bun, acum ca ne-am mai lamurit cu merele si perele, trecem la prune
o iau invers...
am scris Tids, pt a diferentia de Tid 8 valve... oficial ambele au denumirea 1.9Tid. neoficial, in ofertele Augusta, masinile de 120cp primeau denumirea 1.9Tid, cele de 150cp denumirea 1.9Tids, cele de 180 cp, evident, 1.9 TTid...
ca sa imi "mapez" stilul tau de a scrie, as adauga "se vede ca nu ai luat masina de la Augusta!"...
pt nostalgici, cred ca mai am oferte de stock Augusta de prin 2008... le ofer "ieftin"
motorina vs benzina nu agreez pt ca stiu ca ambele tabere sunt destul de infocate... e un fel de steaua vs dinamo (nu-s microbist deloc, am luat un exemplu uzual...)
nu mai repet a 3-a oara de ce am deschis topicul, cred ca s-a inteles... daca stiam cine mi-a deschis apetitul nu mai postam deloc, sau daca era un forumist si stiam exact cine, ii dadeam MP...
si puneam un link cu site-ul respectiv, fara niciun duel ca exemplu...
si mai sus... nu am vizat pe nimeni legat de stilul de condus sau preferinte de putere/tehnologie... fata de colegul andy cu 2.2 Tid care ma invita voalat la o dubla pe autostrada, am vrut doar sa aduc corectia ca, dpdv performante, un 9-5 aero este net superior oricarui diesel Saab, deci si unui 2.2 Tid... dar oricum, nu m-as angrena la un astfel de test, decat poate pe o pista sau un traseu complet gol, si poate nici atunci. pt mine cei aprox 150-160 km/h viteza de croaziera pe autostrada sunt suficienti, de multe ori, pe A1, nu reusesti mai mult de cativa km constant nici cu viteza asta, pt ca zdup se baga unii de pe banda 1 care vor sa depaseasca cu 110 ceva ce merge cu 100... iar in afara tarii, din principiu nu vreau sa merg mult prea tare, stiind ca, de obicei, amenzile nu-s deloc prietenoase, si, o amenda de viteza la un inceput de concediu prin Vest, ar putea compromite de fapt tot sejurul...
am adus argumentul vitezei maxime tocmai pt ca este un parametru precizat de orice constructor, apare si in talonul masinii, si, in genere, este un calificativ destul de bun in a aprecia, grosso modo, performanta unei masini, fie numai ca si categorie. (o masina pana in 200km/h este o masina mica de oras, sau una de familie, una cu peste 250 deja are ceva pe post de motor, iar peste 300km/h vin "rasatele" cu sute de cai, si preturi de 6 cifre in euro)
cum merge fiecare, nu sunt eu in masura sa penalizez sau recompensez, insa sunt de pararea ca a merge cu masina la limita, ca orice device tehnic folosit la limita, nu cred ca este ceva de dorit a se repeta prea des, mie asa imi spune bunul simt practic. si nu, nu vizez chiar pe nimeni cand zic asta...
plus ca la 200 km/h, chiar si un incident relativ minor la viteze mici, poate deveni catastrofal de-a dreptul...
zici ca ai mers cu 200km/h cu masina de 90cp: nu contest obiectivitatea ta ca si observator, dar sincer MA INDOIESC profund ca acul vitezometrului tau este foarte precis la sau spre capat de scala, cred ca la nimeni nu prea este, eu chiar auzisem ca intentionat se calibreaza pt a arata ceva mai mult. Practic cu 28 km/h in jurul lui 200 am o abatere grosiera de 14 %, destul de mare, dar nu imposibila.
legat de sporturile cu motor, cred ca ar trebui sa mai treaca inca vreo cateva zeci de ani bune unde sa primeze utilizarea de motoare turbo diesel, pt ca sa imi pun problema ca dieselul este un motor de sport.
pana una alta ferrari si lamborghini inca produc bestii mirifice cu motoare aspirate pe benzina. cand or trece si ei la diesel, mai ma gandesc si poate reconsider. dar cred ca mai degraba vor trece la electrice!
nu zic, dac as mai avea ceva bani, mi-as lua un 9-3 cabrio TTid, de fapt anul trecut chiar am dus ceva tratative cu un dealer din Bonn, era un aero galben, insa pretul era prea mare fata de cat eram eu dispus sa dau, gasisem un cabrio 1.8t in conditii foarte bune estetic si tehnic aici in buc, ca pana la urma nici pe ala nu l-am mai luat, ca am dat peste 9-5-ul aero, si s-a rupt filmu'!