Am reusit sa dau jos si sa curat galeria de admisie.
Prima concluzie: nu incercati acasa
Demontarea am facut-o la Opel, iar curatarea, acasa.
Pentru a o da jos, a trebuit demontat tot ce se vede deasupra si pe lateral: cablaje, conducte de injectoare, clapeta de acceleratie, egr, rampa comuna, pompa de inalta presiune (pentru a o da jos si pe asta, a trebuit desfacut capacul de la distributie si blocata distributia - rola'roata dintata care angreneaza pompa de inalta presiune sta pe axul acesteia).
Mecanicul care a lucrat chiar stia ce face, unde si cum sa puna mana/cheia, dar tot i-au trebuit fix 2h10min.
Cand am vazut despre ce-i vorba, mi-am zis ca n-are rost sa mai fac poze, oricum nu voi face lucrarea asta acasa ever
Mi-am luat galeria in brate si-am plecat acasa, s-o curat.
Un lucru foarte fain e ca-i facuta din doua bucati, pe lung, etansate cu silicon. Se curata foarte bine si fara efort.
Tija swirl care actioneaza clapetele de pe galerie are doua variante: prima, care se pare ca s-a fabricat si montat pe masinile pana in 2005, si care se defecta/uza relativ repede, si a doua, care a urmat din 2005 si la care s-au adus ceva imbunatatiri, astfel incat sa fie cu mult mai fiabila. Mecanicul mi-a spus ca eu o am pe ultima .
Mizerie foarte multa n-a fost, tija si clapetele nu erau intepenite, desi se miscau cu oarece dificultate. Am curatat grosul cu benzina amestecata cu motorina, dupa care am folosit decarburol si spray de contacte (am avut si spray pentru carburatoare, dar prea putin ca sa finalizez lucrarea doar cu el.) La urma am dat pe fiecare clapeta si pe angrenajul aferent cu WD40 si acum se misca chiar usor si fara poticneli. N-am sesizat uzura deosebita, parerea me este ca mai merge mult si bine
Critic a fost, zic eu, faptul ca senzorul de pe galerie, care comanda deschiderea clapetelor, era complet colmatat. Nu stiu ce parametri citeste (temp, presiune, etc) dar oricare-ar fi fost, cred ca nu mai interpreta nimic corect. Lucrul pozitiv este ca se poate curata periodic si foarte usor, nefiind nevoie decat de "descoperit" motorul. E prins de galerie printr-un jurub.
Am mai curatat o data si EGR-ul si clapeta, se murdarisera doar, erau afumate.
La montare n-am mai stat langa ei, am inteles ca a durat in jur de 3 ore. Oricum, in acest moment toata admisia este ca noua si consider ca a meritat. Cost = manopera 275 lei + materialele de curatat.
Diagnoza a iesit perfect - toate clapetele si senzorii lucreaza in parametri (conform TIS), spre deosebire de inainte de curatare, cand EGR era blocat pe "deschis" (100%), iar clapetele de pe galerie oscilau intre 4-6% (posibil din cauza senzorului imbacsit).
Daca intra doar 10 poze/post, probabil ca vor fi doua.
Weekend placut tuturor.