Performante

Discutii generale despre SAAB

Re: Performante

Postby Dansb » 05 Aug 2013, 15:10

catalinmetal1 wrote:... zici ca ai mers cu 200km/h cu masina de 90cp: nu contest obiectivitatea ta ca si observator, dar sincer MA INDOIESC profund ca acul vitezometrului tau este foarte precis la sau spre capat de scala, cred ca la nimeni nu prea este, eu chiar auzisem ca intentionat se calibreaza pt a arata ceva mai mult. Practic cu 28 km/h in jurul lui 200 am o abatere grosiera de 14 %, destul de mare, dar nu imposibila.

Nu ma mai lungesc, spun doar ceva ce am uitat in postul anterior: sunt in permanenta cu ochii pe kilometraj, turometru, gps. Am observat si chiar mi-am notat corelatia intre viteza de pe vitezometru si cea de pe GPS, la Astra: pana pe la 50-60, vitezele erau identice, dupa care la 100=>GPS 98, la 140=>GPS=136, la 160=>GPS=155, la 180=>GPS=174 si la 200=>GPS=193. Deci, la 200/h diferenta e undeva la ~5%, in nici un caz 14%.
In curand, probabil in concediu, voi face acelasi lucru si la SAAB.
In rest, noi sa fim sanatosi si s-auzim de bine.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1363
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Performante

Postby andybumbu » 05 Aug 2013, 22:49

Cataline, trebuie sa-ti spun ca constructiv, orice producator de masini, este obligat ca viteza afisata pe vitezometru sa aiba o abatere de aprox 5%, deci la 200 pe ceas sa ai in jur de minim 190 real, dar nu mai mult de 195-196, absolut obligatoriu :idea: , ideea e logica

Am scris pe site, ca fara intentie, am testat pe autobahn, nu pe autostrada( adica oriunde in afara de DE :twisted: )deci in De, top speed-ul la viteza pe ceasul blocat pe 200, nu am trecut de 200, din mai multe motive, printre altele ca e in limp mode :twisted: & eram mai multe persoane, bagaje etc viteza inregistrata a fost de 193 pe GPS & tot atat pe iphone5

Dupa 200, se intinde pana-n peste 220>4700rpm-cam chinui bestia :mrgreen: deci, estimez real minim >205-210

Provocarea mea era putin mai subtila, pt top speed de 250 si rulat intins...e nevoie de mai multe
-experienta multa la viteze de peste 200
-cuplu mare
-carburant mult, deci costuri mult mai mari, cash
-autonomie
-gume-frane, ce mai, trenul de rulare ok
-autobahn.....restul vorbe

Am peste 100000km doar pe autobahn si cu fiecare km parcurs-acumulat realizez si prin natura calificarii, ing.drumuri, ca e incredibil de periculos chiar si aici in unicul loc din lume unde teoretic, nu exista limite, ci doar restricitii etc.Am intalnit, animale, chiar si cu 2 picioare pe autobahn, gume de camionane, nu resturi, alea sunt ceva normal, gume intregi, carucioare, chingi, lemne, porci care scimba banda, fara semnal, fara lumini pe spate noaptea cratere, iesiri in decor in fata mea etc

Liniutele nu m-au interesat niciodata, tot timpul anticipez &respect participantii la trafic, iar daca gresesc, cer scuze si incerc sa invat, fiindca sigur se va repeta o anumita situatie si poate voi avea o fractiune de secunda, care face difernta intre evitare-dauna-moarte

Pe o distanta de 1000km pe autobahn, full rulat, bolidul tau, v-a alimenta minim din minim, cu un tanc peste al meu, deci tu vei pierde cu acest pit stop, in total peste 15minute daca nu e nimeni la pompa, eu voi parcurge inca 40-50km in plus :mrgreen: asa se intampla si la Le Mans, ciao
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3103
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Performante

Postby andybumbu » 05 Aug 2013, 23:09

Era sa uit, pe C4 1.6HDI, care are bord digital, deci cel mai exact, abaterea e tot timpul de max 3 km, top speed 195 sau 197 pe tempomat, la 92cp& 215Nm, dar e gurmand tare& penalizat de cutia in 5 trepte, dar in rest, pana-n 180 joaca

Scuzele mele, poate credeti ca sunt obsedat de performantele bestiei mele de doar 125cp&280Nm, 0 -100 se misca mai greut, adica e grea, are ambreiajul original..o menajez....si am trecut zilele astea de 205000km.
De aceea o si numesc bestie, raceste& incalzeste de trasneste, ergonomie de Airbus, mare la interior, trage de rupe, nu m-a lasat in drum niciodata.
In De, mai ales cand conditiile sunt prielnice, vitezele medii de 160km-180km o joaca
In Hu, cand nu tractez, rad totul, apropo, amenda maxima e de 1000euro :lol:
In Austria, complet legal, in Franta, complet legal, amenzile sunt distrugatoare, iar restul, sunt besini
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3103
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Performante

Postby catalinmetal1 » 06 Aug 2013, 15:58

Gata, Andy, m-ai convins!!!
dragilor, ofer la schimb 9-5 aero pe orice 9-3 2.2Tid, dovedit fiind ca trollii cei blonzi au mesterit ei ce au mesterit la motoare 4 in linie turbo pe benzina, dar... degeaba... tot un diesel de opel e mai bun!

daca stiam... era un 2.2 Tid busit jumate la Calin la Nordic asta iarna... ii dadeam 9-5-ul pe epava, mai puneam ceva, vreo 10-12 mii, o reparam, si aveam si eu MASINA!
intotdeauna am ales variantele cele mai proaste, stiu asta...

de curiozitate, dupa 9 ani si peste 200k, cam cati cai din aia 125 crezi ca mai ai disponibili la roata?
am sa alimentez "on the fly" ca sa nu mai pierd cele 15 min la pompa... 8)
imi pare rau ca nu mai gasesc poza aia cu un 9-5 argintiu alimentat de un avion, in mers...

nu contest experienta ta la condusul pe autobahn, insa, totusi, mi se pare un pic hilar modul in care o tii - vorba lui Moromete - ca gaia matzu'...

PS2: si 9-3 1.8i merge lejer cu 170-180... mai aveam pedala, deci ating cei 200 dati de constructor. intre 1.8i si 2.3 turbo este o mica-mare diferenta...

ma opresc aici cu diferite comparatii... ca ajungem sa credem ca si un biet ferrari este mai puturos decat un 2.2Tid (conform celor spuse de tine, ca fara sarcina prea mare, razi tot...).
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 311
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Re: Performante

Postby Dansb » 06 Aug 2013, 16:54

Nici urma de agresivitate... :roll: :lol: :lol: :lol:
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1363
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Performante

Postby adrian_borota » 06 Aug 2013, 17:58

Mai exact, 2.2 e un diesel de la Isuzu...de fapt fiecare cu nevoile lui. Eu, spre exemplu, am un 2.2 diesel care sincer nu e o bestie, dar pt. nevoile mele e suficient(servici-acasa-Kaufland-excursii). De ce sa alimentez 15-20L de benzina cand ma deplasez cu 6/extern; 10/oras(in conditiile in care nu dorm pe drum). Cand doresc ceva adrenalina scot motocicleta la plimbare si am 0-100 km/h in 3 sec.
Saab 93
adrian_borota
Junior
 
Posts: 24
Joined: 24 Jul 2013, 21:24
Location: Satu Mare

Re: Performante

Postby manolodsv » 06 Aug 2013, 19:01

adrian_borota wrote: Cand doresc ceva adrenalina scot motocicleta la plimbare si am 0-100 km/h in 3 sec.


Si ajungem la ce spunea andybumbu - siguranta pe sosea - unde mergi cu 0-100 km/h in 3 sec ?
Eu posesor de doua saab - din semnatura - este adevarat ca la consum este diferenta, depinde si stilul de mers, dar din doua ce am imi place mai mult benzina - la cuplu sunt asemanatoare dar ca performante nu. Fiecare a ales ceea ce considera ca ii trebuie. Ca posesor de saab de un an si jumatate cu aproximativ 40 k km cu ambele, benzina doar 8 k, la drum lung as alege benzina chiar daca fac opriri mai multe la benzinarie :lol:. Imi place benzina dar si dieselul.
Sent from my airplane 9-3 SS Tid Black TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch TAF
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1993
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Performante

Postby andybumbu » 06 Aug 2013, 19:55

Cataline, fiecare cu scula lui, probabil ca tu iti permiti sa platesti un minim de 16%-17% urban si un extraurban in jur de min 10%, eu rulez in aceleasi conditii cu cateva zeci de % mai ieftin, si parcurg peste 20000km/an doar cu saab-ul, peste 80% in afara

Nu ma intereseaza cati cp sunt la roata, sunt foarte multumit, exaltat de faptul, ca bestia mea, scoate medii de 180km/h in conditiile in care e si incarcata full, adica peste 2tone, iar cand o folosesc ca si cap tractor, peste 2.6-2.7tone, la pompa...am medii intre 7- 10%:lol: in functie si de vant :mrgreen:

Atunci cand vei ajunge pe autobahn si vei rula full, vei observa probabil ceea ce iti spuneam mai sus, la peste 200, medii foarte mari 160-180km/h, tu iti golesti rezervorul in aproximativ 350-400km, tinand cont ca e mai mare de 60l la 95, eu in dublu distantei :idea:, e clar, sunt un dobitoc cu o epava de saab, rupt in cur, care arunc aici idei de rad tot, da, chiar rad tot si rad de toti, eu din epava mea de un deceniu, cu motor de GM :mrgreen:

Nu am condus un 93SS 1.8 aspirat, oricum e cel mai usor saab, cel putin fata de al meu, are cu peste 100kg mai putin, in afara de fiabilitate-simplitate-intretinere usoara, nu suporta comparatii cu alt 93SS, baga-te putin pe fisa tehnica a unui 93SS 2.2TiD

Calin-NMotors, stramba din nas cand aude de 2.3T, cam multe probleme
Vorba ta, esti cam acid, nu stiu daca asa esti si in realitate, din curiozitate, care e top speed-ul Aero-ului tau, bineinteles, atins de catre tine :roll:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3103
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Performante

Postby manolodsv » 06 Aug 2013, 20:41

Andy, nu cred ca este cazul sa discutati aici in contradictoriu chiar la acest nivel. Dupa cum spuneam fiecare alege ce ii place pentru ce ii trebuie. Tu ai ales, poate, ca din diferenta de pret sa faci altceva cu banii, Catalin a ales sa ii dea la benzinarie, ca si mine de altfel.
Maine voi face un drum calarasi - craiova, sunt bucuros ca am ales sa merg cu cea diesel - a fost 3 saptamani plecata la fratele meu si chiar i-am simtit lipsa :mrgreen:. Mai se adauga un pic de fericire ca sotia mea iubita este un pic hotarata sa treaca sa conduca un SAAB diesel pe care il voi conduce si eu din cand in cand :mrgreen:.
Si inca ceva pentru Catalin - nu este cazul sa ne luam peste picior.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid Black TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch TAF
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1993
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Performante

Postby Dansb » 06 Aug 2013, 20:55

manolodsv wrote:Si inca ceva pentru Catalin - nu este cazul sa ne luam peste picior...

"Tonul face muzica" :oops:
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1363
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Performante

Postby catalinmetal1 » 07 Aug 2013, 10:20

da, asa e, tonul face muzica.
ca sa nu existe disonante, am "cantat" la fel...
vedeti, nu e de dorit!
in rest, unii au niste idei, nu-i scoti din ale lor...

pt conformitate, insa, trebuie sa precizez ca, la 160 km/h, turometrul unui 9-5 aero arata 3000 de ture, si, mergand o distanta ceva mai mare cu viteza asta, am constatat un consum de aprox 9l la pompa... vitezele de 150-160-170 par sa fie optime dpdv cosum pt acest motor, daca se merge constant si nu in frane si suturi. pt un motor mai putin puternic, vitezele astea deja implica turatii mari, deci si un consum spre maxim.

cu rezervorul de 75 de litri (sau 72 in unele cataloage), se poate face usor un calcul... nici vorba de 350-400 km autonomie...
la 200km/h, turometrul are un pic peste 4000... pana la 6500 unde incepe zona rosie, mai este, deci nici consumul nu e cel sugerat de Andy. cum merge un 9-3 2.2 Tid nu stiu, ca nu am condus niciunul, insa sunt convins ca nu este la nivelul unui 9-5 aero, ca performante, ca de asta vorbeam...

in plus, in oras nu prea circul cu aero, deci media mea este pe undeva pe la 12-13%, mers foarte mult pe centura buc, destul de aglomerata uneori. nu am "ales-o", mi-a placut, am luat-o, nu am stat sa fac calcule de consum etc... am vrut sa ma bucur de o masina deosebita, acum cat mai pot.

uneori sunt necesare postari mai peste picior, cand se scriu si unele neadevaruri sau presupuneri, sau exagerari... desi stiu ca in cazul asta particular, nu rezolv absolut nimic. oricum, daca nu-s compliant, sa fiu banat, asta e!

domnilor, scena e a dvs!
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 311
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Re: Performante

Postby cristian_93 » 07 Aug 2013, 11:22

Sincer, ma dispera cand vad ca se vorbeste atat de mult despre consumul Saab-urilor ca factor determinant. Ca sa nu ma intelegeti gresit, nu ma refer la performante benzina vs diesel, unde mai nou motoarele diesel au recuperat foarte mult. Ma refer strict la consum! Cand argumentele despre performantele sportive se consuma, intervine mereu argumentul suprem: consumul! "Da, o fi mai rapid Aero-ul, dar a mea consuma mai putin, deci e mai tare!". Pana la urma, fiecare alege in functie de cum isi doreste si cum isi permite. Ordinea face diferenta! Eu de exemplu l-am ales dupa cum mi-am dorit, cum de altfel am facut si cu Alfa de dinainte. "Vai ce buna e vecina de la 2! Da, dar a mea sta acasa si face curat, face mancare..."

Ca sa revin: topicul se cheama clar: "PERFORMANTE". Deci de ce tot invocam factorul consum? Ca nu inteleg...
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: Performante

Postby Dansb » 07 Aug 2013, 14:03

Cristian, ai dreptate, dar tot la capitolul performanta se incadreaza si raportul putere + acceleratie + reprize /consum. Zic si io :oops:
Am recunoscut din prima, mi-am luat TiD pentru ca-s dizelar de 23 de ani si-mi place mormaitul motorului (dac-as fi gasit ATUNCI un TTiD sa-mi placa, n-as fi ezitat). Motivele pentru care am optat pentru SAAB si nu pentru BMW, MB sau Audi le-am expus pe larg, cred ca in topicul de prezentare - sunt foarte multumit in continuare pentru optiune, de fapt din ce in ce mai multumit.
Nu merg la consum, chiar nu ma intereseaza, dar e o realitate pe care trebuie s-o vedem si s-o acceptam cu totii: la aceeasi viteza, in aceleasi conditii de trafic, la acelasi regim de turatie (pana "dam de rosu", unde valorile difera), TiD-ul consuma mai putin cam cu 2 pana la 4, poate chiar mai multi l/100 decat 2.0 T sau 2.3 T. Sa nu mai vorbim de TTiD, despre care am auzit ca-i si mai... performant :mrgreen:
In privinta turatiei/viteza, acolo-i si raportul TiD-ului, unde l-a descris Catalin.
Am spus-o de la-nceput, unii avem/aveti pere si vrem/vreti sa aiba acelasi gust cu merele :lol: . Imposibil :evil:
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1363
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Performante

Postby andybumbu » 07 Aug 2013, 22:32

Catalin&Cristian, performanta unui autovehicul e data si de randamentul motor, orice novice stie ca un diesel are randamentul motor, mult mai mare decat la un benzinar
-orice novice stie ca un Bugatii Veyron isi potoleste setea de carburant& pneuri in parca<250sec & pneurile speciale cam tot pe acolo, ve-ti spune ca asta e super mar, manipulat genetic :mrgreen: , ca e quattro turbo-integrala bla bla, oricum irealizabil testul de catre privati :lol:Dar, tot dupa umila mea parere, un Turbo 911 il bate la poponet, si vorba aia, ce dracu, are vreo5-600 caluti mai putin, daaaa, dar are un randament palapabil, utilizabil :idea:
-nu intram in detalii de top speed, te-am intrebat Cataline de acest aspect, din simplul fapt ca sunt convins ca nu l-ai atins, si probabil ca nici nu ai trecut de bariera 200. Dupa umila mea parere, daca ai rula full pe autobahn, adica in afara de restrictii si boii care taie calea, numai in kickdown pe 500km ai consuma minim-minim un rezervor...
-demult un diesel face legea pe anduranta, mai pe stilul meu, un diesel la Le Mans etc rupe tot, iar daca ne uitam si la distantele parcurse vs benzinare :lol:
-seria 5 de la bmw, varianta touring, se vinde pe diesel in > 90%, adica tampitii astia care dau minim 5-60000euro, prefera un diesel besinos& autonomie de 1000km, ce ipocriti
-de ce sa te baneze cineva, imi pari o persoana de treaba, doar ca ai deschis un topic-tema fara a avea datele, ci doar, pareri
-ca si un mare cunoscator al TTiD pe automat& modul sport, te-as putea asigura ca-ti face zob performantele Aero-ului, bineinteles, nu pe liniute ci pe distanta
-in rest, sa-l stapanesti sanatos, cum spuneam, ai o masina super, ciao
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3103
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Performante

Postby cristian_93 » 08 Aug 2013, 15:08

Vad ca nu vreti in continuare sa renuntati la argumentul consumului atunci cand vine vorba de performante. Cursa de 24h de la Le Mans este in primul rand o cursa de anduranta. Astept cu nerabdare ziua in care o cursa de Formula 1, WRC, NASCAR, etc. va fi castigata de un motor diesel. Pana acum nu tin minte sa se fi acordat in motorsport vreun premiu pentru cel mai mic consum :roll:

Daca in continuare vorbim despre consum pe acest topic, riscam sa pierdem esenta acestuia si anume performantele sportive. Pentru consum exista topic separat. Nu am nimic impotriva motoarelor diesel, accept cu toata consideratia si optiunea celor ca Dan, care si-au ales un motor diesel pentru zumzetul motorului si de asemenea accept fara probleme ca un motor diesel sa aiba performante mai bune decat unul pe benzina. Dar haideti sa vorbim strict de performante, ce e asa greu? Poate ma convingeti si de maine imi iau un TTid! :D
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

PreviousNext

Return to SAAB - Move Your Mind

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron