Curatare clapeta de acceleratie

Lucrari pe care le poti realiza singur.

Curatare clapeta de acceleratie

Postby Dansb » 05 Apr 2013, 10:20

Aseara am desfacut si curatat si clapeta de acceleratie.
Este situata alaturi de EGR, in capatul galeriei de admisie.
Din nou descrierea si la urma imaginile.
1. Se scoate capacul de protectie a motorului.
2. Se desface furtunul de la intercooler (care este prins chiar de corpul clapetei) - eu n-am mai parcurs aceste doua etape, erau deja desfacute de cand am dat jos EGR-ul.
3. Se desface si se scoate furtunul care vine din vasul de expansiune spre blocul motor, care trece exact prin dreptul corpului clapetei (nu e obligatoriu, dar se lucreaza mai usor). Nu se pierde coolant, se depresurizeaza doar, dar nu e nici o problema.
4. Se desfac cele trei suruburi cu un imbus de 6 mm (de unul din suruburi este fixat un suport de sustinere a cablajului clapetei). Atentie, sa nu va "fure" cele doua suruburi plasate mai in fata, cu torx de 10, alea nu trebuie desfacute
5. Se desprinde cu grija corpul clapetei de galeria de admisie (este o garnituta/saiba din tabla, care mie mi-a cazut prin zona electromotorului si m-am cam chinuit s-o scot :twisted: ).
6. Se intoarce corpul clapetei astfel incat sa aveti acces la mufa cablajului (are o siguranta galbena care trebuie trasa in sus cam 1-2 mm) dupa care se scoate mufa.
7. Operatiune care la mine s-a dovedit a nu fi necesara: se desface solenoidul (din plastic) de corpul clapetei (din aluminiu). Cele doua componente sunt asamblate cu 5 cleme din otel, se scot cu o surubelnita, iar la montare m-am ajutat de o coada de ciocan, pentru a le presa la loc. De ce am desfacut? Pentru ca am vazut pe net aceasta piesa demontata, era plina de ulei de motor (probabil ajuns acolo pe langa axul uzat al clapetei). Dupa cum vedeti, la mine a fost perfect curata :P .
8. Se scufunda partea din aluminiu (corpul clapetei) in Decarburol, dar cu atentie, sa nu ajunga in angrenajul din solenoid - rotitele alea dintate. Se indeparteaza depunerile - am folosit o pensula si doua periute de dinti :lol: . Am repetat operatiunea asta de cateva ori, pana cand am reusit sa indepartez stratul gros depus atat pe clapeta cat si pe cilindrul in care lucreaza.
9. Se usuca bine si se dau 2-3 pufuri de WD40 pe ax (am uitat sa spun ca am facut acelasi lucru si la EGR :oops: ).
10. Se monteaza totul la loc, reluand operatiunile de mai sus in ordine inversa.
Spor la treaba :!:
1.JPG
2.JPG
3.JPG
Angrenajul care este comandat de partea electronica si care modifica pozitia clapetei.
4.JPG
Partea electronica de comanda a clapetei - se cupleaza cu angrenajul din poza precedenta.
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
Corpul si clapeta curatate cu Decarburol.
9.JPG
Intrarea in galeria de admisie, am curatat mizeria "groasa" cu o scandurica subtire. Urmeaza saptamana viitoarea demontarea si curatarea galeriei.


N-am facut mai multe poze, pentru ca nu eram tocmai curat pe maini.
Aseara se facuse tarziu, incepeau meciurile, asa ca dupa masa o scot la alergat, sa vad daca se simte ceva, si-i fac si o diagnoza. Revin cu impresii.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Curatare clapeta de acceleratie

Postby manolodsv » 05 Apr 2013, 10:26

Ce bine era daca eram in sibiu si eu. aveam cu cine sa ma murdaresc pe maini si pasionat pe deasupra :mrgreen: .
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Curatare clapeta de acceleratie

Postby bullet » 05 Apr 2013, 10:30

Brrrr, ce jeg era acolo :?
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Curatare clapeta de acceleratie

Postby Dansb » 05 Apr 2013, 10:33

bullet wrote:Brrrr, ce jeg era acolo :?

Lasa "Brrrr"-ul pe saptamana viitoare, cand vei vedea galeria in toata splendoarea ei :mrgreen:

manolodsv wrote:Ce bine era daca eram in sibiu si eu.

Vrei sa ma interesez pe la DSV? :wink: :twisted:
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Curatare clapeta de acceleratie

Postby danezu » 05 Apr 2013, 11:12

Bravo, ai facut super treaba! Ce-o fi in egr-ul meu doar D-zeu stie-:)
La vara il spal si eu, deja 3500 de ture nu mai dau randament.....

Bafta!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Image
User avatar
danezu
Saabist
 
Posts: 827
Joined: 04 Nov 2010, 17:56
Location: Bucaless

Re: Curatare clapeta de acceleratie

Postby Dansb » 06 Apr 2013, 20:36

Am iesit in proba azi-dimineata. Nu mi s-a parut ca s-ar fi imbunatatit ceva, dimpotriva. Parca nu mai urca asa rapid in ture, nu mai simteam cand intra turbina. De turat, s-a turat fara probleme pana la 4000 ture, mai mult n-am vrut sa incerc. Am pus-o pe cc la 160 intr-a 6-a si-am facut cei ~40 km de autostrada, adica centura orasului dus-intors. Ma-ntrebam de ce nu simt turbo ca inainte, si dintr-o data mi-am dat seama: cand am montat EGR-ul, am uitat sa strang cele doua prezoane de 8 mm (hex 13), le-am insurubat doar cu mana. M-am dus acasa, am lasat motorul sa se raceasca putin, am strans suruburile (corpul clapetei era afumat rau :twisted: ), am iesit iar in proba si... traznet :P .
Vorba lui Andy: BESTIE :wink:
Abia astept sa dau jos si galeria, m-am decis s-o fac la reprezentanta Opel, sa-nvat cum se face, duoa care, la anul, DIY :wink: .
Nu i-am mai facut diagnoza, e clar ca s-a imbunatatit comportamentul, diagnoza voi face dupa ce curat si galeria.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Curatare clapeta de acceleratie

Postby manolodsv » 06 Apr 2013, 21:05

In concluzie s-a imbunatatit. Simti un raspuns al acceleratiei mai rapid, o imbunatatire a capacitatilor de functionare. Harnicule :mrgreen: .
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Curatare clapeta de acceleratie

Postby MagicPenguin » 06 Apr 2013, 22:07

Poti sa stai pe capul lu' nenea de la Opel si sa-l pozezi ca sa nu asteptam pana la anu'! :mrgreen:
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Curatare clapeta de acceleratie

Postby Dansb » 07 Apr 2013, 07:59

MagicPenguin wrote:Poti sa stai pe capul lu' nenea de la Opel si sa-l pozezi ca sa nu asteptam pana la anu'! :mrgreen:

Asta-i si intentia mea, dar nu stiu cum voi sta cu timpul, urmeaza o saptamana foarte incarcata la serviciu. Oricum, vreau sa-mi iau galeria acasa, s-o curat eu, iar a doua zi s-o duc s-o monteze.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Curatare clapeta de acceleratie

Postby manolodsv » 07 Apr 2013, 09:28

Chiar ma si miram sa o lasi acolo sa curete ei. Ii lasi doar sa monteze si sa demonteze, filmezi, apoi o faci singur toata operatiunea.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid BLACK TAF
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Curatare clapeta de acceleratie

Postby claudiuk » 08 Apr 2013, 12:45

Mi-as fi dorit si eu sa fac procedeul asta dar numai ca nu se pot desprinde 2 dintre cele 3 suruburi, le-am fortat la desprindere si sunt rotunde pe interior, dar am gasit alta solutie:
http://www.ebay.co.uk/itm/Sea-foam-Inje ... 43b9017748
Saab 9-3 Vector 2005 - 1.9 TID 16V 6+1trepte
Z19DTH-YS3F
User avatar
claudiuk
Master
 
Posts: 267
Joined: 07 Feb 2011, 21:14
Location: Bucharest/Sittingbourne B381JON

Re: Curatare clapeta de acceleratie

Postby Dansb » 08 Apr 2013, 15:30

Claudiu, incearca cu un dispozitiv de scos suruburi - apeleaza la un specialist.
1. Vezi ca nu trimit in RO, iar undeva precizeaza chiar ca trimit doar in UK.
2. Eu n-as folosi asa ceva. Chiar daca, sa zicem, e eficienta spuma aia, imposibil ca, odata dislocata toata mizeria, sa nu afecteze incepand cu catalizatorul, continuand cu DPF-ul si terminand cu toba finala. Eu tind sa cred ca reclama-i sufletul comertului, si-atat.
Si-nca ceva: scrie doar de carburatoare si injectoare (s-ar putea sa gresesc, am citit "pe diagonala"), ceea ce ma face sa cred ca nu se adreseaza si motoarelor diesel. N-am incredere in astfel de solutii.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Curatare clapeta de acceleratie

Postby claudiuk » 08 Apr 2013, 17:50

m-am chinuit sa scot acele suruburi dar tinand cont ca este spatiul ingust si bine stranse, nu am facut decat sa cred ca imi va trebui o galeri de admisie + clapeta de acceleratie.

despre substanta cu pricina am mai vazut ca este ptr galeria de admisie si mai spun ca ar curata si PDF.
Saab 9-3 Vector 2005 - 1.9 TID 16V 6+1trepte
Z19DTH-YS3F
User avatar
claudiuk
Master
 
Posts: 267
Joined: 07 Feb 2011, 21:14
Location: Bucharest/Sittingbourne B381JON

Re: Curatare clapeta de acceleratie

Postby cgh » 24 Mar 2014, 20:16

Salut. Poate cineva sa imi spuna daca clapeta de admisie este aceeasi la motoarele Z19DT si Z19DTH? Am tot cautat pe net si sunt cam in ceata, de exemplu: la Opel Vectra C este la fel dar pentru SAAB nu am gasit aceasta afirmatie.
2009 SAAB 9-3 TiD 120hp
cgh
Nou venit
 
Posts: 8
Joined: 18 Mar 2014, 21:28
Location: Braila

Re: Curatare clapeta de acceleratie

Postby Dansb » 25 Mar 2014, 06:28

cgh wrote:Salut. Poate cineva sa imi spuna daca clapeta de admisie este aceeasi la motoarele Z19DT si Z19DTH? Am tot cautat pe net si sunt cam in ceata, de exemplu: la Opel Vectra C este la fel dar pentru SAAB nu am gasit aceasta afirmatie.

Au exact aceleasi motoare, Vectra si 93SS :!:
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Next

Return to Do it yourself! (DIY)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron