Page 1 of 1

Resoftare saab 9-3, 1999, benzina, 154 CP

PostPosted: 29 Nov 2012, 16:38
by decebal
salutare
Fiind relativ proaspat posesor de Saab, am inteles ca pentru acest tip de motor de 154 cp se poate resofta astfel incat sa il duc la 185 CP, as dori mai multe amanunte despre aceasta operatiune?
- in ce consta de fapt?
-ce se obtine ?
- ce influente are asupra fiabilitatii motorului si a consumului?
- cat costa si cine face in Romania operatiunea????
- se simte in mod real aceasta crestere de putere???
- se merita per ansamblu???
Va multumesc

Re: Resoftare saab 9-3, 1999, benzina, 154 CP

PostPosted: 29 Nov 2012, 16:53
by MagicPenguin
O sa-ti raspund punctual si apoi o sa-ti recomand sa citesti topicul ASTA
1. stagiul 1 consta in rescrierea softului cu parametri diferiti.
2. crestere de putere si de cuplu
3. fiabilitatea cu stagiul 1 nu este pusa in pericol. consumul in acelasi regim de mers ar trebui sa scada pentru ca motorul este ajutat de cresterea de cuplu.
4. greu de spus cine o face pentru motorul tau in Romania. Nu cred ca stie cineva. Costurile nu cred ca au cum sa fie sub 300 de euro.
5. da
6. depinde... cat de des folosesti puterea maxima a motorului tau ca sa simti nevoia de mai mult?

PS: n-as vrea sa se transforme si acest topic intr-o "ciorba" cum e cel mai sus mentionat asa ca as vrea sa continuam aici doar cu informatii la subiect, daca le are cineva. Probabil bullet este mai informat cu privire la sursele din care poti achizitiona softul.

Re: Resoftare saab 9-3, 1999, benzina, 154 CP

PostPosted: 29 Nov 2012, 17:42
by bullet
Daca ai Trionic 5, cel mai ieftin rezolvi cu Nick Taliferro, de la genuinesaab.com :

http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... 3f2aafc75b

Iti da 220 de cai, pentru 100 de dolari.
Problema e ca trebuie sa trimiti tu ECU-ul la ei sa-l modifice si asta implica costuri de transport maricele, tinand cont ca au sediu in USA.

Re: Resoftare saab 9-3, 1999, benzina, 154 CP

PostPosted: 29 Nov 2012, 18:14
by Gabilsson
T5 are (99% sigur)

Maptun.com iti da 220 de cai la stage1 pentru aprox. 650 de euro (deci o caruta de bani) Si aici, trebuie sa trimiti unitatea la ei, in Suedia pentru resoftare dar asta e o bagatela pe langa pretul softului ( te pot ajuta eu cu transportul) Maptun este, dupa parerea mea si nu numai a mea, cel mai bun soft!

Efectul se obtine prin modificarea timpilor de aprindere, a amestecului aer-benzina si mai ales printr-un nou control al wastegate-ului turbinei (adica lasa turbina sa pompeze mai mult aer in sistem prin deschiderea wastegate-ului la presiuni putin mai mari) Stiind asta ar fi bine ca in cazul unui upgrade sa controlezi furtunaraia (daca furtunele sunt ''coapte'' ai sanse sa scapi aer si softul sa nu te ajute prea mult) si sa schimbi valva de recirculare (care se poate sa se deschida prea devreme si sa nu iti directioneze aerul in motor)

Se simte si in viata de zi cu zi pentru ca ai cuplu mai mare! Se spune ca pentru a simti diferenta de putere aceasta trebuie crescuta cu macar 20%. Stagiul 1 iti va aduce o crestere de aprox. 40% , deci o sa simti din plin!

Pt ca ai motor T5 poti sa iti pui valva atmosferica (BOV) care face ''pssssss'' dupa ce accelerezi si ridici piciorul de pe acceleratie :wink:

Din pacate pretul softului aici este foarte mare

Pui un catalizator sport (100 de celule) mai obtii 20 de cai, pui si un intercooler cross-flow si un filtru K&N inca 20 si deja ai depasit limita la care ambreiajul face fata asa ca trebuie sa-l schimbi si pe ala si tot asa (pui un regulator de presiune a benzinei care lucreaza la presiune ceva mai mare, schimbi injectoarele cu unele mai potente, schimbi turbina cu una mai mare si arcul actuatorului cu un arc mai tare, schimbi pistoanele cu unele mai rezistente etc, etc, etc) :D Treaba asata nu are sfarsit

Re: Resoftare saab 9-3, 1999, benzina, 154 CP

PostPosted: 29 Nov 2012, 21:44
by tony
Pentru T5 poti sa iei legatura cu Lucian. Are cunostintele tehnice necesare si stie ce este de facut, si mai ales cum. Ii gasesti datele de contact la sectiunea membrii

Re: Resoftare saab 9-3, 1999, benzina, 154 CP

PostPosted: 01 Dec 2012, 14:44
by decebal
salutare
Dpa ce am citit postarile voastre am inteles si eu cum vine treaba.
pentru motoarele T5 sunt 2 variante de upgrade si anume: pt motoarele B204R si B204L doar se modifica softare ECU,
pentru motorul cum il am eu B204E cei de la maptun vin cu ECU, Solenoid Valve T5 si Solenoid valve Hose kit. costa 300 lire pe neobrothers, deci nu doar modificare de ECU.

Ar mai fi varianta pe bucatele: adica cumpar APC cu 20 lire de pe ebay si remaparea ECU in alta parte si ies cu totul pana in 100 euro. Intrebarea este : la 100 dolari la talifero remaparea este exact ca la maptune? se potriveste si cu APC-ul ??

Ar mai fi o chestie motorul meu initial era cu direct ignition red, care a fost schimbata cu direct ignition black, dar ECU este tot T5. In acest caz cum se face upgrade-ul???

Multumesc

Re: Resoftare saab 9-3, 1999, benzina, 154 CP

PostPosted: 07 Dec 2012, 19:29
by decebal
Salutare sabisti
Care este diferenta dintre stage 1 Talifero si stage 1 maptun? de ce primii o fac doar software si maptun schimba si APC si furtunele? Care este smecheria? Am cautat pe forumurile de afara dar sunt destul de putine referinte concrete la talifero sau la stage 1 numai software.
Vorbesc despre stage 1 pe saab 9-3 T5 pana in 220 CP.
Va multumesc
Cu stima