Page 3 of 5

Re: Performante

PostPosted: 08 Aug 2013, 20:31
by dgt
de la SAAB, cu sufletul impacat, doar TTiD, altminteri de gustibus, si gustibus zice benzina.
da' daca bagam GPL ce se intampla cu consumul?

Re: Performante

PostPosted: 08 Aug 2013, 20:33
by MagicPenguin
dgt wrote:da' daca bagam GPL ce se intampla cu consumul?

Sau chiar E85, daca ar exista in Romania...

Re: Performante

PostPosted: 08 Aug 2013, 20:44
by Dansb
Ok, nu mai vorbim despre consum, vorbim despre "performante" (ghilimelele sunt pentru ca am exclus consumul din ecuatie :roll: ).
http://www.zeperfs.com/en/duel1725-3876.htm
D-na Wiky zice:
"Speed records

On April 23, 1998, a Generation III Subaru Legacy set a new world speed record for mass-produced turbocharged station wagons with small engines (1600 cc-2000 cc class), clocking 270.532 km/h (168.101 mph) over one kilometer on Highway 10 in La Junta, Colorado.[citation needed] This record was previously set by a Generation II Subaru Legacy in 1993 at 249.981 km/h (155.331 mph).[citation needed]

The original Legacy speed record was set between January 2 and January 21, 1989, with three Japanese-spec turbocharged RS sedans at the Arizona Test Center outside of Phoenix, Arizona. It broke the 100,000 km FIA World Land Endurance Record by maintaining an average speed of 138.780 mph (223.345 km/h) for 447 hours, 44 minutes and 9.887 seconds, or 18.5 days. Pit stops were made every two hours with a driver change and refueling, while tire changes were made at 96 hour intervals, or every 13,400 miles (21,600 km) driven.
"
Nu credeti ca topicul asta nu-si avea rostul? Avem SAAB-uri, suntem mandri pentru asta, le iubim, fiecare ne-am ales modelul si motorizarea care ni s-a parut ca ne reprezinta, fiecare masina are particularitatile ei, plusuri, minusuri... Eu propun sa-ncheiem aici vs-urile astea, voi ce ziceti?

Re: Performante

PostPosted: 08 Aug 2013, 20:46
by dgt
Eu propun sa-ncheiem aici vs-urile astea, voi ce ziceti?


achiesez.

Re: Performante

PostPosted: 08 Aug 2013, 20:50
by MagicPenguin
Si cand vorbesti de performanta, nu ai cum sa nu pomenesti de Subaru... :lol:

Eu cand am avut (cu anumiti colegi de forum si nu numai) "dispute" pe marginea performantelor, i-am invitat politicos pe un drum cat mai retras si am lamurit problema, fara sa tinem cont de consum. :lol: Nu e legal, nu e normal, dar sa arunce cu pietre doar cine nu a intrecut masura la volanul SAAB-ului. 8)

Dan are dreptate in incheiere. :wink:

Re: Performante

PostPosted: 09 Aug 2013, 10:03
by cristian_93
Astia nu or fi auzit si ei ca exista si 1.9 TTid?

http://www.flickr.com/photos/golfhunter/9447695110/

Re: Performante

PostPosted: 09 Aug 2013, 10:41
by tudoreanu2909
Dansb wrote:Nu credeti ca topicul asta nu-si avea rostul?

Eu cred ca e un topic fain, constructiv, chiar entertaining :) Sunt alte topicuri mult mai inutile pe acest forum...

MagicPenguin wrote:Si cand vorbesti de performanta, nu ai cum sa nu pomenesti de Subaru...

Word!!! :D :)

Sanatate!

Re: Performante

PostPosted: 09 Aug 2013, 11:44
by Dansb
cristian_93 wrote:Astia nu or fi auzit si ei ca exista si 1.9 TTid?

http://www.flickr.com/photos/golfhunter/9447695110/

Bagi mana-n foc ca nu erau si din alea pe-acolo? :roll: Pariu ca te arzi :lol:

Re: Performante

PostPosted: 10 Aug 2013, 16:12
by Dansb
catalinmetal1 wrote:domnilor, scena e a dvs!

Grazie, Maestro! Pentru ca-i ingrozitor de cald afara si n-am altceva mai bun de facut, m-am gandit sa dau curs onorantei Dvs. invitatii...
catalinmetal1 wrote:pt conformitate, insa, trebuie sa precizez ca, la 160 km/h, turometrul unui 9-5 aero arata 3000 de ture,

2 imagini (proaspete, de azi!) = 2000 cuvinte
1.jpg
Peste 170/3000 ture

2.jpg
Telefonul era pe "macro", eram intr-o curba cu ceva denivelari, mi-a tremurat mana si asta e... 180 cu ceva sub 3200 de ture.

7.jpg

catalinmetal1 wrote:mergand o distanta ceva mai mare cu viteza asta, am constatat un consum de aprox 9l la pompa...

TiD-ul consuma ~ 7, despre TTiD nu stiu nimic, dar am inteles ca mai putin. "Pentru conformitate" - a se vedea si DTE/nivel rezervor in pozele de mai sus :o NOTA: rezervorul la 1.9 Tid are dupa unii 52, iar dupa altii, 55 l.
catalinmetal1 wrote:pt un motor mai putin puternic, vitezele astea deja implica turatii mari, deci si un consum spre maxim.

Total gresit. Viteza nu tine de putere ci de cutie (vezi pozele de mai sus) si de randament (regimul de ture/cuplu maxim). Turbodijelul are randamentul maxim la un regim de turatie cu mult mai jos decat ottoturbo (e un tabel cu datele tehnice in manual).
Avantajul motorului "mai puternic" sta-n reprize.
catalinmetal1 wrote:la 200km/h, turometrul are un pic peste 4000...

Din cate-mi aduc aminte, la 200, TiD-ul meu are cam 3500-3600 de ture, dar, "pentru conformitate", facem si niste poze (chestia cu imaginile vs cuvintele) dupa ce-mi schimb placutele de frana (acum sunt varza, m-a apucat groaza cand le-am desfacut :shock: ).
catalinmetal1 wrote:in plus, in oras nu prea circul cu aero, deci media mea este pe undeva pe la 12-13%, mers foarte mult pe centura buc, destul de aglomerata uneori.

Pai, daca NU PREA CIRCULI PRIN ORAS cu Aero si ai media pe la 12-13%, cam cat crezi c-ai avea in conditiile traficului din Sibiu, ca tot ai fost de curand pe-aici?
Alte imagini... si mai proaspete :P
5.jpg

6.jpg

Din km de mai sus, am facut un drum la CJ (n-am dormit la volan, crede-ma) = 350 km cu fataiala pe-acolo, cam 100-120 pe centura Sibiului, s-o "dezmortesc" (inclusiv azi dimineata, cand am facut pozele), iar restul de aproximativ 850, doar in minunatul si intortocheatul Hermannstadt.
8.jpg

catalinmetal1 wrote:nu am "ales-o", mi-a placut, am luat-o, nu am stat sa fac calcule de consum etc... am vrut sa ma bucur de o masina deosebita, acum cat mai pot.

Cred ca toti am fost motivati cam in felul asta cand ne-am orientat spre masina asta speciala, cel putin eu confirm 100%, mai ales ca am un mare avans fata de tine la chestia "acum cat mai pot", nu (mai) sunt atat de... performant :lol:
catalinmetal1 wrote:uneori sunt necesare postari mai peste picior, cand se scriu si unele neadevaruri sau presupuneri, sau exagerari... desi stiu ca in cazul asta particular, nu rezolv absolut nimic.

No, ce chestie,iara-s de acord cu tine :shock: :lol:
catalinmetal1 wrote:in rest, unii au niste idei, nu-i scoti din ale lor...

Adevarat graiesti... :lol:

Re: Performante

PostPosted: 10 Aug 2013, 17:17
by manolodsv
Cam asa ceva Dan. Performante inseamna mult - depinde la ce se raporteaza fiecare. Vin si eu cu o poza, pe care o cred in categoria performanta privind km efectuati cu un plin - o emisiune Top Gear se referea la acest aspect.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid Black TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch TAF

Re: Performante

PostPosted: 11 Aug 2013, 18:38
by andybumbu
Bestia-n largul ei :lol: :roll:

Re: Performante

PostPosted: 11 Aug 2013, 19:41
by cristian_93
Sa-mi faci te rog o poza si cu turatia la 250 ca eu n-am reusit sa prind decat o parte, mai ales ca era si noapte si drumul nu prea bun

Re: Performante

PostPosted: 11 Aug 2013, 20:13
by Dansb
Ei, nu chiar 250, 240 si ceva, da-i bine, oricum... Nu cred ca-i nevoie de turometru (presupun ca-i spre rosu), in schimb imi place acul de la turbo :wink:
Da' halatu', halatu', cat e dom'le halatu'? :mrgreen:
@Andy, de ce-i "engine malfunction" aprins?! :shock:

Re: Performante

PostPosted: 11 Aug 2013, 20:46
by andybumbu
Esti cam ironic Cristiane :roll: , te scuz, tinand cont ca pt tine e un eveniment aceasta viteza atinsa :roll: :lol: , aoleu, ce-or zis jantele Hirsch, nu de viteza :lol: ci de calea de rulare :roll:
Vreau sa-ti spun, ca daca ai fi avut si un gps, real probabil e undeva la 225-228. deci cat pt un 2.0t...deci, cam mai e cale lunga, pardon, cursa lunga-n pedala, data viitoare sa insisti , da toata herghelia afara:mrgreen:

Dane,
- bestia e in limp mode- aleatoriu... :? nu am timp ca sa-l pierd cateva ore la saab DE, probabil cand ajung la PolarMobil voi avea o rezolvare 8)
-sa vezi ce minune face turbo-boost-ul pe un TTiD, o nebunie combinata de 1.8bar :lol: , iar indicatorul de diesel...sa nu cumva sa-ti montezi asa ceva :idea: banuiesc eu

Re: Performante

PostPosted: 11 Aug 2013, 23:01
by cristian_93
Nu este singura data cand am atins viteza asta, ultima oara a fost chiar ieri. Drumul era prost in sensul ca era cu denivelari, nu cu gropi... mai exact era autostrada Soarelui in ultimii 50 de km spre Bucuresti. La viteza aia intervline limitarea de viteza, altfel s-ar mai fi dus.

@andy, nu e relevant sa compari viteza mea reala cu viteza indicata de ceasurile unui 2.0t! Ori comparam vitezele reale intre ele, ori comparam vitezele indicate intre ele! Sunt absolut convins ca un 2.0t nu reuseste ever sa duca ceasurile in 250.

Pe gps tin minte doar ca la 150 pe ceas, real am 141-142, viteza cu care trebuie sa merg astfel incat sa nu ma opreasca radarul.