Dupa cum spuneam, m-am apucat de igienizat
Spre deosebire de versiunile motoarelor 1.9TiD, unde admisia e in spatele motorului, la motorul 2.2Tid totul e pe invers, deci accesul mult mai facil
Asa stand lucrurile, m-am apucat rapid de treaba :
-se demonteaza capacul de plastic de pe motor-3 suruburi
-se scoate mufa senzorului MAF de pe corpul senzorului, senzorul se afla pe corpul clapetei, are o ureche de plastic, apoi se trage incet din lacas, are pt etansare o garnitura subforma de acordeon
-apoi am desfacut colierul furtunului dinspre intercooler, am tras furtunul de pe corpul clapetei
-se scoate furtunul de vaccum din valva aflata tot pe corpul clapetei, valva am lasat-o pe pozitie, nu deranjeaza la spalare, din contra ajuta sa actionezi clapeta la curatare
-apoi se trece la demontarea propriu-zisa a clapetei, care consta in desurubarea a 4 suruburi cu cap torx...si gata, clapeta se ridica incet sus, este o garnitura metalica imbracata in ceva material mai special, ea ramane pe galerie
-urmeaza demontarea de pe corp a senzorului MAF, prin desurubarea tot a unui surub torx, identic cu celelalte 4 de mai sus(se poate executa doar dupa demontarea clapetei de pe galerie, altfel nu e spatiu deloc)
-senzorul MAF, pt 2.2TiD are dublu rol, fluxul de aer& citeste si temperatura, am ramas surprins...comparand cu cel al lui Dansb, pot spune ca al meu era aproape ca si nou....l-am curatat cu solutie spray special pt senzori, marca LiquiMoly
-clapeta avea depuneri, am actionat cu solutie tot LM, spray special pt clapete, ca si scule speciale, crengute de liliac +periuta de dinti, surubelnita micuta, role hartie etc, manusile chirurgigale sunt indispensabile
-pana-n aceasta faza, totul dureaza maxim 10min , apoi operatiunea e mai migaloasa& murdara, la mine a durat vreo 2 ore, montajul, tot vreo 10 min
-pasul doi, urmeaza valvaEGR+galeria completa, dar sapt viitoare