Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Discutii generale despre SAAB

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby andybumbu » 10 Dec 2013, 22:44

Cataline, pai 23000euro platiti pt cel mai chel saab posibil sunt multi bani, fara ipocrizie, pai ce ai fi vrut sa platesti 45000euro, pai un AERO atunci cat sa coste...Un Mondeo full, adica si full motorizat etc, trece bine 35000-40000euro
Si pt un 95NG full, pretul de peste 60000euro mi s-a parut imens. da, pt unul second, pretul corect e in jur de 2-25000euro
Modelul reloaded, la pretul asta, e nebunie, am mai spus :!: Chit ca are motorul de pe 95NG
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3171
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby MagicPenguin » 10 Dec 2013, 22:56

andybumbu wrote:Modelul reloaded, la pretul asta, e nebunie, am mai spus :!: Chit ca are motorul de pe 95NG

Poate suntem noi nebuni... :lol:
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby andybumbu » 10 Dec 2013, 23:04

:lol:
Da asa-i, sincer sa fiu, parca mi-as lua un Ruf CTR ca sa ma satur de producatorii mondiali :mrgreen:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3171
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby MagicPenguin » 10 Dec 2013, 23:06

I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby manolodsv » 11 Dec 2013, 07:13

Adica la noul Saab nu mai exista puntea spate viratoare ? Nasol, foarte nasol. Am aflat de acest lucru de la Edy cand am povestit ceva patit de mine si acea punte si-a facut treaba ei, eu nu am ajuns in sant - am uitat de o curba, vorbeam cu sotia, cand am vazut unde ma indreptam tras brusc de volan - concluzia - masina a mers acolo unde i-am spus, fara sa fuga spatele.
La tehnica nu ma pricep, nu sunt un savant, dar nu as da acei bani pe una noua, chiar daca intr-un an am bagat > 20 mii in doua masini.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid Black 08 TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch 88 TAF
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby Edy » 11 Dec 2013, 08:15

Eu cred ca pierdeti ideea principala si aprofundati "poluarea" topicului.
In primul rand faceti un pas in spate si priviti spre viitor, aveti un pic de viziune; daca nu va place masina care se fabrica acum la Trollhattan, atunci nu o cumparati, da? Lasati chinezii sa o cumpere si suedezii, sa ajute aceasta marca sa faca un cheag de profit si daca ii cunosc eu bine pe suedezi vor incepe sa dezvolte noi inovatii pentru viitoarele masini. Nu uitati ca NIMENI nu a vrut sa investeasca in aceasta marca, aruncata de americani la cosul de gunoi; a venit Spiker cu bani asigurati federal ca sa culeaga roadele noului model 9-5 dar au dat-o in bara cu marketingul (experienta unei firme care vinde 200 de supercaruri pe an). NORMAL ca partea chineza din NEVS va "imprumuta" tehnologii, dar in loc sa ne alarmam din cauza asta am putea sa realizam un lucru: vor imprumuta tehnologii de pe o platforma veche de 12 ani!
Ce ne intereseaza pe noi este ca aceasta marca sa "porneasca" de undeva si peste 4-5 ani sa vina cu acel nou model care va "rupe" gura targului, adica SAABul care ne intereseaza!
Foarte posibil sa faca ceva istorie si cu vanzarile de auto electrice cu autonomie ridicata, sa nu uitam ca deja s-a prezentat un SC capabil de 500Km electric.
Ramaneti ontopic "please"!
SAAB 9-5 AERO sedan, 2004, 2.3T 250cp, negru
SAAB 9-5 Vector Kombi, 1.9 TiD 150 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2001, 2.0T 205 CP, negru
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1987, 2.0i, 116 cp, verde
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2577
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby Dansb » 12 Dec 2013, 19:12

Edy wrote:Incapatanarea SAABului de a "muri" se datoreaza in parte si din cauza noastra...

Oare chiar asta ai vrut sa spui :?: :shock: Nu prea inteleg...
Oricum, compromisul mi se pare inacceptabil, tocmai pentru ca e vorba de SAAB. Sa-i inlocuiesti tetierele alea care erau definitorii, care o reprezentau, cu unele care par prinse de scaun cu niste ascutitori (chinezesti, evident), sa-i inlocuiesti scaunele alea superbe si confortabile cu unele care arata mai rau decat scaunele machetelor lui Manolo mi se pare sacrilegiu.
Am dotat-o pe a mea cu DRL-uri pe care le-am montat in grila inca de la cumparare (era singura optiune posibila din punct de vedere tehnic), am explicat atunci motivele . Modelul din 2011 am inteles ca a fost dotat cu DRL-uri in blocurile optice, adica au amplificat intensitatea luminii pe pozitiile alea de deasupra oglinzii farurilor (si 95-ul NG are DRL tot in blocul optic). De ce n-or fi pastrat tendinta asta, pe care o aplica toate modelele noi, de a ingloba DRL-urile in faruri? Erau prea scumpe si s-au gandit ca-i mai profitabil sa puna niste chinezerii in spoiler :x .
Renuntarea la vechiul sistem de punte spate mi se pare un mare pas inapoi, probabil au anticipat sintagma "sa facem un pas inapoi si sa privim inainte".
A mea a costat, noua, 37.600 E, dar era SAAB in toata splendoarea lui. Asta ce-i?
Antonio, cand am spus "nimic nou", m-am referit la dotari, nu la motorizare. Sincer, nu stiu mare lucru despre motoarele otto, interesul meu fiind orientat spre diesel, demult, si-asa va ramane.
Acum reconsider si spun: nu numai "nimic nou", dar s-a facut acel pas (mare) inapoi si nu sunt sigur ca se priveste inainte :roll:
35-36.000 E pe "reloaded?" Bullshit :x
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1368
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby MagicPenguin » 12 Dec 2013, 19:49

Dansb wrote:Modelul din 2011 am inteles ca a fost dotat cu DRL-uri in blocurile optice, adica au amplificat intensitatea luminii pe pozitiile alea de deasupra oglinzii farurilor (si 95-ul NG are DRL tot in blocul optic). De ce n-or fi pastrat tendinta asta, pe care o aplica toate modelele noi, de a ingloba DRL-urile in faruri? Erau prea scumpe si s-au gandit ca-i mai profitabil sa puna niste chinezerii in spoiler :x .


Unde? La ce te referi?

9-3-aero.png

FH-435-820x546.jpg
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby Dansb » 12 Dec 2013, 21:27

Nu stiu la care din modele te referi tu :oops: .
Daca la reloaded, e vorba de asta (desi nu le vad in pozele de prezentare, probabil e supermegaextraoptiune :evil:
"Body and exterior:Day time Running Lights in the spoiler front"
Daca te referi la modelul 2011, e vorba de luminile alea orizontale din partea superioara a farului, pe care le gasesti si la facelift, dar sunt lumini conventionale, n-au efect/luminozitate de DRL.
In alta ordine de idei, am adus-o pe fie-mea de la scoala si-n masina mi-am dat seama de inca un pas MARE inapoi: infotainment-ul. N-ar rost sa invocam Aveo (nu mai sunt in grupul GM), dar a pune intr-o masina de 36.000 un sistem audio de Gely, perimat si neperformant, mi se pare o alta imensa lipsa de bun simt. Nu stiu daca ar fi emis cineva pretentii la Karmon (ala-i pentru "pretentiosi" recte snobi - cat timp petreci in masina ca sa-ti pui un sistem de mii de iepuroi?), dar cand de uiti intr-un amarat de Yaris de 11.000 si vezi un display de 6,2", parca-ti vine sa-i gazezi pe galbejiti.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1368
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby mountin » 13 Dec 2013, 09:29

Lunile trecute erau stiri ca o sa puna de anul viitor si motare diesel pe 93, sa renuntat la aceasta idee?
Eu mi-as dori si un turbo benzina hybrid care sa consume cat un diesel asa cum is motoarele de pe lexus unde 3.5 benzina hybrid consuma cat un 3.0 d , si are 350 de cai
93-ss aero,2004
nordic stage3,265hp
mountin
Master
 
Posts: 314
Joined: 21 Oct 2010, 08:56

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby Edy » 13 Dec 2013, 17:19

Repet, inca odata, 9-3ul nou este un model premergator. Daca nu-ti place nu il cumpara; de ce ar trebui sa nu placa nimanui din moment ce tie nu-ti place?
Iar pretul este 31000 de lansare la suedezi, de unde 35000-36000?!
Daca aceasta masina va veni si la noi - si ar face bine sa o aduca - probabil va avea un pret incepand de la 20000, deoarece la 31000 este dotarea AERO.
Ce ne intereseaza de fapt este continuitatea, adica faptul ca SAAB sa produca masini!
Uite ce zice ziarul financiar: "Pentru început, Saab are în plan să construiască 10 maşini pe săptămână. Momentan, modelele sunt pe benzină, dar compania suedeză plănuieşte să lanseze şi automobile cu motoare electrice anul viitor.
Toate maşinile produse vor fi livrate în China, cu excepţia unui număr limitat disponibil pentru clienţii suedezi.
Reintroducerea Saab în Europa şi SUA ar putea fi complicată. Compania nu mai are o reţea de distribuţie în cele două regiuni şi ar trebui să facă investiţii masive pentru a atinge standardele de securitate şi de mediu.
Noul proprietar al companiei Saab, holdingul cu acţionariat asiatic National Electric Vehicle Sweden, susţine că ar putea vinde până la 120.000 de vehicule până în 2017."

Deci la o cadenta de 10 masini pe saptamana ai exclusivitatea pe care ti-o doresti intr-un SAAB! Ca sa o spunem pe sleau, in acest moment SAAB este de 10 ori mai exclusiv decat Ferrari care se fabrica intr-un numar de 6000 de exemplare pe an!!!
Conteaza ca tu nu-ti doresti masina asta la 31000 de euro? Nu, binenteles, pentru ca altcineva o va cumpara! Hai sa nu mai vedem vreodata SAAB inchis ca s-ar putea sa fie pentru totdeauna...
Ca sa ajunga la cifra aceea de 120000 vor trebui sa lanseze modele noi si motorizari noi, eu asta astept! Degeaba spuneti ca una ca alta dar eu cred ca masina arata extraordinar de bine pentru un "new born" cu piese de GM sub 50% (pentru ca sa nu mai detina ei controlul si sa devina ceea ce trebuiau sa fie din 2010, doar furnizori de piese).
Eu unul mi-as dori acest SAAB, care cred ca ofera in continuare mai mult confort, "good looks" si stabilitate decat multe alte berline actuale in jurul sumei de 30000 de euro.

"Phoenix-based cars
NEVS previously said it plans to build cars based on the Phoenix architecture developed by Saab before the automaker's bankruptcy. The company needed to modify the platform to remove the 20 percent of parts sourced from former owner General Motors."
Si...
"Oestlund said NEVS will begin production of an electric variant of the 9-3 in 2014. That car initially will be aimed at China and will likely feature a face-lifted exterior."

Din pacate nici unul dintre noi nu va avea prilejul sa conduca aceasta masina noua 20%GM free, pentru ca este mult prea exclusiva, insa poate un viitor model...cine stie?! :roll:
SAAB 9-5 AERO sedan, 2004, 2.3T 250cp, negru
SAAB 9-5 Vector Kombi, 1.9 TiD 150 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2001, 2.0T 205 CP, negru
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1987, 2.0i, 116 cp, verde
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2577
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby MagicPenguin » 13 Dec 2013, 19:25

Dan, in ambele poze apare modelul NEVS 2013. Inteleg la ce te referi. Eu vad in poze ca s-a pastrat spranceana aia si nu vad nicio chinezarie in spoiler.

Edy wrote:Deci la o cadenta de 10 masini pe saptamana ai exclusivitatea pe care ti-o doresti intr-un SAAB! Ca sa o spunem pe sleau, in acest moment SAAB este de 10 ori mai exclusiv decat Ferrari care se fabrica intr-un numar de 6000 de exemplare pe an!!!

Hai mai Edy... Pe bune?! :lol: :lol: :lol: Sa fim seriosi... E atat de "exclusivist" doar pentru ca momentan nu exista mai multi clienti! Pe aceeasi logica, pana acum 2 saptamani era mai exclusivist decat Bugatti sau Pagani... Nu producea nici macar 10 bucati pe saptamana! :lol:
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby Mihai.Alex » 13 Dec 2013, 19:52

Eh, mai avem putin sa spunem ca se fabrica doar pe comanda :lol: .
Pana acum m-am abtinut sa-mi exprim parerea legata de noul model sau "reborn". Nu agreez strategia abordata si poate ca in China masina asta o sa prinda, insa in Europa in momentul de fata, eu spun ca trebuie sa mai lucreze la dotari pentru a fi competitivi.

Sent from my Absolut bottle.
Saab 900NG Coupe, 1996, 2.0Turbo, 185CP, Negru.
Seat Ibiza, 2007, Cupra Look.
User avatar
Mihai.Alex
Master
 
Posts: 270
Joined: 21 Dec 2011, 23:15
Location: Bucuresti

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby Edy » 14 Dec 2013, 09:58

Antonio, esti prea tanar ca sa poti intelege ce inseamna ceva pe termen lung, acum totul in viata ta se deruleaza cu o viteza uluitoare in ton cu tineretea ta - ceea ce este normal. Nu ma surprinzi cu reactiile tale; nu m-ar surprinde nici sa o iei personal, din nou, ceea ce iarasi este normal pentru ca, tineretea asta inseamna: calirea personalitatii!

Mihai.Alex, nu agreezi politica NEVS? De ce nu investesti tu in SAAB si atunci se va aplica politica ta acolo.

Eu, vad ca cineva a luat o platforma considerata moarta si s-a investit in ea cum a stiut si cum a putut mai bine, fara sa uite majoritatea detaliilor de la vechiul model, pierzand minim 20% din piesele cu licenta GM - foarte important pentru ca acestia sa nu detina controlul din nou. Se tinde spre autoturismul electric care este la pionierat, acum la inceputul secolului 21; daca platforma va fi de succes iar SAABul electric va vinde unitati, banii obtinuti din profit vor genera noi modele pe viitor, iar pe noi asta ne intereseaza, nu modelul actual ce reprezinta un punct de start.
SAAB 9-5 AERO sedan, 2004, 2.3T 250cp, negru
SAAB 9-5 Vector Kombi, 1.9 TiD 150 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2001, 2.0T 205 CP, negru
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1987, 2.0i, 116 cp, verde
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2577
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

Postby mountin » 14 Dec 2013, 12:47

Eu unul l-as lua pe cel negru iesit de pe linia de productie fara nicio problema e inca exlusivist si la design mi se pare ca nu este depasit deloc ba chiar mai frumos decat multe altele, este elegant, sportiv mai mult decat oricare din clasa sa iar motorul ala poate fi transformat intr-o bestie de cei de la Maptune, dotarile nu sunt chiar atat de multe dar chiar suficiente, iar pretul nu mi se pare mare deloc pt varianta aero, o seria 3 sau un a4 dotat sare bine de 40mii, iar la design inca imi place mai mult 93-ul fata de oricare dintre ele,la interior la bord as mai schimba cate ceva dar in rest exetriorul mi se pare sublim cu pachet aero.

Nu am inteles exact ce telescoape folosesc pe noile modele, pe gaz?
93-ss aero,2004
nordic stage3,265hp
mountin
Master
 
Posts: 314
Joined: 21 Oct 2010, 08:56

PreviousNext

Return to SAAB - Move Your Mind

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest