Saab 9-5 - Intrebari frecvente/Date tehnice oficiale

Discutii despre seria 9-5 '98-'10

Saab 9-5 - Intrebari frecvente/Date tehnice oficiale

Postby bullet » 29 Nov 2012, 17:18

Nota: Pentru a vizualiza in intregime unele imagini, trebuie dat click dreapta pe ele > view image (in Mozilla)

Motoare:

Benzina

B205E: 2.0t I4 - 150-180hp / 240-280Nm
B235E: 2.3t I4 - 185hp / 280Nm
B235L: 2.3T I4 - 220hp / 310 Nm
B235R: 2.3T I4 - 230-260hp / 350Nm
B308E: 3.0L V6 / 200hp

Ordinea de aprindere:

I4: 1-3-4-2
V6: 1-2-3-4-5-6

Diesel

D223L I4: 120hp / 280Nm
D308L V6 176hp / 350Nm
Z19DTH I4: 1.9TiD 150hp

Fuel injection sequence

I4: 1-3-4-2
V6: 1-2-3-4-5-6

Image

Anvelope/Jante

Image

Dimensiuni jante

6 x15 "(fara 2.3t, 2.3T sau 3.0 TiD )
6,5 x 16"
7 x 17 "
7,5 x 17 "

Roti cu diametrul mai mare de 17 ", nu trebuie să fie montate (teoretic :mrgreen: )

Roată de rezervă

Roată compact: 4 x 16 "
Roată normală: 6 x 15 "

Cuplu de strangere prezoane roti

Roți din aluminiu: 110 Nm / 80 ft lbf
Jante din oțel: max 110 Nm

Image

ULEI

Versiunile anterioare de 9-5 nu au avut recomandari oficiale pentru a folosi ulei sintetic, dar este de preferat să folosiți doar sintetic pentru a preveni aparitia mizeriei in motor (la motoarele pe benzina)

Intervalele de schimbare a uleiului au fost modificate pe parcursul timpului. Cel mai lung interval a fost de 15000 mile / 24000 km, dar in prezent este de 10,000 mile / 16000 km. Recomandarea ar fi sa se faca la fiecare 8000 km.

Image

Capacitate baie ulei

4-cilindri
Schimb: 4.0 litri
Capacitatea totală, inclusiv filtrul de ulei și oil cooler: 5,4 litri
Diferența în volum max-min: 1,0 litri

6-cilindri
Schimb: 4,5 litri
Capacitatea totală, inclusiv filtrul de ulei și oil cooler: 5,0 litri
Diferența în volum max-min: 1,0 litri

4-cilindri diesel (2,2 litri)
Schimb: 5,2 litri
Capacitatea totală, inclusiv filtrul de ulei și oil cooler: 5.8 litri
Diferența în volum max-min: 1,0 litri

6-cilindri diesel
Schimb (cu filtru): 7,3 litri

Ulei cutie automata

1998-2001 4-viteze AT
DEXTRON III - Texaco Texamatic 7045 - ulei mineral pe baza

Schimb la:
60,000 mile / 96000 km (America de Nord)
66,000 mile / 110,000 km (Europa, restul lumii)

2002-2009 cu 5 trepte AT
Saab 3309 - ulei mineral pe baza
Mobil 3309 si Toyota T-IV sunt adesea folosite.

Schimb la:
60.000 (+), MY06 90000 (MY05) sau 100.000 (MY03) mile


BUJII

Image


VIN - Serie carosierie

Image

1. Geographical area
Y = Northern Europe

2. Country
S = Sweden

3. Car Manufacturer
3 = Saab Automobile AB

4. Product Line
E = 9-5

5. Model Series
A = Saab 9-5 Linear with driver airbag
B = Saab 9-5 Linear with driver and passenger airbag
C = Saab 9-5 Arc with driver airbag
D = Saab 9-5 Arc with driver and passenger airbag
E = Saab 9-5 Vector with driver airbag
F = Saab 9-5 Vector with driver and passenger airbag
G = Saab 9-5 Aero with driver airbag
H = Saab 9-5 Aero with driver and passenger airbag
K = Saab 9-5 Griffin with driver airbag
M = Saab 9-5 Griffin with driver and passenger airbag

6. Body Type
4 = 4-door
5 = 5-door

7. Gearbox
5 = Manual 5-speed
8 = Automatic 4-speed
9 = Automatic 5-speed

8. Engine variant
A = 2.3T - B235L
C = 2.0t - B205E
E = 2.3t - B235E
G = 2.3T - B235R
D = 2.2t - D223L
L = 3.0t - D308L
W = 1.9TiD - Z19DTH
Z = 3.0t - B308E

9. Check character
0-9 or X

10. Model year
W = 1998
X = 1999
Y = 2000
1 = 2001
2 = 2002
3 = 2003
4 = 2004
5 = 2005
6 = 2006
7 = 2007
8 = 2008
9 = 2009

11. Place of manufacture
3 = Trollhattan
9 = Trollhattan, preseries

12. Serial number
000001 - 999999

VIN decoder: http://saabvin.com/

Performante

Image

Image

Stergere mesaj "Time for service"

Image

General
SID-ul are un indicator de service care afișează mesajul "Time for service. Contact service ", atunci când mașina are nevoie de service. Aparitia acestuia este determinata de un anumit numar de km sau zile trecute de la ultima revizie.

Intervalul de service este programabil și este programat în timpul producției în funcție de diferitele piețe de desfacere. Dacă este necesar, intervalul poate fi schimbată folosind instrumentul de diagnosticare.

Activarea mesajului de serviciu

Mesaj de serviciu este afișat atunci când contorul ajunge 365 de zile sau când au mai rămas 1000 km până la următoarea revizie, oricare dintre acestea este mai devreme.Mesajul este afișat când contactul este pornit și citește "CHECKING".

Resetare manuala
Mesajul de service este resetat prin apăsarea și menținerea apăsată a butonului CLEAR timp de cel puțin 8 secunde.SID dă două semnale acustice în succesiune rapidă. Pe de-al doilea semnal "SERVICE" începe să clipească. Asta înseamnă că intervalul de service a fost resetat.

Resetare automată

Mesaj de serviciu este resetat automat atunci când a fost activat (indicat) pe afișaj de 20 de ori.

Video:



Programare sistem de climatizare (ACC)

Modulul de control ACC pot fi programate de către utilizator. Selecții manuale sunt stocate în modulul de comandă, astfel încât acestea sunt selectate atunci când mașina este pornită. Funcții care nu programate de către utilizator va fi setat automat.

Programarea este accesata prin apăsarea OFF și de încălzire a lunetei simultan.

Image

Programul este anulat prin apăsarea butonului AUTO și ventilatorul în jos simultan. În ambele cazuri, afișajul va confirma selecțiile prin stingerea acestuia timp de 250 ms.

Image

Modulul de control este activ timp de 10 minute după decuplarea contactului. În cazul în care contactul este pornit în aceste 10 minute, modulul de comandă va păstra toate selecțiile manuale făcute în timpul călătoriei târziu. După 10 minute modulul de comandă va începe cu selecții programate de utilizator .

Programare ACC in detaliu

Image

Modulul de control poate fi, de asemenea, ACC programate de către utilizator, astfel încât anumite funcții automate de control pot fi schimbate. Aceste selecții sunt stocate și utilizate de către modulul de comandă până când programul este anulat. Programarea și anularea programului sunt selectate prin apăsarea ECON, de recirculare a aerului sau de încălzire a lunetei pentru mai mult de 1,2 secunde. În toate cele trei cazuri, selecția va fi confirmată de simbolul funcției selectate clipește de 4 ori și a mesajului afișat pe SID timp de 5 secunde. Diferitele funcții extinse sunt explicate mai jos:

ECON

Funcția este selectata automat atunci când temperatura exterioară este sub 10 ° C, sau intensitatea solară este mai mică decât 351 W / m 2 și se deselecteaza automat atunci când temperatura exterioara depășește 13 ° C sau în cazul în care intensitatea solară este mai mare de 351 W / m 2.





Recircularea aerului

Această funcție este selectata automat atunci când viteza vehiculului este sub 10 km / h și decuplează atunci când viteza vehiculului depășește 30 km / oră.

Observați că aerul proaspăt este selectat automat dacă temperatura este sub 7 ° C. Revine la recirculare atunci când temperatura depășește 10 ° C.


Luneta si oglinzi exterioare incalzite electric

Luneta si oglinzile incalzite pornesc automat, la 5 secunde de la pornirea motorului, daca temperatura exterioara este sub 5°C. Perioada de timp in care raman active, depinde de temperatura exterioara.

La +5°C raman pornite 5 minute, iar la temperaturi sub -10°C perioada este prelungita pana la 10 minute.

Courtesy of Frank Wulfers @ http://www.saabworld.net
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Saab 9-5 - Intrebari frecvente/Date tehnice oficiale

Postby Dansb » 29 Nov 2012, 18:22

Foarte fain si util (cred) pentru proprietarii de 9-5.
Am o singura observatie: la 4 cil. diesel ar trebui precizat tipul de motor care inghite 5,2 sau 5,8 l ulei, pentru ca Z1.9DTH-ul ia mai putin - 4.3, parca :wink: .
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Saab 9-5 - Intrebari frecvente/Date tehnice oficiale

Postby bullet » 29 Nov 2012, 18:57

Gata, am modificat acolo. :wink:
Capacitatea respectiva era pentru motorul de 2,2
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Saab 9-5 - Intrebari frecvente/Date tehnice oficiale

Postby maurice87 » 02 Dec 2012, 13:42

Foarte util postul, multe chestii de invatat, daca reusesti sa postezi si ceva despre sistemul de incalzire auxiliara ce echipeaza unele modele iti raman dator de cinste. Modelul este Bosch si are in cotiera un device gen pager din care se programeaza.
maurice87
Junior
 
Posts: 17
Joined: 06 Sep 2012, 07:41

Re: Saab 9-5 - Intrebari frecvente/Date tehnice oficiale

Postby bullet » 03 Dec 2012, 10:29

Daca nu este echipare originala, nu prea am de unde sa iau date. Cautam totusi :wink:
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Saab 9-5 - Intrebari frecvente/Date tehnice oficiale

Postby mars27 » 12 Dec 2012, 20:51

buna ziua,sunt nou pe acest forum si am nevoie de ajutor .
am un saab 9-5 aero din 2006 cumparat nou 0 km de la Augusta Motors Bucuresti si sunt deja la al 3-lea motor schimbat.cel original a 'crapat' la 125.000 km(masina avand toate reviziile la zi) ,pe urmatorul l-am cumparat second din suedia cu garantie iar dupa 3000km am gasit pilitura in baia de ulei l-am inapoiat si mi-au trimis altul cu care am deja 12000 km si nu am nici o problema.Am inteles de la proprietarul unei foste reprezentate Saab ca aceste tipuri de motoare (B235R) au o garantie asigurata de constructor de 8 ani din cauza unor probleme legate de lubrefierea motorului(canale de ungere subdimensionate in blocul motor)
stiti cumva daca este adevarat?
9-5 aer0
mars27
 
Posts: 2
Joined: 12 Dec 2012, 18:56

Re: Saab 9-5 - Intrebari frecvente/Date tehnice oficiale

Postby Lixandru Razvan » 14 Dec 2012, 11:32

Salutari si bine ai venit !

Acest motor B235R de pe 9-5 Aero a suferit de aceste probleme cu ungerea( se formau depozite,mazga in baia de ulei din cauza sistemului de ventilatie gresit conceput) in perioada 99-2003 si din cauza numeroaselor plangeri,clientii se intoarceau cu motoarele distruse,GM a fost fortat sa ridice garantia motoarelor la 8 ani parca si a recomandat folosirea numai uleiului full sintetic,filtrul de ulei numai de origine,schimbul de ulei la maxim 8000 km,asta practic rezolvand problema.Ca sa beneficiezi de aceasta garantie trebuia sa ai toate reviziile facute la reprezentanta,cu uleiurile recomandate din cartea de service si la intervalul recomandat,cam asa scria pe forum-ul SaabCentral.Nu stiu daca aceasta garantie de 8 ani era/este strict numai pentru problema cu ungerea ?

Motorul de pe modelul tau nu ar trebuii sa aibe astfel de probleme deoarece incepand cu 2004 sitemul de ventilatie a fost modificat si problemele au disparut .Nu pot sa inteleg ce a mers gresit la tine,sa crape la 125.000 de km si mai ales ca a fost intretinut corespunzator ??

Nu stiu ce sa zic cum este la noi, daca au fost cazuri,cate au fost dar merita o incercare la reprezentanta .

Sunt surprins de ceea ce spui si imi pare rau.

Mult succes !
SAAB - Moves my mind
Lixandru Razvan
Senior
 
Posts: 174
Joined: 10 Sep 2011, 10:38
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-5 - Intrebari frecvente/Date tehnice oficiale

Postby mars27 » 21 Dec 2012, 00:33

Eu am facut reviziile asa cum mi-a cerut reprezentanta(Augusta Motors) adica prima la 15.000 iar urmatoarele la interval de 30.000 uleiul fiind mobil 1 full sintetic asa cum cerea producatorul.Problema este ca nimeni de la reprezentanta nu mi-a spus ceva .Absolut nimic si asta imi pare o mare ''romaneasca'.Masina fiind in garantie 100.000km mai multe revizii insemnau probabil mai mult de lucru ptr ei si mai multe cheltuieli.imi pare rau ca am aflat asa tarziu dar cel putin acest motor v-a avea parte de alt tratament iar eu filtrele(aer si polen) le schimb la 5000.
va multumesc frumos,raspunsul dvs mi-a fost de un real ajutor acum stiu ce am de facut.
multumesc si sarbatori fericite!
9-5 aer0
mars27
 
Posts: 2
Joined: 12 Dec 2012, 18:56

Re: Saab 9-5 - Intrebari frecvente/Date tehnice oficiale

Postby Lixandru Razvan » 21 Dec 2012, 22:16

Intervale de schimb ulei la 30.000 de km la un 9-5 Aero, recomandate de reprezentanta :shock: .Daca nu gresesc cred ca ar fi trebuit undeva la 10 000 de km, maxim 15 000 de km sau un an.Uleiul trebuie verificat si intre revizii deoarece este un motor turbo destul de puternic si daca il solicitati( si nu ai cum sa nu il soliciti ) uleiul se va consuma mult mai repede deci atentie pe joja,sa fie la jumatatea dintre minim si maxim.

Ma bucur ca am putut sa fiu de ajutor si din nou imi pare rau pentru cele intamplate :( .

Sarbatori fericite va doresc si numai de bine sa auzim :D
SAAB - Moves my mind
Lixandru Razvan
Senior
 
Posts: 174
Joined: 10 Sep 2011, 10:38
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-5 - Intrebari frecvente/Date tehnice oficiale

Postby andybumbu » 06 Feb 2013, 19:27

Date tehnice SAAB 95 pt anul 2004.
Attachments
Picture 504.jpg
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 - Intrebari frecvente/Date tehnice oficiale

Postby bullet » 07 Feb 2013, 10:34

Conform tabelului, 9-5-ul cu motor de 2,3L, varianta Aero, deci ce mai puternic, cu cutie manuala, e cel mai economic dintre motoarele pe benzina :D 8)
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Saab 9-5 - Intrebari frecvente/Date tehnice oficiale

Postby andybumbu » 07 Feb 2013, 12:17

Probabil e vorba despre diferentele legate de cuplul mare& kitul aerodinamic, oricum nu e rau deloc un astfel de consum, totusi sunt 250cp :roll: :mrgreen: si tehnologiile anilor 2000.... :idea:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 - Intrebari frecvente/Date tehnice oficiale

Postby Dansb » 07 Feb 2013, 15:28

Voi chiar credeti in cifrele alea? Stim cu totii in ce condiii se fac aceste statistici la consum :twisted:
La ce-i acolo, mai trebuie adaugati ~1,5 - 2l si ne vom apropia de adevar. :roll:
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Saab 9-5 - Intrebari frecvente/Date tehnice oficiale

Postby bullet » 07 Feb 2013, 15:31

Nu era vorba de consum declarat vs realitate, ci de consumul declarat intre diferitele motoare din lista.
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Saab 9-5 - Intrebari frecvente/Date tehnice oficiale

Postby gcadi » 06 Oct 2014, 22:51

salut am si eu o intrebare,am cumparat un saab 9-5 3.0 tid m am trezit cu ea ca nu mai porneste,a pornit intr un final si in momentul cand acceleram tremura motorul si nu isi lua viteza daca pot sa spun asa decat daca o accelerai foarte usor am descoperit pe tester ca nu primea suficienta motorina am dat filtrul jos am pus furtunele direct si a mers dupa si cu filtrul pus mecanicul imi spunea ca de la filtru de motorina dar mi se pare ciudat,si am descoperit ca valvula egr era anulata cu ce poate influenta asta, si mi se pare ca motorul se incalzeste prea rau imi apare fill coolant level dar masina are antigel temperatura la apa nu creste si am observat ca antigelul face spuma e normal??.astept cateva pareri
gcadi
Nou venit
 
Posts: 4
Joined: 06 Sep 2014, 10:53

Next

Return to SAAB seria 9-5

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

cron