In primul rand, ma bucur ca s-a deschis aceasta sectiune, dar raman la parerea ca era mai potrivit sa fie una singura, si nu pe tipuri/generatii. Motivul: pe langa lucrari dedicate unui anumit motor/model (cel de fata, de ex.) exista si alte lucrari care pot fi comune mai multor generatii si ar fi mai usor de gasit de catre cei interesati (vopsire etrieri, de ex). Cred ca merita sa va mai ganditi la lucrul asta.
Bun, trecem la treaba.
Azi am desfacut EGR-ul si l-am curatat. Enumar operatiunile si apoi pun imagini, se castiga timp.
1. Se scoate capacul de plastic de pe motor.
2. Se scoate mufa de pe solenoid.
3. Se desfac suruburile:
- 4 buc. de 6 mm cu cap hexagonal de 10, perpendiculare pe galerie (de fapt, sunt 6, pentru ca pe doua din ele este prins un suport pentru capacul de plastic al motorului, se desfac piulitele, se scoate suportul si apoi se desfac suruburile).
- 2 buc. de 8 mm cu cap hexagonal de 13 mm (sunt deasupra, perpendiculare pe axa fata).
4. Se scoate EGR-ul (poate fi intepenit, trebuie ciocanit usor) cu grija, sa nu cumva sa cada garniturile (din tabla).
5. Se desface solenoidul de pe corpul EGR (4 suruburi torx de 20).
6. Dupa ce va reveniti din soc (incredibil cata mizerie era ), treceti la curatare. Eu am folosit Triumf - solutie pentru curatarea sobelor si aragazelor . Atentie, nu se lasa mult solutia pe piesa, se clateste permanent cu multa apa .
7. Se curata si solenoidul - am folosit un spray pentru contacte.
Axul din interiorul EGR-ului a fost complet blocat, din fericire pe deschis, altfel probabil ca n-ar mai fi plecat de pe loc. Acum culiseaza foarte usor.
Din pacate nu mai pot urca poze in postul asta, dar mai decshid unul, sa vedeti in ce hal e galeria de admisie.