Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Discutii generale despre SAAB

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby MagicPenguin » 14 Dec 2013, 14:21

Edy, nu am ce sa iau personal in discutia asta. E totul ok. Nu ma simt jignit, doar amuzat de comparatia cu Ferrari.
Chiar inteleg ideea de "termen lung". Eu sunt de acord cu ultimul tau paragraf... Asa cum am mai spus, astept cu mare interes sa vad ce va urma dupa ce se vor scoate bani din 9-3-ul asta. Dar pana atunci, asta avem, deci asta comentam... Inteleg foarte bine ca in momentul asta nu s-a putut mai mult, doar ca nu sunt convins ca ce s-a putut este destul. :wink: Chiar sper sa se vanda toate cele 10 bucati fabricate intr-o saptamana, dar tu crezi ca se merge pe profit cu 10 bucati pe saptamana? Nici cheltuielile cu energia electrica nu cred ca sunt acoperite.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby mountin » 14 Dec 2013, 14:39

orice fond de investitii are ca obiectiv profitul, ei stiau ca o sa produca 10 pe saptamana la inceput deci is sigur ca au astea in calcul, profitul o sa fie doar dupa ce scot hybridele si electricele, la investitii asa mari si amortizarea se face intr-o perioada mai lunga dupa ani buni, deci nu avem decat sa asteptam sa vedem urmatorii pasi nu sa dam cu presupusul asa cum ne place noua, daca face sau nu face profit in primul an.
93-ss aero,2004
nordic stage3,265hp
mountin
Master
 
Posts: 314
Joined: 21 Oct 2010, 08:56

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby mountin » 14 Dec 2013, 14:48

de un lucru is sigur ca au intuit bine directia de dezvoltare, eu zic ca electric si hybrid e viitorul, asa cum au fost cu turbo printre primii asa o sa fie si cu electricul si in genul asta de afaceri important e sa ai viziune, ca o fi intr-un an sau 3 ramane de vazut, dar in 2020 eu zic ca jumate din noi o sa avem electrice si hybride
http://www.promotor.ro/masini-noi/news/ ... e-11765439
Apropo, in Cluj si-a facut aparitia o Tesla S, e un client de la firma de la mine adica e investitor pe bursa, iar firma care o detine e o firma mare de soft , CEO AROBS Voicu Oprean, un om vizionar si cu bani bineinteles.
93-ss aero,2004
nordic stage3,265hp
mountin
Master
 
Posts: 314
Joined: 21 Oct 2010, 08:56

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby Edy » 14 Dec 2013, 14:52

Important era sa inceapa productia, nu cifra de vanzari sau profitul. In orice afacere, intai investesti si demarezi productia, te extinzi, apoi dupa cativa ani numeri gologanii. Antonio, chiar ai impresia ca ei nu stiu treaba asta, adica ca nu-si acopera cheltuiala cu doar 10 masini pe saptamana? :lol:
Nu uitati ca primul an cu profit din istoria marcii SAAB a fost 2007...adica 60 de ani mai tarziu de la demararea productiei!!! Daca ei isi propun 120000 de unitati vandute pana in 2017, inseamna ca si-au facut planurile corect si au bani sa sustina pana atunci treaba asta.
Sunt oameni in fabrica din Trollhattan care se ocupa ca nivelul calitatii la aceasta masina sa nu scada simtitor fata de modelele precedente, plus ca acest model este inca fabricat in Suedia, chiar credeti ca nivelul de calitate si confort este la nivelul produselor din china?! Nu are nici o relevanta implicarea partii chineze din NEVS decat ca si-au adus banii sa demareze linia de productie si pentru asta le multumim! Masina este 100% suedeza si pun pariu ca scaunele alea atat de hulite de pe noul model sunt de fapt la acelasi nivel de confort ca precedentul, doar cu o diferenta relativ minima de design pentru a scade procentul de implicare GM.
SAABul 9-3 nou, este tot SAAB si are chiar personalitate mai puternica deoarece este mai "suedez" decat vechea generatie GM! Asta alaturi de nota de exclusivitate - comparativul cu Ferrari, ca sa-i fac deliciul lui Antonio - confera noului 9-3 titlul de deschizator de drumuri intr-o noua era! Realistic vorbind, in acest moment, SAAB 9-3 Aero este mai exclusiv decat Ferrari, probabil pana la anul cand vor intra in productie si restul caroseriilor + variantele electrice.
Eu zic ca s-a putut destul, uite ce au in plan pentru 2014:
Attachments
plan.jpg
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby Dansb » 14 Dec 2013, 17:16

Edy wrote:Nu uitati ca primul an cu profit din istoria marcii SAAB a fost 2007...adica 60 de ani mai tarziu de la demararea productiei!!!

N-am rabdare sa caut acum, dar sunt curios: daca erau doar motorizarile suedeze, fara GM - 1.8, 2.0 si 1.9 TiD, tot asa ar fi stat situatia? Adica tot primul an de profit? Sa nu uitam, erau sub umbrela GM, au ajuna acolo tot din cauze financiare...
Sa dea Dumnezeu sa n-am dreptate, dar tare ma tem ca se va intampla acelasi lucru si cu chinezii: ei au banii, ei dicteaza politica - de productie si vanzari. Si ma-ndoiesc ca se vor ridica la standardele (hulite) GM.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby Edy » 14 Dec 2013, 18:06

In primul rand, in anii 80, SAAB si Volvo erau niste marci extrem de apreciate in USA din cauza ca fabricau masini diametral opuse decat marcile americane, suedezele erau masini puternice, economice si mai ales sigure. Volvo era mult prea scump asa ca GM a cumparat o parte din actiunile SAAB pentru ca a vazut potential nu pentru ca era neaparata nevoie ca SAAB sa vanda. Mai tarziu, ca sa fie in ton cu moda, Volvo a fost achizitionat de catre Ford, numai ca sa fie vandut chinezilor 11 ani mai tarziu pentru doar o sesime din suma initiala. Tehnic vorbind, Ford a pierdut mult mai mult de pe urma lui Volvo decat GM de pe urma lui SAAB. Plus ca GM a facut ceva profit cu SAAB; in urma scaderii in calitate gradual, imprumutului de piese si motoare din bancul GM, pretul pentru unitate a fost scazut facand-o mai accesibila clientului final. Incapatanarea inginerilor suedezi de a dota masina cu sisteme de siguranta "state of the art" si refuzul majoritatii pieselor de pe vectra a condus la a avea masina draga noua si de a ramane aceeasi masina care "aduce zambetul pe buze". Cunoasteti cu totii Vauxhall - opel pentru anglia - asa dorea GM sa faca SAAB pentru america.
China, Japonia, Australia si alte cateva tari sunt singurele din lume in cazul in care mai loveste o criza economica, nu vor avea de suferit. Volvo e pe mana chinezilor si le merge bine; banii indienilor de la TATA fac minuni pentru Range Rover si Jaguar, Lotus a renascut sub malaiezienii de la Proton. De ce crezi tu ca SAAB va deveni DOAR o masina chinezeasca? Timpul le va spune pe toate, dar eu am incredere ca se vor face numai lucruri din ce in ce mai bune in ce priveste SAAB. NEVS avea nevoie de oportunitatea asta - achizitia unei marci auto si a unei platforme - pentru viitoare masini electrice si hibride.
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby Mihai.Alex » 14 Dec 2013, 20:17

Edy, era vorba strict de acest model si anumitele dotari / optiuni :D .
Corect, important este ca productia a inceput !

Sent from my Absolut bottle.
Saab 900NG Coupe, 1996, 2.0Turbo, 185CP, Negru.
Seat Ibiza, 2007, Cupra Look.
User avatar
Mihai.Alex
Master
 
Posts: 270
Joined: 21 Dec 2011, 23:15
Location: Bucuresti

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby dgt » 15 Dec 2013, 20:41

scuzati ca intervin dar si eu impartasesc optimismul lui Edy.
cand Volvo a aratat ca se poate sa faci treaba cu chinezii, trebuie sa fii retard sa nu replici procedeul, ceea ce mi se pare ca NEVS nu este, ducand treaba chiar un pas mai sus: electric.

daca Volvo a reusit cu banii chinezilor sa nascoceasca motoarele alea noi care dau mucul BMW, VAG si Daimler, atunci sunt 100% convins ca SAAB vor reusi sa revolutioneze piata de electrice.

Cine vrea sa ia un SAAA ICE sa-l ia in 2014 sau 2015, pe urma trecem la electric si vor fi glorioase, pentru ca motoare electrice stiu si chinezii sa faca a.i sa dureze si sa fie ieftin, pe cand intr-un ICE era nevoie de mai multe adn european.

SAAB reigns supreme.
OG9-3HB, 1998, 2.0i, B204I, 131CP, albastru kominternist
dgt
Senior
 
Posts: 193
Joined: 13 Feb 2013, 17:57
Location: Bucuresti

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby catalinmetal1 » 16 Dec 2013, 11:44

Dane, tin se fac niste observatii in legatura cu Volvo. Una la mana, S40 nu se mai produce de cativa ani, pt ca s-a readus platforma hatchback in atentie la seria 40, si modelul se cheama V40.

Apoi, Volvo-urile noi, nu zic, arata mai bine decat cele vechi, insa una din caracteristicile esentiale ale brandului, anume fiabilitatea, nu mai e chiar ce era. am vazut cazuri cu modelele noi unde crapa ambreiajul la nici 40k...
cutiile de pe Volvo, mai ales cele automate, sunt, din cate am vazut, o mica-mare problema.

eu zic ca cei care carcotiti, oricum nu ati fi cumparat niciodata un Saab nou, asa ca eu nu bag de seama la modul serios aceste critici. cine critica nu vede (si cred ca intentionat) padurea de copaci, si nu realizeaza ca pasul esential este redemararea productiei, un pas pe care eu unul, si poate multi dintre voi, dupa 2 ani de pauza totala, nu prea il mai credeam realizabil. iata insa ca s-a intamplat, si, la un moment dat in viitor, vom vedea pe strada - sper - Saab-uri noi, si poate vom avea ocazia sa le vedem din nou si in showroom-uri in Romania, sa le pipaim, conducem si, de ce nu, sa le achizitionam.

31k pt un Saab aero nou nu e mult, in conditiile in care la banii astia iei un 116d fara prea multe dotari, adica o masina mica, urata, cu motor de tractor (pt mine dieselul tot spre munca campului trage si nu la sosea, asta e!) care nici macar nu e performant, si care arata in interior chiar naspa, la modul cel mai sincer. de ce platesti 30 de k pe un astfel de autoturism? doar pt ca scrie BMW pe el?
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 308
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby mountin » 16 Dec 2013, 15:59

Un coleg tocmai ce a condus o Tesla S si a intrat la birou cu un "ranjet" mare :)) eu zic ca sa ne bucuram ca Saabu-ul a luat-o in directia buna si sa asteptam primele modele hybride si electrice si mai vedem atunci ce o sa fie, pana una alta bine ca nu a murit.
proprietarul Tesla zicea ca dupa 300 km o baga la incarcat deci tine destul de bine iar senzatia de accelerare la electrice e WOW.
93-ss aero,2004
nordic stage3,265hp
mountin
Master
 
Posts: 314
Joined: 21 Oct 2010, 08:56

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby Dansb » 16 Dec 2013, 16:46

mountin wrote:....senzatia de accelerare la electrice e WOW.

Confirm, am facut drive-test cu un Ampera. Acceleratie uluitoare :shock: .
Zilele astea vreau sa iau la test si un Auris, avem in showroom. :P
Ai dreptate, Cataline, era V40 (combi :oops: ), am spus deja ca nu ma obosesc sa retin detalii nesemnificative, cand vei ajunge la varsta mea vei intelege de ce :roll: :wink:
Din cate stiu si automatele de la Saab sunt varza, a scris chiar Antonio ceva legat de asta, iar site-urile straine sunt pline de nemultumiti (carcotasi, cum le spui tu). La noi, fiind putine, si incidentele sunt putine.
Nu stiu cata experienta intr-ale condusului ai tu, dar pot sa-ti spun ca sub talpa mea n-a crapat nici un ambreiaj. Si-am avut/condus cateva masini in 39 de ani, cred ca am facut cel putin 7-800k de km... Deci, depinde foarte mult de bocanci.

Nu se stie daca nu cumva voi (mai) lua vreodata o masina noua, insa dupa trei experiente cu masini noi si mai multe cu masini sh, dar bine intretinute, am ajuns la concluzia ca e mai rentabil sa iau sh.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby Edy » 17 Dec 2013, 08:38

In alta ordine de idei, in spiritul celor afirmate mai sus in intregul thread, haideti sa facem un joc de cautare a unei masini din aceeasi clasa cu SAAB 9-3 (premium, nu veniti cu opeluri astra sau golfuri) care are noua pret mai bun la aceleasi dotari pe care le are saab-ul 9-3 AERO la pretul de 31000 de euro cu taxe incluse.
Neaparat sa fie benzina Turbo Twinscroll, jante pe 18 si cutie manuala 6 trepte.
Cum nimic nu este gratis pe lumea asta, premiul pentru primul ce va gasi o masina la acelasi nivel mai bine dotata, la acelasi pret sau mai ieftin este un calendar Club SAAB 2014! :D
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby Edy » 17 Dec 2013, 08:51

Am gasit si specificatiile noului model 2014; nu o sa le insir aici dar o sa postez link:

http://www.saabsunited.com/2013/12/spec ... -2014.html
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby mountin » 17 Dec 2013, 09:50

0 to 100 km/h: sec. 6.9/8.6 pt asta nu mi-as lua automata niciodata, e aberanta diferenta dar la manuala e chiar rapida, cu un soft pe ea coboara la 6 sec:)
93-ss aero,2004
nordic stage3,265hp
mountin
Master
 
Posts: 314
Joined: 21 Oct 2010, 08:56

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby MagicPenguin » 17 Dec 2013, 18:34

Edy wrote:In alta ordine de idei, in spiritul celor afirmate mai sus in intregul thread, haideti sa facem un joc de cautare a unei masini din aceeasi clasa cu SAAB 9-3 (premium, nu veniti cu opeluri astra sau golfuri) care are noua pret mai bun la aceleasi dotari pe care le are saab-ul 9-3 AERO la pretul de 31000 de euro cu taxe incluse.
Neaparat sa fie benzina Turbo Twinscroll, jante pe 18 si cutie manuala 6 trepte.
Cum nimic nu este gratis pe lumea asta, premiul pentru primul ce va gasi o masina la acelasi nivel mai bine dotata, la acelasi pret sau mai ieftin este un calendar Club SAAB 2014! :D


Daca tot a venit vorba, as vrea sa lamurim cateva lucruri care probabil ca ii va deranja pe cativa...

Este un subiect pe care am vrut de multe ori sa-l deschid, inca de pe vremea cand eram proprietar de SAAB.

M-au amuzat mereu aerele astea de "premium" din jurul SAAB-ului.

Ce inseamna premium in industria auto?!
Eu consider ca o masina premium inseamna mai mult decat un 9-3 sau un 9-5. Premium-ul asta a devenit foarte subiectiv. Totul e 'premium', 'super' si 'pentru cunoscatori'... :roll: Bentley-ul cum mai este daca SAAB-ul e premium? Cunosc persoane pentru care Skoda este premium doar pentru ca toata viata au mers cu niste epave si se minuneaza cand se urca intr-o Octavia.

Imi pare rau sa va anunt, dar nimeni de pe forumul asta nu are o masina cu adevarat premium.

SAAB-ul este un brand deosebit - unii il adora, iar altora le este indiferent si il considera un Opel nejustificat de scump. Este un brand de nisa, un brand oarecum exclusivist, dar asta nu il face premium sau "mai premium" decat Opelul cu care intamplator imparte multe. Poate ca a ramas de nisa/exclusivist tocmai din cauza preturilor ridicate raportat la oferta concurentei. Proprietari de masini premium gasiti pe Luxury4Play.com. O masina premium se intretine cu cheltuieli premium. Un 9-3, in mare parte, presupune cheltuieli similare cu o Vectra.

Si pentru ca tot am vorbit de Opel, ce are 9-3-ul mai premium decat o Insignia? Vreau argumente obiective, nu vreau sa aud ca Insignia o vezi peste tot. De cand gasesti 9-3 2003+ sub 5000 de EURO, si pe astea incepem sa le vedem peste tot. Asa cum am mai spus anterior, o Octavia RS da de pamant cu 9-3-ul Aero la toate capitolele: platforma mai noua, finisaje, performante, pret. Ca va e voua draga sau nu, asta e alta poveste. Si pe mine ma deranjeaza grupul VAG in general, dar hai sa dezbatem obiectiv. Daca avea emblema de la Honda sau orice altceva non-VAG, poate ca era mai atractiva pentru unii dintre voi.

Eu chiar ma bucur pentru ca a reinceput productia SAAB. Apreciez brandul asta cu bune si cu rele. Are destule in ambele categorii. Pana la viitoare modele, indiferent de strategia chinezilor, masina asta este sub asteptarile multora.

Ar mai fi multe de spus, dar nu am nici timp si nici rabdare.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

PreviousNext

Return to SAAB - Move Your Mind

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron