salut!
zilele trecute, discutand cu un amic despre masini, am ajuns si la cutiile automate, si am aflat ca lui, de la reprezentanta BMW, i s-a recomandat sa evite mersul pe mod manual (are un BMW X3 cu cutie automata), pt ca e posibil ca din aceasta cauza sa cedeze mai rapid cutia. se pare ca au avut masini cu cutii automate picate la km putini, si acesta a fost "diagnosticul" oficial al service-ului...
mie mi se pare un pic trasa de par concluzia asta.
nu m-am documentat, ce sa zic, insa o voi face, dar, daca cunoasteti amanunte legate de chestia asta, ar fi util sa le postam aici. avident, cutiile automate de pe BMW nu sunt cele de pe Saab, insa as fi curios daca exista vreo logica, sau un motiv real pt care ar trebui evitat modul manual la aceste cutii.
eu chiar mai folosesc modul manual cand vreau sa merg mai turat, sau cand vreau sa simt mai bine masina.
pe modul automat schimbul de trepte se face la turatii joase, o fi bine pt economia de compustibil, insa pt sonda Lambda, de exemplu, nu e tocmai propice, drept pt care, cand merg de regula pe automat, mi se aprinde des senzorul de check engine cu eroare temporara pe sonda, cand merg mai mult pe manual, se stinge si nu prea se mai aprinde...