Performante

Discutii generale despre SAAB

Re: Performante

Postby Dansb » 12 Aug 2013, 07:54

Cristian, care a fost puterea stock a masinii tale? Am vazut ca 2.0 T are mai multe variante.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Performante

Postby catalinmetal1 » 12 Aug 2013, 09:44

bun, deci parerea d-lor andybumbu si dansb este ca performantele unui 2.2tid si ale unui 1.9tid sunt comparabile cu ale unui 2.3T, si, poate si ale unui 2.0T tunat...
este, pana la urma, doar o parere! :lol:
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 308
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Re: Performante

Postby Dansb » 12 Aug 2013, 10:22

catalinmetal1 wrote:bun, deci parerea d-lor andybumbu si dansb este ca performantele unui 2.2tid si ale unui 1.9tid sunt comparabile cu ale unui 2.3T, si, poate si ale unui 2.0T tunat...
este, pana la urma, doar o parere! :lol:

Cunoscandu-te, stand de vorba cu tine in doua randuri, imi vine destul de greu sa cred ca nu poti intelege despre ce-i vorba in toate discutiile de mai sus. Concluzia mea este ca nu vrei (de altfel am considerat ca ti-ai autoadresat precedentul tau post - ti-am raspuns pe acelasi ton glumet :wink: - dar se pare ca nici asta n-ai vrut sa-ntelegi... Deh, dragostea e oarba :mrgreen: )
The End, готовые фильмы, Handa na pelikula, 准备好电影
PS: Nu-mi mai spune, de data asta chiar am fost ACID :evil:
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Performante

Postby cristian_93 » 12 Aug 2013, 13:24

Dansb wrote:Cristian, care a fost puterea stock a masinii tale? Am vazut ca 2.0 T are mai multe variante.


209 cai.
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: Performante

Postby Dansb » 12 Aug 2013, 13:46

Frumoasa crestere. Cuplul cu cat a crescut?
Aseara, uitandu-ma prin niste poze mai vechi, am gasit-o pe asta:
Vmax astra H resize.jpg

Este vorba de Astra H Sedan, 1.3 CDTI, 90 cp/200 Nm. Am pus-o doar pentru a se vedea ca si cu un motoras cat un polizor, cu putini cai, de fapt ponei :lol: , se pot atinge 200 km/h, iar regimul de turatie e cel pe care-l vezi (cu mult sub al unui Aero la aceeasi viteza) ceea ce confirma, zic eu, faptul ca mai mult decat puterea conteaza etajarea cutiei si nr. de trepte. Este posibil ca la Tid sa fie vorba de < 3500 rot/min la 200 km/h dar, asa cum am promis, voi face si testul asta dupa ce-mi schimb placutele (ca sa-nlatur orice carcoteli :roll: ).
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Performante

Postby cristian_93 » 12 Aug 2013, 14:43

Cuplul a crescut de la 300 la 380 Nm.

Legat de turatie, iar comparam lucruri diferite... banuiesc ca stim la fel de bine ca regimul de turatii difera de la diesel la benzina. Si chiar si asa, ai fi surprins sa stii ca la 200km/h sunt undeva la 4000 rpm, in coditiile in care ceasul e gradat pana la 7000.
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: Performante

Postby Dansb » 12 Aug 2013, 19:30

Stiam lucrurile astea, Cristian, dar discutia era mai complexa, daca urmaresti intreg topicul iti vei da seama. De altfel, am fost primul care-a zis ca nu-i bine sa amesteci... fructele.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Performante

Postby andybumbu » 12 Aug 2013, 20:51

Puterea max a unei masini se atinge la turatia maxima, respectiv
-2.2TiD 125ps@4000rpm cuplu 280Nm@1500rpm -turbo boost 1bar -Vmax 200km/h(5&6trepte)
-2.0t 175ps@5500rpm cuplu 265Nm@2500rpm 0,7bar 225km/h(220 auto)
-2.0T 210ps@5900rpm cuplu 300Nm@2500rpm 1.0bar 235km/h(5&6 trepte-230 auto)
-1.8 122ps@6000rpm cuplu 167Nm@4000rpm 200km/h
-1.9TTiD 180ps@ 400NM 1.8bar 230km/h(6 trepte)

Reprizele
2.2TiD-60-100km/h-in tr4 8,0 sec 80-120km/h-in tr5 12,5sec (11,8-6tr)
2.0t 8,5 12,5
2.0T 7,7(5tr) (7,5-6tr) 12,0(10,5-6tr)

Consum combinat
2.2Tid 6,6l%
2.0t 8,3l%(9,2l% auto)
2.0T 8,5l%(9l%-6tr-9,6l% auto)
Reprizele sunt date de cuplul motor, iar top speed-ul de puterea maxima
Se observa randamentul unui diesel turbo, benzina turbo, unui motor aspirat si a unui biturbo :mrgreen:
Logic, turatie mult mai mare, consum mult mai mare, randamentul pe distante mari la viteze medii de aprox 160-180, e devastator diesel vs benzina, ca un 2.2TiD se opreste la peste 220 pe ceas, real> 210, vezi pozele, am atins si 5000rpm, cu alte ocazii, deci,daca la 203 pe gps am 4200rpm, deduceti voi Vmax-ul
Dane , completeza si tu datele unui 1.9TiD :roll:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Performante

Postby Dansb » 12 Aug 2013, 21:59

andybumbu wrote:Dane , completeza si tu datele unui 1.9TiD :roll:

N-are rost. Mere si pere :lol:
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Performante

Postby Dansb » 13 Aug 2013, 09:34

Iaca: acelasi producator, aceeasi cilindree, aceeasi putere, aceeasi (aproape) Vmax (sa zicem ca-s tot mere, considerand parametrii respectivi):
http://www.zeperfs.com/en/duel1282-338.htm
PS: apasati si pe steguletul de start din dreapta sus, e mai bine structurata comparatia.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Performante

Postby cristian_93 » 13 Aug 2013, 11:08

2.0T de 150 ps? :roll:

In fine, a fost un post pe masura topicului. Concluzia ar fi ca un 1.9Tid de 150 hp ar fi mai lent decat un 1.8t pe 0-100 km/h. Avem cuplu mai mare pe 1.9Tid si aproape 200 kg de carat in plus. Cat despre faza cu reprizele in aceeasi treapta, recunosc ca nu le-am inteles absolut niciodata rostul. O data pentru ca am cutie automata si schimba cand vrea ea si cand trebuie si in al doilea rand, chiar si cand aveam manuala, schimbam eu.. ca doar de-aia ne luam manuale, nu? Sa mestecam in mamaliga!
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: Performante

Postby cristian_93 » 13 Aug 2013, 11:25

andybumbu wrote:Puterea max a unei masini se atinge la turatia maxima


Puterea maxima NU se atinge la turatia maxima!

Vad ca se vorbeste in continuare de consum si asta chiar incepe sa ma amuze, fara sa vreau sa par arogant. Pe mine sincer nu m-a interesat nici o secunda cat imi va consuma 9-3-ul Aero cu cutie automata si dus si in 270 de cai si nici in cate secunde ating 120 la ora in treapta 14. Recunosc, am avut (si am in continuare) o doza in plus de lipsa de rationament dar si de entuziasm deopotriva, poate din cauza varstei.
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: Performante

Postby Dansb » 13 Aug 2013, 12:38

cristian_93 wrote: 2.0T de 150 ps? :roll:

Recunosc, nu-mi incarc memoria cu date care nu prezinta importanta, am ales motorizarea respectiva din "oferta" linkului, am crezut ca acel "T" vine de la "turbo", asa cum ar fi fost normal. :oops:
cristian_93 wrote: Puterea maxima NU se atinge la turatia maxima!

Cat se poate de corect, dimpotriva, la turatia maxima puterea scade aproape dramatic - cel putin asta rezulta din toate dyno-urile pe care le-am vazut.
cristian_93 wrote:Cat despre faza cu reprizele in aceeasi treapta, recunosc ca nu le-am inteles absolut niciodata rostul.

Eu gasesc utila acea elasticitate, de multe ori, in momentul unei depasiri "din scurt" nu-i nevoie sa retrogradezi, fiind suficient sa apesi pedala de acceleratie - aici isi spune cuvantul cuplul maxim atins la turatii joase.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Performante

Postby catalinmetal1 » 13 Aug 2013, 16:43

reprizele in treapta fixa, (numai pt cutii manuale, evident) dovedesc capacitatea ansamblului motor + "coaja" numita, dupa cum a mentionat si Dansb, elasticitate.
se aleg trepte superioare, unde motoarele mai putin puternice, reusesc sa dea impresia de "sufocare", adica "nu mai trage cum tragea..."
intr-adevar, in trafic, si functie de sofer, poate sa nu insemne mai nimic.
daca soferul e mai lenes si prefera schimbari mai rare de trepte, sau pitoresc spus, cum a zis Cristi, un mestecat mai rar in mamaliga, atunci un cuplu mai mare, cu avantajul la solutia turbo ca vine si de la turatii mai joase gen 1500-2000 rpm, asigura un "zvac" mai bun.
dar daca retrogradez cand trebuie si cum trebuie la o masina cu un cuplu ceva mai mic, poate ca rezultatul e mai bun in acest caz...

pt exemplificare cum e cum nu e, la cutia automata exista functia kick-down, unde functie de sarcina, rampa, viteza curenta si treapta curenta, cutia retrogradeaza una sau chiar 2 trepte, pt o combinatie cuplu+putere optima.

mie imi place foarte mult aceasta functie pe 9-5 aero! :D
am incercat fucntia similara pe un BMW X3 3.0d, 218 cai, 500Nm. nu e acelasi lucru, desi cuplul este semnificativ mai mare, si, "din carti" cutia automata de pe BMW este superioara celei folosite de Saab.
e drept, cred ca greutatea la X3 e ceva mai mare, poate cu 100-200kg...

insa am mers si cu aero plin, si tot e peste 3.0d de pe BMW X3...
raman in continuare la ideea, din pacate pt unii, ca dieselul este pt economie combustibil, pt performante avem benzina.
asta e, eu nu inteleg nimic, ce sa-i faci! 8)
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 308
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Re: Performante

Postby andybumbu » 13 Aug 2013, 23:04

Reprizele in trafic, mai bune sau mai slabe, o treapta schimbata neinspirat etc, fac diferenta intre a avea un accident sau nu, mai ales in tari cu infrastructura din lumea a treia, adica Ro :evil:
Reprizele de mai sus, arata ca un biet diesel 2.2TiD e identic si peste cu 2.0t si sta in ceafa unui 2.0T, reprizele unui 1.9TTiD, nu le am, dar se deduc :lol:

De aceea se si aleg aceste trepte, 4&5 fiindca se considera ca daca viteza normala-legala e de sub 100km/h pe toate drumurile nationale din eu, depasirile cele mai periculoase, dese etc sunt la aceste viteze 80-120

Bmw-ul X3 e mai greu cu minim >300kg vs 95 Aero
Cam cat crezi ca ar consuma un X3 cu un turbo de 2.3T, cam ce autonomie, cam cat crezi ca ar avea :roll:

Sunt un mare fan al cutiilor automate, dar in combinatia de cilindree& cuplu mare, unicul repros, la second sunt sanse mari sa-ti pice, iar costurile sunt uriase
Toate transmisiile auto au functia de kickdown, te cred ca-ti place, mai ales ca ai o masina super, doar ca nu doresti sa intelegi, ca un 1.9TTiD, te face zob pe distante mari, doar din randamentul motorului :mrgreen:

Cristiane, te inteleg perfect in privinta consumului, ca nu te-a interesat, tu ai investit in acest minunat exemplar de 93SS Aero, multi bani etc, dar daca vei ajunge pe autobahn, vei vedea ca a fi performant, inseamna mai mult decat a ajunge la o anumita viteza :idea:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

PreviousNext

Return to SAAB - Move Your Mind

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests

cron