Curatare galerie de admisie Z1.9DTH

Lucrari pe care le poti realiza singur.

Curatare galerie de admisie Z1.9DTH

Postby Dansb » 13 Apr 2013, 09:05

Am reusit sa dau jos si sa curat galeria de admisie.
Prima concluzie: nu incercati acasa :lol:
Demontarea am facut-o la Opel, iar curatarea, acasa.
Pentru a o da jos, a trebuit demontat tot ce se vede deasupra si pe lateral: cablaje, conducte de injectoare, clapeta de acceleratie, egr, rampa comuna, pompa de inalta presiune (pentru a o da jos si pe asta, a trebuit desfacut capacul de la distributie si blocata distributia - rola'roata dintata care angreneaza pompa de inalta presiune sta pe axul acesteia).
Mecanicul care a lucrat chiar stia ce face, unde si cum sa puna mana/cheia, dar tot i-au trebuit fix 2h10min.
Cand am vazut despre ce-i vorba, mi-am zis ca n-are rost sa mai fac poze, oricum nu voi face lucrarea asta acasa ever :mrgreen:
Mi-am luat galeria in brate si-am plecat acasa, s-o curat.
Un lucru foarte fain e ca-i facuta din doua bucati, pe lung, etansate cu silicon. Se curata foarte bine si fara efort.
Tija swirl care actioneaza clapetele de pe galerie are doua variante: prima, care se pare ca s-a fabricat si montat pe masinile pana in 2005, si care se defecta/uza relativ repede, si a doua, care a urmat din 2005 si la care s-au adus ceva imbunatatiri, astfel incat sa fie cu mult mai fiabila. Mecanicul mi-a spus ca eu o am pe ultima :P .
Mizerie foarte multa n-a fost, tija si clapetele nu erau intepenite, desi se miscau cu oarece dificultate. Am curatat grosul cu benzina amestecata cu motorina, dupa care am folosit decarburol si spray de contacte (am avut si spray pentru carburatoare, dar prea putin ca sa finalizez lucrarea doar cu el.) La urma am dat pe fiecare clapeta si pe angrenajul aferent cu WD40 si acum se misca chiar usor si fara poticneli. N-am sesizat uzura deosebita, parerea me este ca mai merge mult si bine :wink:
Critic a fost, zic eu, faptul ca senzorul de pe galerie, care comanda deschiderea clapetelor, era complet colmatat. Nu stiu ce parametri citeste (temp, presiune, etc) dar oricare-ar fi fost, cred ca nu mai interpreta nimic corect. Lucrul pozitiv este ca se poate curata periodic si foarte usor, nefiind nevoie decat de "descoperit" motorul. E prins de galerie printr-un jurub.
Am mai curatat o data si EGR-ul si clapeta, se murdarisera doar, erau afumate.
La montare n-am mai stat langa ei, am inteles ca a durat in jur de 3 ore. Oricum, in acest moment toata admisia este ca noua si consider ca a meritat. Cost = manopera 275 lei + materialele de curatat.
Diagnoza a iesit perfect - toate clapetele si senzorii lucreaza in parametri (conform TIS), spre deosebire de inainte de curatare, cand EGR era blocat pe "deschis" (100%), iar clapetele de pe galerie oscilau intre 4-6% (posibil din cauza senzorului imbacsit).
Daca intra doar 10 poze/post, probabil ca vor fi doua.
Weekend placut tuturor.
5.jpg
Galeria la capatul opus intrarii gazelor si aerului. Stratul depunerilor era de ~4 mm.
4a.jpg
O clapeta dupa curatare.
4.jpg
Angrenajul clapetei, inainte de curatare. Se poate vedea mizeria care impiedica (nu stiu in ce masura) miscarea acesteia.
3a.jpg
Dupa curatare. Am pus WD40 in articulatii si acum se misca mult mai usor; inainte, am spus deja, se poticnea tija.
3.jpg
Galeria de admisie cu clapetele si deasupra tija swirl. Era mizerie, dar nu foarte mare. Tija in schimb se misca destul de greu datorita depunerilor de pe ax si din articulatii.
2a.jpg
Aceeasi cale, dupa curatare
2.jpg
Calea de intrare a aerului via intercooler-clapeta de acceleratie, inainte de curatare
1a.jpg
Aceeasi intrare, dupa curatare
1.jpg
Calea de intrare a gazelor arse, via EGR, inainte de curatare
11.jpg
Asta a fost una din pozitiile "comode" de lucru.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Curatare galerie de admisie Z1.9DTH

Postby Dansb » 13 Apr 2013, 09:18

Part 2:
10.jpg
Gata treaba!
9.jpg
O clapeta dupa curatare
8a.jpg
Senzorul dupa curatare
8.jpg
Senzorul de pe galerie, inainte de curatare.
7.jpg
Galeria desfacuta si curatata.
6.jpg
"Felia" de galerie cu tija si clapetele, inainte de curatare.


Abia acum am observat ca, desi am incercat sa pun intr-o ordine cronologica pozele, softul a fost mai tare decat mine si le-a pus exact pe dos :evil:
Sorry, dar cred ca intelegeti si asa. Daca nu, luati-o de la coada la cap :lol:
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Curatare galerie de admisie Z1.9DTH

Postby manolodsv » 13 Apr 2013, 09:37

Foarte buna treaba si bine facuta. Acum se comporta si mai bine ? Pregatesti masina pentru o plimbare la Vama Veche ? Un lucru m-a mirat - costul manoperei - doar 275 de lei ? Prin care service am umblat era cel mai ieftin 100 lei/ora de manopera, adica undeva la 500 lei 5 ore :cry: .
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Curatare galerie de admisie Z1.9DTH

Postby Dansb » 13 Apr 2013, 20:16

Multumesc pentru aprecieri, Marius :)
Vreau sa se inteleaga un lucru: n-am facut curatarea admisiei pentru ca ar fi fost probleme- masina tragea excelent, n-am avut niciodata nici o eroare legata de functionarea motorului.
Am mai spus-o, i-am facut o diagnoza si toti parametrii legati de admisie - egr, clapeta, galerie - erau alterati. Mi-am zis ca mai bine previn, decat sa apara erori si complicatii, cu costuri mult mai mari.
Ca sa-ti raspund la intrebare, masina merge si trage la fel (adica bine), dar eu sunt mult mai linistit :wink: :P
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Curatare galerie de admisie Z1.9DTH

Postby MagicPenguin » 13 Apr 2013, 22:26

Observ ca este fabricata de Pierburg. Incep sa cred ca firma asta nu fabrica nimic fiabil. Tot de la ei sunt la benzinar pompele de SAI si pompele de vacuum care crapa incet si sigur.
Acel senzor este MAP-ul (Manifold Absolute Pressure Sensor) si masoara presiunea aerului din galerie. Daca nu citea bine, masina ar fi trebuit sa mearga urat. La Mircea, un contact imperfect la mufa MAP-ului genera niste intreruperi foarte urate ale motorului in sarcina.
Dupa o asemenea operatiune ma asteptam sa simti un raspuns mai bun la acceleratie.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Curatare galerie de admisie Z1.9DTH

Postby Dansb » 14 Apr 2013, 08:05

Nu ma pot pronunta in legatura cu fiabilitatea produselor Pierburg decat din experienta proprie. Din punctul meu de vedere sunt in regula, n-a fost si nu este nimic defect => fiabile, nu ? :roll: Faptul ca existau acele depuneri pe galerie n-as zice ca se datoreaza producatorului ei, ci modului de functionare a sistemului evacuare-recirculare-admisie. Atata vreme cat se recircula gaze (ne)arse (complet), normal sa fie depuneri.
In privinta "trasului", am mai spus-o, masina tragea excelent, deci nici nu asteptam alt raspuns, practic n-avea ce sa se imbunatateasca :| .
Poate (si sper) ca vom avea ocazia sa ne intalnim (Tg. Mures - am inteles ca se va organiza acolo ceva, SB-Transalpina, poate BV) si-o sa ai ocazia s-o testezi :wink:
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Curatare galerie de admisie Z1.9DTH

Postby MagicPenguin » 14 Apr 2013, 14:02

Galeria pre 2005 cu tija proiectata gresit nu e facuta tot de ei? Eu la asta ma refeream, nu la depuneri.

Sent from The JET before take-off.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Curatare galerie de admisie Z1.9DTH

Postby manolodsv » 14 Apr 2013, 16:11

Am sa desfac si eu la mine sa curat dar sa vad si producatorul. Chiar sunt ffff curios :lol: sa vad.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid BLACK TAF
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Curatare galerie de admisie Z1.9DTH

Postby Dansb » 15 Apr 2013, 07:06

MagicPenguin wrote:Galeria pre 2005 cu tija proiectata gresit nu e facuta tot de ei? Eu la asta ma refeream, nu la depuneri.

Cineva ma acuza pe forum de "bai de sange" si discutii fara sfarsit (finalitate? :mrgreen: ) Sper ca n-o vei face si tu :roll: .
La motorul BMW de 2.0 si 150 hp defectarea tijei swirl are consecinte catastrofale: cad clapetele in motor => supape indoite, pistoane sparte, motor KAPUT :evil: . Or fi tot Pierburg?
Motoarele alea SAAB pe benzina (nu stiu modelul) la care, datorita unui defect de proiectare - subdimensionare?, se colmateaza pompa de ulei (cred) si datorita careia crapa motorul, cine le-o fi proiectat? Tot Pierburg?
Ideea in care am scris cele de mai sus este ca toti gresesc, chiar si SAAB :| .
manolodsv wrote:Am sa desfac si eu la mine sa curat dar sa vad si producatorul

Chiar te sfatuiesc sa desfaci si sa cureti. Sigur e tot Pierburg, dar la fel de sigur e modelul nou, reproiectat :wink:
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu


Return to Do it yourself! (DIY)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest