TUNING ADEVARAT

Ce ati modificat la Saab-ul vostru sau ce ati vrea sa modificati

TUNING ADEVARAT

Postby raducumucu » 21 Apr 2010, 13:14

Take a look la baietii astia din Suedia si din alte tari nordice ce fac. Fac chestii pe care un service de la noi nici nu le viseaza. Din pacate multi din posesorii de SAAB nu sunt foarte pasionati si implicati fenomenul de tuning. Multi nu stiu exact ce masina au si ce inseamna un SAAB, ori au peste 40 de ani si sunt dentisti/avocati/medici si nu au habar despre ce e sub capota. Sunt si exceptii - Lucian de pe acest forum. Asadar altii pun pe SAAB cutie de mustang cu 4 viteze, diferential si tractiune spate, intorc motorul perpendicular, pun turbine cat casa si alte nebunii. Va starnesc putin curiozitatea cu doua poze:

Screen-shot-2010-04-21-at-3.15.31-PM.gif
1.
Screen-shot-2010-04-21-at-3.15.31-PM.gif (364.26 KiB) Viewed 11408 times


Screen-shot-2010-04-21-at-3.15.49-PM.gif
2.
Screen-shot-2010-04-21-at-3.15.49-PM.gif (329.43 KiB) Viewed 11408 times


Aici linkul.Enjoy
http://www.nordicuhr.se/main.php?page=projects
Last edited by raducumucu on 22 Apr 2010, 10:13, edited 1 time in total.
raducumucu
Senior
 
Posts: 115
Joined: 18 Apr 2010, 10:21

Re: TUNING ADEVARAT

Postby bullet » 21 Apr 2010, 14:07

Trebuie sa-mi fac tuning la masina sa nu fiu gay ?
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: TUNING ADEVARAT

Postby cristian_93 » 21 Apr 2010, 15:40

Prietene, apreciez pozele si pasiunea ta pentru SAAB, dar cred ca nu ai atitudinea cea mai potrivita pentru un forum. Probabil nu ti-ai dat seama ce ai spus, dar nu e tarziu sa revi la sentimente mai bune. Eu unul inteleg din postul tau ca toti posesorii de SAAB care sunt trecuti de 40 de ani si sunt dentisti, avocati sau medici sunt gay! :shock: As putea spune ca si eu sunt gay, ca nu stiu chiar atat de exact ce am sub capota, dar de asta am intrat pe forum, sa aflu lucruri noi.

Super tari pozele :shock:
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: TUNING ADEVARAT

Postby tony » 21 Apr 2010, 15:50

SAAB nu inseamna obligatoriu si numai ce se afla sub capota. SAAB inseamna poate mai mult "a state of spirit". Potrivit opiniei tale, daca nu imi fac dragster din masina, inseamna ca sunt gay d.p.d.v. intelectual? :?: Poate dai mai multe lamuriri cu privire la notiunea de gay intelectual. :roll: :roll:
Cred ca ai starnit altceva decat curiozitatea cu comentariul tau.
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Re: TUNING ADEVARAT

Postby Edy » 21 Apr 2010, 16:16

Sunt putini pasionati la nivelul tau raducumucu, dar nu e cazul sa desconsideri restul posesorilor de "avioane" ca nu simt acelasi lucru ca si tine atunci cand isi conduc saab-urile. Unii apreciaza stabilitatea, altii motorul, acceleratia, confortul si multe altele pentru ca SAAB le are intr-adevar pe toate.
Pe viitor ia in calcul sa incerci sa-ti controlezi vocabularul ca poti jigni; poate nu cauti asta dar la faza cu "gay" tocmai ai facut poponari peste 95% din oamenii de pe acest forum.
Mie-mi place umorul tau si-mi pare bine ca te avem printre noi, dar fara "fitiluri" ca nu e frumos, da?
In alta ordine de idei...
Sunt SAAB-uri preparate cu sute de cai; este un 93 "pikes peak" preparat cu bloc b204 si garrett de 3,5 bar care scoate 800 de cai, acceleratie de 2,2 sec suta.
Romanii inca nu au mentalitatea unui tuning adevarat, decat hai cu totii la ciptuning si gata. Pentru saaburi sunt oferite kit-uri de tuning pe diferite stagiuri dar la preturi destul de prohibitive, in schimb incep sa apara doritori.
Pune poze cu saabul tau la rubrica my car!
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: TUNING ADEVARAT

Postby lucian » 21 Apr 2010, 19:56

raducumucu wrote:Take a look la baietii astia din Suedia si din alte tari nordice ce fac. Fac chestii pe care un service de la noi nici nu le viseaza. Din pacate multi din posesorii de SAAB sunt cam "gay" din punct de vedere intelectual si comportamental. Adica ori nu stiu exact ce masina au si ce inseamna un SAAB, ori au peste 40 de ani si sunt dentisti/avocati/medici si nu au habar despre ce e sub capota. Nici nu isi imagineaza ca altii pun pe SAAB cutie de mustang cu 4 viteze, diferential si tractiune spate, intorc motorul perpendicular, pun turbine cat casa si alte nebunii.


Cred ca vrei sa bati recordul la post-uri cu derapaj :lol:
Spre surprinderea ta, sunt posesor de SAAB, ma apropii de 40 de ani, sunt avocat, si in mod cert am muuuult mai mult habar despre ce e sub capota masinilor mele.
Decat sa pun pe un SAAB cutie de viteze de Ford cu 4 viteze si tractiune spate (un proiect de cam 10.000 Euro, inclusiv multa munca/timp) pentru o masina strict de drag racing (de aici si slick-urile), mai bine bag banii in masina de strada, cu care ma mai ajut zi de zi.
Altfel, ce crezi ca e mare lucru? Da-mi 20.000 Euro si iti fac un Viggen 4x4 cu cutie manuala cu 5 sau 6 viteze, si motor de 450 HP. Ce zici? :roll:
Fa-ti timp sa te dai cu Troll-ul meu si dupa aia sa-mi zici daca are rost sa mergi in stele cu proiectele...
Tuning-ul la o masina inseamna o rupere a echilibrului -si asa fragil- al unui autoturism testat si re-testat in procesul de proiectare si de pre-productie (cam 2 ani la o masina moderna), cu piese aruncate de-a valma, gen disc de ambreiaj STAGE 3 pentru un motor de 210 HP.
Scurt pe doi: orice se poate face la o masina, dar ce si cat anume are rost?
Lucian (SAAB brum-brum) :)
__________________________________________

9-3 Conv. Troll R+ 360HP / 520 Nm
9-5 Aero Sentronic 290HP / 420 Nm
lucian
Saabist
 
Posts: 636
Joined: 07 Aug 2008, 09:31

Re: TUNING ADEVARAT

Postby bullet » 22 Apr 2010, 07:49

Hai luciane ca stim ca esti gay (40 de ani, avocat etc)....de aia te-ai apucat sa tunezi cabrio-ul sa mai maschezi evidentul... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Anyway...zilele trecute in timp ce stateam la o lumina rosie, opreste un tip cu o Corboda TDi in paralel si ma intreaba:
-E Turbo ?
- Da :D
- 8)
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: TUNING ADEVARAT

Postby Edy » 22 Apr 2010, 08:09

Hai gata, ajunge; cred ca a priceput si omul unde a gresit dar trebuie sa-i apreciem entuziasmul si sa-l sprijinim daca vrea sa-si faca un tuning de calitate la avion si cu bani cat mai putini. Ideea ar fi sa te hotarasti, raducumucu, unde anume vrei sa ajungi cu masina ta (raspunsul la cati mai multi cai nu e satisfacator) si sa vedem ce si cum anume s-ar potrivi pentru ati atinge telul!
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: TUNING ADEVARAT

Postby raducumucu » 22 Apr 2010, 10:11

AM REFORMULAT POSTUL INITIAL PENTRU O MAI BUNA CONVIETUIRE

poate ca m-am aprins cam tare, dar sufar foarte mult pentru faptul ca noi nu avem ateliere specializate in tuning pentru saab. si ateliere dintr-astea nu avem din cauza ca nu sunt oameni interesati si pasionati. am patit de multe ori sa stau la stop langa posesori de saab, sa incerc sa-i slalut, sa discut despre ce motor au, sa le propun sa "ne dam" un pic si sa se uite la mine ca la felul 14. nu mai zic pe autostrada ca daca mergi in paralel cu unu care are saab si faci semne, crede ca vrei sa-l jefuiesti. iar in ceea ce priveste echilibrul "fragil" al unei masini testate si retestate, who cares? adica de ce echilibru? masina trebuie sa-ti ofere adrenalina, senzatii, trebuie sa fie cel mai importnat lucru (sau fiinta, depinde cum vezi treaba) din viata ta. tre sa o fortezi de sa-i sara suruburile. eu am indoit tijele amortizoarelor pe fata si am rupt o planetara pentru ca ii dau pana ii sare sangele pe nas. eu asa vad treaba. ce sens are sa ai 200 de cai sau mai mult daca nu te bagi in depasiri la limita in fata tirurilor pe serpentine, sa fortezi pana la limita, asta in lipsa unui circuit unde sa platim bani si unde sa ne dam fara a mai pune in pericol si pe ceilalti participanti la trafic.

cu cei de la augusta nu am nimic, lucian, ma steptam sa fie totusi mai pasionati de saab-uri, adica sa faca meseria aia din pasiune, nu pentru salariu. si pentru mine, cel putin , au preturi prea mari. eu vad saabul ca pe un maseratti, ca pe un bugatti. ceva de colectie, deosebit. cel putin modelele pana prin 2003 erau. 900 clasic e o legenda. 9000 la fel. 9-5 vechi e laudat chiar si de top gear.

si da, lucian, am pus un ambreiaj 6PK pe motor de 210 cai. ti-am mai spus de ce. daca tot mi-a cazut ambreiajul acum, am decis sa-l schimb cu unul care sa se potriveasca cu modificarile pe care le am in paln. cum ziceam evacuarea e work in progress, urmeaza intercooler, brate cu bucsi powerflex, diferential quaife, remapare, etc. Nu am bani sa iau un ambreiaj intermediar, pe care sa il dau jos peste 8-9 luni, cand sper sa termin si cu remaparea si cu intercoolerul si cu evacuarea. asa ca am facut un efort si am pus de pe acum kitul asta. eu nu merg cu masina in oras decat foarte rar. merg pe jos sau cu metroul. merg doar in afara orasului in uichenduri. asa ca nu ma deranjeaza duritatea pedalei si celelalte inconveniente.

imi cer scuze ca m-am aprins asa, dar uneori simt ca alte marci gen BMW sau Audi ne-au laut-o mult inainte din cauza posesorilor lor, mult mai pasionati. voi pune poze cu saabul meu, dupa ce il voi culege de la bacau dintr-o parcare unde zace "clutchless"
Last edited by raducumucu on 22 Apr 2010, 12:41, edited 2 times in total.
raducumucu
Senior
 
Posts: 115
Joined: 18 Apr 2010, 10:21

Re: TUNING ADEVARAT

Postby raducumucu » 22 Apr 2010, 10:37

apropo lucian, voiam sa te rog sa pui o lista aici cu ce modificari ai facut masinii tale. sunt foarte curios cum si ce ai schimbat. apoi mai invata si lumea (inclusiv eu) chestii noi, daca sunt. Tu ce motor ai avut pe ea B205R sau B235R? si cum ai crescut puterea de la 235 sa zicem, la 360+ ? La ce Nm ai acum, ai schimbat si cutia de viteze? Ai schimbat turbina, etc?

multumiri anticipate
raducumucu
Senior
 
Posts: 115
Joined: 18 Apr 2010, 10:21

Re: TUNING ADEVARAT

Postby cristian_93 » 22 Apr 2010, 10:58

raducumucu wrote:apropo lucian, voiam sa te rog sa pui o lista aici cu ce modificari ai facut masinii tale...


viewtopic.php?f=18&t=719
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: TUNING ADEVARAT

Postby raducumucu » 22 Apr 2010, 12:39

misto. te invidiez. eu sunt foarte la inceput cu modificarile fata de tine. e nasol ca tre sa le fac treptat, din cauza banilor. mi-ar placea sa iau tot ce imi doresc si sa le pun pe toate odata pe masina. sa simt diferenta. oricum misto. unde o parchezi? sa vin sa ti-o fur.... :P

apropos de suspensie si modificari. cineva a facut o treaba interesanta:

943-200936.jpg
1
943-200936.jpg (76.26 KiB) Viewed 11367 times


cred ca e mai durabila decat solutia originala prin eliminarea bucselor alora mari de cauciuc. dar unde se poate face asa ceva?
raducumucu
Senior
 
Posts: 115
Joined: 18 Apr 2010, 10:21

Re: TUNING ADEVARAT

Postby cristian_93 » 22 Apr 2010, 13:01

Cunosc pe cineva care inlocuieste bucsile de cauciuc cu un sistem numit uniball din cate am inteles. In loc de inelul interior al bucsii este o sfera metalica teflonata prin care trece elementul de prindere. Face astfel de modificari pentru masini de VTM si nu numai. Castigi la stabilitate dar pierzi la confort. As putea sa iti las numarul lui sa vorbesti cu el mai multe sau, daca vrei, putem sa ii facem o vizita. Are garajul prin zona podului Grant...
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: TUNING ADEVARAT

Postby lucian » 22 Apr 2010, 13:57

raducumucu wrote:AM REFORMULAT POSTUL INITIAL PENTRU O MAI BUNA CONVIETUIRE

poate ca m-am aprins cam tare, dar sufar foarte mult pentru faptul ca noi nu avem ateliere specializate in tuning pentru saab. si ateliere dintr-astea nu avem din cauza ca nu sunt oameni interesati si pasionati. ... iar in ceea ce priveste echilibrul "fragil" al unei masini testate si retestate, who cares? adica de ce echilibru? masina trebuie sa-ti ofere adrenalina, senzatii, trebuie sa fie cel mai importnat lucru (sau fiinta, depinde cum vezi treaba) din viata ta. tre sa o fortezi de sa-i sara suruburile. eu am indoit tijele amortizoarelor pe fata si am rupt o planetara pentru ca ii dau pana ii sare sangele pe nas. eu asa vad treaba. ce sens are sa ai 200 de cai sau mai mult daca nu te bagi in depasiri la limita in fata tirurilor pe serpentine, sa fortezi pana la limita, asta in lipsa unui circuit unde sa platim bani si unde sa ne dam fara a mai pune in pericol si pe ceilalti participanti la trafic.

cu cei de la augusta nu am nimic, lucian, ma steptam sa fie totusi mai pasionati de saab-uri, adica sa faca meseria aia din pasiune, nu pentru salariu. si pentru mine, cel putin , au preturi prea mari. eu vad saabul ca pe un maseratti, ca pe un bugatti. ceva de colectie, deosebit. cel putin modelele pana prin 2003 erau. 900 clasic e o legenda. 9000 la fel. 9-5 vechi e laudat chiar si de top gear.

imi cer scuze ca m-am aprins asa, dar uneori simt ca alte marci gen BMW sau Audi ne-au laut-o mult inainte din cauza posesorilor lor, mult mai pasionati. voi pune poze cu saabul meu, dupa ce il voi culege de la bacau dintr-o parcare unde zace "clutchless"


eh, si tu, nu e nevoie neaparat de scuze :D Asa cum am zis si mai sus, intre iubitorii de SAAB, n-avem de ce a ne supara unii pe altii!
Cat priveste cele afirmate de tine, iar simt nevoia sa incerc mici corectii:
-nu mai condu nebuneste! poti fi un pericol nu doar pentru tine si masina ta, ci si pentru ceilalti participanti la trafic! Ce te faci daca intri intr-o depasire pe serpentine si iti crapa un furtun de vacuum exact in WOOT? Mori si tu, mor si aia de vin din fata? Eventual si soferul tirului, care ia volan, incercand sa te ajute? Ca rupi planetare si ambreiaje e una, ca omori sau schilodejti un om, deja e altceva...
Nu exista- si repet! NU EXISTA PE LUMEA ASTA SOFER/PILOT care sa poata controla inevitabilul!!! Nu uita ca Ayrton Senna a murit facand la ce era cel mai bun: pilotand o masina!!!
-nu toti proprietarii de masini (sau utilizatori, btw), sunt soferi de duminica/week-end! Eu am nevoie de masina zilnic, asa ca nu vad de ce sa o rup ("sa ii dau pana ii sare sangele pe nas), chiar daca mai am un SAAB 9-5 Aero :);
-SAAB-ul nu e o masina super-sport...nici macar sport... e o masina cu valente sportive, fff sigura si rezistenta. Atat! Ca unii pasionati fac si altceva cu SAAB-ul, e alta poveste. Sunt nebuni care tuneaza si Hyundai !!!
-lasa-i in plata Domnului pe cei cu BMW si MB, nu ne comparam cu ei! Nu ascultam manele la max., nu urcam in bijuteriile noastre pitzipoance, nu vorbim mascari si nu claxonam la semafor.

Mentin invitatia sa ne vedem, valabila de altfel pentru toti membrii de aici!
Cu dragoste pentru sAAB,
Luci

P.S. am vazut si eu Saab-ul ala, eu uitandu-ma mai mult la etrieri :lol:
http://www.garaget.org/?car=943
nu sunt convins ca e Viggen sau 900 NG cu pachet Viggen. Oricum, pe drumurile noastre aplicatia aia ar fi crima: ori sare planetara din tripoda, ori se rupe ceva. Vezi comentariul http://www.garaget.org/abuse.php?type=c ... 31815&url=
Daca ala se mira de curajul lui knak sa parieze pe intretinerea drumurilor (si aia sunt in Suedia), gandeste-te la noi...hihihihi! Ti-ar sari amortizorul prin capota!
Lucian (SAAB brum-brum) :)
__________________________________________

9-3 Conv. Troll R+ 360HP / 520 Nm
9-5 Aero Sentronic 290HP / 420 Nm
lucian
Saabist
 
Posts: 636
Joined: 07 Aug 2008, 09:31

Re: TUNING ADEVARAT

Postby raducumucu » 22 Apr 2010, 14:32

da, asa e. dar eu ii apreciez ft mult pe cei care incearca si alte variante. doar asa se pot imbunatati lucrurile. in alta ordine de idei ar fi frumos sa avem un circuit langa bucuresti, unde sa ne dam. asta ca sa nu mai "punem in pericol" pe ceilalti participanti la trafic. eu ziceam de mult ca in cazul in care castig la loto (desi nu joc) fac doua lucruri: 1. imi refac saabul din nou de la 0 cu piese noi si cu piese modificate si 2 - fac un circuit unde sa se dea lumea, contracost, evident.

ca sa mai spal din pacate va mai ofer ceva frumos: http://www.kyankton.net/saabng900/saabng900.htm

omul asta e cel putin nebun (si bogat).
raducumucu
Senior
 
Posts: 115
Joined: 18 Apr 2010, 10:21

Next

Return to Tuning pentru SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron