Page 1 of 1

Curatare EGR Z1.9 DTH

PostPosted: 03 Apr 2013, 21:03
by Dansb
In primul rand, ma bucur ca s-a deschis aceasta sectiune, dar raman la parerea ca era mai potrivit sa fie una singura, si nu pe tipuri/generatii. Motivul: pe langa lucrari dedicate unui anumit motor/model (cel de fata, de ex.) exista si alte lucrari care pot fi comune mai multor generatii si ar fi mai usor de gasit de catre cei interesati (vopsire etrieri, de ex). Cred ca merita sa va mai ganditi la lucrul asta.
Bun, trecem la treaba.
Azi am desfacut EGR-ul si l-am curatat. Enumar operatiunile si apoi pun imagini, se castiga timp.
1. Se scoate capacul de plastic de pe motor.
2. Se scoate mufa de pe solenoid.
3. Se desfac suruburile:
- 4 buc. de 6 mm cu cap hexagonal de 10, perpendiculare pe galerie (de fapt, sunt 6, pentru ca pe doua din ele este prins un suport pentru capacul de plastic al motorului, se desfac piulitele, se scoate suportul si apoi se desfac suruburile).
- 2 buc. de 8 mm cu cap hexagonal de 13 mm (sunt deasupra, perpendiculare pe axa fata).
4. Se scoate EGR-ul (poate fi intepenit, trebuie ciocanit usor) cu grija, sa nu cumva sa cada garniturile (din tabla).
5. Se desface solenoidul de pe corpul EGR (4 suruburi torx de 20).
6. Dupa ce va reveniti din soc (incredibil cata mizerie era :shock: :evil: ), treceti la curatare. Eu am folosit Triumf - solutie pentru curatarea sobelor si aragazelor :wink: . Atentie, nu se lasa mult solutia pe piesa, se clateste permanent cu multa apa :!: .
7. Se curata si solenoidul - am folosit un spray pentru contacte.
1.jpg
2.jpg
7.jpg
8.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg

Axul din interiorul EGR-ului a fost complet blocat, din fericire pe deschis, altfel probabil ca n-ar mai fi plecat de pe loc. Acum culiseaza foarte usor.
Din pacate nu mai pot urca poze in postul asta, dar mai decshid unul, sa vedeti in ce hal e galeria de admisie.

Re: Curatare EGR Z1.9 DTH

PostPosted: 03 Apr 2013, 21:12
by Dansb
Imagini cu galeria:
3.jpg
4.jpg
5.jpg

Nu stiu daca am mai spus, nu aveam erori, masina tragea bine (probabil valva blocata pe deschis a fost "de vina"). Motivul pentru care am hotarat s-o curat a fost o diagnoza care zicea ca "EGR Pulse Ratio (Exhaust Gas Recirculation) = 4%", ceea ce se poate vedea si din pozele de mai sus.
Vreau sa desfac si sa curat si galeria, dar nu ma incumet singur. Daca amicii opelisti vor fi dispusi, ne apucam si de lucrarea aia.
Oricum am decis sa desfac cam la 5000 km EGR-ul, sa vad cum sta. Dureaza maxim 10 minute.

Re: Curatare EGR Z1.9 DTH

PostPosted: 03 Apr 2013, 21:23
by danplux
Când a fost executată ultima operaţiune de genul ăsta? Sunt curios la cât timp - ori km - se adună funinginea aia.

Re: Curatare EGR Z1.9 DTH

PostPosted: 03 Apr 2013, 21:30
by manolodsv
De cand a luat masina nu stiu sa o fi facut vreodata operatiunea. Eu am 25.000 km de cand am luat saabita si nici nu am umblat pe acolo. Trebuie sa incerc si eu dar mai intai de toate sa cumpar niste chei :lol: pentru ca nu am deloc. Frumos lucrat.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid BLACK TAF

Re: Curatare EGR Z1.9 DTH

PostPosted: 03 Apr 2013, 21:31
by andybumbu
Da intr-adevar...asta inseamna diesel, multa depunere, si eu doresc sa curat clapeta de admisie si EGR-ul... e foarte simplu, am vazut zilele tecute la un audi v6 tdi, la care se schimba distributia si era desfacut totul pt acces, si se executau n operatii cu ocazia asta, printre care si galeriile...nu inteleg cum de mai functiona :mrgreen:

bravo Dane, dar cred ca exagerezi sa executi tot din 5 in 5000km, la tine e asa de cand e saab-ul, cand ma gandesc ca eu am EGR nou din 2011 si probabil ca daca-l curatam, poate nu trebuia schimbat... :idea:

Re: Curatare EGR Z1.9 DTH

PostPosted: 04 Apr 2013, 07:16
by Dansb
danplux wrote:Când a fost executată ultima operaţiune de genul ăsta? Sunt curios la cât timp - ori km - se adună funinginea aia.

Am convingerea ca niciodata. Eu am facut 7000 km de cand o am (acum are 104.000). Pot insa sa-ti spun ca, la Astra anterioara, am facut curatarea asta la 30.000 si apoi la 52.000 (chiar inainte de a o vinde). Nu era nici pe departe atata mizerie, axul functiona normal, nu era blocat, ca acum.

manolodsv wrote:Trebuie sa incerc si eu dar mai intai de toate sa cumpar niste chei :lol:


Ai nevoie de 3 chei: tubulare de 10 si 13 si torx de 20. Cu 10 lei (maxim) le rezolvi pe toate si scutesti cateva sute de euro :wink: :mrgreen: .

andybumbu wrote:... cred ca exagerezi sa executi tot din 5 in 5000km, la tine e asa de cand e saab-ul, cand ma gandesc ca eu am EGR nou din 2011 si probabil ca daca-l curatam, poate nu trebuia schimbat...


N-am spus ca-l curat la fiecare 5000, ci ca-l desfac, sa vad cum sta. E vorba de 10 minute :wink: Trebuie, in mod evident, desfacuta si galeria, cred ca-i nenorocire inauntru.
Sunt curios daca se poate desface tija swirl (fara sa o stric), pentru a curata clapetele ca lumea. Nu stiu de ce am convingerea ca daca se face o curatare din asta periodic, nici galeria nu va mai fi una din cele trei "probleme recunoscute" ale motorului Z 1.9 DTH... :?
Il rog pe Calin sau pe oricare alt mecanic bun (Florin de la Cobalcescu?) sa ne dea un sfat, o sugestie, in legatura cu problema asta.