Chip tuning 93/00 SE 2,2 tiid

Ce ati modificat la Saab-ul vostru sau ce ati vrea sa modificati

Chip tuning 93/00 SE 2,2 tiid

Postby graal33 » 12 Aug 2010, 20:26

Salutare,
Sunt nou pe aici si vreau sa ma prezint.
Am saabul descris mai sus, din dec 2009, probleme garla (cel de la care l-am luat nu stia ce avea!).
Tocmai mi-am schimbat 2 valve de vacuum pentru ca nu-mi lucra turbina.
Acum intrebarea:
Se merita sa-i fac un chip tuning? tinand cont ca nu stiu exact ce probleme ar mai avea masina( motorul suna bine, e doar parerea mea).
Daca da! Unde e cel mai bine si ieftin?
Daca nu! Ce pot face sa ajung sa-i fac chip tuning?
Saab 93 SE 2,2 tid 2000
graal33
Junior
 
Posts: 24
Joined: 08 Aug 2010, 21:13

Re: Chip tuning 93/00 SE 2,2 tiid

Postby manusha » 03 Sep 2010, 00:23

Salut.

In primul rand nu este destul de clar din postul tau daca masina mai are sau nu probleme. Pentru a te putea gandi macar la un chiptuning trebuie ca masina sa fie in parametri normali de functionare, fara defectiuni la partea mecanica. Daca ai facut o constatare generala mai amanuntita si verdictul este favorabil abia atunci poti incepe cautarile pentru o firma de profil. Apoi Google este prietenul tau in prima faza, cauti firme din orasul tau sau din imprejurimi. Dupa ce ai o lista cu cateva firme ce-ti fac cu ochiul incepi sa le cerni citind pareri pe net, tinand cont de pret, studiand portofoliul de clienti expus de firme (unele posteaza chiar graficele before / after in dreptul masinilor pe care au lucrat) etc. Dar cel mai important este ca masina sa fie in stare perfecta dpdv mecanic, altfel sunt bani aruncati pe fereasta, nu mai zic de faptul ca poti strica mult mai multe decat aveai pre-tuning.
Spor.
SAAB 95 Aero 2.3 Turbo '02 250HP Midnight Blue
User avatar
manusha
Invatacel
 
Posts: 75
Joined: 01 Feb 2010, 11:44
Location: Ploiesti

Re: Chip tuning 93/00 SE 2,2 tiid

Postby graal33 » 03 Sep 2010, 18:11

Am fost la 4 service-ri diferite, unde s-au citit codurile de eroare si de fiecare data tehnicienii ziceau ca vor schimba x piesa sau y piesa si poate o sa mearga, insa niciunul nu mi-a rezolvat;' ineinteles nu am schimbat nici ce vroiau ei!
Problema este ca masina scoate fum la accelerari bruste(in orice viteza), iar pe la 3000rpm aparere motor, odata cu care dispare si fumul oricat de mult as accelera.
Asta ar fi singura problema si cu umezeala(ulei) de la motor in partea dreapta; din cate mi-au explicat tehnicienii, cam toate motoarele diesel de la opel se umezesc!
Eu vreau sa aduc motorul in starea normala insa nu stiu care este aia, de aceea am ajuns aici si intreb!

ps: Sunt din Bucuresti
Saab 93 SE 2,2 tid 2000
graal33
Junior
 
Posts: 24
Joined: 08 Aug 2010, 21:13

Re: Chip tuning 93/00 SE 2,2 tiid

Postby tony » 04 Sep 2010, 15:43

Daca esti din Bucuresti mergi la reprezentanta. Asa cum zicea Florin intr-un post, nu iti iau pielea pe o diagnoza (CORECTA). In privinta fumului de la accelerari, s-a mai vorbit. Poate fi valva EGR sau galeria sa aiba depuneri de funingine. Ori, cum are prietenul meu Adi, tijja la clapeta(daca i-a trebuit diesel... :lol: )
Serios acum, oricare din astea trei ar putea fi.
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Re: Chip tuning 93/00 SE 2,2 tiid

Postby graal33 » 06 Sep 2010, 19:55

Ideea cu chip tuning mi-a venit cand am observat ca dupa ce intra check engine nu mai scoate fum si cred sa fie si ceva dat peste cap la setari!(cine stie la ce-o mai fi umblat vechiul proprietar)
Clapeta aia cum o verific, ca pare destul de zdravana cand pornesc motorul si culiseaza daca trag de ea cand e oprit!
Saab 93 SE 2,2 tid 2000
graal33
Junior
 
Posts: 24
Joined: 08 Aug 2010, 21:13

Re: Chip tuning 93/00 SE 2,2 tiid

Postby gratiann » 29 Sep 2010, 08:33

curata egr-ul. asta o poti face si singur, te costa doar sa cumperi o vaselina termica.
si vezi apoi ce is cum.

PS: verifica pls si traseul de aer, poate ia spart un furtun sau intercoolerul.

SPOR
93 SS 1.9 tid 2008 150hp (resoftat 180hp)
gratiann
Saabist
 
Posts: 506
Joined: 15 Oct 2008, 07:23
Location: Timisoara

Re: Chip tuning 93/00 SE 2,2 tiid

Postby almostcyborg » 29 Sep 2010, 10:47

Eu nu am diesel, dar cum a zis colegul de mai sus, verifică și curață debitmetru de aer(alcool izopropilic, folosit de obicei la curățarea contactelor în electronică), valva egr, verifică furtune vacuum, furtunele de la turbo, filtru de aer. Ai zis că după ce iți apare check engine light mașina nu mai scoate fum, presupun că întră în "limp home mode". După ce iți apare check engine light mașina pierde din performanțe ?
almostcyborg
Invatacel
 
Posts: 54
Joined: 26 Jul 2010, 16:11

Re: Chip tuning 93/00 SE 2,2 tiid

Postby graal33 » 29 Sep 2010, 21:30

almostcyborg wrote:Eu nu am diesel, dar cum a zis colegul de mai sus, verifică și curață debitmetru de aer(alcool izopropilic, folosit de obicei la curățarea contactelor în electronică), valva egr, verifică furtune vacuum, furtunele de la turbo, filtru de aer. Ai zis că după ce iți apare check engine light mașina nu mai scoate fum, presupun că întră în "limp home mode". După ce iți apare check engine light mașina pierde din performanțe ?


e mamaliga in limp mode!
dupa vizita de dimineata la cobalcescu nu mai scoate fum ca inainte(schimb de furtnuase retur+t-ri gadilate injectoarele).
Abia astept sa merg spre casa sa-i dau talpa!
valva EGR am curatat-o aproape sapt.
erau vreo 3 coduri de eroare in dtc P1127, P0400, P1110!
pre final 200lei
Saab 93 SE 2,2 tid 2000
graal33
Junior
 
Posts: 24
Joined: 08 Aug 2010, 21:13

Re: Chip tuning 93/00 SE 2,2 tiid

Postby almostcyborg » 30 Sep 2010, 09:10

ce nu ai înțeles din faza cu limp home mode ? ți-am jignit cunoștințele ? sau care-i faza cu mămăliga ?
almostcyborg
Invatacel
 
Posts: 54
Joined: 26 Jul 2010, 16:11

Re: Chip tuning 93/00 SE 2,2 tiid

Postby graal33 » 30 Sep 2010, 22:36

almostcyborg wrote:ce nu ai înțeles din faza cu limp home mode ? ți-am jignit cunoștințele ? sau care-i faza cu mămăliga ?

era o hiperbola.... nu te enerva!
Saab 93 SE 2,2 tid 2000
graal33
Junior
 
Posts: 24
Joined: 08 Aug 2010, 21:13


Return to Tuning pentru SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests