Page 1 of 1

2 intrebari ambreiaj sport

PostPosted: 26 Apr 2010, 11:11
by raducumucu
salutare. mi-a ajuns in fine ambreiajul din sua. cei de la posta l-au trantit de i-au sarit ochii din cap, chiar si in fata mea. asadar s-a ales cu vreo doua ciobituri in suprafata ferodourilor. intrebarea mea catre voi este - analizand pozele d mai jos, credeti ca va afecta functionarea ambreiajului?

2.jpg
1
2.jpg (391.02 KiB) Viewed 4312 times


3.jpg
2
3.jpg (423.74 KiB) Viewed 4312 times


apoi, mia am o intrebare pentru voi, mai ales pentru cei care si-au montat asa ceva. discul de ambreiaj nu are arcurile vizibile. ele sunt acoperite cu doua placute de ambele parti. Placutele sunt fixate de corpul discului cu nituri care nu permit nici un fel de joc. asadar pentru instalare trbuie sa tai aceste nituri pentru a lasa arcurile sa intre in contact cu placa de presiune sau treuie sa il montez ca atare? daca ramane asa, sunt foarte curios cum se comprima arcurile atunci cand este nevoie ca discul sa se decupleze.

33.jpg
3
33.jpg (442.2 KiB) Viewed 4312 times

Re: 2 intrebari ambreiaj sport

PostPosted: 26 Apr 2010, 12:49
by lucian
raducumucu wrote:salutare. mi-a ajuns in fine ambreiajul din sua. cei de la posta l-au trantit de i-au sarit ochii din cap, chiar si in fata mea. asadar s-a ales cu vreo doua ciobituri in suprafata ferodourilor. intrebarea mea catre voi este - analizand pozele d mai jos, credeti ca va afecta functionarea ambreiajului?

2.jpg


3.jpg


apoi, mia am o intrebare pentru voi, mai ales pentru cei care si-au montat asa ceva. discul de ambreiaj nu are arcurile vizibile. ele sunt acoperite cu doua placute de ambele parti. Placutele sunt fixate de corpul discului cu nituri care nu permit nici un fel de joc. asadar pentru instalare trbuie sa tai aceste nituri pentru a lasa arcurile sa intre in contact cu placa de presiune sau treuie sa il montez ca atare? daca ramane asa, sunt foarte curios cum se comprima arcurile atunci cand este nevoie ca discul sa se decupleze.

33.jpg


mai bine luai discul de ambreiaj de la mine, ca e intreg, si iti rezolvai problema deja :d
In alta ordine de idei, uite de ce e buna Augusta: iti aduceau un disc cu garantie, iti montau piesa si aveai si garantie la lucrare.
Discul tau, insa, nu poate fi montat cu garantie...merge aranjat, canturile alea se frezeaza/polizeaza, dupa caz, dar in rest, lucrarea s-ar face pe raspunderea ta si fara garantie...
Nu imi dau seama din poze, dar daca ferodourile nu sunt fisurate sau sparte in masa lor, mai ai o sansa.
Cat priveste arcurile, pare ca acesta este designul discului, cu protectie pentru arcuri.
Daca nu vad ca lumea discul, nu imi pot da seama.
Acelasi sfat: du-te la unii care stiu cutii de Saab, sa te lamureasca :)
Fara niciun fel de misto, eu nu stiu pe nimeni sa fi pus disc din asta. Chiar si eu stau cu ele in cutii, ca inca tine kit-ul de Viggen. Dar deabia astept sa il montezi tu pe al tau si sa vad cum se comporta masina!
Multa bafta!
P.S. Mai multe detalii pe seara, dupa ce ma mai documentez si eu :d

Re: 2 intrebari ambreiaj sport

PostPosted: 26 Apr 2010, 14:24
by raducumucu
clar ca la Augusta e cel mai comod. ideea e ca platesti ft mult. in fine, ferodourile nu sunt sparte sau crapate ci doar ciobite. au sarit bucatele mici din cantul lor. am vb cu un mecanic si a zis ca e ok, ca era nasol daca se crapau sau se spargeau si ca sunt mici ciobiturile si oricum sunt numai pe 2 ferodouri. deci il voi monta asa. vorbim dupa.

in alta ordine de idei, daca il luam pe ala de la tine, acum ce faceam? ca banuiesc ca nu voiai la schimb unul ciobit. nu? ar fi fost ok, daca il cumparam de la inceput, in locul astuia pe care l-am luat din america. dar nu stiam ca exista asa ceva.

Re: 2 intrebari ambreiaj sport

PostPosted: 26 Apr 2010, 15:29
by lucian
raducumucu wrote:clar ca la Augusta e cel mai comod. ideea e ca platesti ft mult. in fine, ferodourile nu sunt sparte sau crapate ci doar ciobite. au sarit bucatele mici din cantul lor. am vb cu un mecanic si a zis ca e ok, ca era nasol daca se crapau sau se spargeau si ca sunt mici ciobiturile si oricum sunt numai pe 2 ferodouri. deci il voi monta asa. vorbim dupa.

in alta ordine de idei, daca il luam pe ala de la tine, acum ce faceam? ca banuiesc ca nu voiai la schimb unul ciobit. nu? ar fi fost ok, daca il cumparam de la inceput, in locul astuia pe care l-am luat din america. dar nu stiam ca exista asa ceva.

nu era problema...gaseam noi o solutie!
poti sa il montezi asa, cum ti-am mai zis, SI NU SCOATE APARATOAREA!!!
Asa e piesa!

Spor la treaba! Si abia astept sa vad cum merge! :wink:

Re: 2 intrebari ambreiaj sport

PostPosted: 26 Apr 2010, 18:11
by lucian
A, si sa nu uit, trebuie sa "re-planeitizezi" roata volanta (din cate imi amintesc eu, n-ai luat si roata volanta SPEC.
Daca nu faci "re-surface, risti sa strici si ce pui nou in ambreiaj...
Inca o data, multa bafta!

Re: 2 intrebari ambreiaj sport

PostPosted: 26 Apr 2010, 18:19
by raducumucu
da, stiam. va fi cam greu, dar sper sa gasex pe cineva in bacau care sa faca asta. trebuie un strungar, nu?

Re: 2 intrebari ambreiaj sport

PostPosted: 26 Apr 2010, 18:21
by raducumucu
a... si ca sa nu uit. cica alea spec au niste probleme (discurile), iar asta facut de taliaferro cica e mai bun, ca e copiat dupa ala si imbunatatit.

<<<<<Originally Posted by GenuineSaab View Post
The main problem we ran into with those disks is the center hub splines. Either that or the spring carriers broke. I don't think I ever saw one that had the friction material used up before the hub broke. . Thats my only issue with them.
This was Eds Viggen had less than 10K miles mostly highway. He never abused the car. We had to replace the input shaft on the gearbox.
http://www.youtube.com/watch?v=r1eoN...=youtube_gdata>>>>>>>>>

Re: 2 intrebari ambreiaj sport

PostPosted: 26 Apr 2010, 18:28
by lucian
raducumucu wrote:a... si ca sa nu uit. cica alea spec au niste probleme (discurile), iar asta facut de taliaferro cica e mai bun, ca e copiat dupa ala si imbunatatit.

<<<<<Originally Posted by GenuineSaab View Post
The main problem we ran into with those disks is the center hub splines. Either that or the spring carriers broke. I don't think I ever saw one that had the friction material used up before the hub broke. . Thats my only issue with them.
This was Eds Viggen had less than 10K miles mostly highway. He never abused the car. We had to replace the input shaft on the gearbox.
http://www.youtube.com/watch?v=r1eoN...=youtube_gdata>>>>>>>>>

pai de asta am si eu :)
aaa, si sa stii ca si ce tii tu in mana tot SPEC e, doar ca modificat in-house de Nick. Nu e produs de Sachs, in caz ca te intrebai....
De planeitizat roata volanta, aia se face la strung...aici am unde, la Bacau, habar n-am! Da-o jos de pe masina si adu-o in Bucuresti...sau cauta o volanta second de 9-3, da-o la mester si dupa aia pleaca cu ea la tine spre Bacau (cam 12 kg de fier...hihihi). :mrgreen:
Daca vrei, da-mi un tel., pot sa te ajut eu cu una, eventual gata facuta :wink:
Succes!

Re: 2 intrebari ambreiaj sport

PostPosted: 27 Apr 2010, 08:24
by raducumucu
da, merci. ideea e ca nu mai am bani decat de montaj. asadar ideea ar fi sa ma ajuti cu una gata facuta si apoi sa ti-o aduc eu pe a mea, tot planeitizata (cred ca asa se zice), ceea ce e putin probabil (nu cred ca tu ai o lada cu piese pe care sa le imprumui oamenilor, nu?).

In alta ordine de idei, as vrea sa te rog (sau sa va rog) sa-mi imprumutati acel pin de centrare a ambreiajului daca il aveti careva (platesc daca e). pentru ca acest kit de la taliaferro nu contine si alignament tool-ul. Multumesc anticipat.

Re: 2 intrebari ambreiaj sport

PostPosted: 29 Apr 2010, 19:00
by v.f.
In alta ordine de idei, as vrea sa te rog (sau sa va rog) sa-mi imprumutati acel pin de centrare a ambreiajului daca il aveti careva (platesc daca e). pentru ca acest kit de la taliaferro nu contine si alignament tool-ul. Multumesc anticipat.[/quote]

Imi pare rau ca s-a intamplat asa cu discul tau, dar nu conteaza prea mult. Este ciobit prea putin ca sa fie vre-o problema. Important este sa rectifici volanta, din ambele suprafete (de apasare si prindere) sa iei aceeasi grosime, ca sa nu ai probleme mai tarziu. Risti sa patineze sau sa nu debraieze daca nu faci asta.
Apoi un alt lucru important este sa nu forjezi ambreiajul in primi 500 de km. Acesta trebuie sa se pasuiasca cu volanta si placa de presiune.

Legat de axul de centrare ''pinul'' o varianta super ieftina si la indemana oricui este sa confectionezi axul de centrare singur.
Uite cum am facut eu cand am vazut ca in cutia cu ambreiajul SPEC (de kkt) nu era axul de centrare: am confectionat axul dintr-o tubulara, dar se poate face acelasi lucru cu o teava, care are diametrul mai mic decat gaura din vibrochen pe care am dat cu banda izoliera pana a intrat fest in gaura, apoi am pus discul si am trasat pe tubulara un semn ca sa stiu pana unde ajunge, am dat cu banda izoliera si in locul unde statea discul, pana si acesta a intrat fest. Am montat ambreiajul pe volanta iar in momenul in care am inceput sa strang am contolat daca teava iese usor.

Din pacate nu am putut sa atasez o poza ca este mai mare de 512 KiB dimensiune MAX acceptata de site :cry:

Re: 2 intrebari ambreiaj sport

PostPosted: 29 Apr 2010, 20:44
by lucian
HA!

Re: 2 intrebari ambreiaj sport

PostPosted: 05 May 2010, 08:38
by raducumucu
sau cum ziceau mecanicii aia (de tractoare si rabe) unde am montat ambreiajul, cozi de matura avem destule... :-))))