cu APC sau fara APC? - saab 900

Ce ati modificat la Saab-ul vostru sau ce ati vrea sa modificati

cu APC sau fara APC? - saab 900

Postby boga » 12 Aug 2008, 15:33

salutare
Deschid topicul pentru saab 900 pt ca pe asta il am. E cam la fel si pe 9000 turbo. Pentru agregatele mai noi probabil ca lucrurile stau putin diferit. Va anunt ca NU mi-am tunat inca masina (cu ea circul si nu-mi permit inca acest lucru) si informatiile pe care le pun la dispozitie sunt cu titlu informativ :)

Daca vrei sa ai presiune cat mai mare si cat mult timp in admisie fara evenimente neplacute ai doua variante:

1. tunezi APC (daca il ai)
2. renunti la APC si folosesti un control fix sau manual al turbinei

pentru ca tuningul la APC este mai complicat il voi lasa pentru un moment :) Ma refer in continuare la varianta 2.

---INTERCOOLERUL----
Asadar, mai intai ar fi bine sa montam un intercooler sau daca cel de pe masina e prea bicisnic sa punem unul mai mare. Eu as merge pe varianta unui intercooler racit cu apa. Este mai mic si cu ocazia asta ai un TURBO LAG redus (despre turbo http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger)
O varianta a unui astfel de intercooler o gasim aici:
http://www.abbottracing.com/2003/tuning ... engine.htm
Cine vrea sa isi puna intercooler baban in fata radiatorului poate sa o faca, Sunt destui care au pus pe 900 si sunt o gramada de resurse pe internet.

---ACTUATORUL---
Apoi trecem la ACTUATOR (piesa care deschide supapa turbinei si care ne baga in boala). Spre exemplu mie imi place asta:
http://www.forgemotorsport.co.uk/conten ... t=FMPAC900
e cu pistonas in loc de diafragma si poti sa-l faci sa se deschida la ce presiune vrei in functie de arcurile pe care le montezi pe el. Daca il iei inainte de intercooler e recomandat sa-l lasi la 10psi (0,7bar) ca sa nu patesti ce a patit Liviu :D

---UN BUTON DE CONTROL--- (optional)
Tot pe pagina de mai sus gasim si un buton cu care putem controla manual actuatorul ;)
o varianta cu desingn mai dragut gasim aici:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1762
Fara boton, actuatorul se va porni la cati psi este el setat sa se porneasca :)

---FURTUNELE--
Recomand schimbarea furtunelor coapte de cauciuc cu unele noi si eventual de la samco: http://www.partsforsaabs.com/default.php?cPath=28_472

---BOV--
Acum pentru ca presiunea in admisie a inceput sa creasca si odata cu asta si emotia ar trebui sa avem grija de biata turbina si sa-i cumparatm o valva Blow Off (BOV)
Daca va place fasssaitul luati o valva atmosferica:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1126

Mie mi-ar placea asta reglabila care nu face nici zgomot: http://www.forgemotorsport.co.uk/conten ... ct=FMDVRSR

dar probabil o sa o cumpar pe asta mai ieftina :D
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1127

Valva asta elibereaza presiunea din admisie in momentul in care clapeta se inchide. Aceasta presiune apare natural datorita inertiei turbinei si ea nu poate face decat rau si anume apasa in paletii compresorului oprind turbina 8)


Cine are de gand sa se apuce de ce am scris mai sus sau cine si-a facut deja un astfel de tunning sa ne zica si noua. Daca am batut campiile manoase ale patriei prea tare, imi cer scuze! :)
VA URMA !
boga, 900t
User avatar
boga
Junior
 
Posts: 27
Joined: 31 Jul 2008, 09:59
Location: Bucuresti

Postby Edy » 18 Aug 2008, 08:14

Asteptam urmarea! :D
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2566
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: cu APC sau fara APC? - saab 900

Postby Gabilsson » 26 Oct 2012, 10:19

Postez si eu, poate pe seara lista mea.
In primavara poate reusesc sa fac primele miscari in privinta asta. Tinta este stagiul 3-4 adica 270-280 de cai si uppgrade pentru stabilitate si manevrabilitate.
Vreau sa strang piesele si sa le pun pe toate in acelasi timp. Nu voi apela la o singura firma care vinde pachete complete (MapTun, Nordic Performance) pentru ca, ciudat, preturile sunt foarte mari. Este mult mai ieftin sa cumpar din..
mai multe parti (din Suedia, Anglia si SUA). Poate toamna viitoare termin tot. Nu vreau sa fac din asta scopul vietii mele :)

A cumparat cineva de la GenuineSaab.com? Merge totul ok? Raspund la intrebari prin mail? Dar de la Saab Parts din Anglia?
AERO 2002
Image

|˙˙ʇǝuɹǝʇuı ǝɥʇ uo ʇxǝʇ uʍop ǝpısdn ɯopuɐɹ pɐǝɹ noʎ :ǝɯıʇ ǝǝɹɟ ɥɔnɯ ooʇ ʎɐʍ ǝʌɐɥ noʎ ןןǝʇ oʇ ʍoɥ˙˙˙
Gabilsson
Senior
 
Posts: 186
Joined: 15 Jul 2012, 23:25
Location: Kristianstad


Return to Tuning pentru SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron