salutare
Deschid topicul pentru saab 900 pt ca pe asta il am. E cam la fel si pe 9000 turbo. Pentru agregatele mai noi probabil ca lucrurile stau putin diferit. Va anunt ca NU mi-am tunat inca masina (cu ea circul si nu-mi permit inca acest lucru) si informatiile pe care le pun la dispozitie sunt cu titlu informativ
Daca vrei sa ai presiune cat mai mare si cat mult timp in admisie fara evenimente neplacute ai doua variante:
1. tunezi APC (daca il ai)
2. renunti la APC si folosesti un control fix sau manual al turbinei
pentru ca tuningul la APC este mai complicat il voi lasa pentru un moment Ma refer in continuare la varianta 2.
---INTERCOOLERUL----
Asadar, mai intai ar fi bine sa montam un intercooler sau daca cel de pe masina e prea bicisnic sa punem unul mai mare. Eu as merge pe varianta unui intercooler racit cu apa. Este mai mic si cu ocazia asta ai un TURBO LAG redus (despre turbo http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger)
O varianta a unui astfel de intercooler o gasim aici:
http://www.abbottracing.com/2003/tuning ... engine.htm
Cine vrea sa isi puna intercooler baban in fata radiatorului poate sa o faca, Sunt destui care au pus pe 900 si sunt o gramada de resurse pe internet.
---ACTUATORUL---
Apoi trecem la ACTUATOR (piesa care deschide supapa turbinei si care ne baga in boala). Spre exemplu mie imi place asta:
http://www.forgemotorsport.co.uk/conten ... t=FMPAC900
e cu pistonas in loc de diafragma si poti sa-l faci sa se deschida la ce presiune vrei in functie de arcurile pe care le montezi pe el. Daca il iei inainte de intercooler e recomandat sa-l lasi la 10psi (0,7bar) ca sa nu patesti ce a patit Liviu
---UN BUTON DE CONTROL--- (optional)
Tot pe pagina de mai sus gasim si un buton cu care putem controla manual actuatorul
o varianta cu desingn mai dragut gasim aici:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1762
Fara boton, actuatorul se va porni la cati psi este el setat sa se porneasca
---FURTUNELE--
Recomand schimbarea furtunelor coapte de cauciuc cu unele noi si eventual de la samco: http://www.partsforsaabs.com/default.php?cPath=28_472
---BOV--
Acum pentru ca presiunea in admisie a inceput sa creasca si odata cu asta si emotia ar trebui sa avem grija de biata turbina si sa-i cumparatm o valva Blow Off (BOV)
Daca va place fasssaitul luati o valva atmosferica:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1126
Mie mi-ar placea asta reglabila care nu face nici zgomot: http://www.forgemotorsport.co.uk/conten ... ct=FMDVRSR
dar probabil o sa o cumpar pe asta mai ieftina
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1127
Valva asta elibereaza presiunea din admisie in momentul in care clapeta se inchide. Aceasta presiune apare natural datorita inertiei turbinei si ea nu poate face decat rau si anume apasa in paletii compresorului oprind turbina
Cine are de gand sa se apuce de ce am scris mai sus sau cine si-a facut deja un astfel de tunning sa ne zica si noua. Daca am batut campiile manoase ale patriei prea tare, imi cer scuze!
VA URMA !