reprizele in treapta fixa, (numai pt cutii manuale, evident) dovedesc capacitatea ansamblului motor + "coaja" numita, dupa cum a mentionat si Dansb, elasticitate.
se aleg trepte superioare, unde motoarele mai putin puternice, reusesc sa dea impresia de "sufocare", adica "nu mai trage cum tragea..."
intr-adevar, in trafic, si functie de sofer, poate sa nu insemne mai nimic.
daca soferul e mai lenes si prefera schimbari mai rare de trepte, sau pitoresc spus, cum a zis Cristi, un mestecat mai rar in mamaliga, atunci un cuplu mai mare, cu avantajul la solutia turbo ca vine si de la turatii mai joase gen 1500-2000 rpm, asigura un "zvac" mai bun.
dar daca retrogradez cand trebuie si cum trebuie la o masina cu un cuplu ceva mai mic, poate ca rezultatul e mai bun in acest caz...
pt exemplificare cum e cum nu e, la cutia automata exista functia kick-down, unde functie de sarcina, rampa, viteza curenta si treapta curenta, cutia retrogradeaza una sau chiar 2 trepte, pt o combinatie cuplu+putere optima.
mie imi place foarte mult aceasta functie pe 9-5 aero!
am incercat fucntia similara pe un BMW X3 3.0d, 218 cai, 500Nm. nu e acelasi lucru, desi cuplul este semnificativ mai mare, si, "din carti" cutia automata de pe BMW este superioara celei folosite de Saab.
e drept, cred ca greutatea la X3 e ceva mai mare, poate cu 100-200kg...
insa am mers si cu aero plin, si tot e peste 3.0d de pe BMW X3...
raman in continuare la ideea, din pacate pt unii, ca dieselul este pt economie combustibil, pt performante avem benzina.
asta e, eu nu inteleg nimic, ce sa-i faci!