Curatare clapeta acceleratie 93SS 2.2TiD-2004

Lucrari pe care le poti realiza singur.

Curatare clapeta acceleratie 93SS 2.2TiD-2004

Postby andybumbu » 14 May 2013, 20:14

Dupa cum spuneam, m-am apucat de igienizat :mrgreen:
Spre deosebire de versiunile motoarelor 1.9TiD, unde admisia e in spatele motorului, la motorul 2.2Tid totul e pe invers, deci accesul mult mai facil :lol:
Asa stand lucrurile, m-am apucat rapid de treaba 8) :
-se demonteaza capacul de plastic de pe motor-3 suruburi
-se scoate mufa senzorului MAF de pe corpul senzorului, senzorul se afla pe corpul clapetei, are o ureche de plastic, apoi se trage incet din lacas, are pt etansare o garnitura subforma de acordeon
-apoi am desfacut colierul furtunului dinspre intercooler, am tras furtunul de pe corpul clapetei
-se scoate furtunul de vaccum din valva aflata tot pe corpul clapetei, valva am lasat-o pe pozitie, nu deranjeaza la spalare, din contra ajuta sa actionezi clapeta la curatare
-apoi se trece la demontarea propriu-zisa a clapetei, care consta in desurubarea a 4 suruburi cu cap torx...si gata, clapeta se ridica incet sus, este o garnitura metalica imbracata in ceva material mai special, ea ramane pe galerie
-urmeaza demontarea de pe corp a senzorului MAF, prin desurubarea tot a unui surub torx, identic cu celelalte 4 de mai sus(se poate executa doar dupa demontarea clapetei de pe galerie, altfel nu e spatiu deloc)
-senzorul MAF, pt 2.2TiD are dublu rol, fluxul de aer& citeste si temperatura, am ramas surprins...comparand cu cel al lui Dansb, pot spune ca al meu era aproape ca si nou....l-am curatat cu solutie spray special pt senzori, marca LiquiMoly
-clapeta avea depuneri, am actionat cu solutie tot LM, spray special pt clapete, ca si scule speciale, crengute de liliac :lol: +periuta de dinti, surubelnita micuta, role hartie etc, manusile chirurgigale sunt indispensabile

-pana-n aceasta faza, totul dureaza maxim 10min :shock: , apoi operatiunea e mai migaloasa& murdara, la mine a durat vreo 2 ore, montajul, tot vreo 10 min
-pasul doi, urmeaza valvaEGR+galeria completa, dar sapt viitoare :mrgreen:
Last edited by andybumbu on 14 May 2013, 21:19, edited 1 time in total.
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Curatare clapeta acceleratie 93SS 2.2TiD-2004

Postby andybumbu » 14 May 2013, 20:16

vin si pozeleeeee :roll:
Attachments
140520132116.jpg
140520132115.jpg
140520132113.jpg
140520132111.jpg
140520132109.jpg
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Curatare clapeta acceleratie 93SS 2.2TiD-2004

Postby andybumbu » 06 Jun 2013, 19:25

Am ajuns astazi,in sfarsit, sa demontez complet admisia :wink:
A durat complet, de la demontat-curatat remontat aproximativ 5 ore
Am executat singur totul, ma rog, am avut spate tare :mrgreen: ...in caz de necesitate.
Nu explic pasii operatiunii, e foarte simplu, dar murdara treaba, cu tot cu cele 3 seturi de manusi m-am facut ca un porc pe maini...din aceasta cauza am si poze putine..stie Dan cum e :roll: :lol:
sfat: furtunasele de racire ale valvei EGR se pot obtura pe timpul manevrelor cu ajutorul unor suruburi bagate in ele, etanseaza perfect
materiale: LiquiMoly spray pt clapete, un tub ca si pt prima faza, spray pt curatat franele, motorina
scule-trusa torx, surubelnita, perie de dinti, carpe-servetele cheia de 17 pt conductele de carburant
-costul total al celor 2 faze
2 spray-uri LM consumate total 38ron x 2 buc =76 ron
1 spray tot LM pt senzori, consumat doar 10% parca 30ron
spray pt frane consumat jumatate 20 ron
1L diesel, cam 30 euro total

concluzia, mizeria-calamina depusa in admisie, foarte putina, acum e complet curatata, Valva EGR e curata, am testat-o la inceput si deschidea perfect, se vede ca are aprox 30000km, sunt tare bucuros, clapetele din interior sunt metalice si nu de plastic...
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara


Return to Do it yourself! (DIY)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron