cu stage 5 + cutie cu 6 viteze, nu ar trebui sa ajungi undeva la 260 km/h minim? Asta traducandu-se prin pana in 4000 rpm la 220 -230 km/h?

2. "Oricum, in oras cu F25 imi lua cam 8-9 l/100 km, iar afara, condus "legal", consuma cam 6,5 l/100 km (cu un plin merg cam 1.100 Km)" - ti-ai schimbat cumva masina? nu vorbim de cabrio? 9 litri in oras cu motor de peste 350 de cai? i-ai pus GPl? :-))) kidding. si inafara 6,5 la 90 km/h, probabil? cum mama dracului? pai mie in oras imi ia 15-16 si in afara mers blana 13-14 si legal 8.6. si mai stiu si alti posesori de saab, dar niciunuia nu ii ia 9 litri urban pe B205R. Asadar lamuriri te rog...

merci

P.S: cat ajunge resoftarea la B205R la tine? eu as fi interesat de o optimizare vizavi de putere/consum. Adica sa cresc putin puterea, dar putin, si sa mai scad consumul.
raducumucu
Senior
 
Posts: 115
Joined: 18 Apr 2010, 10:21

Re: chiptuning

Postby lucian » 30 Jun 2010, 11:11

raducumucu wrote:lucian, doua intrebari:

1. ce vrei sa spui atunci cand zici ca impreuna cu noua cutie cu viteze de pe 9-3 ss si cu stage 5 ajungi la 4400 rpm in a 6-a la 220 km/h? eu acum am cutia clasica cu 5 viteze, f25 parca, si la 220 km/h am in jur de 5000 de ture. Am mers cel mai mult cu 245 pe autobahn si aveam 6000 rpm. Asadar intreb cu stage 5 + cutie cu 6 viteze, nu ar trebui sa ajungi undeva la 260 km/h minim? Asta traducandu-se prin pana in 4000 rpm la 220 -230 km/h?

2. "Oricum, in oras cu F25 imi lua cam 8-9 l/100 km, iar afara, condus "legal", consuma cam 6,5 l/100 km (cu un plin merg cam 1.100 Km)" - ti-ai schimbat cumva masina? nu vorbim de cabrio? 9 litri in oras cu motor de peste 350 de cai? i-ai pus GPl? :-))) kidding. si inafara 6,5 la 90 km/h, probabil? cum mama dracului? pai mie in oras imi ia 15-16 si in afara mers blana 13-14 si legal 8.6. si mai stiu si alti posesori de saab, dar niciunuia nu ii ia 9 litri urban pe B205R. Asadar lamuriri te rog...

merci

P.S: cat ajunge resoftarea la B205R la tine? eu as fi interesat de o optimizare vizavi de putere/consum. Adica sa cresc putin puterea, dar putin, si sa mai scad consumul.


In ordinea problemelor:
1. puterea efectiva nu are legatura cu viteza maxima, decat daca iei in calcul rapoartele cutiei!
stii si tu ca rapoartele cutiei au directa legatura cu turatia maxima si cu dimensiunile pneurilor. Asa ca pot avea si Stage XX, viteza maxima va fi in directa legatura (si limitata, care-va-sa-zica) de turatia maxima :)
Pe de alta parte, ai in vedere ca rapoartele de F40 difera de cele de F25. Tu extrapolexi concluziile de pe turometrul si vitezometrul tau, in timp ce la F40 a 6 treapta e mai lunga...de aici si faptul ca (si aici vine raspunsul la intrebarea ta nescrisa) viteza maxima la 6.000 RPM va fi cam de 320 km/h!!! :)

2. resoftarea conduce si la reducerea consumului, daca e o resoftare desteapta :)
Si daca ai si hardware-ul care sa suporte soft-ul. E destul de simplu: cresterea puterii se face prin marirea violentei arderii. Pentru asta se adauga mai mult aer (turbo mai mare, filtru sport, etc.) si, daca e nevoie, mai multa benzina (in cuplu maxim: FRP de 3.5 bar, injectoare, pompa de benzina mai mare, etc.).
La 9-5 Aero MY2004 sentronic am acum consum urban cu AC pornit, cam 13 l/100 km.
La Troll nu stiu ca inca nu e gata :(
Last edited by lucian on 27 Mar 2011, 07:59, edited 1 time in total.
Lucian (SAAB brum-brum) :)
__________________________________________

9-3 Conv. Troll R+ 360HP / 520 Nm
9-5 Aero Sentronic 290HP / 420 Nm
lucian
Saabist
 
Posts: 636
Joined: 07 Aug 2008, 09:31

Re: chiptuning

Postby raducumucu » 30 Jun 2010, 13:51

aha. misto cutia, atunci. dar tot nu mi-ai zis cat costa o resoftare la tine.
raducumucu
Senior
 
Posts: 115
Joined: 18 Apr 2010, 10:21

Re: chiptuning

Postby lucian » 30 Jun 2010, 15:59

raducumucu wrote:
aha. misto cutia, atunci. dar tot nu mi-ai zis cat costa o resoftare la tine.

vezi PM :lol:
Lucian (SAAB brum-brum) :)
__________________________________________

9-3 Conv. Troll R+ 360HP / 520 Nm
9-5 Aero Sentronic 290HP / 420 Nm
lucian
Saabist
 
Posts: 636
Joined: 07 Aug 2008, 09:31

Re: chiptuning

Postby dragosd13 » 31 Aug 2010, 18:18

Salut Lucian,

sunt si eu un posesor de 93 ss 2.0t linear. spune-mi si mie, te rog, ce crezi ca se poate obtine din el si da-mi, te rog, costurile pe PM :D

tehnic este in stare foarte buna, schimbat totul la timp (ba chiar de multe ori inaintea timpului numai dint-o "nebunie" proprie). verificat cu regularitate, mers frumos (de cele mai multe ori) etc etc = ingrijit masina

multumesc,
dragos
dragosd13
 
Posts: 1
Joined: 12 Feb 2010, 10:57

Re: chiptuning

Postby saabism » 01 Sep 2010, 12:04

Edy wrote:Raspund eu in locul omului Luci...
"...aaaaa, eu fac doar reclama, nu ma pricep foarte tare la a descrie ceea ce vand; atata vreme cat la volcsvagan merge sa bag mufa si sa apas enter credeam ca si la SAAB merge la fel...; e la moda ciptuningul, na, si totul este o ceapa si o mamaliga din cate stiu tot ce zboara se mananca. Ce vreti? Pana acum 2-3 saptamani nici nu am auzit de marca asta...sabb...care credeam ca este prescurtare la salonul auto bucuresti; am vazut una in trafic si pe spate scria 1.9 tdci, ttdi...cred ca tdi scria si am crezut ca este acelasi motor de la volcsvagin care este supershmecher si am zis ca tuningul prin obd este in floare..."
Eeee? Sunt in apropiere sau am fost prea sarcastic? :twisted:
M-am prins de "cunostintele" omului de cand a scris intr-un post :"Softez orice model de motor diesel, turbo benzina cat si turbo aspirat."
Turbo aspirat?!?!?!?Cool!!!E un nou tip de motor?



da daa!! asta cu turbo aspirat mi-a lipit ochii de monitor.. ma gandeam "oare cat am fost la mare am pierdut un pas semnificativ din evolutia autoturismului...?!... idiotule! ti-am zis sa stai acasa cu ochii beliti la dicoveri saiens!"
WASAAB?! [saabism is a disease]
User avatar
saabism
Junior
 
Posts: 23
Joined: 08 Apr 2009, 14:54
Location: Sibiu

Re: chiptuning

Postby crimona » 30 Oct 2010, 20:17

Mda. Daca n-as fi avut 35 de ani ma bagam eu sa-i arat lui chiptuning cum arata un Saab diesel ce nu se poate "chiptuna" de catre TCM / SKN fata de benzinara turbo de VW pe 400m de pe Babarunca. Dar cine stie poate uit varsta...
Saab 9-3 Aero 2000 220hp
Saab 9-5 2.0T Automatic 2007 230hp
BMW K100RS 1988 100 hp
User avatar
crimona
Senior
 
Posts: 119
Joined: 26 May 2009, 15:42
Location: Bucuresti

PreviousNext

Return to Anunturi firme/prestatori/vanzatori cu oferte permanente.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron