by Edy » 29 Apr 2010, 13:47
In cazul descris mai sus si eu as alege servisul unguresc pentru ca la ei s-au sortat neseriosii; la noi mai e un an sau doi ca sa ajungem la mal...
Criza are si lucruri bune de folosit:
1. Preturile scad. Comenzile sunt mai putine, banii sunt mai putini, nevoia de profit ramane, nevoile de vanzare cresc. Cum cei mai multi oameni nu stiu sa vanda, scad pretul. Bine pentru cei care consuma.
2. Se perie concurentii. Cei mai slabi, cei mai putin pregatiti, cei care fac (sau au facut) greseli, cei care nu sunt pasionati de ceea ce fac, oportunistii, pleaca. Raman cei care conteaza, si care pun pasiune si interes.
3. Calitatea serviciilor creste. Pe timp de criza trebuie sa-ti pastrezi clientii pe care ii ai, si trebuie sa-i atragi pe (mai putinii clienti) cei care nu lucreaza inca cu tine. Nu exista cale mai buna decat sa-ti cresti calitatea.
4. Lumea munceste mai mult. Ceea ce – intre noi fie vorba – nu e deloc rau. In sfarsit, vad si eu vanzatori cu Skoda Octavia, care pleaca la 7 dimineata pe traseu. Daca nu ma credeti, stati de panda pe DN1 sau la intrarea pe autostrada. Numai vanzatori
5. Clientii mici incep sa fie bagati in seama. Cat e crestere economica, conteaza numai clientii mari. Cei mici sunt la etc. (Eu am suferit mult din cauza asta, caci intotdeauna am fost un client mic, pentru oricine.) Atunci cand e criza, si clientii mici conteaza. Mai mult, ca si client mic poti face ceva, ce, in trecut, nici nu-ti permiteai sa-ti inchipui: poti sa generezi licitatii, intre diversi furnizori, pentru comenzile tale mici. Adica, sa obtii preturi si conditii mai bune.
6. Gasesti stoc de marfa. Mai tineti minte cand, pe timp de vara, rafturile de apa minerala, sau de caramida, sau de fier-beton, erau goale? Ei, bine, nu mai e cazul. Mergi sa cumperi ceva, si chiar gasesti. Sau, chiar daca nu gasesti, furnizorul se chinuie sa-ti caute, sa-ti gaseasca, si sa-ti livreze. Mai putina munca pentru tine, mai multa pentru furnizor. Ce bine!
7. Valoarea banilor (munciti) creste. Pentru ca preturile scad, si pentru ca comenzile sunt mai putine. Cine are bani, e boier. Si e servit. Si primeste calitate pentru bani.
8. Apar oportunitati. Pleasca. Case la pret de apartament. Terenuri, odinioara supraevaluate, la pret normal. Masini luate in leasing, care se vand la pret- chilipir. Business-uri care vor fi misto in 2-3 ani. Numai sa ai rabdare sa le tii in viata.
9. Se egalizeaza valorile. Fitzele se atenueaza. In Germania, daca esti doctor ginecolog, ai Mercedes. Daca esti laborant chimist, ai VW Golf. Invers, n-o sa vezi niciodata. Bajeti cu M5 care stau la etajul 4 al blocului, si mananca de la mama, ca sa faca economie de benzina pentru week-end. Eu am SAAB, si ma simt bine. N-am Lamborghini. Chiar daca imi doresc. Cand o sa devin amantul ministrei turismului, atunci o sa-mi iau unul cu banii ei. Acum 3 ani de zile, daca mergeam intr-un club, ma asurzea mirosul de picioare nespalate ale proaspetilor imbogatiti de Ilfov (nu-mi fac griji ca o sa jignesc pe cineva de aici pentru ca persoanele despre care vorbesc s-au infipt direct in crema automobilelor de lux, nu au auzit in viata lor de SAAB). Nu mai e cazul. Deja, daca-mi trag un espresso in sistem, ma salut cu clientul meu, care munceste 6 zile pe saptamana, ca si mine, nu cu un gaozar cu Porsche Cayenne, care n-a terminat nici scoala generala.
10. Se separa bobul de neghina. Mai tineti minte smecherul care era agent de vanzari ca si tine, dar mergea la curve in timpul orelor de serviciu? A fost dat afara. Dar pe nepotul de sora, handicapat, al patronului, care ciupea secretarele de cur, si fuma tigari la usa de la intrare, si dadea raportul de 5 ori pe zi, de care si ce zice? E la ma-sa acasa, acum, da raportul despre care intra si iese pe la vecine. Nimeni nu-si permite sa tine oameni neperformanti pe timp de criza. Si nimeni nu da afara pe cineva care aduce vanzari.
11. E timp de invatare. Cand nu ai vanzari, ai timp sa inveti. Acum se vad, de fapt, adevaratii performeri, firmele care investesc in oameni.
12. Ai timp sa creezi. Acum se fac business-uri noi, produse noi, servicii mai destepte, proceduri care sa imbunatateasca calitatea serviciilor. Acum se vede cine e preocupat, cine gandeste, cine vrea si poate fata de cel care traia numai pe val.
13. Si se selecteaza si clientii. Rai platnici, nesimtiti, necunviinciosi, fara Dumnezeu, fara cuvant, rai, reclamagii… toti pleaca. Nu-si permite nimeni sa mai tina niste lepre, doar ca se numesc clienti. Raman cei cu care poti sa faci un business, cu care poti sa cresti. Raman oamenii si caracterele.
Capitalismul e minunat. Concurenta e minunata. Crizele, chiar si dureroase, sunt benefice. E ca la sport: nu poti face muschi, fara sa ai febra musculara (fara sa-ti rupi niste fibre musculare, care sa se regenereze.) Moartea e benefica, pentru ca, prin moarte, se produce reinnoirea. Comunismul era nasol pentru ca era o stare de bine continua, care te prostea. Si era si mai nasol ca starea asta de bine era pe banii altora. Cand se sfarseau banii altora, devenea stare de rau, in continuitate. Proliferarea mizeriei. Cine a trait anii ‘80, stie.
Ce nu ma omoara, ma intareste. Nu stiu cand se va termina criza asta, si increderea mea in capacitatea guvernului actual de a contribui la inspre bine e nula. Dar sunt sigur ca, atunci cand se va sfarsi, voi avea parte de servicii profesioniste. De la cizmar la chelner, la taietorul de salam la ghidul turistic, voi avea de-a face cu oameni care au vocatie pentru asa ceva. Sau, daca nu vocatie, macar straduinta...
De aceea mai incearca pe la servisul cu pricina peste 2 ani, dar pana atunci mergi la unguri.
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/https://www.facebook.com/nxsautomobile