Page 1 of 1

Water/Methanol Injection System

PostPosted: 02 Nov 2012, 13:54
by MagicPenguin
Poate nu toata lumea stie ca SAAB monta in 1978 pe 99 Turbo (cu un castig de 15-20CP) si mai taziu pe 900, sisteme de "water injection". :mrgreen:

Astazi putem gasi sisteme aftermarket (AEM, DevilsOwn, etc) care fac aceeasi treaba. Ele functioneaza cu apa distilata, metanol diluat cu apa (cea mai mare performanta) sau in cele mai multe cazuri (cel mai bun raport pret/performanta) cu lichid de parbriz (de preferat de iarna).

Avantajele unui asemenea sistem sunt multe:
- crestere de putere
- reducerea detonatiilor (se spune ca tind spre zero)
- scaderea temperaturii in admisie
- scaderea temperaturii in cilindri
- creste cifra octanica a benzinei cu costuri reduse (din ce am reusit sa aflu se pare ca in functie de reglaje 4L de lichid de parbriz pot fi suficienti pentru peste 100L de combustibil)
- aburul reduce depunerile de carbon din admisie, de pe supape, pistoane...

Costul pentru astfel de instalatii incepe de la ~300EUR. Eu am pus una pe wishlist pentru ca teoretic, in combinatie cu un soft stage 1 (dar nu numai), face o treaba minunata folosind benzina CO95.

Cel mai eficient loc in care se poate monta injectorul este in punctul 3, imediat dupa IC.

TurboEngine.gif
TurboEngine.gif (19.84 KiB) Viewed 7630 times

Video cu principiul de functionare: