2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

Postby cristian_93 » 02 Jan 2013, 02:07

Adrian Andrunachi wrote:... intreb dupa o complexa insiruire de modificari, de ce nu un diesel?



Aici nu e vorba de o simpla discutie benzina vs diesel, ci e vorba de o discutie saab benzina vs saab diesel. Saab prin definitie inseamna turbo benzina. Nu stiu altii cum sunt, dar eu asociez benzina cu motorsportul si motorina cu utilajele agricole... Pentru mine, un Saab diesel este un Saab fara suflet si personal nu as face compromisul acesta niciodata. Ca sa fiu putin rautacios, e ca si cand ti ai lua nevasta un travestit: aceeasi caroserie, dar alta jmecherie!
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

Postby Dansb » 02 Jan 2013, 09:58

Fiecare are dreptul la opinie si e liber sa si-o exprime/formuleze cum vrea. Cred, totusi, c-ai fost putin cam... abrupt in formulare :oops: .
Nu c-ar fi cazul motoarelor CDTI de pe Saab (GM, italiene sau de unde-or fi provenind - desi sunt motoare foarte bune si fiabile), dar nu uita ca, la momentul acesta, sunt motoare de "utilaje agricole" (ca sa te citez) cu performante similare sau chiar peste motoarele pe benzina de aceeasi capacitate. Consider c-ar trebui sa-i lasi pe toti sa-si aleaga "partenera", despre care doar tu ai impresia ca-i "travestit". Eu n-as schimba "travestita" mea pe una cu motor pe benzina, aspirat sau turbo, niciodata. Daca vrei, mutam discutia intr-un topic adecvat si-ti aduc argumente cu sacul :wink: . Fiecare-si cumpara ce vrea, in baza convingerilor proprii. Nu-nseamna, insa, ca trebuie sa-i incadram pe ei (cumparatorii) sau alegerea (masina) pe care-o fac in diverse categorii cu conotatii mai neplacute.
In opinia mea, habotnicia nu mai cadreaza cu secolul in care traim.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

Postby kraz » 02 Jan 2013, 10:23

Benzina pentru ca ma impac mai bine cu motoarele pe benzina.Imi plac mai mult si au un sunet placut,plus ca in opinia mea cand spui Saab,spui benzina.Am avut si o masina diesel si cu un motor destul de reusit si puternic,dar m-am dezvatat de diesel dupa 5 ani de benzina.Acum am la servici o masina cu motor diesel pe care o mai conduc ocazional si nu mai imi produce atata bucurie ca un motor benzina.Masina mea de servici de la firma este tot benzina turbo.Referitor la viteza mea de croaziera de alaltaieri,a fost asa pentru ca pe jos era destul de inghetat si in plus eram cu familia.Nu s-a pus in calcul nici un pic motivul economiei de carburant.Eu am precizat consumul doar pentru a sublinia faptul ca in urma resoftarii consumul scade la un mers normal.
kraz
Junior
 
Posts: 38
Joined: 16 Sep 2012, 20:46

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

Postby Adrian Andrunachi » 02 Jan 2013, 11:54

cristian_93 wrote:
Adrian Andrunachi wrote:... intreb dupa o complexa insiruire de modificari, de ce nu un diesel?



Aici nu e vorba de o simpla discutie benzina vs diesel, ci e vorba de o discutie saab benzina vs saab diesel. Saab prin definitie inseamna turbo benzina. Nu stiu altii cum sunt, dar eu asociez benzina cu motorsportul si motorina cu utilajele agricole... Pentru mine, un Saab diesel este un Saab fara suflet si personal nu as face compromisul acesta niciodata. Ca sa fiu putin rautacios, e ca si cand ti ai lua nevasta un travestit: aceeasi caroserie, dar alta jmecherie!


Cristi, te-am cunoscut un gentleman. Ce s-a intamplat cu tine intre timp? Sau poate calitatea posesorilor de Saab s-a diluat atat de mult?

Sent from my GT-N8000 using Tapatalk 2
Adrian Andrunachi
Master
 
Posts: 333
Joined: 03 Aug 2008, 23:35
Location: Brasov

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

Postby lucian » 02 Jan 2013, 22:32

Hai ca ati dat-o din Cola-n Fanta si din Fanta-n Sprite! :twisted:
Bine-n plm ca nu vorbiti de cauciucuri ori de uleiuri, ca ma lua capu'

P.S. Pentru toti crestinii care imi cer nr de tel, l-am postat demult pe forum!
Lucian (SAAB brum-brum) :)
__________________________________________

9-3 Conv. Troll R+ 360HP / 520 Nm
9-5 Aero Sentronic 290HP / 420 Nm
lucian
Saabist
 
Posts: 636
Joined: 07 Aug 2008, 09:31

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

Postby cristian_93 » 03 Jan 2013, 01:25

Imi pare sincer rau ca am fost inteles gresit si imi cer scuze fata de cei care s-au simtit lezati de postul meu. Scopul meu nu a fost atacul la persoana, ci am vrut sa raspund cat se poate de subiectiv intrebarii "de ce nu Saab diesel?" si intr-un moment putin euforic alta comparatie mai buna nu am gasit... Apreciez performantele si consumul redus al unui motor diesel, dar pur si simplu pentru mine acestea sunt aspecte care nu au avut ce cauta in alegerea modelului de Saab. Recunosc ca am fost putin irational si ca inima a fost cea care a ales, dar faptul ca facem si astfel de alegeri tine de natura noastra, ca fiinte umane.

In consecinta, nu trebuie sa fiti suparati: ma bucur mereu cand vad un Saab pe strada...

image.jpg
Straja, 31 dec 2012


...nu apreciez posesorii de Saab in functie de motorizare, atata tot ca inainte de toate acestea undeva acolo ascunsa bucuria mea cea mai mare este ca sunt posesor de Saab turbo benzina!

Nu vreau sa poluez mai mult de atat acest topic; imi cer scuze inca o data!
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

Postby catalinmetal1 » 03 Jan 2013, 11:42

cristian_93 wrote:
Adrian Andrunachi wrote:... intreb dupa o complexa insiruire de modificari, de ce nu un diesel?



Saab prin definitie inseamna turbo benzina. Nu stiu altii cum sunt, dar eu asociez benzina cu motorsportul si motorina cu utilajele agricole...


si eu gandesc la fel!
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 308
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

Postby kraz » 07 Jan 2013, 17:40

La sfarsitul saptamanii trecute am fost plecat 3 zile la Balvanyos.Cu ocazia asta am putut sa ma acomodez mai bine cu masina. Imi place foarte mult,mai ales sunetul motorului si al evacuarii la 5000 ture.Muzica curata nu alta.In orice treapta as fi si la orice turatii,cand apas pedala,raspunde cu forta.Practic am simtit ca impinge pana in zona rosie.La viteze mari este stabila si iti da un sentiment de siguranta.Este perfecta pentru cruising.Pe curbele de la Cheia a fost o placere.Ma felicit de o suta de ori pentru alegerea facuta.Este masina pe care simt ca o s-o tin mult si bine.
kraz
Junior
 
Posts: 38
Joined: 16 Sep 2012, 20:46

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

Postby Gabilsson » 07 Jan 2013, 20:58

Nice! :)
AERO 2002
Image

|˙˙ʇǝuɹǝʇuı ǝɥʇ uo ʇxǝʇ uʍop ǝpısdn ɯopuɐɹ pɐǝɹ noʎ :ǝɯıʇ ǝǝɹɟ ɥɔnɯ ooʇ ʎɐʍ ǝʌɐɥ noʎ ןןǝʇ oʇ ʍoɥ˙˙˙
Gabilsson
Senior
 
Posts: 186
Joined: 15 Jul 2012, 23:25
Location: Kristianstad

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

Postby kraz » 08 Jan 2013, 19:58

Am fost si am facut un dyno test asa cum am spus.Eu sunt multumit de valorile obtinute.Practic intre 2000 si 5200 turatii am peste 400Nm constant.Curba de cuplu este destul de plata,iar curba de putere este liniara.Ar trebui sa-mi schimb bujiile cu unele mai calde dar nu stiu cu ce.Deocamdata sunt cele de uzina.Atasez cele doua grafice:unul cu puterea la volanta si unul cu puterea la roata.In cel cu puterea la roata se vede si pierderea de putere de la motor la roata.Aparatul dyno este cel mai performant din Romania dupa spusele lor.Nu se vede prea bine,dar puterea la roata este 266Hp si cuplu 391.4Nm,iar puterea la volanta 308.5Hp si cuplu 444Nm.

New Picture3.jpg
New Picture2.jpg
kraz
Junior
 
Posts: 38
Joined: 16 Sep 2012, 20:46

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

Postby MagicPenguin » 08 Jan 2013, 22:17

kraz wrote:Ar trebui sa-mi schimb bujiile cu unele mai calde dar nu stiu cu ce.

Cred ca vrei sa spui mai reci (one step colder).

Care este valoarea exacta la roata? 260 si cat?
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

Postby kraz » 08 Jan 2013, 22:23

Scuze.Mai reci.Puterea este 266Hp.
kraz
Junior
 
Posts: 38
Joined: 16 Sep 2012, 20:46

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

Postby Edy » 09 Jan 2013, 09:47

Foarte interesant! Cat a fost costul Dyno?
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

Postby kraz » 09 Jan 2013, 11:28

Testul m-a costat 300 ron si l-am facut la Exelixis.Au sediul prin Pipera pe langa Ford CSD.
kraz
Junior
 
Posts: 38
Joined: 16 Sep 2012, 20:46

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

Postby MagicPenguin » 09 Jan 2013, 19:17

Este cea mai buna alegere. Au cel mai performant dyno.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

PreviousNext

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest