Dupa ce m-am bucurat aproape toata vara de extraordinara manevrabilitate si stabilitate data de bratele Sellholm cu articulatii metalice reglabile, m-am decis: le pastrez pe masina!!!
O singura mica problema, pe care unii dintre voi ati observat-o in pozele anterioare: bratele nu de fixau cu bieletele stock de bara stabilizatoare
Asta pentru ca Sellholm a facut initial bratele de tipul asta doar pentru curse, si nu se utiliza bara stabilizatoare...nici macar nu aveau urechile de prindere a bieletei!
Apoi, un tip din Suedia a vrut sa utilizeze bratele cu bara stabilizatoare race de la Sellholm, asa ca au aparatu urechile de prindere, dar doar pentru bara stabilizatoare de la ei.
Nu eram decis daca sa imi supun rinichii la stress, asa incat nu mi-am batut capul sa fabric un mod de prindere a bratelor de bara stabilizatoare de Viggen de pe TROLL, si am mers asa, cu bara in pozitie dar ne-fixata...sa va reamintesc ca am cam 360 HP si peste 500 Nm cuplu, pe tractiune fata? Si totusi masina statea EXEMPLAR!!!, doar cu bara de torsiune dintre flansele de amortizoare, model race, de la GenuineSaab (Edy stie
).
SI TOTUSI: MASINA STATEA EXEMPLAR! intram in orice sens giratoriu mai tare ca orice alta masina, franam mai tarziu si mai putin si ieseam mai repede ca oricare alta...sunt cateva Carrera care pot confirma asta
Si daca tot m-am hotarat sa pastrez pe masina bratele race Sellholm, in ultimele cateva zile de vacanta de vara, am facut trebusoara:
- asa cum ati vazut, prinderea de pe brat era intr-o pozitie necorespunzatoare fata de bara stabilizatoare, asa ca am ridicat masina pe elevator si am taiat urechea de prindere de pe brat;
- am compresat rotile fata egal, ca in pozitie de mers, cu masina pe elevator;
- am pus in pozitie bara stabilizatoare si am cautat un loc de fixare a urechii, pe brate;
- am dat cateva afturi urechii in pozitie, am scos prinderile uniball si am sudat final;
- am dat cu vopsea de zinc, anti-coroziune si la final doua maini de vopsea neagra.
Rezultatul: MASINA STA LA FEL DE BINE, ESTE EXTRA-MANEVRABILA, si BONUS: S-A IMBUNATATIT CU !*)% CONFORTUL!!!
O voi ridica din nou pe elevator, peste cateva zile, sa vad cum se prezinta lucrarea, in exploatare
Acum, ca sunt pe drum coil-over-urile de la GenuineSaab si franele sunt aproape de montare, cred ca in toamna asta finalizez putea fata si motorul (hardware).
La primavara puntea spate (ReAxs cu coilovers) si ramane live mappning la Maptun si refacea interiorului!
uffff, aproape gata