MagicPenguin's JET - MY03 SAAB 9-3 SS 2.0T Aero

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Re: MagicPenguin's JET - MY03 SAAB 9-3 SS 2.0T Aero

Postby cristian_93 » 03 Jun 2013, 16:38

Trebuia sa-i spui ca le-ai montat ("xenoanele") in Suedia, acum 10 ani. Cu astfel de oameni in general trebuie avuta rabdare... Iti dai seama: omul era pus pe prins cu mata-n sac, dar nu stia cum arata o mata.
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: MagicPenguin's JET - MY03 SAAB 9-3 SS 2.0T Aero

Postby manolodsv » 03 Jun 2013, 16:44

foarte frumos, nu am cuvinte, cine te pune sa mergi noaptea cu masina :mrgreen: ? si sa te intrebe ca pe mine ce Lancia este ?
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: MagicPenguin's JET - MY03 SAAB 9-3 SS 2.0T Aero

Postby MagicPenguin » 03 Jun 2013, 18:09

Eu inca ma gandesc ce e mai cretin: sa intrebi a cui este masina cand ai actele ei si actele mele in mana, sau se te iei de xenoane? Daca ii spuneam ca e chiar bi-xenon imi spunea ca sunt obraznic... :lol: Bine ca nu aveam Nightpanel-ul activat pentru ca ma intreba de ce am becurile din bord arse.

Cristi, daca aveam folia ta pe geamuri, nu mai scapam cu talon.

Marius, mie mi se intampla des sa mi se spuna ca am Subaru. Din fericire nu ma simt jignit pentru ca sunt fan Subaru. :lol:
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: MagicPenguin's JET - MY03 SAAB 9-3 SS 2.0T Aero

Postby Dansb » 03 Jun 2013, 18:51

Mihai.Alex wrote:Bine ca nu te-a intrebat ca pe mine "Ce Cielo e asta?" :lol: .

Baieti, sunt tare mandru: deduc ca ai nostri (sibieni) capete-de-creta sunt mai "cititi": acum vreo luna m-a oprit si pe mine un echipaj (era cat pe-aci sa raman fara carnet, m-a salvat camera, va povestesc pe larg la intalnirea de la Cristian :wink: ). Dupa verificarea actelor si targuiala pentru carnet (multumescu-ti tie, Doamne, pentru inspiratia de a-mi pune camera!), au inceput sa-mi ceara detalii despre camera si apoi sa o studieze pe SAABrina. M-au intrebat de dotari, au remarcat ca DRL-urile sunt montate regulamentar ( :!: ) si unul din ei a zis: "pacat ca nu se mai fabrica, astea da masini". Era in perioada festivalului de jazz si ne-am dat intalnire la concertul din seara urmatoare, erau interesati de gen :shock: (nu ne-am intalnit, da' asta-i mai putin important). Ce sa va spun, am fost (mai mult decat) placut impresionat de atitudinea lor :roll: .
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: MagicPenguin's JET - MY03 SAAB 9-3 SS 2.0T Aero

Postby MagicPenguin » 04 Jun 2013, 01:49

Am intalnit multi politisti, in special noaptea; de la oameni de treaba dispusi sa ierte greselile fara sa-ti ceara o "cotizatie", pana oameni efectiv setati sa te arda, dar de un specimen care sa para interesat de jazz nu am dat inca. :shock:
Legat de masinia nu prea au existat comentarii. Imi amintesc de momentul in care m-a inregistrat un radar, iar agentul a cerut viteza pentru "Subaru argintiu" si momentul in care am fost oprit la intrarea in Bucuresti de pe DN1 si am fost intrebat "de ce miroase asa a incins?". :oops: Am dat vina pe placutele de frana noi, pe un fundal sonor de evacuare care trozneste. :lol:
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: MagicPenguin's JET - MY03 SAAB 9-3 SS 2.0T Aero

Postby bullet » 04 Jun 2013, 16:07

Dansb wrote:Baieti, sunt tare mandru: deduc ca ai nostri (sibieni) capete-de-creta sunt mai "cititi":.


Sunt pe dracu :mrgreen:
Fiind tras pe dreapta, intr-o sambata noapte, pentru suflat in fiola, se da agentu' doi pasi mai in spate si cu privirea atintita catre masina ma intreaba:
- "Ce Lada e asta ?"
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: MagicPenguin's JET - MY03 SAAB 9-3 SS 2.0T Aero

Postby talladega » 04 Jun 2013, 20:21

De zestre?!?
SAAB 900SE TURBO TALLADEGA MAPTUN STAGE3+-300 CP VISINIU-1997
SAAB 9-5 VECTOR 1,9 TID 150 CP ROSU-2007
VOLVO V70 AWD D5 185 CP NEGRU-2007
User avatar
talladega
Senior
 
Posts: 137
Joined: 08 Apr 2011, 13:30
Location: brasov

Re: MagicPenguin's JET - MY03 SAAB 9-3 SS 2.0T Aero

Postby Seb. D » 04 Jun 2013, 20:32

talladega wrote:De zestre?!?

:lol: :lol: :lol:
Seb. D, Saab 1.9 TTiD Aero 180cp
User avatar
Seb. D
Invatacel
 
Posts: 63
Joined: 05 May 2013, 22:54
Location: Italia

Re: MagicPenguin's JET - MY03 SAAB 9-3 SS 2.0T Aero

Postby manolodsv » 06 Jun 2013, 14:51

Am si eu copilot :mrgreen: - poate fac toata colectia :lol:

uploadfromtaptalk1370523084013.jpg


Sent from my airplane 9-3 SS Tid BLACK TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: MagicPenguin's JET - MY03 SAAB 9-3 SS 2.0T Aero

Postby MagicPenguin » 05 Aug 2013, 17:55

Desi nu am mai postat aici, am mai "surubarit" la avion pentru ca avut ceva surprize neplacute... :(

La cateva zile dupa un drum lung, mi-a murit bateria. Concluzia dupa intregul sir de evenimente, este ca a fiert de au luat-o toti dracii. Revenind la momentul respectiv, eu ma asteptam ca la un moment dat sa-si dea duhul, fiind destul de veche, asa ca am comandat linistit o baterie noua la Autobat - 75Ah/750A.

Foarte prompt si amabil, dl. Mircea a venit cu bateria la domiciliu si a montat-o. Toate bune si frumoase, eram fericit ca am baterie noua si JET-ul a revenit la viata, dar a venit momentul masuratorilor, finalizat cu o trecere de la extaz la agonie: alternatorul incarca 14.8V fara consumatori porniti. :shock: Dl. Mircea a spus ca este prea mult si ca nu imi poate acorda garantia, moment in care mi-a cazut cerul in cap. El banuia ca de vina ar putea fi puntea de diode si m-a linistit spunand ca in general puntea este ieftina, sa o inlocuiesc si apoi revin pentru masuratori si garantie.

Asa a inceput circul... Nu stiam exact care este valoarea normala de incarcare, asa ca i-am cerut parerea lui Calin de la Nordic BV, caruia vreau sa-i multumesc pentru sfaturi si sa-i cer scuze pentru ca il caut doar atunci cand am probleme. :oops:

De la Calin am aflat ca valoare optima de incarcare este intre 13.8V-14,2V si ca problemele, cel mai probabil, ar fi provocate de releul (regulatorul) alternatorului, pentru ca puntea de diode in general provoaca o scadere a tensiunii, iar eu aveam o crestere. Mi-a facut si o oferta (foarte avantajoasa) pentru un alternator SH, dar daca ma duceam la BV fierbeam pe drum si noua baterie, asa ca am ales sa ma descurc "local" si am inceput investigatiile.

In scurt timp am ajuns la momentul in care m-am jurat ca nu mai cumpar o masina fabricata in primul an de productie pentru ca pe 2.0 turbo in 2003 (in afara de cretinitatea numita SAI) suedezii au montat alternatoare de 140A, iar apoi au montat alternatoare de 120A, motiv pentru care la magazinele de piese de la care ma "aprovizionez" in general, nu stiau ce releu sa-mi dea. Ei spuneau ca alternatorul meu este de 120A, iar eu insistam ca in cartea masinii scrie ca este de 140A. Pentru a fi siguri, mi-au cerut codul de pe alternator pentru care a trebuit sa fac tot felul de improvizatii, ca sa ajung in final sa-i fac o poza pentru a-l putea citi.

Ii multumesc si colegului Mihai pentru ca m-a ajutat cu sfaturi si cu lista componentelor pentru intregul sistem de incarcare:

Alternator.jpg

In acest fel mi s-a confirmat faptul ca alternatorul meu este "mai cu mot" si am inteles ca, desi alternatoarele aveau amperaj diferit, regulatorul este acelasi - 12793278, asa ca am achizitionat un releu MOBILETRON VR-B372 (Made in England) care este un inlocuitor pentru originalul produs de Bosch - F00M145226.

VR-B372.jpg

Pretul a fost de ~250RON.

Pana in momentul montajului am avut ceva emotii pentru ca, fiind ghinionist in general + pisica neagra care mi-a taiat calea in drum spre service, ma asteptam sa nu se rezolve problema, dar am avut noroc. La prima cheie dupa montaj, tensiunea era de 14,2V fara consumatori. Issue solved! :mrgreen:

Am revenit si la baietii de la Autobat pentru garantie. Au efectuat si ei masuratorile (14.1V fara consumatori si 14.0V cu consumatori) si mi-au acordat garantia.

Tot la Autobat am intalnit un baiat care intentioneaza sa-si cumpere un 9-3 si am schimbat cateva impresii. Ne-a vizitat deja forumul si poate ca intr-o zi o sa ni se alature. In plus, pentru ca este deja o traditie, fisa de garantie a bateriei a fost completata cu marca "SUBARU". :lol:

In momentul de fata, am in lucru un upgrade. In teorie trebuia sa fie gata, dar cheltuielile de mai sus au schimbat putin mersul lucrurilor. To be continued... :D
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: MagicPenguin's JET - MY03 SAAB 9-3 SS 2.0T Aero

Postby Dansb » 05 Aug 2013, 18:43

Ma bucur c-ai rezolvat, am aflat de la Manolo ca ai probleme cu bateria. Eu, unul, am bagat la cutiuta treaba cu regulatorul, nu se stie niciodata... :(
MagicPenguin wrote:...pentru ca este deja o traditie, fisa de garantie a bateriei a fost completata cu marca "SUBARU". :lol:

Te-au ghicit, parca era brandul doi in preferintele tale :lol:
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: MagicPenguin's JET - MY03 SAAB 9-3 SS 2.0T Aero

Postby MagicPenguin » 05 Aug 2013, 20:31

Chestia e ca nu ma asteptam sa am probleme cu alternatorul. Eu cand am cumparat masina i-am schimbat rulmentii si fulia si a fost testat pe banc. Nu avea probleme... In conditiile astea nu prea se merita sa pun unul SH din moment ce bagasem bani in actualul. Doar fulia m-a costat peste 500RON... Sper sa nu mai ceara si alte investitii.

Am si pierdut sirul cazurilor in care mi s-a spus "domnul cu Subaru". Politisti, la benzinarie, la spalatorie, la vulcanizare... acum si la baterii! :lol:

Nu as spune ca este brandul nr. doi sau nr. unu... Evit sa fac o ierarhie. Mi-e mai usor sa spun ce apreciez la fiecare in parte. Am cateva marci de suflet, iar SAAB si SUBARU sunt cu siguranta printre ele. Un 9-3 cu sasiu, transmisie si motorizare de SUBARU Impreza WRX STI ar fi o masina ideala pentru mine! Din pacate, doar 9-2x a beneficiat de tehnica japoneza. Nici nu stiu daca este corect spus "a beneficiat", avand in vedere ca este practic o Impreza cu faruri si embleme de SAAB.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: MagicPenguin's JET - MY03 SAAB 9-3 SS 2.0T Aero

Postby manolodsv » 05 Aug 2013, 21:05

Ffff bine ca ai rezolvat. Astept si eu marti - miercuri sa vad ce piesa imi vine (sper sa nu am surprize, am comandat dupa codul din epc).
Bafta la drum :lol: fara alte incidente.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid Black TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch TAF
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: MagicPenguin's JET - MY03 SAAB 9-3 SS 2.0T Aero

Postby MagicPenguin » 05 Aug 2013, 22:17

manolodsv wrote:Bafta la drum :lol: fara alte incidente.

Sa fie! Pentru toata lumea!
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: MagicPenguin's JET - MY03 SAAB 9-3 SS 2.0T Aero

Postby andybumbu » 05 Aug 2013, 23:49

Antonio, e normal sa-ti pice una alta, la orice masina.
Partea nasoala, in cazul nostru, adica posesori de suedeze 8) , e ca de multe ori, orice intrebare banala, de un anumit reper, se transforma intr-un chin :twisted:
Dupa cum am scris si mie mi-a picat alternatorul, fiind in De, deci eram sa pic si eu :lol: , dar cu ajutorul unui prieten, posesor de service, am reusit singur sa-l demontez-remontez( un chin :evil: ) expediat& reconditionat in Ro, deci...mai complicat si am iesit cu incarcare perfecta& ieftin
Multi km cu jet-ul :wink:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

PreviousNext

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron