Page 5 of 6

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

PostPosted: 17 Dec 2013, 21:18
by Edy
Da, Antonio, tehnic vorbind SAAB 9-3 este incadrat in segmentul premium si concureaza A4, bemve seria 3 si C class; nu poate fi incadrat la clasa compacta sau clasa medie - adica acolo unde este vectra si passat pentru ca se doreste a fi mai scump si mai performant decat acesta desi poate din punct de vedere a gabaritului sunt aproximativ la fel. Ia-o cum vrei tu, tot la clasa premium o sa fie. Cu SAAB 9-5 e alta poveste, acesta se afla in clasa Business alaturi de A6, E class si seria 5. Daca 9-3ul tau ti-a lasat impresia ca nu este prea premium, acest lucru este din cauza lui GM care a insistat ca peste 50% din piese sa provina din bancul de piese pe care-l au disponibil...si atunci era disponibil Vectra; asta e, "tuff luck", spre deosebire de predecesorii 900 "before"GM care era o masina premium in adevaratul sens al cuvantului iar 9000 a fost considerat ani la randul masina de lux a businessmanului - mult peste alfa 164 sau lancia thema cu care impartasea platforma, la 9-3SS au reusit sa-i dea acel "aer" de non premium, desi sunteti de acord ca SS este mult peste Vectra.

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

PostPosted: 17 Dec 2013, 21:57
by MagicPenguin
Din punctul meu de vedere, 9000-ul a fost un punct de reper in clasa lui si este singurul SAAB care tinde spre premium. 900-le si 9-3-ul OG nu imi par premium.

Revenind la "joculet", noua Mazda 6 mi se pare o optiune foarte interesanta in bugetul 9-3-ului. Este adevarat ca benzinarul nu este turbo, dar 2.0-ul aspirat de 165cp a fost perfectionat pana la cer si inapoi si vine la 27,690 Euro cu pachetul maxim de dotari: jante pe 19", trapa, sunet Bose, bi-xenon adaptiv, sisteme de siguranta avansate (RVM, LDWS, etc). La 29,890 Euro vine (cu aceleasi dotari) bi-turbo-ul diesel de 175CP. Asta e o varianta si mai interesanta pentru fanii diesel. TVA-ul este inclus!

In plus, arata asa:

Mazda6-sedan-cruising.jpg

Daca ai avea 31.000 Euro ai lua un 9-3 reborn sau ti-ai cauta un 9-5 NG? 8)

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

PostPosted: 17 Dec 2013, 22:30
by Disknkt
Chiar ma bucur ca s-a redeschis fabrica si au inceput iar sa faca masini. Noua masina mi se pare simpatica in acelasi sens in care 9-3ss 2008+ mi se pare simpatica. Nip/tuck-ul o face sa para fresh ca in prima zi la exterior.
Interiorul este ok. Pentru o masina din clasa medie din 2008. Interiorul din A Class-ul nou nu are prea multe vorbe cu plasticul ( acum cu pana la 50% mai putin GM ! ) si infotainmentul absolut barbare din 9-3.
Scaunele nu au nici un fel de atractie, cel putin pentru mine.
Motorul este o gluma. In 2013 folosesti motor de 2.0T care are 220bhp ? Bataie de joc e putin spus. Pana si koreenii au ajuns sa aiba cifre similare din 1.6T si cu 60-80 mai multi cai din 2.0T. Sa nu aducem vorba de 2.0T de 300 de cai de la VAG sau 2.0T de 365 de cai de la AMG. :) Faptul ca nu mai are ReAxs este o mare greseala dpmdv, acesta fiind probabil unul din elementele mai interesante ale sasiului. Toate acestea fiind spuse, sunt totusi fericit ca au inceput sa produca ORICE. E raul necesar si cu ceva noroc si magie chinezeasca s-ar putea sa functioneze si grifonul sa isi revina. Ramane de vazut. :)

Legat de joculetul vostru: Honda Accord. 30.350 Euro pentru 2.4 TypeS Manual echipat cu navi, jante 18", bixenon adaptiv, trapa, lane assist si diverse alte sisteme de siguranta. 2.0 aspirat cu 201 cai. TVA inclus.

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

PostPosted: 18 Dec 2013, 10:00
by alfis02
Eu cred ca e bine ca SAAB a reanceput sa produca, chiar si cu ajutorul chinezilor. Sa nu uitam ca sunt pe cale sa ajunga lideri in economia mondiala, dispun de bani multi, si se extind oriunde in lume gasesc oportunitati. Aproape toate firmele mari produc si in China. Chiar azi Renault a anuntat ca vrea sa construiasca o fabrica in China. Oare de ce? Pentru ca acolo sunt bani, o piata imensa, si o economie in plina expansiune. Iar expresia "chinezarii" nu cred ca se mai poate aplica la tot ce fac ei. In concluzie, e bine ca SAAB produce si sa avem bunavointa sa le acordam un ragaz sa vedem ce se va intampla in continuare. Si nu uitati de "Spiritul Sarbatorilor" si fiti mai ingaduitori.
Sarbatori fericite!

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

PostPosted: 18 Dec 2013, 11:06
by cipsu
va atasez poze relevante pentru ceea ce inseamna brandul pe care-l iubim fara o capacitate de productie in functiune (pozele sunt realizate in curtea din spate a unui fost mare dealer SAAB din Bucuresti iar mie aceste imagini imi provoaca tristete)

2013-12-17 10.54.49.jpg

2013-12-17 10.54.56.jpg

2013-12-17 10.55.03.jpg


Personal sunt de parere ca inca nu avem date sa blamam incercarile pe care le face noul proprietar, fiind mult prea devreme (desi este evident ca sunt niste tendinte ingrijoratoare in ceea ce priveste configuratia, calitatea, inovatia, performanta si pricingul) Dar in comparatie cu ceea ce vedeti in poze...sa avem incredere si speranta, vom avea suficient timp sa ne dezicem daca va fi cazul!

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

PostPosted: 18 Dec 2013, 13:26
by Edy
S-a moderat acest thread, orice discutie offtopic va fi stearsa direct iar userul "problema" va primi o suspendare a contului timp de o luna.

Mazda 6 si Honda Accord (2.4 aspirat cu 201 cai) nu fac parte din clasa premium de aceea sunt catalogate la preturi ceva mai mici si au multe dotari in standard (strategie general valabila la japoneze) dar punand in calcul faptul ca SAAB 9-3 2014 foloseste o platforma invechita si tehnologie ceva mai veche (chiar daca a primit o reimprospatare a interiorului) putem spune ca Mazda 6 si Accord sunt d.p.d.v. tehnologic mai noi, deci mai atractive pentru clientul final. Puteti sa mai cautati "alternative" o gramada, dar in aceeasi CLASA cu 9-3 nu cred ca exista o oferta mai buna la acelasi nivel de echipare; acolo as cauta ceva dar nu sunt sigur ca o sa gasesc..A4, seria 3, c class, lexus IS.

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

PostPosted: 18 Dec 2013, 13:47
by menelaus
Dragii mei posesori de SAAB, este un pas inainte facut de omuletii galbeni, pe care marile firme nu au indraznit sa-l faca.
Nu fiti negativisti. Luati aminte la vorba unuia cu ochii oblici: chinezii nu fac planuri de afaceri ca europenii, pe 5-10 ani ci de la 50 de ani in sus.
Sa fim optimisti in privinta relansarii acestei marci atat de iubite de noi, cei care o folosim cu placere si cu mandrie zilnic.
M-am amuzat copios de comparatia cu octavia, fratele mai mare al dulapului autohton. Cine apreciaza atat de mult alte marci are posibilitatea sa isi vanda Saab-ul si sa cumpere r(a)s-uri de la vag sau alte asemenea masini puternice :)
Comparand linia exterioara a noului 9-3 cu a altor modele noi (2012-2013) prefer de departe SS-ul meu superb (pardon de cuvantul skodar).
Cei care se bat pe masinile clasice o fac pentru cu totul alte motive decat design-ul de ultima generatie, sisteme audio performante, sute de cp etc.
Va recomand totusi sa va bucurati in continuare privirea cu frumoasele forme ale noului 9-3 si cu cele ale unei vechi masini avangardiste, Studebaker din 1951, firma care si-a inchis portile in 1966. De cate ori vad botul acestei masini ma gandesc la avionul meu facelift din 2009.
Va doresc sarbatori fericite !

http://autoplanex.com/data_images/maker ... ker-03.jpg

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

PostPosted: 18 Dec 2013, 14:57
by Edy
Studebaker si Tucker au fost masini controversate si foarte avansate timpurilor in care au fost lansate! :wink:
La fel si SAAB 9-3 :mrgreen:

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

PostPosted: 18 Dec 2013, 18:45
by Disknkt
Edy wrote:Puteti sa mai cautati "alternative" o gramada, dar in aceeasi CLASA cu 9-3 nu cred ca exista o oferta mai buna la acelasi nivel de echipare; acolo as cauta ceva dar nu sunt sigur ca o sa gasesc..A4, seria 3, c class, lexus IS.

Din cele mentionate acolo doar C Class si A4 mi se par oarecum relevante pentru comparatie si asta doar pentru ca au o platforma mai veche, din 2006-2007.
Audi a schimbat 3 platforme pentru A4 de cand e 9-3ss in productie (B6, B7, B8 si B9 pare sa apara in 2014-2015). A4 curent pare sa fie cel mai apropiat ca pret de ce va fii Saab-ul.
IS-ul nou CHIAR nu are nici o treaba cu celelalte si e in clasa sa, mult superioara din punctul meu de vedere.

Sunt sigur ca daca esti dispus sa cauti poti sa prinzi un Volvo S60 R-Design in jur de 30-32k euro cu TVA.

Legat de "clasa" in care se incadreaza 9-3ss, nu vreau sa ma pronunt prematur legat de noul model dar... singura data cand 9-3ss a fost peste competitie a fost in perioada 2003-2008, dupa care ceilalti au schimbat foaia total si GM a continuat sa vanda acelasi produs cu alt ambalaj. Presa s-a prins de asta relativ repejor si nu a fost miloasa deloc cu Saab. :(

Una dintre chestiile care m-a calcat pe bataturi intotdeuna la 9-3ss e ca nu au profitat de sasiu pentru a face o masina sport. Nu una sportiva, ceva barbar care sa te sperie. TurboX putea sa fie raspunsul la M3, la S4, putea sa fie ceva WOW care sa fie absolut socant, nu doar un Aero xwd. :(

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

PostPosted: 18 Dec 2013, 20:34
by Edy
Disknkt wrote:Una dintre chestiile care m-a calcat pe bataturi intotdeuna la 9-3ss e ca nu au profitat de sasiu pentru a face o masina sport. Nu una sportiva, ceva barbar care sa te sperie. TurboX putea sa fie raspunsul la M3, la S4, putea sa fie ceva WOW care sa fie absolut socant, nu doar un Aero xwd. :(


Stiu, si pe mine m-a secat chestia asta, TurboX putea fi oferit standard la vreo 380 de cai si neaparat BiTurbo, asa cum au oferit Biturbo si pe diesel de exemplu (si acolo se putea face un Biturbo la vreo 250 de cai). Masina avea un potential grozav!

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

PostPosted: 18 Dec 2013, 21:30
by bullet
http://www.saabsunited.com/2013/12/pres ... rship.html

Chinezii sunt pusi pe fapte mari, sau cel putin asta vor sa transmita


Sent from the middle ages using witchcraft

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

PostPosted: 21 Dec 2013, 08:09
by Edy
Da, am vazut si eu acest articol! Se pare ca vor sa ridice standardul de calitate al produsului finit, contrar asteptarilor a catorva colegi de forum. Pas cu pas vor incerca sa recastige increderea furnizorilor de calitate, bravo lor! :)

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

PostPosted: 21 Dec 2013, 15:28
by Dansb
Parerea acelor colegi de forum era exprimata vis-a-vis de ceea ce fac acum si nu de ce intentioneaza sa faca intr-un viitor incert.
Cand vor iesi pe piata cu altceva, probabil vor fi alte pareri.

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

PostPosted: 21 Dec 2013, 20:16
by MagicPenguin
Are dreptate Dan. 8)

Re: Azi 02.12.2013 o zi in care SAAB intra intr-o noua era!

PostPosted: 22 Dec 2013, 10:32
by Hypo
Vom vedea in timp daca patronajul chinezilor e sau nu de bun augur pentru Saab.