Aseara am desfacut si curatat si clapeta de acceleratie.
Este situata alaturi de EGR, in capatul galeriei de admisie.
Din nou descrierea si la urma imaginile.
1. Se scoate capacul de protectie a motorului.
2. Se desface furtunul de la intercooler (care este prins chiar de corpul clapetei) - eu n-am mai parcurs aceste doua etape, erau deja desfacute de cand am dat jos EGR-ul.
3. Se desface si se scoate furtunul care vine din vasul de expansiune spre blocul motor, care trece exact prin dreptul corpului clapetei (nu e obligatoriu, dar se lucreaza mai usor). Nu se pierde coolant, se depresurizeaza doar, dar nu e nici o problema.
4. Se desfac cele trei suruburi cu un imbus de 6 mm (de unul din suruburi este fixat un suport de sustinere a cablajului clapetei). Atentie, sa nu va "fure" cele doua suruburi plasate mai in fata, cu torx de 10, alea nu trebuie desfacute
5. Se desprinde cu grija corpul clapetei de galeria de admisie (este o garnituta/saiba din tabla, care mie mi-a cazut prin zona electromotorului si m-am cam chinuit s-o scot ).
6. Se intoarce corpul clapetei astfel incat sa aveti acces la mufa cablajului (are o siguranta galbena care trebuie trasa in sus cam 1-2 mm) dupa care se scoate mufa.
7. Operatiune care la mine s-a dovedit a nu fi necesara: se desface solenoidul (din plastic) de corpul clapetei (din aluminiu). Cele doua componente sunt asamblate cu 5 cleme din otel, se scot cu o surubelnita, iar la montare m-am ajutat de o coada de ciocan, pentru a le presa la loc. De ce am desfacut? Pentru ca am vazut pe net aceasta piesa demontata, era plina de ulei de motor (probabil ajuns acolo pe langa axul uzat al clapetei). Dupa cum vedeti, la mine a fost perfect curata .
8. Se scufunda partea din aluminiu (corpul clapetei) in Decarburol, dar cu atentie, sa nu ajunga in angrenajul din solenoid - rotitele alea dintate. Se indeparteaza depunerile - am folosit o pensula si doua periute de dinti . Am repetat operatiunea asta de cateva ori, pana cand am reusit sa indepartez stratul gros depus atat pe clapeta cat si pe cilindrul in care lucreaza.
9. Se usuca bine si se dau 2-3 pufuri de WD40 pe ax (am uitat sa spun ca am facut acelasi lucru si la EGR ).
10. Se monteaza totul la loc, reluand operatiunile de mai sus in ordine inversa.
Spor la treaba
N-am facut mai multe poze, pentru ca nu eram tocmai curat pe maini.
Aseara se facuse tarziu, incepeau meciurile, asa ca dupa masa o scot la alergat, sa vad daca se simte ceva, si-i fac si o diagnoza. Revin cu impresii.