knowledge - base

Discutii despre seria 900 '78-'92

knowledge - base

Postby dan_olo » 31 Jul 2008, 07:16

great news everybody!
Odata cu relansarea site-ului, imi pun baza in el sperand ca nu o sa mai tenteze pe nimeni sa il crash-uiasca. Cu acestea fiind spuse o sa incep sa public toate informatiile de service pentru SAAB 900 16v turbo pe care am apucat sa le strang pana acum.

Eu sunt mandrul proprietar al unui SAAB 900 turbo, in 16v, varianta berlina. (caroseria este din '81, iar prin 97 a capatat un uppgrade la motor, ceea ce inseamna ca am varianta B202M, din 86. Cam in aceeasi perioada, am dezbracat tot ce se putea de pe caroseria din 86 deci am geamuri/oglinzi electrice, precum si tot restul de chestii care nu mai sunt functionale (cruise control, incalzirea in scaune, etc). Saab-ul este inmatriculat in Sibiu, dar acum sunt in stadiul in care caut locuri de parcare prin Bucuresti.
Pana in momentul de fata am incercat sa fiu cat de autonom posibil, in sensul ca tot ce s-a putut face pe parte de intretinere reparatii am cam facut singur.
Cel mai monstruos proiect de pana acum a fost schimbarea discului de ambreiaj. Dar nu omit sa mentionez ca si electromotorul mi-a scos vreo 2-3 fire de par alb.
Nu sunt cel mai bun mecanic de pe pamant, dar pana acum se pare ca m-am descurcat, in mare parte facand capul calendar baietilor de pe saabcentral.com dar si consultand manualul de service publicat de Bentley.. rezultatul este ca nu prea pot vorbi coerent cu nimeni, nu de alta, dar sunt denumiri de piese pe care le stiu numai in engleza sau evident numai in romana.

bun. provocarea mea pentru posesorii de 900 turbo este sa incepem sa publicam ghidurile de reparatii, in vederea completarii KB-ului fiecaruia.
User avatar
dan_olo
Junior
 
Posts: 33
Joined: 30 Jul 2008, 14:22
Location: bucuresti/sibiu

Postby Edy » 31 Jul 2008, 07:36

Multumim dan
la hatchback-ul meu din 85 cu 4 usi am avut aceleasi probleme cu electromotorul si fereasca sfantul sa mai umblu la el. In procesul de montaj, electricianul a reusit sa sparga o conducta de benzina (injectie mecanica) si mai gaseste pe undeva daca mai exista! Sper sa ajung sa ma indur intr-o zi sa-i duc la refacut turbina sau sa i-o schimb ca s-au dus semeringurile si scapa ulei pe evacuare.
In alta ordine de idei: Ce cuplu, dumnezeule! Ce dinamica si ce stabilitate! Ce forta de acceleratie! Gata, ma opresc!
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

mecanic

Postby dan_olo » 31 Jul 2008, 07:41

ai un mecanic care e cat de cat de incredere?
poate imi dai un PM si mi-l recomanzi. De cand m-am mutat in Bucuresti sunt in cautarea unui mecanic. Nu tot timplul imi permit sa cumpar numai piese noi, si sincer sa fiu cateodata chiar sunt unele chestii care mai merita carpite, vezi esaparea.
Pana acum nu am reusit sa gasesc nici un destept care sa considere ca "merita" sa se apuce sa sudeze/astupe o nenorocire de gaura din toba intermediara, si care evident pe langa faptul ca fasaie, mai si vibreaza de imi cam sterge zambetul din coltul gurii.
User avatar
dan_olo
Junior
 
Posts: 33
Joined: 30 Jul 2008, 14:22
Location: bucuresti/sibiu

Postby Edy » 31 Jul 2008, 08:07

dane cunosc niste oameni care te pot ajuta dar sa le caut numerele de telefon. Sunt o gramada care se ocupa de evacuari; un centru destul de cunoscut este pe Antiaeriana pe la jumatate cum vii din oras pe stanga.
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Postby bullet » 31 Jul 2008, 12:59

Sorry pt offtopic, dar nu este unul albastru?
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Postby boga » 31 Jul 2008, 13:31

salutare
electromotorul l-am reconditionat aici : http://www.alternatoare-demaroare.ro/recond.html

a iesit giugiuc... oamenii seriosi, pretul cam mare dar tinand cont de faptul ca din vechiul agregat a ramas doar carcasa, a meritat. Baietii l-au dat jos si l-au montat la loc ceea ce nu e chiar de colo.
boga, 900t
User avatar
boga
Junior
 
Posts: 27
Joined: 31 Jul 2008, 09:59
Location: Bucuresti

Postby dan_olo » 01 Aug 2008, 12:02

blue it is.
Electromotor:
Inafara de partea de demontare / montare, sincer sa fiu tipii de pe sit-ul respectiv nu au super mult de lucru. au de inlocuit carbunii/periile, care nu sunt greu de inlocuit (asta daca ai un ciocan de lipit serios) si iti mai trebuie o noua bobina in general, care cica ar merge inlocuita chiar si cu electromotorul in pozitie, dar eu nu prea vad cum. o bobina de la bosch te duce cam la 100 de lei (preturi de sibiu) in Bucuresti se pare ca mai pui vreun 10% deci nu este exorbitant nici aici, cat despre partea de "curatare" este in marea lui majoritate dintr-un aliaj gen aluminiu, deci merge luat la perie, degresat, (nu recomand nimanui, dar eu l-am fiert in apa cu detergent si l-am frecat cu peria de spalat sticle de mi-au sarit capacele).
pe partea de lubrifiere nu e mare lucru de facut. ai in spate un capacel care se da jos prin vro 2 suruburi simplu de dat jos, si n-ai decat sa il umpli cu vaselina de uz general. daca esti meticulos, si eu cam sunt, n-ai decat sa pui mana pe o bucata de carton, sa desenezi un profil si sa pui si o "garnitura de hartie, ca nu care cumva, de la caldura sa iti curga vaselina (slabe sanse evident).
aa si am uitat sa dau preturile la perii. astea costa vreo 10 lei toate patru, evident cu mentiunea ca trebuie sa fie din nu stiu ce aliaj de cupru (deci nu negre ca la mixerul de bucatarie). totodata cica se recomada ungerea lor cu o pasta pe baza de Cu, dar eu nu m-am mai bagat si la aspectul asta, ca sincer am citit pe undeva despre asta, dar nu cred ca exista asa ceva in comertul socialist de stat de la noi.
User avatar
dan_olo
Junior
 
Posts: 33
Joined: 30 Jul 2008, 14:22
Location: bucuresti/sibiu

am mecanic f f f bun pt saab 900 turbo

Postby liviu petrus » 04 Aug 2008, 07:31

am un saab 900 turbo din 82,8 valve si functioneaza impecabil,am un mecanic extraordinar,este vecin cu mine,am facut motor,ambreiaj i,iar la ambreiaj nu imi ia mai mult de o jumatate de ora sal schimb,tot mecanicul asta ma invatat
liviu petrus
Nou venit
 
Posts: 5
Joined: 31 Jul 2008, 07:51

Postby boga » 04 Aug 2008, 11:51

te salut Liviu!
din ce oras esti? poate imi fac si eu o programare la doctor :)
boga, 900t
User avatar
boga
Junior
 
Posts: 27
Joined: 31 Jul 2008, 09:59
Location: Bucuresti

Postby Edy » 04 Aug 2008, 14:55

Puteti sa va si schimbati numerele de telefon daca vreti, nu este nici o problema! scuze de offtopic!
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

sal boga

Postby liviu petrus » 05 Aug 2008, 08:17

sal sunt din bucuresti ,daca vrei sa vb iti las nr de tel"0727228413"si daca ai probleme se rezolva...cu respect
liviu petrus
Nou venit
 
Posts: 5
Joined: 31 Jul 2008, 07:51

Postby Edy » 05 Aug 2008, 08:31

Multumim liviu!
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

salut edy

Postby liviu petrus » 06 Aug 2008, 08:46

esapamentul lam facut tot la baieti de pe anteaeriana si lucreaza destul de bine.....poate faci ceva sa ne intalnim si noi sabb-isti ca tare asi vrea...cu respect liviu
liviu petrus
Nou venit
 
Posts: 5
Joined: 31 Jul 2008, 07:51

Postby boga » 06 Aug 2008, 14:13

nota 10 :)
daca piese gasim pe net gramada, meseriasi poti sa dai cu tunu. Multumim Liviu!
boga, 900t
User avatar
boga
Junior
 
Posts: 27
Joined: 31 Jul 2008, 09:59
Location: Bucuresti

Postby Edy » 01 Sep 2008, 13:19

Pai la un clasic soferul este meseriasul principal; eu nu as avea tupeul sa las masina pe mana altuia decat daca e ceva ce nu ma pricep sau ma depaseste!
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Next

Return to SAAB seria 900

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron