by catalinmetal1 » 21 Oct 2013, 12:35
nu sunt de acord cu antevorbitorii mei.
pt 20 de lei biletul, a meritat cu prisosinta.
in primul rand, nu stiu ce asteapta unii de la un salon auto, care nici macar nu e inglobat in circuitul international. eu am vrut sa vad modele noi, de la firme auto normale, sa vad cum a mai evoluat piata si optica producatorilor.
ce e drept, putem vedea aceste noutati si in showroomurile dealerilor, insa pt a acoperi macar jumate din ce era prezent acolo, trebuie colindat destul. Impresiile relatate in continuare trebuie luate cu precizarea ca ele sunt exact asta : personale ! nu inseamna ca ce zic eu e referinta, si nu am pretentia ca altcineva sa imi impartaseasca opiniile.
Zic asta de la inceput ca sa nu apara comentarii inutile…
ce am considerat eu notabil, la capitolul "de bine":
- producatorii coreeni, care vin puternic cu interioare foarte bine lucrate, dar si prietenoase, preturi (ceva) mai mici decat la concurenta. Kia, cu ceed si pro_ceed, atat in variantele normale cat si GT, au fost surprizele "emisiunii" pt mine. pro_ceed GT, cel putin la look si feel, imi pare peste un Golf GTI. Dar mie oricum, interioarele germane, in mare majoritate, si in mod special cele din grupul VAG, mi se par anoste rau, asta ca sa fiu politicos.
- mi-a placut mult de tot noua clasa A. ce e drept, nu mai este noutate, insa acum am putut patrunde si eu intr-un astfel de exemplar si mi-a placut echilibrul bun intre tineresc/vesel si clasic/sobru prezent in masina. in plus, pe alb si cu jante sport, noul A este, dupa mine, referinta la clasa compacta. ce e drept, cu un pret, platit pe steaua in 3 colturi.
- mi-a placut mult noul Peugeot RCZ, dpdv estetic peste rivalul Audi TT. din pacate, interiorul nu l-am putut admira decat de afara, pt ca pe masina trona un postit imens cu sigla "vandut". ce e drept, nu o alegere tocmai rea pt cei 36 k eur ceruti, masina arata fantastic, si, din cate stiu, motorul de 2l turbo-diesel, si 163cp, de la PSA, este o referinta in domeniu, mai ales ca fiabilitate.
- mi s-a parut interesant Peugeot 308, interiorul destul de atipic, dar intr-un sens bun, cadranele, bordul, deloc mainstream, desi, la exterior, acel touch de unicitate tipic casei franceze s-a estompat mult, masina aduce mai degraba cu ultima generatie de golf. pt unii asta ar putea fi o lauda, mie mi se pare, dpdv estetica Peugeot, ca este un downgrade, masinile lor aveau mereu un aer foarte particular, acest 308 il cam pierde, insa e bine ca macar la interior s-a pastrat.
- pt fanii pur sange, un splendid jaguar XKR de 550cp, alaturi de (relativ) noul F-type, noul cabrio al britanicilor, in varianta S, de 380cp. Comentariile, evident, inutile, Jaguar ramane Jaguar. XF si XJ, la capitolul limuzine, de asemenea, un mare, mare exemplu de bun gust si echilibru, si o mare palma pt contructorii germani, in speta BMW.
- am vazut si o Lancia delta integrale, de raliu, expusa afara, in culorile clasice Martini, alb, albastru si rosu. Masinuta asta imi infierbanta imaginatia cand eram copil, inainte de 1990, cand colectionam revista « Autoturism ». inca arata excelent, pt o masina de concurs, dupa paprerea mea, si dupa aproape 30 de ani.
La capitolul suprize negative :
-Ca tot am pomenit de BMW, mai sus, nu am inteles cum de un 525d, x drive, era la un prêt nesimtit de 67 keur !!! in conditiile in care Jaguar XF, o masina clar mai exclusivista, cu un motor comparabil, 2,2 TD, 200cp, era sub 50k. am zis intotdeauna ca BMW pare croit ca o manusa pe clasa parvenita din Ro (si de oriunde), imi mentin parerea. Lasand la o parte interiorul de-a dreptul nasol din (noua) serie 4, pretul, la fel de nesimtit, pe la 60k. din punctul meu de vedere, sa le vanda cand le-oi cumpara eu ! am urcat sin intr-un X1, si am realizat ca este, de fapt, un X3 de acum cateva generatii, insa sensibil mai mic la interior. Pretul, evident, spre 35-40k, ca doar, « ie bemveu, dom’le ! ». asta chiar era furaciune pe fata…
-Standul Seat/Skoda. Nasoale masini, dar nasoale rau ! la interior, la exterior, din orice unghi. Eu nu am inteles de ce isi cumpara unii asa ceva, de ce o skoda octavia costa peste 20k, sau un seat leon… unele erau chiar ridicole, de exemplu skoda rapid, interiorul era anti-sofat, pozitia in scaun, oricat trageai de el, era in dezarmonie totala cu o cotiera mult prea inalta si mult prea subtire, bordul anacronic si neinspirat. Singura masina de la acest stand care mai mirosea a masina, era superb, insa, la un prêt de 33 de k, sunt multe alte oferte mult mai interesante, si care nu miros a ciorba reincalzita cu iz de VAG.
-Desi sunt un mare admirator de Ford, noul ST m-a cam dezamagit, partea frontala mi se pare – curios – mai slab desenata decat cea a masinii de serie mare, ar fi trebuit sa fie mai gresiva, mai masculina, in schimb este exact pe dos. Mare pacat, pt ca, din cate stiu, noul ST este peste vechiul model ca si manevrabilitate si putere, iar vechiul model era deja o masina respectabila. Spatele/profilul insa, respira ST, interiorul este ok, ca si la generatia anterioara, nu foarte mult diferit, cel putin ca plansa de bord, de varianta de serie mare. Pretul, destul de ok avand in vedere ca este, totusi o masina sport, aprox 26 k eur. Cam cu 7-8 mii peste Kia pro_ceed GT, totusi, insa Ford face masini sport de pe vremea cand probabil Kia nici nu exista, si asta costa.
-Standul Honda ma asteptam sa ma impresioneze mai mult, insa nici un Accord de top cu motor de 2,4 200cp, nici noul civic, nu m-au « atins » absolut deloc. Interioarele sunt mai putin inspirate decat noile generatii coreene, ok, Honda pluseaza probabil pe propulsoare, insa feelingul unei masini vine, pt multi, si din design-ul interior, iar japonezii stau – inca – prost la acest aspect, cu foarte mici exceptii.
-De drifturi n-am avut noroc, de la prima manevra, guma din dreapta spate a cedat, ramanand doar reprezentatia lui Titi Aur, pe doua roti, impresionanta, ce e drept.
Cam atat…