Am ramas fara curent vineri dimieata (10 v), nu mi-a mai pornit masina, am pornit-o cu o masina "donatoare". Dupa aia, mi-am facut treaba, a pornit normal peste zi, sambata a pornit, duminica la fel. Am masurat incarcarea si era cam mica - am suspectat puntea de diode+regulatorul. Problema asta o voi dezvota in partea a 2-a.
Parking heaterul nu-l mai pot programa de atunci (ma refer la A,B,C), dar cu motorul pornit functioneaza normal. Cu motorul oprit, cand intru in Settings/Parking heater, in momentul in care vreau sa schimb optiunea, care este "Off" (default), nu se activeaza, se aude un beep exact ca atunci cand desk-ul sau laptop-ul respinge o comanda. La fel cand intru pe "Timing A, B sau C". Pur si simplu, nu mai pot programa incalzirea. Celelalte setari functioneaza corect, nu sunt probleme. Inca n-am pus OPcom pe ea, sa vad daca are erori stocate, o voi face dupa masa.
Stie cineva, ceva, in legatura cu aiureala asta?
2. Rezolvare a unei probleme cu care stiu ca se confrunta multi proprietari de Saab si Opel cu motorizarea 1.9 diesel.:
Spuneam mai sus ca incarcarea era insuficienta - 13,4-13,6 V. Stiam ca incarcarea, cu toti consumatorii porniti, n-are voie sa fie <13,9 V. Subliniez ca bateria este Varta Silver, 85 A/800Ah si e, practic, noua - din septembrie 2012.
M-am perindat pe la mai multi "specialisti", care mi-au recomandat demontarea alternatorului si verificarea/schimbarea puntii de diode si a regulatorului, precum si a periilor. N-o mai lungesc, la reprezentanta Opel, tehnicianul electronist (singurul meserias adevarat, de fapt), a masurat incarcarea si la iesirea din alternator, unde era 14,1-14,2 V, spre deosebire de valorile de la borne, de 13,4-13,6 V. S-a uitat si la cablul care face legatura intre baterie si electromotor si a vazut ca are camasa izolatoare topita. Era contact imperfect in papucul respectiv => suprasolicitarea bateriei si o economie de ~350 lei (punte de diode + demontat/montat alternator)
Diagnostic corect => cumparare papuc din bronz, de camion => cheltuiala de 20 lei, in loc de cel putin 300-400 de lei - avusesem o oferta de schimbare a cablului respectiv la banii astia. TOTAL BANI SALVATI = 6-700 lei
Concluzie: alternatorul, daca nu are probleme, furnizeaza >14 V (poate ajunge si la 14,4), iar orice valoare mai mica masurata la bornele bateriei inseamna ca undeva, pe traseu, este o problema de contacte.
Revin la punctul 1 - circul cu masina doar in weekend si, de cand a dat frigul, intotdeauna programam parking heater-ul sa porneasca cu 15-20 minute inainte de-a pleca, era programat inclusiv vineri dimineata. Probabil o fi pornit, dar s-a oprit cand s-a descarcat bateria. Ieri dupa-masa am incarcat bateria cu redresorul, dar tot n-am reusit sa fac programarea.
Repet intrebarea - stie cineva cum se poate (re)activa programarea parking heater-ului?
PS
bogdan99 wrote:...in momentul in care a montat-o nu imi arata ora pe navi pentru ca nu avea semanl gps sa o ia.....
Multumiri lui Bogdan pentru pont, daca eram mai atent, rezolvam mai repede... Din pacate, am reactionat doar in privinta Tech2-ului si n-am "procesat" chestia cu semnalul GPS