cutie automata pe mod manual - de evitat?

Discutii generale despre SAAB

cutie automata pe mod manual - de evitat?

Postby catalinmetal1 » 23 Sep 2013, 10:48

salut!
zilele trecute, discutand cu un amic despre masini, am ajuns si la cutiile automate, si am aflat ca lui, de la reprezentanta BMW, i s-a recomandat sa evite mersul pe mod manual (are un BMW X3 cu cutie automata), pt ca e posibil ca din aceasta cauza sa cedeze mai rapid cutia. se pare ca au avut masini cu cutii automate picate la km putini, si acesta a fost "diagnosticul" oficial al service-ului...

mie mi se pare un pic trasa de par concluzia asta.
nu m-am documentat, ce sa zic, insa o voi face, dar, daca cunoasteti amanunte legate de chestia asta, ar fi util sa le postam aici. avident, cutiile automate de pe BMW nu sunt cele de pe Saab, insa as fi curios daca exista vreo logica, sau un motiv real pt care ar trebui evitat modul manual la aceste cutii.

eu chiar mai folosesc modul manual cand vreau sa merg mai turat, sau cand vreau sa simt mai bine masina.
pe modul automat schimbul de trepte se face la turatii joase, o fi bine pt economia de compustibil, insa pt sonda Lambda, de exemplu, nu e tocmai propice, drept pt care, cand merg de regula pe automat, mi se aprinde des senzorul de check engine cu eroare temporara pe sonda, cand merg mai mult pe manual, se stinge si nu prea se mai aprinde...
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 311
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Re: cutie automata pe mod manual - de evitat?

Postby andybumbu » 23 Sep 2013, 13:22

Cataline, eu sunt un mare fan al cutiilor automate, dar nu pt masina mea personala :lol:
De ce, simplu, luxul se plateste, odata ca consumul e undeva cu 25% mai mare, iar dar daca cedeaza si cam cedeaza...te arde
Acum o saptamana am schimbat la Q5 din familie, ambreiajul dublu si electronica cutiei.
E vorba de cutia S-tronic 7 trepte, masina e luata de noua in 2009, km actuali aprox 120000km
Cost ambreiaj-manopera 2700euro, electronica cadou de la Audi, dupa scandal :mrgreen: (Germania)
Cam toate au probleme cu aceste cutii automate, cutia de pe saab-uri nu sufera comparatii cu cele de pe tripleta germana, e cu 15 ani in urma.Chestia ca daca schimbi manual se duce cutia mai repede e o aberatie, eu as cere acest raspuns in scris :idea:
Eu pe Q5 schimb manual foarte rar, mai bine zis doar cand selectez suspensia MagneticRide pe modul sport, trece automat pe manual, inclusiv directia-acceleratia etc.La ce dracu sa mai schimb vitezele cand are 500Nm de la 1500rpm :lol: , o pun pe tempomatul activ si la drum!
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3103
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: cutie automata pe mod manual - de evitat?

Postby catalinmetal1 » 23 Sep 2013, 15:00

aberatie, asa am zis si eu...
insa stau si ma intreb care ar fi fost motivul sa ii spuna asta amicului meu, care nu venise cu o problema similara la service, era o discutie generala cu unul din maharii de la service-ul bmw, pe care el il cunoaste cat de cat. iar din una in alta, cam la fel cum am ajuns si eu cu amicul la discutia despre cutii automate, la fel si el cu omul de la service, oarecum accidental, la care, afland de cutia automata a amicului, omul de service i s-a confesat ca au avut ceva probleme cu cutiile automate, si, la toate, proprietarii mergeau foarte mult pe manual, si, vezi doamne, nu schimbau cum/cand trebuie, si de aici uzura prematura...
o concluzie penibila, ca si diagnoza de service, dar, care sa fi fost motivul sa ii spuna asa ceva amicului care nu avea nicio problema pe partea de cutie, si nici nu merge pe manual, ca sa zici ca ar fi spus chestia asta ca si preambul...
sigur, cunoastem toti metoda asta romaneasca, si poate cei mai multi ne-am lovit concret de ea la un moment dat, eu unul sigur m-am lovit pe vremea cand aveam peugeot, adica daca service-ul nu gaseste raspunsul, atunci ... soferul e de vina, nu masina, sau vreo componenta, sigur face soferul ceva de-amboulea, de fie se opreste motorul, fie se beleste cutia, fie etc etc...

am deschis topicuol in speranta ca, mai devreme sau mai tarziu, vom primi o parere pertinenta sau vreo explicatie logica daca intr-adevar exista vreo influenta negativa asupra fiabilitatii prin utlilizarea pe manual a cutiilor automate. sau din contra, daca nu exista.

ca automatele se defecteaza mai des sau in numar mai mare decat manualele, asta o cam stim din auzite, cunostinte, prieteni, colegi etc... aici insa ma interesa strict daca modul de folosi o automata ii influenteaza decisiv longevitatea.
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 311
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Re: cutie automata pe mod manual - de evitat?

Postby Edy » 01 Oct 2013, 07:49

e o chestie greu de demonstrat si cu acest thread nu vei obtine decat pareri subiective...cum ar fi si a mea: vezi, daca si-a luat bemve :lol: asa-i trebuie! :mrgreen:
SAAB 9-5 AERO, 2004, 2.3T 250cp, negru
SAAB 9-3 AERO, 2007, 2.8T Hirsch 275cp, negru
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2001, 2.0T 205 CP, negru
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1987, 2.0i, 116 cp, verde
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2566
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti


Return to SAAB - Move Your Mind

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest