Tot in tema respectiva, la kktul asta de golf, vor adauga un motor mai senzorizat: 1,4 tsi cu "active cylinder"
Haideti sa aflam ce inseamna chestia asta in descrierea lor:
"Tehnologia “Active Cylinder” pentru motorul in patru cilindri 1.4 TFSI permite rularea si la sarcini partiale, sistand functionarea cilindrilor de la interior (2 si 3 din cei 4 dispusi in linie) atunci cand acestia nu sunt necesari, adica la viteza de croaziera.
Conditiile sunt ca turatia motorului sa fie intre 1.400 rpm si 4.000 rpm, adica acceleratia sa fie pana in 40%, iar cutia de viteze sa fie cel putin in treapta a treia. De asemenea, motorul trebuie sa fie incalzit iar lichidul de racire trebuie sa aiba o anumita temperatura. In cazul in care masina detecteaza un comportament neobisnuit al soferului (prin senzorii dezvoltati pe generatia noua Volkswagen Golf), sistemul nu va fi activat.
Cum functioneaza propriu-zis tehnologia Active Cylinder?
Atunci cand masina se afla in intervalul de turatii 1.400-4.000 rpm, printr-o actionare electromagnetica camele cu profile distincte sunt mutate spre dreapta cu cativa milimetri. Cand cama rotunda ajunge in dreptul supapelor de la cilindrii 2 si 3, acestea raman inchise, oprindu-se astfel alimentarea cu benzina, in acelasi timp cu deconectarea aprinderii. Atunci cand supapele cilindrilor sunt actionate de camele cu profil eliptic, cilindrii respectivi se activeaza si lucreaza la capacitate normala.
Revenirea in sarcina a cilindrilor dezactivati temporar se face aproape instant, sistemul avand nevoie de 300 milisecunde pentru trecerea de la cama rotunda la cea eliptica.
Sistemul nu genereaza vibratii neplacute, rafinamentul propulsorului pe benzina de 1.4 TFSI si 140 CP mentinandu-se in orice etapa, chiar si la sarcini partiale.
Aceasta tehnologie permite decuplarea cilindrilor fara a fi perceputa la interior o intreupere a mersului rotund al motorului."
Asta era pe Facebook...
Evident ca am dat si replica:
- Stiu ca acest post risc sa fie sters, ca de altfel toate porturile care "nu convin" discutiei, dar aceasta "noua" tehnologie este doar "praf in ochi" pentru creduli si pentru prostii care o sa cumpere un volcsvagen cu "active cylinder". In primul rand tehnologia nu este noua ci este aplicata cu succes de cativa ani dar MOTOARELOR CU CILINDREE MARE, adica acolo unde are sens aceasta tehnologie, nu pe 1,4 turbo. Ce sens are economia teoretica de 1 litru la suta "in anumite conditii". Sens are oprirea a 4 din 8 cilindrii de pe motorul Corvette LS7, masina cu 500 de cai ce face un consum in oras de 11%!!! V8 benzina consuma 11% real cu 4 cilindrii dezactivati de calculator, fiind reactivati numai dupa ce treci de 3500 de ture sau ii dai talpa puternic. Aceea este economie nu porcaria asta de la VW menita sa atraga cat mai multi prosti sa cumpere produsul lor de "mase".
Sa vedem cat o sa reziste postarea fara sa fie stearsa!!!
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/https://www.facebook.com/nxsautomobile