T5 are (99% sigur)
Maptun.com iti da 220 de cai la stage1 pentru aprox. 650 de euro (deci o caruta de bani) Si aici, trebuie sa trimiti unitatea la ei, in Suedia pentru resoftare dar asta e o bagatela pe langa pretul softului ( te pot ajuta eu cu transportul) Maptun este, dupa parerea mea si nu numai a mea, cel mai bun soft!
Efectul se obtine prin modificarea timpilor de aprindere, a amestecului aer-benzina si mai ales printr-un nou control al wastegate-ului turbinei (adica lasa turbina sa pompeze mai mult aer in sistem prin deschiderea wastegate-ului la presiuni putin mai mari) Stiind asta ar fi bine ca in cazul unui upgrade sa controlezi furtunaraia (daca furtunele sunt ''coapte'' ai sanse sa scapi aer si softul sa nu te ajute prea mult) si sa schimbi valva de recirculare (care se poate sa se deschida prea devreme si sa nu iti directioneze aerul in motor)
Se simte si in viata de zi cu zi pentru ca ai cuplu mai mare! Se spune ca pentru a simti diferenta de putere aceasta trebuie crescuta cu macar 20%. Stagiul 1 iti va aduce o crestere de aprox. 40% , deci o sa simti din plin!
Pt ca ai motor T5 poti sa iti pui valva atmosferica (BOV) care face ''pssssss'' dupa ce accelerezi si ridici piciorul de pe acceleratie
Din pacate pretul softului aici este foarte mare
Pui un catalizator sport (100 de celule) mai obtii 20 de cai, pui si un intercooler cross-flow si un filtru K&N inca 20 si deja ai depasit limita la care ambreiajul face fata asa ca trebuie sa-l schimbi si pe ala si tot asa (pui un regulator de presiune a benzinei care lucreaza la presiune ceva mai mare, schimbi injectoarele cu unele mai potente, schimbi turbina cu una mai mare si arcul actuatorului cu un arc mai tare, schimbi pistoanele cu unele mai rezistente etc, etc, etc)
Treaba asata nu are sfarsit