Senzor 1 si 2 filtru de particule

Discutii despre intalniri ale fanilor marcii.

Senzor 1 si 2 filtru de particule

Postby Crisdeburg » 08 Feb 2019, 18:05

Salutare tuturor|
Sunt posesor de Saab 9-3 TID 1.9 , 88kw/120CP. De cateva zile am o problema cu pornirea. Cand o pornesc prima data , pleaca aproape la sfert. Pe urma, daca ma opresc undeva si vreau sa plec, abia mai porneste dupa 3-4 sau 6 incercari,

Am fost la tester si mi-a aparut cod eroare Bujii . Se poate sa nu functioneze una, doua etc.
Al doilea cod a fost ca exista o inadvertenta la senzorii 1 si 2 de la filtru de particule. Filtru, incarcat 80%. S-a incercat o regenerare fortata ....dar, nereusita. Temperatura de la senzorul 1 urca pana la 340 (sau poate mai mult) iar senzorul 2 pana la 388 .

Tipul de la tester mi-a spus ca nu este normal. Valorile trebuiau sa fie invers. Adica, primul senzor sa aiba valoarea mai mare. Are cineva o idee? Mi-a sugerat ca exista posibilitatea ca mufele de senzorii sa fi fost inversate si de aceea nici nu a reusit regenerarea fortata. S-a mai intanit cineva cu asa ceva? Este o anommalie, din pct meu de vedere.

PS: Daca dau jos filtru de particule, o sa am probleme la ITP? Am mai facut cineva aceasta operatie?

Multumesc anticipat pt. eventualele sugestii, parareri, comentarii! :D
Crisdeburg
Nou venit
 
Posts: 3
Joined: 07 Feb 2019, 17:20

Re: Senzor 1 si 2 filtru de particule

Postby gfery » 08 Feb 2019, 19:11

daca insisti sa ai filtru de particule, trebuie dat jos si curatat al mano. nu merge cu regenerari cand ti-l arata infundat 80%. E posibil sa trebuiasca inlocuit in intregime daca nu gasesti pe cineva dispus sa ti-l dea jos, taie, curete, sudeze la loc etc.

daca nu insisti sa ai filtru de particule, el poate fi scos fizic de pe traseu (flex, sudura) si eliminat din ECU prin resoftare - cu ocazia asta poti elimina si clapetele de pe admisie daca ai necazuri cu ele.

In Romania inca nu verifica nimeni existenta fizica a DPF-ului pe traseul de evacuare daca pui la loc carcasa (probabil ca te trece si cu o teava in loc de evacuare pentru suma potrivita), iar la diesel inca se verifica doar opacitatea fumului cu pedala la podea. Daca nu iti fuma motorul, trece si fara DPF. Depinde cat de tare vrei sa crezi ca salvezi planeta/ursii polari/pinguinii/copii cu astm/etc. Daca ai procese de astea de constiinta, treci la benzina sau la o masina mai noua. Altfel dai inainte cu DPF off + eliminare.
gfery
Master
 
Posts: 278
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Senzor 1 si 2 filtru de particule

Postby Crisdeburg » 09 Feb 2019, 10:37

Multumesc gfery pt.raspuns.
Crisdeburg
Nou venit
 
Posts: 3
Joined: 07 Feb 2019, 17:20

Re: Senzor 1 si 2 filtru de particule

Postby pisic88 » 09 Feb 2019, 15:29

din propria experienta fara dpf si trecut printr-o statie itp. daca nu ai scris in cartea masinii ca masina e dotata cu dpf, nu ai probleme atata timp cat iti ies gazele in parametri. eu am scos dpf-ul anul trecut, soft si toate cele facut la Zagreb, foarte profi. Am fost saptamana asta, miercuri, la o statie itp pentru a face itp-ul. l-am anuntat pe tipul de acolo ca nu am dpf si uimiti, amandoi, gazele au iesit in parametrii.
la euro 4 cu dpf trebuie sa-ti iasa maxim 0,720 (nu stiu unitatea de masura). la mine au iesit 0,680. daca nu ai scris dpf in cartea masinii te poti duce pana in 0,990. nu stiu cat e de adevarat, asa m-a informat si pe mine tipul de la itp, daca m-a mintit te mint si eu.
oricum, recomandat, desi impi plac ursi polari si pinguinii, scoate dpf-ul. nu numai ca deja ai depasit gradul de imbacsire, dar o sa ai multe batai de cap cu el. la orice mecanic serios, care stie sa manance diesel, o sa te puna prima data sa anulezi dpf-ul, dupa care te apuci si de alte probleme.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 130
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Senzor 1 si 2 filtru de particule

Postby Polytzai » 10 Feb 2019, 09:29

Salut.
Nu îți recomand sa scoți DPF-ul, chiar dacă te scapă de multă bătaie de cap.
Cei de la RAR au început sa verifice mașini și service-uri.
Sunt firme in țara care curată chimic aceste filtre:

https://m.youtube.com/watch?v=UoFrg1NKD4o

Multă baftă!
1988 Saab 900 i automat
User avatar
Polytzai
Junior
 
Posts: 45
Joined: 11 Jul 2016, 19:36

Re: Senzor 1 si 2 filtru de particule

Postby dhoom » 10 Feb 2019, 13:55

Acum o luna am efectuat Itp-ul... Primul lucru care l-au verificat a fost dacă mai am filtrul pe mașină, au făcut analiza gazelor,turata aproape de 4500 , ceea ce în anii trecuți nu au făcut, f meticulosi baietii anul acesta... Singurul lucru de care s-au legat a fost ca trebuie sa fac ceva cu puntea spate.

Sent from my HTC U12+ using Tapatalk
Saab 9-3 Vector 2005
1.9 200cp-by EDS
User avatar
dhoom
Senior
 
Posts: 118
Joined: 16 Jun 2015, 20:21
Location: Bucuresti

Re: Senzor 1 si 2 filtru de particule

Postby pisic88 » 10 Feb 2019, 21:00

dhoom wrote:Acum o luna am efectuat Itp-ul... Primul lucru care l-au verificat a fost dacă mai am filtrul pe mașină, au făcut analiza gazelor,turata aproape de 4500 , ceea ce în anii trecuți nu au făcut, f meticulosi baietii anul acesta... Singurul lucru de care s-au legat a fost ca trebuie sa fac ceva cu puntea spate.

Sent from my HTC U12+ using Tapatalk

e prima masina diesel?
sigur nu ai inteles ce am zis mai sus. is curios cat timp o sa tii dpf-ul. asa am facut si eu, am incercat toate posibilitatile, chiar ajunsesem sa curat clapete si egr saptamanal, degeaba. vrei dpf? ia-ti un filtru nou, cel mai ieftin vreo 5000 lei, se merita?
anularea dpf-ul facut profi nu are cum sa fie detectata cu sonde ... daca e facut asa cum trebuie nu iti ies gazele nasol la itp, rar ... cine te testeaza. nimeni nu o sa-ti desfaca tie protectia sa vada daca filtrul mai este acolo, nimeni nu o sa-ti puna un calculator pe masina sa vada daca sunt anultate ...

ps: un admin sa mute topicul la sectiunea adecvata.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 130
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Senzor 1 si 2 filtru de particule

Postby gfery » 10 Feb 2019, 23:33

poti sa ne zici cum s-au uitat aia daca mai ai dpf te rog? s-au uitat sub masina la carcasa dpf-ului sau cum?
gfery
Master
 
Posts: 278
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Senzor 1 si 2 filtru de particule

Postby gratiann » 11 Feb 2019, 13:00

Daca iesi cu masina din tara noastra frumoasa, s-ar putea sa ai surpriza ca politai din tarile de nai la vest, sa puna tester pt a cerifica daca mai ai DPF.


Sent from my iPhone using Tapatalk
93 SS 1.9 tid 2008 150hp (resoftat 180hp)
gratiann
Saabist
 
Posts: 503
Joined: 15 Oct 2008, 07:23
Location: Timisoara

Re: Senzor 1 si 2 filtru de particule

Postby dhoom » 11 Feb 2019, 20:17

pisic88 wrote:
dhoom wrote:Acum o luna am efectuat Itp-ul... Primul lucru care l-au verificat a fost dacă mai am filtrul pe mașină, au făcut analiza gazelor,turata aproape de 4500 , ceea ce în anii trecuți nu au făcut, f meticulosi baietii anul acesta... Singurul lucru de care s-au legat a fost ca trebuie sa fac ceva cu puntea spate.

Sent from my HTC U12+ using Tapatalk

e prima masina diesel?
sigur nu ai inteles ce am zis mai sus. is curios cat timp o sa tii dpf-ul. asa am facut si eu, am incercat toate posibilitatile, chiar ajunsesem sa curat clapete si egr saptamanal, degeaba. vrei dpf? ia-ti un filtru nou, cel mai ieftin vreo 5000 lei, se merita?
anularea dpf-ul facut profi nu are cum sa fie detectata cu sonde ... daca e facut asa cum trebuie nu iti ies gazele nasol la itp, rar ... cine te testeaza. nimeni nu o sa-ti desfaca tie protectia sa vada daca filtrul mai este acolo, nimeni nu o sa-ti puna un calculator pe masina sa vada daca sunt anultate ...

ps: un admin sa mute topicul la sectiunea adecvata.


Salut... Prima mașină diesel cu dpf.. Probabil ca o sa tin dpf-ul atâta timp cât va fi ok. Momentat functioneaza in parametri, e adevărat că Saab-ul îl folosesc la drumuri lungi, și mai puțin în oraș.

Sent from my HTC U12+ using Tapatalk
Saab 9-3 Vector 2005
1.9 200cp-by EDS
User avatar
dhoom
Senior
 
Posts: 118
Joined: 16 Jun 2015, 20:21
Location: Bucuresti

Re: Senzor 1 si 2 filtru de particule

Postby dhoom » 11 Feb 2019, 20:25

gfery wrote:poti sa ne zici cum s-au uitat aia daca mai ai dpf te rog? s-au uitat sub masina la carcasa dpf-ului sau cum?
Mey sincer, doar au intrat pe canal, s-au uitat la el, cu o lanternă, pana mea.. Pp sa nu aibe suduri pe carcasa, și apoi au pus analizorul de gaze arse.

Sent from my HTC U12+ using Tapatalk
Saab 9-3 Vector 2005
1.9 200cp-by EDS
User avatar
dhoom
Senior
 
Posts: 118
Joined: 16 Jun 2015, 20:21
Location: Bucuresti

Re: Senzor 1 si 2 filtru de particule

Postby Dansb » 20 Feb 2019, 18:44

gfery wrote:...nu merge cu regenerari cand ti-l arata infundat 80%...

Iarta-ma, dar aici te contrazic: regenerarea se face cand ajunge cam la 70-80%, cel putin la a mea.
A mea are acum 12 ani, 153k km si n-am probleme cu dpf-ul. Cum zicem mai la deal, se regenereaza cand ajunge >70% si daca nu intrerupi (accidental) regenerarea, ajunge, dupa, la 8-12%, cel putin la mine (verificat cu OpCom de mai multe ori).
Am eSID si-l tin permanent pe consumul instant, asa vad cand creste consumul si nu opresc motorul pana cand vad ca scade. Daca sunt in oras, ies pe DN/centura, o tin intre 2500-3000 de ture si cam in 15 km se termina regenerarea. Acum am cam 350 de km de la regenerare, mers exclusiv in oras.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1371
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu


Return to SAAB - Intalniri Membri Club SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron