Page 1 of 1

Saab Rules

PostPosted: 08 Feb 2010, 09:02
by adrian.iorga
Am venit ieri spre Bucuresti din Buzau trecand prin jud.Prahova....
Zapada cat cuprinde ... viscol cumplit.. gheata sub zapada ...pe stoc... ce mai ...
ningea torential.
Suedeza a pornit fara probleme dimineata, a dezghetat geamurile singura, si s-a scuturat putin bucurandu-se parca de vremea asta..
Am pus suplimentar lanturi ( just in case) si am pornit la drum ...
Se misca pe vreme grea la fel ca vara ...
Am ajuns in Valenii de Munte unde am dat lanturile jos. Toata lumea mergea cu 40 km/h , minunea nordului vroia cu 60 si la un moment dat ( cand nu am mai avut ochii pe vitezometru) ajunsese la 80.
In spate un Volvo ( ce a zis ...de ..rude ) ....neeee-ci o sansa. Saab-ul se misca natural la un viscol lateral de aruncase in santz o mica Corsa cu trei fete in ea.
S-a incumetat unu cu X 5 si cu gacica in dreapta pe DN1 sa depaseasca....
Cred ca veneau de la munte ( week-end ...de) .
Cred ca fata i-a mai promis o runda in Bucuresti la ce erou era ...Dar nu s-a tinut mult pe roti.
Nordica mergea natural de parca iarna e principalul ei anotimp.
Sincer, ma inclin in fata genialitatii inginerilor sudedezi care au creat asa o masinarie.
Confort , bazata pe drum, cald inauntru , muzica , sunetul motorului care parca iti da aripi si directia franele totul care te fac sa stii ca nu esti singur .
Iar cand intra ABS cu ESP ( prima data m-a speriat ca nu ne oprim , dar am facut-o ) mi se pare imbatabila.
Ce mai ....e chiar masina

Sa o respectam !

Re: Saab Rules

PostPosted: 08 Feb 2010, 10:42
by ess1902
Si eu sunt foarte impresionat de cum se comporta pe zapada! Este uimitor de stabila oricum mult mai stabila decit majoritatea...insa nu trebuie exagerat. Probabil si mai mult ca sigur ca tine foarte mult de si de anvelope. Eu sunt absolut uimit de cit de performante sunt debica frigo...avand in vedere ca nu e tocmai o marca premium...

Re: Saab Rules

PostPosted: 08 Feb 2010, 11:11
by adrian.iorga
Debica e o marca pe care o admir.
Nu au nume dar am avut ocazia sa merg incaltat cu cauciucurile lor, fara sa am probleme.
De atunci ma simt bine cand aud de ei

Re: Saab Rules

PostPosted: 08 Feb 2010, 11:15
by cristian_93
Masina se comporta exemplar pe zapada, dar in conditiile in care este echipata corespunzator. Am testat stabilitatea pe zapada la o viteze de 30-40 km/h (nu pe drumuri publice, bineinteles :D); la schimbari bruste de directie, masina isi pastra trasa pe care i-o dictam. Pentru cei care au cutii automate, franarea in modul manual (cu frana de motor) este absolut obligatorie, distanta de franare scazand considerabil. Ei bine, toate datele problemei se schimba in momenul in care dai de gheata, motiv pentru care este bine sa nu te increzi prea mult in capacitatile masinii pentru ca oricand poti avea surprize neplacute. Intr-o dimineata spre exemplu, iesind pe niste stradute dintre blocuri, aveai senzatia ca pe jos e "floshcaiala" si atat... dar dedesubt se formase o gheata lucie. La 20-25 km/h mi-au trebuit vreo 15m ca sa ma opresc, cu toate sistemele electronice si cauciucurile mele de iarna... :?

Re: Saab Rules

PostPosted: 08 Feb 2010, 11:25
by bullet
Subscriu.
Zilele trecute am trecut printr-o intersectie la care aveam STOP cu frana pusa si cu bucile stranse. Noroc ca nu era nici o masina pe drumul cu prioritate. :D

Re: Saab Rules

PostPosted: 08 Feb 2010, 12:08
by ciprian swe
Zapada e prietenul soferului.Gheata e dusmanul absolut!Nici un cauciuc si nici un sistem nu poate face face inca acestui dusman:) Eu am anvelope cu cuie,si nu am ce sa fac pe gheata.In alta ordine de idei ,saptamana trecuta am venit din Norvegia in Suedia si am fost surprins sa vad 3 masini cu numere de Germania avand montate lanturile de iarna!Poate pare ciudat, insa pe drum era doar zapada,nici urma de gheata.Toata lumea se uita si zambea binevoitor...ce Dumnezeu fac nemtii astia???:))Am realziat brusc ca eu nu am vazut pe nimeni niciodata cu lanturi de iarna de cand sunt aici.In afara de soferii de tir si asta doar in nordul Norvegiei.
Am sunat un prieten suedez(fan volvo:(( si l-am intrebat daca sunt obligatorii lanturile la masinile mici.Normal ca..nu, a spus!Doar cauciucurile de iarna incepand cu 1 noiembrie.
SE circula ff bine pe zapada cu conditia sa ai cauciucuri de iarna.

Re: Saab Rules

PostPosted: 08 Feb 2010, 12:38
by adrian.iorga
doar suedezii au instituit moose test.

Re: Saab Rules

PostPosted: 08 Feb 2010, 12:42
by adrian.iorga
imi place ce scrie la inceputul capitolului controlul tractiunii si ABS din manualul masinii .
Citez : sistemele Saab sunt construite sa asigure confort si siguranta in exploatare dar nici un obiect nu poate fi extras legilor stiute ale fizicii

Re: Saab Rules

PostPosted: 08 Feb 2010, 14:03
by tony
subscriu si eu la opinia potrivit careia SAAB se comporta exemplar pe zapada. eu am anvelope vredestein snowtrack si sunt senzationale.
intr-adevar masina asta e nascuta pe zapada. imi place la nebunie sa o conduc pe drum cu zapada.
s-auzim de bine.

Re: Saab Rules

PostPosted: 09 Feb 2010, 20:35
by zli
Sunt impresionat si de Saab si de vredestein.
Am venit duminica pe viscol de la munte. In masina nu se simtea nimic, in conditiile in care unele masini din fata erau impinse de viscol de pe sosea. Are aerodinamica laterala foarte buna.
Masina merge la fel de bine ca la 30grade.

Pe zapada are un usor caracter subvirator la viteza mica. La viteza mare, e vis. ESP/TCS mult mai bine programate decat la orice masina in care m-am suit. Intra foarte "tarziu", te lasa sa derapezi. Este prima masina la care le las mereu activate :mrgreen:

Re: Saab Rules

PostPosted: 11 Feb 2010, 21:29
by lucian
Diferentialul meu cu auto-blocare Quaife, impreuna cu cei 340 calutzi au facut minuni prin zapada...
atat doar ca Troll-ul e ff jos si asta ma mai tempera.
Oricum, tractiunea fata are justificarea ei, la o masina nordica :)

Re: Saab Rules

PostPosted: 10 Jan 2016, 11:41
by menelaus
Pe zapada are un usor caracter subvirator la viteza mica. La viteza mare, e vis. ESP/TCS mult mai bine programate decat la orice masina in care m-am suit. Intra foarte "tarziu", te lasa sa derapezi. Este prima masina la care le las mereu activate :mrgreen:


Crezi ca e un avantaj ca intra tarziu si te lasa sa derapezi ? Daca nu vrei sa il folosesti il dezactivezi. Masina trebuia proiectata pentru toti utilizatorii, nu doar pentru amatorii de senzatii. Parerea mea este ca esp/tcs e gandit prost sa intre tarziu. Am condus pe zapada/gheață/sleauri vw cu esp permanent si stabilitatea/siguranța era maxima fata de 93ul meu. Parca eram cu tractiune integrala la "fraierii" de la vw :(

Re: Saab Rules

PostPosted: 17 Jan 2016, 08:34
by MagicPenguin
Tind sa fiu de acord cu tine menelaus. Mie mi-a placut mult ESP-ul permisiv, dar sunt sigur ca pe unii i-ar putea baga in belea.

La VAG, din experiente cu Octavia VRS si Golf GTI, pot spune ca este mult mai ok iarna si cam intruziv pentru gusturile mele vara, dar cu siguranta este safe pentru cineva care ajunge din greseala intr-o situatie limita. E bine sa fie asa. Il poti scoate daca vrei mai multa libertate.