Blow-Off

Ce ati modificat la Saab-ul vostru sau ce ati vrea sa modificati

Re: Blow-Off

Postby cristian_93 » 11 Mar 2010, 14:45

Da, se pare ca e mai complicata treaba! Nu am spus ca vreau sa fac numai modificari hardware, am intrebat ca sa stiu ce implica si daca are rost. Nu ma intereseaza efectul sonor in primul rand, ci aspectul practic... protejarea turbinei, etc. Eu am deja softul modificat, asa am cumparat masina sh. Din cate mi s-a transmis, e vorba de stage 4 de la nordic tuning... aprox 280 de cai, modificari facute la Augusta pe vremea cand masina era in garantie. In afara de evacuarea pe care am identificat-o, personal nu mi-am putut da seama de restul modificarilor, adica injectoare, turbina. Am acasa si device-ul cu care s-a facut rescrierea de soft, dar nu scrie nimic pe el. Ok! In aceste conditii, cine ar stii sa imi upgrateze softul pe care deja il am? Ramane si intrebarea: are efect practic instalarea unui BOV pe configuratia mea?

Multumiri :P
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: Blow-Off

Postby lucian » 11 Mar 2010, 15:21

cristian_93 wrote:Da, se pare ca e mai complicata treaba! Nu am spus ca vreau sa fac numai modificari hardware, am intrebat ca sa stiu ce implica si daca are rost. Nu ma intereseaza efectul sonor in primul rand, ci aspectul practic... protejarea turbinei, etc. Eu am deja softul modificat, asa am cumparat masina sh. Din cate mi s-a transmis, e vorba de stage 4 de la nordic tuning... aprox 280 de cai, modificari facute la Augusta pe vremea cand masina era in garantie. In afara de evacuarea pe care am identificat-o, personal nu mi-am putut da seama de restul modificarilor, adica injectoare, turbina. Am acasa si device-ul cu care s-a facut rescrierea de soft, dar nu scrie nimic pe el. Ok! In aceste conditii, cine ar stii sa imi upgrateze softul pe care deja il am? Ramane si intrebarea: are efect practic instalarea unui BOV pe configuratia mea?

Multumiri :P

pentru Stage 4 trebuie sa ai modificat: Software, evacuarea completa, inclusiv Catalizator sport, injectoare de 465cc, turbo de 16T si intercooler mai mare si inseamna 290 HP si 420 Nm.
Daca ai doar Software si evacuarea completa, inclusiv Catalizator, schimbate, inseamna Stage3, adica 275Hp si 400 Nm.
Deci daca ai alte injectoare decat cele stock, e stage 4. Asta se poate verifica extrem de simplu (chiar mai simplu ca turbo).
Mai sus de Stage 4 poti ajunge la Nordic cu ce e pe Stage 4 si cu injectoare de 630cc si turbo de 18T, plus kit de ambreiaj mai rezistent, adica Stage 5 de 325Hp si 440 Nm.
Dar la o masina cu tractiune fata, e suficient, mai ales ca e automata...
Uita de BOV!
Upgradarea de soft se face pentru a corespunde pieselor...daca nu pui piese pentru alta etapa (stage), ce trebuie re-softare?
Verifica injectoarele (i.e. ce culoare au si ce scrie pe ele), ca sa stii ce stage e si trimite-mi o poza cu "device-ul cu care s-a facut rescrierea de soft", desi stiu ca BSR foloseste PPC, nu Nordic, dar poate ma insel.
Cred totusi ca e Stage 3 de la BSR: 268HP / 388 Nm (pentru ca e Auto), pentru ca Nordic nu face in general masini automate... In cazul asta, ar trebui sa ai urmatoarele piese modificate: toba primara (DownPipe) si catalizator sport.
Verificarea injectoarelor ramane o modalitate clara de a sti ce si cum...plus poza device-ului :)
zic si eu, ala care "convinge oamenii :)
P.S. pentru mai multe detalii, pm...
Lucian (SAAB brum-brum) :)
__________________________________________

9-3 Conv. Troll R+ 360HP / 520 Nm
9-5 Aero Sentronic 290HP / 420 Nm
lucian
Saabist
 
Posts: 636
Joined: 07 Aug 2008, 09:31

Re: Blow-Off

Postby cristian_93 » 15 Mar 2010, 15:35

Salut!

Am reusit sa fac cateva poze cu device-ul, insa nu am reusit sa fac inca poze cu injectoarele :-s
Attachments
P3157320.JPG
P3157320.JPG (44.64 KiB) Viewed 5827 times
P3157319.JPG
P3157319.JPG (60.45 KiB) Viewed 5827 times
P3157315.JPG
P3157315.JPG (52.2 KiB) Viewed 5827 times
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: Blow-Off

Postby lucian » 15 Mar 2010, 17:36

cristian_93 wrote:Salut!

Am reusit sa fac cateva poze cu device-ul, insa nu am reusit sa fac inca poze cu injectoarele :-s

Hehe...
Este EXACT acelasi PPC ca cel dezvoltat de BSR... Si de fapt primul pe care il vad, doar auzisem discutii ca si Nordic ar folosi platforma asta :)
Si culmea e ca ieri am auzit de un PPC de la Hirsch!!!
Device-ul ala PPC poate incarca 2 soft-uri, unul tunat si unul in general original al masinii, pentru revert la stock (ITP, etc).
Tot la injectoare ramane cheia :)
Multumim de poze si clarificari.
Ramane ideea anterioara: nu ai ce face cu BOV pe motorul T8!
Luci
Lucian (SAAB brum-brum) :)
__________________________________________

9-3 Conv. Troll R+ 360HP / 520 Nm
9-5 Aero Sentronic 290HP / 420 Nm
lucian
Saabist
 
Posts: 636
Joined: 07 Aug 2008, 09:31

Re: Blow-Off

Postby manusha » 05 May 2010, 07:46

Si acum vine si stresul de Bogdan si intreaba, B235R este T cat? 7?
SAAB 95 Aero 2.3 Turbo '02 250HP Midnight Blue
User avatar
manusha
Invatacel
 
Posts: 75
Joined: 01 Feb 2010, 11:44
Location: Ploiesti

Re: Blow-Off

Postby Edy » 05 May 2010, 11:56

manusha wrote:Si acum vine si stresul de Bogdan si intreaba, B235R este T cat? 7?

T7
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Blow-Off

Postby Edy » 05 May 2010, 12:12

cristian_93 wrote:Da, se pare ca e mai complicata treaba! Nu am spus ca vreau sa fac numai modificari hardware, am intrebat ca sa stiu ce implica si daca are rost. Nu ma intereseaza efectul sonor in primul rand, ci aspectul practic... protejarea turbinei, etc. Eu am deja softul modificat, asa am cumparat masina sh. Din cate mi s-a transmis, e vorba de stage 4 de la nordic tuning... aprox 280 de cai, modificari facute la Augusta pe vremea cand masina era in garantie. In afara de evacuarea pe care am identificat-o, personal nu mi-am putut da seama de restul modificarilor, adica injectoare, turbina. Am acasa si device-ul cu care s-a facut rescrierea de soft, dar nu scrie nimic pe el. Ok! In aceste conditii, cine ar stii sa imi upgrateze softul pe care deja il am? Ramane si intrebarea: are efect practic instalarea unui BOV pe configuratia mea?
Multumiri :P

Cam asta este efectul pe modelul tau:
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Blow-Off

Postby Cezarr » 08 Jun 2010, 13:09

salut sunt nou pe site,am un saab 9-3 2.2 dti din 98,cutie manuala.As vrea sa ii pun un blow off valve.se poate pune pe motoarele disel?trebuie un model anume de BOV? o zi buna :)
Cezarr
Nou venit
 
Posts: 3
Joined: 29 May 2010, 14:33

Re: Blow-Off

Postby Edy » 08 Jun 2010, 16:28

La motoarele diesel nu se poate pune BOV dar exista niste "fluiere" ce se monteaza pe evacuarea si creeaza un sunet similar supapei de la benzinare.
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Blow-Off

Postby lucian » 09 Jun 2010, 07:25

La urma urmei, valvele de recirculare sunt pe scara evolutiei o treapta mai sus ca valvele blow-off (ca si motoarele pe care le deservesc...ganditi-va doar ca aerul care e aruncat in atmosfera e filtrat deja....de ce sa arunc banii pe filtre de aer ? sa il arunc in atmosfera?).

Asa ca, unde e beneficiul la valvele blow-off pe motoarele cu MAF (debitmetru de aer)?
Decat 100-150 Euro pe un bling-grade, mai bine un filtru sport...sau niste bucsi din polimer.
parerea mea ;)
Lucian (SAAB brum-brum) :)
__________________________________________

9-3 Conv. Troll R+ 360HP / 520 Nm
9-5 Aero Sentronic 290HP / 420 Nm
lucian
Saabist
 
Posts: 636
Joined: 07 Aug 2008, 09:31

Re: Blow-Off

Postby almostcyborg » 21 Sep 2010, 20:00

La toate motoarele Saab dotate cu debitmetru de aer nu se montează valvă blow-off. O valvă blow off aruncă în aer o cantitate de aer deja măsurată de debitmetru. Un proces de genul ăsta o să vă coste pe termen lung. Primul lucru care va avea de suferit este turbina şi implicit performanţa, prin recircularea aerului în momentul închiderii clapetei de acceleraţie turaţia nu va scădea ca şi în cazul când aerul va fi aruncat în atmosferă, a doua componentă, destul de costisitoare va fi catalizatorul, acesta din cauza amestecului bogat de imediat după eliberarea în atmosferă, hidrocarburile nearse se vor depune în timp pe fagure(cu toate că va funcţiona cu amestec bogat 1-2 sec, în timp îşi face efectul nedorit).
almostcyborg
Invatacel
 
Posts: 54
Joined: 26 Jul 2010, 16:11

Previous

Return to Tuning pentru SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron